Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Πικρή Καληνύχτα
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
129975 Τραγούδια, 269278 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Πικρή Καληνύχτα
 ( πεζή σπουδή στα αισθήματα )
 
Πικρή Καληνύχτα


Πίκρα με γέννησε, πίκρα με θρέφει
φίλη μου μόνο
είν’ η σιωπή
λείπει το κέφι
και ζω στον πόνο
κι η μοίρα γνέφει
μόνο ντροπή.

Κι ήρθες σε μένα σαν οπτασία
στάθηκες πλάι
σαν προσευχή
σαν εξουσία
σαν σαμουράι
σαν ικεσία
σαν ανοχή.

Ένιωσα μέσα μου ότι γεννιέμαι
μόνο για σένα
απ’ την αρχή,
και δεν τ’ αρνιέμαι
τά ‘χα χαμένα,
..μα δεν καυχιέμαι
στην αντοχή..

Πήρα τη στράτα της μοναξιάς μου
πάλι στο δρόμο
τόσων λαθών,
που κεχαγιάς μου
στον ίδιο νόμο
θύτης-φονιάς μου :
το παρελθόν !

Βγήκαν αέρινες όλες οι σκέψεις
οι αισθήσεις φρούδες,
μια αναλαμπή,
πώς να πιστέψεις
πλέον Ιούδες
και πως ν’ αντέξεις
τέτοια ντροπή…

Ψάχνω στ’ αστέρια για τη θωριά σου,
ματιά χαμένη,
δεν είσαι κεί….
και στη μεριά σου
‘ματοβαμμένη
είν’ η καρδιά σου
σε φυλακή.

Πώς να γιτέψεις το ριζικό μου;
δεν είχα σθένος,
μόνο ντροπή..
δάκρυα και νύχτα,
ζωή θαμμένη,
μια "καληνύχτα",
...μετά σιωπή….
-.-
(C.P.)


 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 24
      Στα αγαπημένα: 4
 
   

 Ταξινόμηση 
       Συλλογή
      ο χορός της φθοράς
      Κατηγορίες
      Συναισθήματα - Εικόνες
      Ομάδα
      Στίχοι για μελοποίηση
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

Δεν υπάρχουν φτωχές λέξεις... φτωχά λόγια υπάρχουν !
 
Κων/νος Ντζ
30-10-2017 @ 18:31
Πώς να γιτέψεις το ριζικό μου;
δεν είχα σθένος,
μόνο ντροπή..
δάκρυα και νύχτα,
ζωή θαμμένη,
μια "καληνύχτα",
...μετά σιωπή….

::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
inokrini
30-10-2017 @ 18:38
::love.:: ::love.:: ΥΠΕΡΟΧΟ ::theos.::
Μαυρομουστάκης
30-10-2017 @ 19:22
Ποιήματα, όπως ετούτο, αν δεν τα διαβάσεις αρκετές φορές,
καλύτερα μη τα σχολιάσεις.
Καταρχάς έχει φοβερή τεχνική.
Στις πρώτες 6 στροφές σταθερές ρίμες (1ος-4ος-6ος στίχος, 2ος-5ος και 3ος-7ος). Η κατακλείδα, ορθώς σε άλλο σχήμα (3ος-7ος, 4ος-6ος και οι άλλοι τρεις στίχοι ελεύθεροι), μιας και στην έσχατη στροφή ο ποιητής αφήνει το έντονο στίγμα του, είναι η κορύφωση, αυτό που θα σου μείνει αυτό που θέλει να σου πει και που θα πάρεις μαζί σου.
Η λέξη σιωπή στην πρώτη και στην τελευταία στροφή, όπως και η λέξη ντροπή (η οποία εμφανίζεται και στην 5η στροφή).
Δυστυχώς, σχεδόν όλοι όσοι σχολιάζουν δεν αντιλαμβάνονται την τεχνική και τον τρόπο με τον οποίο οικοδομήθηκε ένα ποίημα.
Είναι πολύ δύσκολο να γράψεις ένα μεστό ποίημα και να έχει τεχνική αυτού του επιπέδου.
Και αυτά τα αποσιωπητικά, του προσδίδουν μια μυστηριακή ατμόσφαιρα διεγείροντας τη φαντασία σου...
Όσο πιο πολύ το διαβάζεις τόσο πιο πολύ σου αρέσει, μιας και γίνεσαι εσύ ο πρωταγωνιστής!
Βοηθάει πολύ και η γραφή του μιας και αέρινα κυλάει και κατευθείαν
στην καρδιά σου μιλάει...
Αγνή
30-10-2017 @ 20:04
Πόσο κλέφτης είσαι ρε άτομο
Αιδώς μηδέν
CHЯISTOS P
30-10-2017 @ 20:23
Μαυρομουστἀκη, δεν είχα , πραγματικά κατά νού, τόσα πολλά και περίτεχνα που υποθέτεις πως εφάρμοσα. Ήταν απλά ένα παρορμητικό ποίημα όπου θέλησα να βάλω περισσότερο μετρική τεχνική παρά νοηματική υπόθεση. Σ' ευχαριστώ για τον κόπο που έκανες για να με ... ερμηνεύσεις, μα βγήκαν όλα αβίαστα... Σπάνια εφαρμόζω το ίδιο μέτρο σε όσα γράφω, ούτε πατώ σε μέτρα γνωστών ποιημάτων και τραγουδιών. Ποτέ !. Προτιμώ να ριψοκινδυνεύω με τις ρίμες, γι αυτό και τα ονομάζω "σπουδές .
Αυτοί που δεν με ξέρουνε βέβαια, μπορούν χωρίς ΚΑΝΕΝΑ στοιχείο ή ένδειξη να λένε ό,τι θέλουν, ακόμα και ...κλέφτη ! Απλά κάνουν κρεμαστάρια αυτά που δεν φτάνουν !
smaragdenia
30-10-2017 @ 20:59
Ψάχνω στ’ αστέρια για τη θωριά σου,
ματιά χαμένη,
δεν είσαι κεί….
και στη μεριά σου
‘ματοβαμμένη
είν’ η καρδιά σου
σε φυλακή.

ΥΠΕΡΟΧΟ ΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ ΑΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΛΕΝΕ
ΓΙΑΤΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΤΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥ
ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΝΙΩΘΕΙ
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!!!!!! ::up.:: ::up.:: ::up.::
Άηχος
30-10-2017 @ 21:03
Επικουρώντας την άποψη του Χαράλαμπου, θέλω να πω αγαπητέ
Χρήστο, ότι πραγματικά η κάθε σου γραφή απαιτεί ιδιαίτερη
προσοχή κι ανάγνωση. Όσο απλή κι αν φαίνεται πάντα "κρύβει"
πίσω της και κάτι άλλο από αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά.

Στο παρόν σου ποίημα η πίκρα είναι ξέχειλη, για ένα ριζικό που
στηρίχτηκε στην έλλειψη σθένους και στην παρουσία ντροπής με
όλα τα επακόλουθα του.

Για τις τεχνικές σου δε, δεν χρειάζεται να πει κανένας τίποτα,
τα ποιήματα σου "μιλάνε" από μόνα τους!!!

Συγχαρητήρια φίλε, πραγματικά γράφεις καταπληκτικά!!!
CHЯISTOS P
30-10-2017 @ 21:11
Συμφωνώ smaragdenia, δεν έχω στόχο τις αντιπαραθέσεις και ο καθένας ξέρει την δύναμή του... Ακόμη και οι νεοφερμένοι εδώ μέσα, γρήγορα αντιλαμβάνονται ποιοι είναι οι αυθεντικοί και ποιοι οι υπερφίαλοι που αιωρούν κακοήθειες....
Χαίρε άηχε. να μου είσαι καλά. Χαίρομαι που αξιόλογες πένες ασχολούνται και σχολιάζουν την δικιά μου γραφή !
**Ηώς**
30-10-2017 @ 21:24
λείπει το κέφι...πατρίδα αλλά τότενες μας βγαίνουν τα καλύτερα
έτσι θαρρώ...
Άηχος
30-10-2017 @ 21:25
Δεν είναι μόνο η ποιητική σου δεινότητα, ούτε το ήθος σου που σε κάνουν ξεχωριστό.
Είναι και η ευστροφία σου αλλά και ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τα κακώς κείμενα.
Με τιμά η εκτίμηση σου προς εμένα. Να είσαι καλά Χρήστο (και για
να σε διαβάζουμε)
Αγνή
30-10-2017 @ 21:28
Είσαι ένα κλεφτρόνι χωρίς ντροπή.
Μου προκαλεί αηδία πλέον να ποστάρω εδώ μέσα
γιά να κάθεσαι από πάνω να κάνεις την κοπτοραπτού
εσύ και κάποιοι ακόμα. Η μόνη σου σκέψη Πώς θα κλέψεις πονηρότερα να μην σε πάρουμε πρέφα.
CHЯISTOS P
30-10-2017 @ 21:42
Τέλος πάντων... Το παραδέχομαι και μετανιώνω οικτρά ! Αμάρτησα, σκληρά τιμώρησέ με ! ::cry.::
..........................................................................
αλλά :
Γιατί γράφω ;

Γράφω ποιήματα πολλά στο χαβαλέ μου
κι επίσης σχόλια, κι’ αυτά ποιητικά,
όταν το κίνητρο θα δώσουν στο ..λεβιέ μου
κάποιες ιδέες σου γραμμένες στα χαρτιά.

Καβαλικεύω τον ειρμό σου στην ουσία
και στον ρυθμό σου πλέκω πρόσθετη γραφή,
στο ίδιο νόημα συνθέτω ιστορία
και κάνω μια καραμπινάτη ...υποκλοπή.

Αν ποιητής θα είσαι, δεν θα σε πειράξει,
θα το χεις καύχημα που έδωσες λαβή
και νέους στίχους κάποιος να σου φτιάξει
πάνω στο νόημα που πρόβαλες εσύ.

Αν είσαι όμως ένας φρούδος «καλλιτέχνης»
ψυχορραγείς μήπως τυχόν και σου κλαπεί,
το δήθεν τάχα «μεγαλούργημα» της τέχνης
κι άλλος τις "δάφνες" σου – ωιμέ- θα τις χαρεί ! ::razz2.::

Ποιο, άλλωστε, το νόημα που γράφεις
αν τις ιδέες σου δεν θέλεις να σκορπάς ;
Φύλαγε τότε τις γραφές σου σαν σαράφης...
Θα ‘ναι σαν μόνο το Εγώ σου ν’ αγαπάς ! ::laugh.::
-.-

(2007 ο ....Άγγελός σου !) ::razz2.:: ::laugh.::
**Ηώς**
30-10-2017 @ 21:59
του ποιητή....

του ποιητή και του τρελλού δώστε του ίδιο βήμα
γιατί το χάρμα του μυαλού, ξεφεύγει απ' το μνήμα
-αν τη ζωή στα σοβαρά παίρνει η κάθε ρίμα
ευθύς πετάει η χαρά βάρκα με δίχως πρύμνα-

σκόρπιοι μας λεν πως είμαστε και σμίγουμε τυχαία;
όλα τα περιστατικά στο σύμπαν είν' μοιραία;
'λαφροπατούν οι σκέψεις μας σαν του αλαφιασμένου
με τα φεγγάρια σκέπαστρο της νύχτας πεπρωμένου

άλλος με σάτιρα εδώ -ειδάλλως,σοβαρότης
ελεύθερος κι απρόσμενος του κόσμου ταξειδιώτης
κι αν κατανόηση δε βρεις κράτησε αυτή την τρέλλα
είν της δικής ανα Ψυχής η άγια σου προπέλα.....φ.κ29/5.2016

(Ποτέ στ' αλήθεια δεν το'μαθα τι είναι τα ποιήματα.
Είναι πληγώματα ειν' ομοιώματα φενάκη φρεναπάτη;
Πολλοί τα βαλσαμώνουν ως μηνύματα
εγώ τα λέω ενθύμια φρίκης )
Aπό τη Διερώτηση για να μην Κάθομαι Άεργος (Νίκος Καρούζος) ::love.::
CHЯISTOS P
30-10-2017 @ 22:05
Έχεις δίκιο κι εσύ "Ηώς" ... είναι ολοφάνερο πως έκλεψα το σχὀλιο από τον Καρούζο.... ::scare.::
**Ηώς**
30-10-2017 @ 22:12
::clown.:: ::kiss.:: ::razz2.:: υπάρχει λές παρθενογέννεση;
είχε δίκιο με φαίνεται εκείνο το Αχώνευτο(Παντελής) πλάσμα των στίχων
που ξαφανίστηκε από προσώπου γης
Άηχος
30-10-2017 @ 23:05
Απ' ότι κατάλαβα εδώ, η Αγνή κατηγορεί για υποκλοπή.
Δεν θα πω αν έχει δίκιο ή όχι γιατί πραγματικά δεν ξέρω.
Αλλά όταν τα ποιήματα της είναι "κρυφά", είναι εύκολο
οποιοδήποτε ποίημα άλλου δημιουργού να χαρακτηριστεί
από εκείνη σαν κλεψίτυπο.
Για να έχεις λοιπόν νομίζω το δικαίωμα να κατηγορείς
κάποιον για "αντιγραφέα", θεωρώ ότι πρέπει τα πρωτότυπα
σου να είναι σε δημόσια θέα. Ειδάλλως είναι εύκολο να
χαρακτηριστείς και δικαίως συκοφάντης και να χάσεις το δίκαιο
σου, αν βέβαια υφίσταται κάτι τέτοιο!.
CHЯISTOS P
30-10-2017 @ 23:30
Μπορώ να θυμηθώ κάποιες δεκάδες στιχομέλη, που στα 11 χρόνια παρουσίας μου εδώ μέσα, κατηγορήθηκαν από την Α. σαν λογοκλόποι. Όλοι από αυτούς είχαν να επιδείξουν ένα αστείρευτο ποιητικό ταλέντο, και δυστυχώς για διάφορους λόγους -ένας εκ των οποίων και η πολεμική αυτού του είδους- αναγκάστηκαν αρκετοί να αποχωρήσουν.
Πιστεύω πως η όλη πολεμική πηγάζει από ένα αρκούντως διαφαινόμενο κόμπλεξ κατωτερότητας, που τελευταία βρήκε πολλούς μιμητές και που στοχεύουν -τελικά- στην διάλυση της ιστοσελίδας.
Άηχος
30-10-2017 @ 23:48
Δυστυχώς....................
**Ηώς**
31-10-2017 @ 00:07
«Όλοι από αυτούς είχαν να επιδείξουν ένα αστείρευτο ποιητικό ταλέντο,....»
μετά λύπης μου, διαπίστωσα την τελευταία 3/ετία ίσως και λίγο παραπάνω ότι συμβαίνει αυτό που λές...

Εσύ είσαι από τα πρώτα εγγραφέντα μέλη Χρήστο
εγώ μπήκα αρχές Σεπτέμβρη περίπου, το 2008.....
όλα αυτά τα χρόνια, έβλεπα τί γινόταν αλλά δεν πονηρευόμουνα για τίποτα....
κι ούτε μπήκα στη διαδικασία ν'ασχοληθώ περσότερο....
Παρατήρησα καποια στιγμή, πως τα πρώτα σχόλιά τους μπήκαν μετά από χρόνο σχεδόν....
Αυτό, με υποψίασε για πολλά άλλα-
πως ίσως είμαι παλιό μέλος...μεταμφιεσμένο με άλλο προσωπείο...ίσως άλλου φύλου...

Μετά τις στιχοσυναντήσεις, (είχα την τύχη το χρόνο και τη δυνατότητα γι'αυτό ),
το δέσιμο με πολλά παιδιά από δω, με έκανε ν'αντεληφθώ τί γίνονταν
Ελάχιστοι παραμένουν και επανέρχονται, γιατί δεν έδωσαν απλά σημασία....
Οι περσότεροι, δεν ανέχτηκαν τέτοιες συμπεριφορές....
και γι'αυτό ίσως φύγανε. Είναι μεγάλο κρίμα για τη σελίδα ...
Τελικά αποδεικνύεται πόσο φθαρμένος είναι κι αυτός ο χώρος...

Είναι πολύ εύκολο να προσβάλλεις κάποιον και να τον «εξευτελίζεις»
μέσα απ'το γυαλί για την «πλάκα » σου και μόνον
ή την ευχαρίστησή σου
γιατί δεν έχεις καλύτερα πράγματα να κάνεις...
αυτό είναι αρρωστημένη επικοινωνία
και κατάπτυστη από τους περισσότερους....
Αγνή
31-10-2017 @ 02:53
Άντε φύγε από δω ρε κλέφτη
Celestia
31-10-2017 @ 03:41
Απλα υποκλινομαι στο μεγαλο σου ταλεντο!
Να πω κι εγω κατι; Κλεφτης είναι αυτος που φωναζει ... Ο νοων νοητω...

::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
elena351
31-10-2017 @ 05:17
Ποίημα με τα όλα του Χρήστο !!! Τι να κάνουμε δεν αρέσουμε στους πάντες ,εσύ άστους να λένε.....το χούι κι ο βήχας δεν κόβονται !!!! ::theos.:: ::love.:: ::hug.::

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12965121_1094626367262656_1963462044_n.jpg?ig_cache_key=MTIyMjY5MDg5NTY1NzkzNTg1OA%3D%3D.2&se=6
Μ.Ελμύρας
31-10-2017 @ 08:17

Έξοχο ποίημα,φίλε Χρήστο!
Αλλά έπρεπε και'σύ να δηλώσεις από την αρχή πως το έκλεψες από την φίλη μου την Αγνή! Αυτό κάνω εγώ και έχω ησυχάσει! ::theos.:: ::hug.:: ::theos.::
Αγνή
31-10-2017 @ 12:07
Ακόμα και τίτλους γελοίε

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο