Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Όταν γεννιόντουσαν αυτοί, ξεψύχαγε ο Ελύτης
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
130893 Τραγούδια, 269483 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Όταν γεννιόντουσαν αυτοί, ξεψύχαγε ο Ελύτης
 Εντελώς ΑΗΔΙΑΣΜΕΝΟΣ!!
 
ΌΤΑΝ ΓΕΝΝΙΟΝΤΟΥΣΑΝ ΑΥΤΟΙ, ΞΕΨΥΧΑΓΕ Ο ΕΛΥΤΗΣ!


Αφιερωμένο σ' όλους τους ΠΟΙΗΤΕΣ ( Άνευ εισαγωγικών)!!





Τιμή και δόξα στους "ποιητές",
που γράφουν ιστορία.
Του ονείρου τους ταξιδευτές,
που ορίζουν την πορεία.

Που ξεστραβώνουν τους θνητούς,
με θεϊκές οράσεις,
Με «των αιμάτων τους λωτούς»,(*)
κι άλλες σπουδαίες φράσεις!

Τον «οργασμό της μέλισσας»,(*)
των «άστρων τις κηδείες»,(*)
τους « πόθους της Αρμένισσας»,(*)
και άλλες αηδίες!

Ας το ακούσει, κάθε αυτί,
κάθε μωρός κι αλήτης:
Όταν γεννιόντουσαν αυτοί,
ξεψύχαγε ο Ελύτης.

Μύστες, του αιώνιου μυστικού,
με μια φωτιά στο στήθος.
Σ’ αυτούς, η χάρη του Θεού,
τ’ ανάθεμα, στο πλήθος.

Πατούν, απάτητη κορφή,
που η πλέμπα, δεν τη φτάνει,
τους στεφανώνουν οι «σοφοί»,
μ’ αμάραντο στεφάνι.

Όλους κοιτούν, αφ’ υψηλού,
εισπράττοντας τα « κλέη».
Έχουν το βάρος του φελλού,
που πάντοτ’ επιπλέει!

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Στον « Παρνασσό», οι «ποιηταί»,
δεν μ’ έχουνε καλέσει,
γιατί, δεν έγραψα ποτέ,
κάνα μεγάλο φέσι!

Ποτέ μου, δεν θα αξιωθώ,
βιβλία να υπογράφω,
γιατί εγώ, δόξα τω Θεώ,
απλά, τραγούδια γράφω!

Σου δίνω, κόρη, μιαν ευχή,
μαζί και μια κατάρα:
Καν’ στο Θεό σου, προσευχή,
μην μπεις σ’αυτή τη φάρα!



(*) : Αυθεντικοί στίχοι από "ποιήματα"!



 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 21
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Πρόσωπα
      Ομάδα
      Αταξινόμητα
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

http://greekmusic.ning.com/( Όσοι πιστοί προσέλθετε!)
 
Θεττάλια
19-06-2008 @ 05:07
::angel.:: ::clown.:: Να πώ ότι όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε; (κι' ας έχουμε εκδόσει ένα μοναδικό ποιητικό!) Ρέουν τα λόγια του ποιήματος, σωστή η απεικόνιση. Ευχές
evinevan
19-06-2008 @ 05:08
::up.:: ::up.:: ::up.:: ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ!!!!!!!!!!!!!!!!
nirbana
19-06-2008 @ 05:27
καλώς ξεσπάθωσες...κάποιος έπρεπε να το κάνει ανοιχτά...
::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
Nefeligeretis
19-06-2008 @ 05:33
Κάποιος μαθητής ρώτησε τον Ιησού,
Κύριε όσοι δεν διδαχτούν τον λόγο του θεού
πώς θα τον γνωρίσουν; Θα πάνε στην κόλαση; Είναι δίκαιο;
και Εκείνος απάντησε- Πολλοί τόποι εισί

Νεκτάριε, να ενθαρρύνουμε κάθε καλή προσπάθεια,
Συμφωνώ μαζί σου, αλλά θα μπορούσα να δεχτώ
τα (*) μόνο όμως από ανεπιτήδευτους
απορρίπτω και γω απερίφραστα τους επιτήδειους.
Με άλλα λόγια: Πολλοί τύποι εισί.
AndreasChristodoulou
19-06-2008 @ 05:37
φοβερος
κώστας νησιώτης
19-06-2008 @ 05:41
se paradexomai
ALYZIOS
19-06-2008 @ 06:02
μαζι σου φιλε ......υπεροχος
::up.:: ::smile.::
Γιώργος Θαλάσσης
19-06-2008 @ 07:10
σωστος
heardline
19-06-2008 @ 09:23
Με Nefeligeretis μαζί, συμφωνώ
Ιππαρχος
19-06-2008 @ 09:31
Κι εγώ σύμφωνος με Νεφεληγερέτη...
Helene52
19-06-2008 @ 09:41
Μεόλους !!!!!
::theos.:: ::up.:: ::theos.::
spil †
19-06-2008 @ 10:39
::up.:: ::up.:: ::up.::
ΜΑΡΟΥΛΑΝΤΑ
19-06-2008 @ 10:51
ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ! ::hug.::
Denis
19-06-2008 @ 11:12
Σε γενικές γραμμές, συμφωνώ με το πνεύμα του/σου, Νεκτάριε... Όμως, αν στους Παρνασσούς υπάρχουν ποιητές της περιωπής ενός Παλαμά, λ.χ., τότε θα ήθελα να μπορούσα και ν' άξιζα, όσο κι αυτός, να ανήκω! Όμως, τέτοια αναστήματα γεννιούνται μια φορά κάθε 100 χρόνια, που λέει ο λόγος...

Η μόνη παρατήρησή μου αφορά στις συγκεκριμένες αυτούσιες φράσεις από ποιήματα, οι οποίες, υποτίθεται, πως δεν βγάζουν νόημα, όσο κι αν τις στραγγίξεις... Οι στροφές αυτές, που τις περιέχουν, δεν μου φαίνονται ιδιαίτερα επιτυχείς... Κι αυτό, γιατί, πρώτον, δεν είναι σωστό, τέτοιες φράσεις ν' απομονώνονται, αποκοπτόμενες απ' το υπόλοιπο γλωσσικό και νοηματικό περιβάλλουν, στο οποίο ανήκουν και το οποίο, ενδεχομένως, τις σημασιοδοτεί με τις ποιητικές, φιλοσοφικές ή άλλες αξίες του... Έπειτα, ασχέτως αυτού, οι συγκεκριμένες αυτές φράσεις δεν στερούνται νοήματος... Έτσι, οι λωτοί των αιμάτων, μπορεί να είναι οι λωτοί με βαθυκόκκινο χρώμα, σαν το χρώμα του αίματος... Εδώ, υπάρχει νόημα... Δεν λέω πως υπάρχει και ποίημα... Αυτό θα μπορούσαμε, ίσως, να το αξιολογούσαμε, αν ξέραμε όλο το κείμενο, στο οποίο ανήκει η φράση... Ο οργασμός της μέλισσας, πάλι, παραπέμπει στην κατάσταση της πυρετώδους υπερδιέγερσης, που επικρατεί, και στο βουητό, που βγαίνει από τις μηχανές του εργοστασίου μιας κυψέλης μελισσιού, κατά την γόνιμη εποχή της παραγωγής του μελιού... Η φράση αυτή καθεαυτήν, με δόκιμο τρόπο, ποιητικά μπορεί στον πυρήνα της να κομίζει ορισμένο νόημα... Οι κηδείες των άστρων, ομοίως, μπορεί ν' αναφέρονται στον συμβολικό θάνατό τους από τη συννεφιά, που τα κρύβει απ' την όρασή μας... Ή στις μέρες, που ξημερώνουν και τα κρύβουν με το φως του ήλιου, που κατισχύει του δικού τους... Οι πόθοι της Αρμένισσας, μπορεί να σχετίζονται, π.χ., με την επιστροφή της στα πατρογονικά της εδάφη, απ' τα οποία εκπατρίσθηκε δια της βίας... Κ.ο.κ. ... Άλλωστε, το νόημα δεν είναι πάντα προφανές... Ούτε για κάθε αναγνώστη, πάντοτε το ίδιο... Ακόμα και ο ίδιος αναγνώστης, με δεύτερες και τρίτες αναγνώσεις, που ν' απέχουν ικανό χρόνο η μία απ' την άλλη, μπορεί ν' ανακαλύψει νέα νοήματα, που του 'χαν διαφύγει με την αρχική ανάγνωση... Επίσης, κάλλιστα, ενδέχεται το νόημα των αναγνωστών να διαφέρει απ' αυτό της πρόθεσης του δημιουργού... Αν ήθελες, σώνει και καλά, ν' αναφερθείς σε αυτούσια παραδείγματα, τότε τα συγκεκριμένα, που επέλεξες, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν είναι, αν μη τι άλλο, και τα πλέον αντιπροσωπευτικά αυτού που, δικαίως, θέλεις ν' αναδείξεις... ::yes.:: ::smile.::

Χαίρομαι που γράφεις τέτοια τραγούδια! Το θέμα είναι να βρεθεί ένας αντάξιος συνθέτης να τα μελοποιήσει ταιριαστά! Σ'το εύχομαι ολόψυχα!
ΕΛΠΗΝΟΡΑΣ
19-06-2008 @ 11:48
::theos.:: ::yes.:: ::theos.::
tinios
19-06-2008 @ 12:29
Φίλε μου Σάκη, ασφαλώς και με το σκεπτικό σου οι συγκεκριμένοι στίχοι στέκουν.
Όμως αν είχα την άδεια να δημοσιοποιήσω ολόκληρα τα ποιήματα, θα έβλεπες πως έχω και εγώ το δίκιο μου!
Οι δημιουργοί μπορύν να μου δώσουν την άδεια να το κάνω, ή να το κάνουν οι ίδιοι!
Αλλά τελικά το ζητούμενο, δεν είναι κάποιοι στίχοι, αλλά κάποιες συμπεριφορές, και εκεί, φαντάζομαι πως συμφωνούμε!
Denis
19-06-2008 @ 12:47
Αν κατάλαβα σωστά, Νεκτάριε, αναφέρεσαι σε δημιουργούς της σελίδας... Όμως, το τραγούδι σου αυτό, που επικρίνει τα κακώς κείμενα στο ποιητικό συνάφι ή κύκλωμα, γενικότερα, καλό θα ήτανε, νομίζω, ν' αποκτά αυτόνομο νόημα ανεξαρτήτως συσχετισμού του με περιστάσεις, δηλαδή και συγκεκριμένες φράσεις στιχουργημάτων δημιουργών της διαδικτυακής γειτονιάς μας, δηλαδή, κυρίως για τους πολλούς, που δεν έχουν, κι ούτε υποχρεούνται να έχουν, γνώση των τεκταινομένων στη σελίδα, προσφάτων ή παλιότερων... ::wink.:: Όσο για τις αγενείς συμπεριφορές, ασφαλώς και συμφωνούμε! ::yes.:: ::smile.::

Υ.Γ.: Επίσης, όχι τυχαία, έγραψα πιο πάνω, ότι το υπόλοιπο γλωσσικό περιβάλλον των κρίσιμων φράσεων, ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ τις σημασιοδοτεί σε αξίες κ.λπ. ... ;-)
tinios
19-06-2008 @ 12:56
Έχεις δίκιο Σάκη, ατυχής η αναφορά σε δημιουργίες ανθρώπων εδώ!
Εξ' άλλου υπήρχαν χιλιάδες άλλοι, που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω.
Αλήθεια, πίστεψε με, μόνο ενδεικτικά τους χρησιμοποίησα, και δεν είναι οι χειρότεροι! Ας όψεται η ρίμα!!

Υ.Γ. Και ασφαλώς δεν αναφέρομαι στον "Παρνασσό", του Παλαμά(άπαγε της βλασφημίας!), αλλά στον "Παρνασσό", του τρεις λαλούν και δυό χορεύουν, του σήμερα!!
THAYMA
19-06-2008 @ 14:11
Μαζί σου
συμφωνώ και επαυξάνω!!!!!!!!!
swordfish
19-06-2008 @ 23:55
Kαλημέρα Νεκτάριε!... Η γραφή/συγγραφή είναι η καλύτερη εκτόνωση και αποφόρτιση...αν παρ' όλα αυτά παραμένουμε σε φόρτιση...ενδεχομένως χρήζουμε περαιτέρω προσωπικής/ψυχολογικής ανάλυσης! Είναι απλά η δική μου άποψη γενικότερα κι όχι επί των εδώ συμβαινόντων, τα οποία για να είμαι ειλικρινής αδυνατώ να παρακολουθήσω καθότι δεν γνωρίζω ''τι, πώς και γιατί''! Ακόμη θέλω απλά να πω, άλλο απόψεις κι άλλο λεκτικές
επιθέσεις...ίσως και γι' αυτό δεν καταλαβαίνω...είμαι αλλού ίσως!... Την καλημέρα μου σε όλους! ΄Οσο για την πικρία που βγάζει η δημιουργία σου...είναι διάχυτη γενικά στο χώρο των Γραμμάτων!
AlexSAI
20-06-2008 @ 01:03
Την καλημέρα μου !!! Υπέροχο .... ::yes.:: ::up.::

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο