Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
110147 Τραγούδια, 250378 Ποιήματα, 28004 Μεταφράσεις, 26570 Αφιερώσεις
 

 Εύλογος απορία
 

ΕΥΛΟΓΟΣ ΑΠΟΡΙΑ

Τον ίο να ξολοθρεύσει,
λέει κάποιος, κι απορεί,
ο Θεούλης δεν το θέλει
ή τυχόν δεν το μπορεί;

Άλλο τρίτο δεν χωρεί,
και γι' αυτό δεν αμφιβάλω.
Φως φανάρι δηλαδή.
Πάμε για Θεούλη άλλο.

Ετούτο κι ο Επίκουρος,
παλιά, το είχε πει,
μα κάθε τι το σχετικό
φροντίσαν να χαθεί.


 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 11
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Κοινωνικά & Πολιτικά,Θρησκευτικά
      Ομάδα
      Ελεύθερος στίχος - Ποίηση
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

 
ΕΛΠΗΝΟΡΑΣ
27-03-2020 @ 00:06
Θεoί είναι το σύνολο
απ' άπειρες βλακείες,
εις παραμύθια Χαλιμάς
που τα καλούν θρησκείες
κοποιπεηστ
27-03-2020 @ 09:41
EΠΙΚΟΥΡΟΣ
Θεοί μεν γαρ εισίν. Εναργής γαρ αυτών εστιν η γνώσις.

Οι θεοί υπάρχουν σίγουρα, επειδή η γνώση που έχουμε γι’ αυτούς είναι εναργής.

ΑΜΑΡΥΛΙΣ
27-03-2020 @ 09:52
Γιατί δεν βάζουν το χέρι τους γαμώ την κοινωνία μου......λες να μην υπάρχουν καλέ!!
ΒΑΛΣΑΜΟ
27-03-2020 @ 12:46
ΕΛΠΗΝΟΡΑΣ
27-03-2020 @ 13:58
Για κοποιπεηστ
------------------------
Φίλε μου, ο Επίκουρος
ήτανε άθεος τρανός.
Καιρός πια είναι να μας πεις
πως ήτανε και Χριστιανός!

Τα άλλα όπου λέγονται
είναι ψευδή για μένα,
εδώ βάλαν το "Χριστιανοί"
σ' Ιώσηπου την πένα!
Αγιοβλασιτης
27-03-2020 @ 15:08
Ο Ντοστογιέφσκι είχε πει:
"Χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται ".
Ο δε λαός για κάποιον που ξεφεύγει υπέρ τα δέοντα....
"Δεν εχει το Θεό του"
Εκτός από τα Φυσικά...
υπάρχουν και τα μεταφυσικά φίλεΕΛΠΗΝΟΡΑ
ΕΛΠΗΝΟΡΑΣ
27-03-2020 @ 15:36
Για Αγιοβλασιτης
---------------------------
Που είν' ο Κρόνος και που ο Δίας,
η Περσεφόνη, Οντίν και Ρα;
Κάτι μου λέει ( της Φύσης νόμος )
πως κι ο δικός μας έχει σειρά.
κοποιπεηστ
27-03-2020 @ 18:01
Προς ΕΛΠΗΝΟΡΑ
Δεν το'πα εγώ ΕΛΠΗΝΟΡΑ
αλλά ο Επίκουρος
εκπλήττομαι που στο εναργής
είσαι ανεπίκουρος

εναργής < αρχαία ελληνική ἐναργής < ἐν- + -αργής (< ἀργός = αστραφτερός / λευκός)
https://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=241
daponte
27-03-2020 @ 18:30
Ορισμένες απόψεις του Επίκουρου από πρώτο και από δεύτερο χέρι:

«πρῶτον μὲν τὸν θεὸν ζῷον ἄφθαρτον καὶ μακάριον νομίζων, ὡς ἡ κοινὴ τοῦ θεοῦ νόησις ὑπεγράφη, μηθὲν μήτε τῆς ἀφθαρσίας ἀλλότριον μήτε τῆς μακαριότητος ἀνοίκειον αὐτῷ πρόσαπτε». (Επικούρεια άποψη που διασώζει ο Διογένης ο Λαέρτιος (ΔΛ Ι.123)
(ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ )Κατ΄ αρχήν τον Θεό να τον θεωρείς σαν ένα ον άφθαρτο και μακάριο, όπως μας τον παρουσιάζει η κοινή σε όλους μας παράστασή του και να μην του αποδίδεις ιδιότητες και συμπεριφορές που είναι ξένες προς την αφθαρσία και αταίριαστες στην μακαριότητά του.

«θεοὶ μὲν γὰρ εἰσίν· ἐναργὴς γὰρ αὐτῶν ἐστιν ἡ γνῶσις». ((Επικούρεια άποψη που διασώζει ο Διογένης ο Λαέρτιος Ι.123)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Οι Θεοί βέβαια υπάρχουν διότι η γνώση που έχουμε γι΄αυτούς είναι εναργής (ξεκάθαρη, ολοφάνερη, διαχρονική και καθολική).

- Ο Επίκουρος λέει ότι οι θεοί είναι «λόγω θεωρητοί» (Κύριαι Δόξαι, I). (γίνονται αντιληπτοί όχι π.χ. με την όραση ή με την αφή, αλλά με την σκέψη).

«Τὸ μακάριον καὶ ἄφθαρτον οὔτε αὐτὸ πράγματα ἔχει οὔτε ἄλλῳ παρέχει, ὥστε οὔτε ὀργαῖς οὔτε χάρισι συνέχεται· ἐν ἀσθενεῖ γὰρ πᾶν τὸ τοιοῦτον». (εΠΙΚΟΎΡΕΙΟ ΚΕΊΜΕΝΟ :Κύριαι Δόξαι, I)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Το μακάριον και άφθαρτον ον ούτε το ίδιο γνωρίζει βάσανα και στενοχώριες ούτε προξενεί παρόμοιες ενοχλήσεις σε άλλα όντα. Όλα αυτά είναι γνωρίσματα των αδυνάτων και θνητών όντων.

Ἄφοβον ὁ θεός,
ἀνύποπτον ὁ θάνατος·
καὶ τἀγαθὸν μὲν εὔκτητον,
τὸ δὲ δεινὸν εὐεκκαρτέρητον.
Φιλόδημος, Πρὸς σοφιστάς, IV 10-14

και σε νεοελληνική απόδoση:

Ο θεός δεν είναι για φόβο,
ο θάνατος δεν προκαλεί ανησυχία
και το καλό εύκολα αποκτιέται,
το δε κακό αντέχεται

Μαυρομουστάκης
27-03-2020 @ 19:05
ΕΛΠΗΝΟΡΑΣ
27-03-2020 @ 21:14
Για daponte
-------------------
Πλανούσ' η μεταφυσική
όταν μωρό η Φυσική.
Τώρα πίστη εις τους Πάπες
δίνουνε μόνο οι...μάπες.

Εγώ, απλά διατύπωσα
( στο πνεύμα ο αδύναμος )
πως δε μπορεί , φιλεύσπλαχνος
νά 'ναι και παντοδύναμος .
Δυό καρπούζια στη μασχάλη
είναι παπαριά μεγάλη.

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο