Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Υπεράνθρωπος (ή Ζαρατούστρα)
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
130598 Τραγούδια, 269421 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Υπεράνθρωπος (ή Ζαρατούστρα)
 Αφιερωμενο στην μνημη του Φρ.Νιτσε.
 
Ανυπερβλητη αγαπη της προοδου
που θα σκοτωνει το καθε "Εγω"
Ενας εσωτερικος πολεμος
που θα οδηγησει σε καθε τι σωστο.

Να νοιαζεσαι για τους αλλους
σημαινει να αδιαφορεις,
να τους αφηνεις να "σκληρυνουν",
τον οιχτο σαν αδυναμια να δεις.

Το να ειμαστε ταπεινοι,
σημαινει ελλειψη αρετης,
Σεβασμος στην ατομικοτητα
σε κανει να εισαι νικητης.

Μην κοιτατε τον λαο.
Περιφρονει τον εαυτο του και καταστρεφεται,
μα περιφρονει και τους αλλους
και με την καταστροφη τους τρεφεται.

Ισα δικαιωματα για ολους
αυτη ειναι η ποιο θαυμαστη αδικια.
Γιατι ετσι ο ανωτερος ανθρωπος
ζει μεσα στη δυστυχια.

Η σοφια μας πρεπει να συγκρινεται
μοναχα με τον ηλιο,
στο περας των χρονων να μεγαλωνει
να ερθει η στιγμη που και τον ηλιο θα θαμπωνει.

Οι μεγαλοι αντρες πανε λοξα
ιδιοι με τα ποταμια.
Λοξα,μα στον σκοπο τους.
Αυτο ειναι το μεγαλυτερο θαρρος,
που δεν τρομαζουν μπρος στους λοξους δρομους.



 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 29
      Στα αγαπημένα: 1
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Κοινωνικά & Πολιτικά
      Ομάδα
      Αταξινόμητα
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

 
Antigoni
05-01-2006
Εμενα μου αρεσει καποιε, ιδιατερα ο σεβασμος στην ατομικοτητα
ΝΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
05-01-2006
Καλησπερα και Καλη χρονια !!!!!
Καποιος
05-01-2006
Καλη χρονια και σενα Γιωργο!!!!!
Γιώργος_Κ
05-01-2006
Πολύ όμορφο, βαθυστόχαστο και αξιολογότατο ποίημα!! Νομίζω δεν θεωρείται πολιτικό, άρα μπορούμε να το βάλουμε στο βιβλίο μας!! Μόνο που απο Φεβρουάριο δεν θα έχω πολύ ελέυθερο χρόνο, οπότε καλό θα ήταν για να παρακολουθήσω όλες τις διαδικασίες, απο την αρχή του μέχρι το τέλος του, να ξεκινήσουμε την συλλογή απο την βδομάδα που έρχεται!!
MARGARITA
06-01-2006
Θα ήθελα να μην ανήκω σε αυτόν τον ανώτερο άνθρωπο που κοιτάει από ψηλά αλλά σ αυτούς που σκύβουν να σηκώσουν κάποιον!!!!!!!
raphssodos
06-01-2006
Να και κάτι "καινούργιο"... Επί τέλους... Συμπυκνωμένος στίχος πλούσιος περιεχομένου... Καλή χρονιά να έχεις αδερφέ...
Yol
06-01-2006
Καλησπέρα Κάποιε... Αν με τους στίχους σου θέλεις να σατυρήσεις την παθητική στάση των ανθρώπων απέναντι σε ό,τι τους αδικεί κατάφωρα, τότε έχω να πω ότι το βρήκα καλό.
Yol
06-01-2006
Αν όμως όντως πιστεύεις αυτά που γράφεις, θα 'θελα να ρωτήσω (εύλογη νομίζω η απορία μου) ποιός είναι αυτός ο "ανώτερος" άνθρωπος, τον οποίο θα θίξει η ισότητα μεταξύ των υπολοίπων "κατωτέρων";
Καποιος
06-01-2006
MARGARITA ο ανωτερος ανθρωπος,που αναφερω εγω, η καλυτερα ο Νιτσε,και που εσυ δεν θα ηθελες να ανηκεις, δεν ειναι αυτος που κοιταει "ψηλα".Οπως λεει και ο Ζαρατουστρα "ειμαι ενας που χαμηλοβλεπει και ευλογει."Αυτος που σκυβει να σηκωσει καποιον,δεν τον βοηθαει πραγματικα.
Καποιος
06-01-2006
Raphssodos ευχαριστω πολυ!!! Καλη χρονια και σε σενα!!!
Καποιος
06-01-2006
Yol,ανωτερος ανθρωπος ειναι αυτος που ζει με τα προτυπα του Νιτσε,ενας Ζαρατουστρα δηλαδη.Και ναι, ενας τετοιος ανθρωπος θιγεται.Αν το καλοσκεφτεις,θα βρεις πολλα παραδειγματα στη καθημερινη ζωη.Αν και πιστευω θα βοηθουσε να διαβαζες το βιβλιο του Νιτσε "Ταδε εφη,Ζαρατουστρα"
Denis
06-01-2006
Γιώργο Κόκκινε, συγγνώμη, φίλε, αλλά διαφωνώ κάθετα ότι το ποίημα είναι τάχα αμέτοχο πολιτικής ιδεολογίας, και μάλιστα αθώας... Ο τόπος δεν είναι και ο πιο πρόσφορος για ν' αναπτύξω έστω και περιληπτικά τη ριζική διαφωνία μου αν όχι με όλες, τουλάχιστον με πολλές από τις ιδέες του ποιήματος...
Καποιος
06-01-2006
Denis τι εννοεις? Ποια πολιτικη ιδεολογια σε ενα ποιημα που πηγαζει απο τα λογια ενος εκ των μεγαλυτερων φιλοσοφων της ανθρωποτητας?Ακομα,φαινεσαι να εχεις,οχι μονο βρει οτι εχει πολιτικη ιδεολογια,αλλα και ποια ειναι ταχα,λεγοντας "οχι και τοσο αθωα".Αθελα σου,με αυτο το σχολιο θιγεις εμμεσα τον δημιουργο του ποιηματος,εμενα δηλαδη.Αρα καλο θα ηταν να γινεις λιγο πιο σαφης.
Καποιος
07-01-2006
Καθισα να σκεφτω το πρωι ποια πολιτικη σχεση θα μπορουσε να βρει καποιος με το ποιημα αλλα δεν βρηκα κατι.Οποτε Denis μετα απο αυτες τις δηλωσεις περιμενω μια εξηγηση οπως σου ειπα.
Denis
07-01-2006
Νίκο, δεν είμαι κανένας κυβερνητικός εκπρόσωπος για να κάνω δηλώσεις... Κόψε κάτι, βρε... Έπειτα, δεν στρέφομαι εναντίον σου προσωπικά, αλλά εναντίον των ιδεών του ποιήματος...
Denis
07-01-2006
Ας πούμε ως προς το, κατά την εκτίμησή μου, νόημα της πρώτης στροφής, πολύ βιαστικά και πρόχειρα, λόγω έλλειψης χρόνου, θα σού πω, ότι η ένστασή μου έγκειται στο ότι είναι ανεπίτρεπτο, η συλλογική πρόοδος να περνάει σαν οδοστρωτήρας μέσα από την εξαφάνιση της ατομικότητας...
Denis
07-01-2006
Επίσης, υπάρχει νομίζω κάποια αντίφαση που επιτείνει την ασάφεια ανάμεσα στους στίχους, αφενός ''που θα σκοτωνει το καθε "Εγω", και αφ' ετέρου, ''σεβασμός στην ατομικότητα'', παρακάτω... Σαν να υφέρπει ένα είδος εσωτερικής ιδεολογικής αβεβαιότητας, αστάθειας και ταλάντευσης...
Denis
07-01-2006
''Το να είμαστε ταπεινοί, σημαίνει έλλειψη αρετής''... Δεν το νομίζω... Το να είσαι ταπεινός, σημαίνει κατά βάθος, για μένα, αναγνώριση της ατέλειάς σου και των, έστω και διαρκώς διευρυνόμενων, ορίων σου ως πεπερασμένης ύπαρξης, κι επομένως, από την άποψη αυτή, αυτοσυνείδηση κι αυτεπίγνωση...
Denis
07-01-2006
Επιπλέον, πόσο συμβιβάζεται η άποψη του ποιήματος περί ταπεινότητας, με τη χριστιανική ηθική διδασκαλία; Όχι, βέβαια, ότι, ντε και καλά, θα έπρεπε μαζί της να συγκρίνεται... Αλλά, μού φαίνεται φρόνιμο να κρατά κανείς από κάθε διδαχή ό,τι τουλάχιστον τού φαίνεται πολλαπλώς ωφέλιμο, για τον ίδιο και τους άλλους...
Denis
07-01-2006
Επίσης, διαφωνώ κάθετα με την απαξιωτική αποστροφή έναντι του λαού...
Denis
07-01-2006
Επίσης, χρειάζεται μεγάλη οξυδέρκεια για ν' αντιληφθεί κανείς τον πολιτικό χαρακτήρα της άποψης του ποιήματος, ότι ίσα δικαιώματα για όλους, αυτή είναι η πιο θαυμαστή αδικία;
Denis
07-01-2006
Επίσης, διαφωνώ ότι θα πρέπει να προστατευθεί το είδος ενός ανώτερου, τάχα, ανθρώπου από την ως άνω, δήθεν, αδικία... Αν, φυσικά, ανώτερος θεωρηθεί αυτός που δικαιούται, τάχα, περισσότερων υλικών και άυλων προνομίων σε μια υπόδουλη κοινωνία, κλέβοντάς τα ουσιαστικά από τον μόχθο των συνανθρώπων του που εκμεταλλεύεται στυγνά...
Denis
07-01-2006
Η ανωτερότητα βέβαια συμβαδίζει με τους μεγάλους άνδρες που ακολουθούν σε λογική και νοηματική αλληλουχία παρακάτω...
Καποιος
07-01-2006
Denis,Denis......Δεν πιανεις μαλλον το βαθυ νοημα των στιχων,και πανω απο ολα του Νιτσε.Ας τα παρουμε ενα ενα.1)Ποιος μιλησε για συλλογικη προοδο? 2)Δεν υπαρχει αντιφαση.Το "Εγω" που σκοτωνεται ειναι οι προσωπικοι εγωισμοι.Ο σεβασμος στην ατομικοτητα,υπαρχει για να καταννοουμε σε βαθος τα "ειδη" προσωπικοτητων,ωστε να "αποριπτουμε" η να "δεχομαστε",και να προχωραμε. 3)Ταπεινοτητα,ειναι ελλειψη αρετης.Αλλα αυτο ειναι μεγαλη κουβεντα. 4)Δεν συμβιβαζεται καθολου με την χριστιανικη διδασκαλια.Ειναι γνωστη αλλωστε η σχεση του Νιτσε με τον Χριστιανισμο!!!! 5)Εγω παλι συμφωνω καθετα για το "περι λαου".6)Δεν εδωσες ξεκαθαρα την πολιτικη θεση που φανταζεσαι οτι υπαρχει.Τελος ο ανωτερος ανθρωπος(Ζαρατουστρα) αδικειται καταφορα με τα ισα δικαιωματα.Τωρα τα υποδουλα,και τις εκμεταλευσεις που τα ειδες?
Denis
07-01-2006
Κατ' αρχάς, Νίκο, καμμία άποψη ή ιδέα, ακόμα και του πιο ξακουσμένου φιλοσόφου, για μένα δεν αποτελεί θέσφατο υπεράνω κριτικής... Έτσι, γενικά κι αφηρημένα που αναφέρεται η πρόοδος στον πρώτο στίχο, είναι εύλογο, νομίζω, που την εκλαμβάνω στη συλλογική της εκδοχή...
Denis
07-01-2006
Όσο για την τύχη των λαών, είναι γνωστό από την ιστορία, ότι αυτή διέρχεται στο διάβα των χρόνων μέσα από φάσεις ανάκαμψης κι ευημερίας, που διαδέχονται περιόδους ύφεσης και παρακμής κ.ο.κ. ... Η έλλειψη περιφρόνησης ενός συγκεκριμένου λαού προς τον εαυτό του, δεν αρκεί για ν' αποτρέψει αυτού του είδους την ιστορική εξέλιξη και να εξασφαλίσει την επιβίωσή του επ' άπειρον...
Yol
08-01-2006
Καλημέρα Κάποιε... Έχω διαβάσει το βιβλίο που προτείνεις, πάνε αρκετά χρόνια. Παρόλα αυτά, οι στίχοι σου δε με παρέπεμψαν σ' αυτό. Ίσως γιατί έχεις πάρει κάποιες ιδέες και τις έχεις πρόχειρα (νομίζω) συμπιέσει σε τετράστιχα, με αποτέλεσμα να τους αφαιτείται σχεδόν ολοκληρωτικά το νόημα. Φυσικά, αυτή είναι δική μου άποψη, που κανένα σκοπό δεν έχει να σε θίξει.
MARGARITA
10-01-2006
Κάποιε διάβασε "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" του Ίρβιν Γιάλομ
KTiNoS
17-01-2006
Με όλο το θάρρος, αλλά ο Νίτσε ήταν ένας ανθρωπάκος τόσος δα μικρός γεμάτος μίσος και ανοησία. Ποτέ δεν θα υπάρξει υπεράνθρωπος, παρά μόνο στο μυαλό όσων πάσχουν από συμπλέγματα κατωτερότητας (και ανικανότητος γενικός) -Που το ξέρω ? Μου το δίδαξε η ζωή !

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο