Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
130998 Τραγούδια, 269510 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Το ονοματολογικό ζήτημα των Σκοπίων
 
Το ονοματολογικό ζήτημα των Σκοπίων~

Το ονοματολογικό ζήτημα των Σκοπίων που διχάζει και ταλαιπωρεί τους Έλληνες εδώ και δεκαετίες θα είχε λυθεί αν όλοι οι αρμόδιοι και συναινούντες πολιτικοί ανά τον κόσμο ως προς την συμφωνία των Πρεσπών έκαναν την εξής απλή λογική σκέψη και την κατανοούσαν κατά την γνώμη μου
Όλοι οι Έλληνες αλλά και όλη η υφήλιος παραδέχονται και συμφωνούν στο ότι ο Μακεδονικός πολιτισμός και το όνομα του τόπου γέννησης του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένο με τον ΄Ελληνα βασιλιά Μέγα Αλέξανδρο και την αρχαία Ελλάδα. Δεχόμενοι αυτό ,το ίδιο ισχύει και για τον Μυκηναϊκό πολιτισμό με τόπο τις Μυκήνες ,τον Μινωικό πολιτισμό στην χώρα των Μινώων την Κρήτη, τον Βυζαντινό πολιτισμό με κέντρο το Βυζάντιο. Και πέραν των συνόρων μας το ίδιο ισχύει για τον Ρωμαϊκό πολιτισμό με έδρα την Ρώμη, τον Κινέζικο πολιτισμό με χώρα προέλευσης την Κίνα ,τον Αιγυπτιακό πολιτισμό με τόπο προέλευσης την Αίγυπτο κλπ.
Ένας πολιτισμός λοιπόν ιδρύεται ,γεννιέται ,εδρεύει σε έναν συγκεκριμένο γεωγραφικά τόπο, ανεξάρτητα αν σε πολέμους με αντιμαχόμενους λαούς έχασε ή πρόσθεσε βιαίως εδάφη. Αυτός λοιπόν ο πολιτισμός έχει ανά τους αιώνες συγκεκριμένο όνομα και έδρα που τον χαρακτηρίζει και ξεχωρίζει από τους άλλους ξένους πολιτισμούς, λαούς και εθνικότητες.
Σε καμία λογική περίπτωση ένας πρόσφατος πολιτισμός από ένα νεοϊδρυθέν κράτος όπως τα Σκόπια θα υιοθετούσε ή ονομαζόταν Μυκηναϊκός, Μινωικός, Βυζαντινός, Κινέζικος, Αιγυπτιακός, άρα και Μακεδονικός κλπ. Διότι δεν μπορεί να ταυτιστεί ποτέ με έναν παλιό.
Δυο διαφορετικά είδη πολιτισμών, συνεπώς και εθνικοτήτων δεν μπορούν να έχουν το ίδιο όνομα διότι είναι πράγματα ανόμοια.
Στα ονόματα πολιτισμών δεν ισχύει το ίδιο με τα ονόματα ανθρώπων, πόλεων η χωριών.
Και για να γίνει πιο σαφές σε ένα απλό παράδειγμα,όπως υπάρχουν διαφορετικά είδη στο ζωικό και φυτικό βασίλειο που το καθένα έχει συγκεκριμένη οντότητα και όνομα πχ. Άνθρωπος, πίθηκος, γάτα ,σκύλος κλπ .δεν γίνεται ξαφνικά τον άνθρωπο να τον ονομάσουμε πίθηκο, τον σκύλο να τον ονομάσουμε γάτα κλπ. Το όνομα ενός ζώου ,(μιας οντότητας ) σ αυτήν την περίπτωση όπως και στην περίπτωση των πολιτισμών, που τον απαρτίζουν συγκεκριμένες χαρακτηριστικές (οντότητες-άνθρωποι ) ,στοιχεία και επιτεύγματα αυτών, το όνομα είναι μοναδικό και δεν μεταφέρεται .
~Elenlouka~






 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 13
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Γεγονότα - Ιστορία - Μυθολογία
      Ομάδα
      Αταξινόμητα
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

 
Νέτα-σκέτα
23-01-2019 @ 13:35
Καταστρέφουμε διπλωματικό κεφάλαιο ''περί όνου σκιας''
Τα επιχειρήματα σου είναι λίγο απλοικά.Η περιοχή της Βόρειας
Μακεδονίας [ ας αρχίσουμε να την λέμε με το όνομά της] είναι
τμήμα γεωγραφικό της αρχαίας Μακεδονίας ,ας πούμε μια επαρχία του.
Ο κορμός του Μακεδονικού πολιτισμού είναι προιόν του Ελληνικού
τμήματος με έδρα την Πέλλα και την γύρω περιοχή. Αν το θέμα είχε λυθεί
επί εποχής του μετριοπαθούς ΓΚΛΙΓΚΌΡΩΦ σήμερα θα το είχαμε το θέμα όλοι ξεχάσει.Όμως λόγω δικής μας αδιαλλαξίας και του βρόμικου ρόλου του Σαμαρά που επένδυσε πολιτικά στο θέμα, αυτό δεν έγινε.Μετά επεκράτησαν οι εκεί πατριδοκάπηλοι καραγκιόζηδες και τα πράγματα αγρίεψαν.Η ΣΥΜΦΩΝΊΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ είναι μια μεγάλη διπλωματική νίκη της Ελλάδας και λύνει όλα τα θέματα.Οι από κει γείτονες δέχονται πως δεν έχουν σχέση με την παλιά Μακεδονία εθνολογικά και πως είναι άλλοι λαοί.Δηλαδή τι άλλο να κάνουν, χαρακίρι;η να γίνουν επαρχία της χώρας. Ελεος πια.... ::sneak.::
Elen Louka
23-01-2019 @ 14:17
Οι Σκοπιανοί με την πάροδο των αιώνων και φέροντες το όνομα Μακεδόνες ,Μακεδονικη γλωσσα και Εθνικότητα θα ταυτιστουν απόλυτα με το όνομα ,θα γινουν ΕΝΑ και θα το θεωρουν δικό τους. Θα αναπτυχθει κτητικότητα όπως ειναι φυσικό σε πολλους ανθρώπους. Υπαρχει μεγαλη πιθανότητα λοιπόν υπερασπιζόμενοι την πατριδα τους την Μακεδονία να αναπτύξουν επεκτατικές βλέψεις για το ονειρο της Μεγάλης Μακεδονίας.(το Βορεια δεν θα τους ενδιαφέρει αλλα ουτε και την ιστορία μας θα γνωριζουν τότε ).Μπορειτε να έχετε εμπιστοσυνη στο ανθρώπινο είδος ,στις ιδέες και στις πράξεις του ? εγω όχι. Μάλλον η τοποθετηση σας είναι αφελής και άτοπη.
Νέτα-σκέτα
23-01-2019 @ 14:27
Άστο δεν έχει νόημα , τελικά είσαι πολύ πιο φανατική και ακραία
από ότι δείχνει το κείμενό σου.Τι νόημα έχει μια κουβέντα που δεν
μπορούμε να τα βρούμε ούτε στα αυτονόητα.
Ο εθνικισμός είναι μια πολιτική πανούκλα για όλες τις χώρες.
::sneak.::
Elen Louka
23-01-2019 @ 14:27
Αριστερή είμαι και θα είμαι αλλά με λογική!!
Νέτα-σκέτα
23-01-2019 @ 14:28
Πολύ μπερδεμένη είσαι. ::sneak.::
Elen Louka
23-01-2019 @ 14:40
μάλλον εσείς!!
Νέτα-σκέτα
23-01-2019 @ 14:54
Η ανάρτηση σου πάντως είναι βαθιά συντηρητική.Κατά τα άλλα ο καθένας
μπορεί να δηλώσει ότι θέλει μέχρι και εξωγήινος.Ακόμα και οι μεγαλύτεροι
φασίστες δηλώνουν δημοκράτες, μη μου πεις πως δεν το έχεις δει.
Τα λεγόμενα μας καθορίζουν το πολιτικό μας προφίλ.Ακόμα και αριστερά
να ψηφίζει κάποιος μπορεί να μην είναι αριστερός σε σκέψη και νοοτροπία.
Προσωπικά τον Μάνο Χατζηδάκι τον θεωρώ έναν αριστερό διανοούμενο
που δήλωνε δεξιός.Οι κουβέντες του και η φιλοσοφία του ήταν βαθιά
ψαγμένες και απηχούσαν ένα σκεπτόμενο άνθρωπο.Ο λογικός, τίμιος
και φιλοσοφημένος άνθρωπος αυτόματα είναι και αριστερός και ας μη το δηλώνει και αντίστροφα βέβαια..Μάλλον θα σε μπέρδεψα μου φαίνεται.
::sneak.::
Elen Louka
23-01-2019 @ 15:10
Σας κατάλαβα αλλά στο συγκεκριμένο θέμα ,δεν μπορεις στο μέλλον να έχεις εμπιστοσύνη στον άνθρωπο Σκοπιανό εθνικιστή που θα αγωνιστεί δήθεν για την χαμένη πατρίδα του την Μακεδονία στην Ελλάδα,Αυτός δεν καταλαβαίνει απο ιστορία και συνθήκες πχ Ερντογαν. Γιατι να το διακινδυνεύσουμε και να εκτεθούμε στο μέλλον σε κινδύνους τέτοιους.
Αγιοβλασιτης
23-01-2019 @ 16:24
Κυρία μου συγχαρητήρια!
Δίνετε μια άλλη διασταση στο θέμα που
ομολογω πως με εντυπωσίασε. .
...Όσο για τα σχόλια του Νέτα. .μην σας
στεναχωρουν. .Αυτός είναι ο ρόλος του. .
Να πολεμάει κάθε τι που είναι αντίθετο
με τις καθεστωτικές αντιλήψεις του
"Δημοκρατικού "φασισμού. .
Σκεφτείτε ότι αγνοούν τη θέληση του 70%
του λαού με το έτσι θέλω!
Αυτό νομίζω τα λέει όλα. .
Elen Louka
23-01-2019 @ 17:08
σας ευχαριστώ πολύ κ Αγιοβλασίτη! με τιμά η γνώμη σας ::yes.::
Νέτα-σκέτα
23-01-2019 @ 17:30
Όταν σε συγχαίρει ένας φασίστας για ένα θέμα πολιτικό ψάξε να βρεις
σαν''αριστερή'' τα λάθη σου. Πόσο γρήγορα δικαιώθηκα για όσα
σου είπα σε σχόλιο που έσβησες.Ρε συ το αλεπόπουλο δεν μπορεί
να κοροιδεύσει την αλεπού, άκου με τιμά η γνώμη σου.Όλοι οι αριστεροί
μέσα εδώ τον έχουν απομονώσει , μόνο εσύ εκφράζεσαι έτσι.

::sneak.::
Ιχνηλάτης
23-01-2019 @ 20:13
Ελενη Λουκά κατά τον Φέτα είσαι αναθεωρήτρια! Εφυγες απο την ιδεολογική γραμμή του κόμματος και η Σιβηρία σε περιμένει!
Ο ινστρουκτορας Νετας φέτας, αν δεν κατορθώσει να σε καθοδηγήσει, θα σε στείλει σίγουρα εξορία!
Κατα τους Έλληνες Ερυθρούς Χμέρ, δεν υπάρχουν δίκαια και δικαιοσύνη! Υπάρχει μόνο η γραμμή του κόμματος! Σαν τους ιεχωβάδες ένα πράγμα!
Πάντως το γεγονός και το σίγουρο είναι ένα:
Θα καταλάβουμε για το ποιός είναι κερδισμένος και ποιός χαμένος, απ τους πανηγυρισμούς!
Μετά την ψήφιση της συμφωνίας, αυτοί (οι λαοί)που θα πανηγυρίζουν, θα έχουν κερδίσει και αυτοί πού θα κρεμάσουν τ αυτιά, που η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα για τα παιδιά τους θα τους έχει κάνει να χάσουν το χαμογελο και την αυτοπεποίθησή τους, θα είναι οι χαμένοι!
Οπότε τα λόγια και οι θεωρίες είναι περιττά!
Κυριακή κοντή γιορτή λοιπόν!!!!!!

Mπουρμάς
23-01-2019 @ 21:38
Πότε λοιπόν, ελλαδίτικο στρείδι, θα πάρεις πια την απόφαση και θά 'ρθεις; Κατάντησες, θαρρώ, και του λόγου σου Ρωµιός και κυλιέσαι στους καφενέδες. Και δεν είναι µονάχα, και µη θαρρεlς, καφενέδες οι καφενέδες είναι και τα βιβλία κι οι συνήθειες κι οι περίφηµες ιδεολογίες. Σήµερα είναι Κυριακή, δουλειά δεν έχω, βρίσκουµαι στο σπίτι στο χτήµα µου και σε συλλογιέµαι. Ο ήλιος καίει καµίνι. Στάλα βροχή. Βροχές εδώ, κατακλυσµός, Απρίλη, Μάη, lούνη.
Είµαι ολομόναχος, έτσι µου αρέσει. Είναι κάµποσοι Ρωµιοί εδώ, µα δε θέλω να τους βλέπω.
Τους σιχσίνουµαι. Κι εδώ ακόμα, Ελλαδίτες, ανάθεµά σας, µας κουβαλήσατε τη λέπρα σας, τ' άτιµα τα κοµματικά- αυτά τρώνε το Ρωµιό. Ο τζόγος ακόµα τον τρωει, η αγραµµαιοσύνη του κι η σάρκα.
Μισώ τους Ευρωπαίους, γι' αυτό και γυρίζω εδώ στα βουνά του Βασαµπά. Μισώ τους Ευρωπαίους, µα περισσότερο απ' όλους µισώ τους Ρωµιούς και το ρωµαίικο. Δε θα ξαναπατήσω το πόδι µου στην Ελλάδα σας. Εδώ θα ψοφήσω, έβαλα κιόλα και µού 'καναν τον τάφο µου απόξω από το σπίτι µου, στο έρηµο βουνό. Έβαλα και την ταφόπετρα και χάραξα απάνω µονάχος µου µε χοντρά κεφαλαία γράµµατα:
"ΕΝΘΑΔΕ ΚΕΙΤΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΡΩΜΙΟΣ ΩΟΥ ΣΙΧΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΡΩΜΙΟΥΣ,"
Ξεκαρδίζουµαι στα γέλια, φτύνω, βλαστηµώ, κλαίω όταν συλλογίζουµαι την Ελλάδα. Για να µη βλέπω το Ρωµιό και το ρωµαίικο έφυγα για πάντα από την πατρίδα- ήρθα εδώ, έφερα εδώ τη µοίρα µου -δε µ' έφερε η µοίρα µου, ο άνθρωπος κάνει ότι θέλει!- έφερα εδώ τη µοίρα µου και δούλεψα σαν το σκυλί και δουλεύω. ποτάµια ιδρώτα έχυσα και χύνω. Μάχουµαι µε το χώµα, µε τον αγέρα, µε τη βροχή, µε τους εργάτες, µαύρους και κόκκινους.
Καµιά χαρά δεν έχω' µια µονάχα: να δουλεύω. Σωµατικά και πνεµατικά· καλύτερα όµως σωµατικά. Μου αρέσει να κουράζουµαι, να ιδρώνω, ν' ακούω τα κόκαλά µου να τρίζουν. Το χρήµα το µισώ, το πετώ, το σπαταλώ όπου κι όπως µου καπνισει· δεν εlµαι δούλος του παρά' ο παράς είναι δούλος µου. Εγώ είµαι -τιµή µου!- δούλος της δουλειάς. Κόβω ξύλα, έχω κοντράτο µε τους Εγγλέζους φτιάνω σκοινί, τώρα φυτεύω και µπαµπάκι. Έχω πολλούς εργάτες, µαύρους και κόκκινους και µαυροκόκκινους. Κοπρόσκυλα. Μοιρολάτρες. Ακάθαρτοι, ψεύτες, πόρνοι. Χτες βράδυ πιάστηκαν δυο φυλές από τους µαύρους µου: οι Βαγιάοι και οι Βαγγόνοι, για µια γυναίκα. Για µιαν πόρνη. Το φιλότιµο, βλέπεις το ίδιο µε το δικό σας, ω Ρωµιοί! Βρισίδι, ξύλο µε ρόπαλα, έσπασαν τα κεφάλια τους. Έτρεξαν οι γυναίκες τη νύχτα και µε ξύπνησαν σκληρίζοντας, να τους δικάσω. Θύµωσα, τους έστειλα στο διάολο, ύστερα στην εγγλέζικη αστυνοµία. Μα αυτοί έµειναν όλη νύχτα απόξω από την πόρτα µου κι ούρλιαζαν. Τα ξηµερώµατα κατέβηκα και τους δίκασα.
Αύριο· Δευτέρα, πρωί πρωί, θ' ανέβω στα βουνά του Βαααµπά, στα πυκνά δάση, στα κρύα νερά, στην αιώνια πρασινάδα ... Ε, πότε θα ξεκολλήσεις και συ, Ρωµιέ, από τη Βαβυλώνα, "τη µητέρα των πόρνων και των βδελυγµάτων της γης", την Ευρώπη; Πότε θά 'ρθεις ν' ανέβουµε µαζί τ' αµόλευτα βουνά ετούτα;
Έχω ένα παιδί από µια µαύρη. Είναι θηλυκό. τη µάνα του την έδιωξα. Με κεράτωνε φανερά, µέρα µεσηµέρι, κάτω από κάθε πράσινο δέντρο' βαρέθηκα λοιπόν και την έδιωξα. Μα το παιδί το κράτησα, είναι δυο χρονών. περπατάει, αρχίζει και µιλάει, το µαθαίνω ρωµαίικα, η πρώτη φράση τού 'µαθα: "Φτου σου, ρωµιοσύνη' Φτου σου, ρωµιοσύνη!"

``Ν. Καζαντζάκης``


Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο