Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
131357 Τραγούδια, 269586 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Ο έρωτας με τις εννιά μορφές σε εννιά στροφές
 Να το δούμε σοβαρά
 
Η Θεοδώρα έκανε μια ωραία παρουσίαση για τις Μούσες και της το αφιερώνω!


[B]Περίληψη

Ο έρωτας με εννιά μορφές είναι ένα άλογο:
Τρέχει στο άπειρο των απαιτήσεων.
πέρα από τα όρια της λογικής και των αισθήσεων
Βλέπει οράματα
πέρα από της ύπαρξης τα θαύματα
Ψάχνει να βρει το ιδανικό και το αθάνατο
Βρίσκει τη λύτρωση στο τέλος με το θάνατο.




Ο έρωτας με τις εννιά μορφές σε εννιά στροφές*.

Έρωτας είναι ένα ατίθασο, άγριο άλογο,
που τρέχει με εννιά μορφές στο παράλογο,
στη χώρα οδηγεί των παραισθήσεων
πέρα απ΄ τα όρια της λογικής και των αισθήσεων.


Τρέχει σαν άνεμος σε πράσινα λιβάδια,
πάνω από θάλασσες και μπλε ωκεανούς,
ψάχνει να βρει ένα φως μες τα σκοτάδια,
βγάζει φτερούγες και πετά στους ουρανούς.

Το ιδανικό και τέλειο να φθάσει αγωνίζεται,
πέφτει στη δίνη της απελπισίας και ηδονίζεται
στα τάρταρα της αγωνίας των ερωτήσεων
πέρα απ΄ τα όρια της λογικής και των αισθήσεων.


Ψάχνει να βρει με φαντασιώσεις ικανοποίηση
στις σκοτεινές πλευρές αγνώστων φεγγαριών
και αναζητά τη λύτρωση στη τέχνη και στη ποίηση
μες στα χλωμά αμφίβολα φώτα των αστεριών.

Όσο πετάει στο στερέωμα του ουρανού ψηλότερα,
τόσο υποφέρει όταν γκρεμίζεται χειρότερα
και ηδονίζεται στον ίλιγγο των πτήσεων
πέρα απ΄ τα όρια της λογικής και των αισθήσεων.


Βλέπει τα θαύματα, ζωής και ουρανού, θεόρατα
τα αόρατα τα ονειρεύεται σύμβολα ορατά
και όταν πληγώνεται από βέλη και από δόρατα
ανάμεσα από σύννεφα απόγνωσης πετά.

Στης φαντασίας τα μυστήρια διακτινίζεται,
στα ένστικτα του υποκύπτει και αυνανίζεται
δεσμώτης των σωματικών του απαιτήσεων
πέρα απ΄ τα όρια της λογικής και των αισθήσεων.


Από το τίποτα, ή στο παράδεισο ή στη κόλαση,
ο έρωτας είναι ασθένεια, μαρτύριο και απόλαυση
και όσοι έχουν δοσμένη στο θεό ή στο διάβολο,
ψυχή, τολμούν μόνο να καβαλήσουνε το άλογο,

για ένα ταξίδι των αισθήσεων στο παράλογο
με αγώνες, με αυτοθυσία και με κίνδυνο ανάλογο,
να ψάξουνε το τέλειο, το ιδανικό και το αθάνατο,
ώσπου να βρουν τέλος τη λύτρωση στο θάνατο.


-------------------------------------------------------------------
* Οι εννιά Μούσες με τα…. Παιδάκια τους[/B]




 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 17
      Στα αγαπημένα: 1
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Φιλοσοφικά,Συναισθήματα - Εικόνες
      Ομάδα
      Ελεύθερος στίχος - Ποίηση
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

Η ζωή είναι θαύμα, δεν κάνει θαύματα. Ισχύει και το αντίθετο
 
name_dsp
04-11-2006 @ 00:03
Φίλοι Στιχουργοί και Ποιητές, Καλημέρα και καλόΣΚ,

Δεν είμαι φιλόλογος, ούτε φιλόσοφος αλλά εδώ και καιρό προσπαθώ να βρω τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη Στιχουργική και τη Ποίηση.
Τολμώ σήμερα να δώσω τους παρακάτω ορισμούς και ζητώ τη κριτική και τη δική σας άποψη και βοήθεια.

Στιχουργική είναι η γραφή μέσα στα όρια της λογικής και των αισθήσεων.
Λέξεις κλειδιά: Πραγματικότητα, Αισθήματα, Βιώματα,…

Ποίηση είναι η γραφή πέραν από τα όρια της λογικής και των αισθήσεων.
Λέξεις κλειδιά: Φαντασία, Όνειρο, Παραίσθηση, Αναζήτηση,…..

Ευχαριστώ από τώρα όσους βοηθήσουν με τα σχόλια και τη κριτική τους να προκύψει ένας καλύτερος ορισμός οριοθέτησης!
Θεοδώρα Μονεμβασίτη
04-11-2006 @ 00:26
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathglobal_2_08/02/2004_1281502

Δείτε ότι όντως σχετίζεται το άλογο με τις εννέα μούσες και την έμπνευση του Ποιητή. Προσέξτε τις εικόνες.

Στην πρώτη "ο Πήγασος κτυπώντας με την οπλή του τον βράχο του Eλικώνα, κάνει να αναβλύσει η πηγή Iπποκρήνη, που στα νερά της λούζονται οι Eννέα Mούσες."

Στην τρίτη ο "O Πήγασος και ο Περιπλανώμενος Ποιητής, πίνακας του Γάλλου ζωγράφου Γκυστάβ Mορώ. Παρίσι."
Θεοδώρα Μονεμβασίτη
04-11-2006 @ 00:52
Σ' ευχαριστώ name_dsp.
Με του Πήγασου τα ηνία...
::smile.::
Ηλιαχτίδα
04-11-2006 @ 00:31
πάρα πολυ καλο.....Μπράβο

ωσπου να βρουν λυτρωση στο θάνατο........
horseman
04-11-2006 @ 00:50
για ένα ταξίδι των αισθήσεων στο παράλογο
με αγώνες, με αυτοθυσία και με κίνδυνο ανάλογο,
να ψάξουνε το τέλειο, το ιδανικό και το αθάνατο,
ώσπου να βρουν τέλος τη λύτρωση στο θάνατο.

... ::smile.::
name_dsp
04-11-2006 @ 01:27
Θεοδώρα, είσαι απίθανη!
Ο Έρωτας στις Μούσες και ...στα Παιδάκια τους είναι το Άλογο -Πήγασος!
Θα ήθελα όμως τη γνώμη σου για τον ορισμό της Στιχουργικής και της Ποίησης που δίνω στο σχόλιο μου!
Θεοδώρα Μονεμβασίτη
04-11-2006 @ 02:06
::smile.:: Θα προτιμούσα να το κάνουν αυτό τα άλλα μέλη, εγώ μίλησα ήδη αρκετά. Μόνο μια διόρθωση στο σχόλιό μου στην πρώτη ζωγραφιά είναι ο Bελλερεφόντης στον Πήγασο που νικά τη Xίμαιρα, στην τρίτη οι Μούσες και ο Πήγασος και στην πέμπτη "O Πήγασος και ο Περιπλανώμενος Ποιητής."
~ Εφυγα ~
04-11-2006 @ 02:22
ΦΟΒΕΡΟ!!!!!!!!!! ΣΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΑΜΕΣΩΣ!!!!
agrampeli
04-11-2006 @ 03:14
Ψάχνει να βρει με φαντασιώσεις ικανοποίηση
στις σκοτεινές πλευρές αγνώστων φεγγαριών
και αναζητά τη λύτρωση στη τέχνη και στη ποίηση
μες στα χλωμά αμφίβολα φώτα των αστεριών.

και γώ θα περιμένο ν΄ακούσω απόψης από ιδικούς

πάντος ωραίο τό γραπτό σου ::smile.::
Θεοδώρα Μονεμβασίτη
04-11-2006 @ 04:30
Από τους τραγικούς, ιδαίτερη σημασία στο θεό Έρωτα αποδίδει ο Ευριπίδης.
Ο Ευριπίδης διαχωρίζει τη δύναμη του Έρωτα σε δύο μορφές: Σε αυτήν που μπορεί να οδηγήσει στην αρετή και σε εκείνη που οδηγεί στην αθλιότητα.
Με παρόμοιο τρόπο, στο Συμπόσιο του Πλάτωνα εντοπίζουμε τον καλό Έρωτα, γιο της Αφροδίτης Ουρανίας και τον κακό Έρωτα.
Άρα δεν είναι σε όλες τις μορφές του, το ίδιο. Εδώ πρέπει να στοχαστούμε λίγο.
name_dsp
04-11-2006 @ 04:32
Συμφωνώ με το σχόλιο σου Θεοδώρα:

Το πρόβλεψα!

ο έρωτας είναι ασθένεια, μαρτύριο και απόλαυση
και όσοι έχουν δοσμένη στο θεό ή στο διάβολο,
ψυχή,..........
Θεοδώρα Μονεμβασίτη
04-11-2006 @ 04:40
Ναι φίλε, name_dsp, όλες οι μούσες αντιστοιχούν στη πρώτη μορφή του έρωτα, που οδηγεί στην αρετή και όχι στην αθλιότητα. Με του Πήγασου τα ηνία...
MARGARITA
04-11-2006 @ 07:23
Από το τίποτα, ή στο παράδεισο ή στη κόλαση,
ο έρωτας είναι ασθένεια, μαρτύριο και απόλαυση
και όσοι έχουν δοσμένη στο θεό ή στο διάβολο,
ψυχή, τολμούν μόνο να καβαλήσουνε το άλογο,

Πάρα πολύ όμορφο Δημήτρη...ο έρωτας είναι ένα άλογο κόκκινο,
σοφό και μόνο που σκίζει τις φλόγες της χαραυγής στον ορίζοντα
την καλησπέρα μου ::smile.::
Αγνή
04-11-2006 @ 10:54
Έρωτας είναι ένα ατίθασο, άγριο άλογο.
Βγάζει φτερούγες και πετά στους ουρανούς.
ΕΤΣΙ!!!!
Θεοδώρα Μονεμβασίτη
04-11-2006 @ 11:58
Να μην ξεχνάμε όμως την ποιητική έμπνευση. Βασικά ο Πήγασος σχετίζεται με την ποιητική έμπνευση όπως δείχνει και ο πίνακας με τον ποιητή. Το ίδιο και η Μούσες, έχουν να κάνουν με την ποιητική έμπνευση λυρική ποίηση, επική και ερωτική ποίηση -η Ερατώ-, αλλά και πολλά άλλα χορός, μουσική κ.ά. που είδαμε. Εγώ τον Πήγασο τον χρησιμοποίησα ως μέσο μεταφοράς (χα,χα). Στα αγγλικά pegasus σημαίνει ποιητική έμπνευση.
name_dsp
04-11-2006 @ 17:27
Θεοδώρα, marynik, horseman, Tατιάνα, agrampeli, Margarita, Αγνή, σας ευχαριστώ!

Κλείνω τα σχόλια με τις ακόλουθες παρατηρήσεις:

1. Ο Έρωτας δεν είναι μόνο ο μικρός θεός που με τα βέλη του μας βασανίζει ή μας εξυψώνει.
Έρωτας είναι και ο μεγάλος θεός, ο θεός της δημιουργίας, που εμπνέεται από τις Μούσες και τα Παιδάκια τους και κάνει τους ανθρώπους, που τολμούν, να υπερβαίνουν τα ανθρώπινα όρια στη ποίηση, στις τέχνες, στον αθλητισμό, στις επιστήμες, … και γενικά σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα.

2. Μένω τελικά, αφού δεν διατυπώθηκε καμιά κριτική ή αντίθετη άποψη, στον ορισμό που έδωσα στο πρώτο μου σχόλιο, για τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη Στιχουργική και τη Ποίηση.
Θεοδώρα Μονεμβασίτη
05-11-2006 @ 09:35
Μπορείς να το φέρεις αυτό ως θέμα συζήτησης.

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο