Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
132733 Τραγούδια, 271225 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

Αυτά τα χέρια - 1970       
 
Στίχοι:  
Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική:  
Δήμος Μούτσης


Ποια χέρια πήραν, πήραν τα κεριά
Κι ήρθε ξανά, κι ήρθε ξανά το βράδυ
Και δεν μπορεί η παρηγοριά
Να μ’ εύρει στο, να μ’ εύρει στο σκοτάδι

Αυτά τα χέρια είναι δικά σου
Και τα ’χεις στείλει για να με δικάσουν
Είναι μαχαίρια που ’χουν τ’ όνομά σου
Αυτά τα χέρια, τα χέρια τα δικά σου

Ποια χέρια γίναν, γίνανε σπαθιά
Χριστέ και Παναγιά μου
Κι από το στήθος, στήθος μου βαθιά
Θα κόψουν την, θα κόψουν την καρδιά μου

Αυτά τα χέρια είναι δικά σου
Και τα ’χεις στείλει για να με δικάσουν
Είναι μαχαίρια που ’χουν τ’ όνομά σου
Αυτά τα χέρια, τα χέρια τα δικά σου




 Στατιστικά στοιχεία 
       Δημοφιλία: 93.2%  (37 ψήφοι)
      Αναγνώσεις: 63346
      Σχόλια: 15
      Αφιερώσεις: 0
 
   

 Δισκογραφία 
 
[1] Ένα αστείο κορίτσι
1970
[1] Δίσκος 45 στροφών
1970
[1] Μανώλης Μητσιάς 1
1971
[1] Δήμος Μούτσης - Πρώτ...
1973
[1] Μανώλης Μητσιάς - Τα...
2002
[1] Τα τραγούδια του ελλ...
2005
[2] Μεγάλες στιγμές
1984
[3] Καλοκαίρια και Χειμώ...
2007
[3] Δημήτρης Μητροπάνος ...
2008
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Αφιέρωσέ το κάπου
Νέα μετάφραση
Εκτυπώσιμη μορφή
Αποστολή με email
Διόρθωση-Συμπλήρωση
 
   
 
   Δάφνη @ 02-06-2003
   alain
13-04-2009 08:26
Από την ταινία: Ένα αστείο κορίτσι (1970) . Β! φωνή η Βούλα Γκίκα.
   μουσόφιλος
28-03-2018 20:37
Νομίζω ότι οι στίχοι γράφτηκαν πάνω σε ήδη ηχογραφημένη μουσική. Αλλά και σε τέτοια εγχειρήματα ο Λευτέρης είναι όχι απλά αποτελεσματικός αλλά μαγικός. Τα χέρια ήταν πάντα από μόνα τους σημείο αναφοράς στην Τέχνη (ζωγραφική, γλυπτική) αλλά και τον γραπτό λόγο. Θεωρείται μάλιστα ότι αποτελούν σημεία που αποκαλύπτουν και την προσωπικότητα κάποιου. Εξ ου και τα σχετικά τεστ και η χειρομαντία. Επιπλέον, τα χέρια είναι τα πιο σημαντικά όργανα στη σωματική επικοινωνία γιατί έχουν τις περισσότερες συνδέσεις με τον εγκέφαλο από οποιοδήποτε άλλο όργανο. Έχουν πει ότι «Τα χέρια είναι η προέκταση της ψυχής». Ο Ανδρέας Εμπειρίκος, είπε «Πάρε τη λέξη μου, δώσε μου το χέρι σου», ο Τάσος Λειβαδίτης «Δος μου τα χέρια σου να κρατήσω τη ζωή μου», ο Οδυσσέας Ελύτης «Κατά πού θ’ απλώσουμε τα χέρια μας,τώρα που δε μας λογαριάζει πια ο καιρός» και ο Ντίνος Χριστιανόπουλος «…μονάχα όταν τα χέρια μου σε χάνουν, η πονεμένη φαντασία μου σε κερδίζει». Εδώ δραματοποιούνται από τον ποιητή, για να μας μεταφέρουν όσα εκείνος εισπράττει από τη συμπεριφορά αγαπημένης, αλλά άκαρδης γυναίκας. Τους δίνει ψυχή για να αποδώσει τον ψυχισμό και τις προθέσεις εκείνης που κυριολεκτικά ... τον παίζει στα δάκτυλα! Ποίηση με κοφτό λόγο σε ένα ωραιότατο ζεμπέκικο.
   netriofron
20-10-2016 12:41
Εγιναν 2 ηχογραφησεις του ασματος ,με τον Μητσια. Η 1η οπως ακουστηκε στην ταινια ''Ένα αστείο κορίτσι'' (που εκανε πρεμιερα 26 Οκτωβρίου 1970 ) ,με Βουγιουκλάκη ,Νικο Γαλανό ,Σπύρο Καλογήρου ,Σωτήρη Μουστάκα κ.α. ,και που συμπεριεληφθη στο αλμπουμ με το soundtrack της ταινιας ----- https://youtu.be/eCW1LNGYM2k -- [ απλοικη και πολυ μετρια ,κατα την ταπεινη μου γνωμη η ενορχηστρη ] ,και η 2η οπως ακουγεται στο αλμπουμ του ''Μανώλης Μητσιάς'' ,του 1971, αυτην που ολοι γνωρισαμε και αγαπησαμε.

1η = 1970 Μανώλης Μητσιάς +++ Βουλα Γκικα !!!! -- δισκακι 45ρακι της Columbia (SCDG 3941)
1984 = Μαρινέλλα --- Αλμπουμ ''Μεγάλες στιγμές'' -- https://youtu.be/qN3pHkVPcj8
1984 = Σταματης Κοκοτας --- Συλλογη ''Σταμάτης Κόκοτας ‎– Τα μεγάλα τραγούδια''
---- https://youtu.be/oYetuKij-Ys
1999 = Δημήτρης Μητροπάνος ----
Ηχογραφηση της συναυλιας τους στο Ηρωδειο , ''Δήμος Μούτσης ‎– Ηρώδειο''
   Swift96gr
29-09-2015 10:56
https://www.youtube.com/watch?v=zDh9KAf2AsM Μαρινελλα
   emotion
23-07-2012 16:49
Τέλειο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Καταπληκτικό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ::smile.:: ::smile.:: ::smile.:: Τέλεια η ερμηνεία του Μητσιά!!!!
   tender19
06-11-2009 12:41
Το αγαπημένο μου λαϊκό τραγούδι και ο Μητσιάς μέσα στις 5 κορυφαίες φωνές εν ζωή μαζί με Νταλάρα, Αλεξίου, Μητροπάνο, Αρβανιτάκη
   ΠΙΘΑΝΟΣ
07-12-2008 10:19
..ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΘΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
   ΠΙΘΑΝΟΣ
07-12-2008 09:56
ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΣΕΦΕΡΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΚΑΙ ΑΠΕΦΕΥΓΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΑΝΕ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟ ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. ΓΙΑΤΙ ΠΟΣΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΕΙΣ πχ ΤΗ ΛΥΠΗ? ΤΡΕΙΣ- ΠΕΝΤΕ? ΟΤΑΝ ΣΟΥ ΜΕΤΕΔΙΔΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΕΣΥ ΕΠΑΙΡΝΕΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΠ’ ΟΛΕΣ ΟΣΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΖΙ. ΚΑΤΙ ΑΠ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ? ΠΕΡΑ ΑΠ’ ΟΤΙ ΕΙΠΑΜΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΕΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ .. ΑΤΙΜΗ ΚΑΚΟΥΡΓΑ ΨΕΥΤΡΑ ..ΜΟΥΛΩΧΤΗ? Η ΠΟΝΑΩ, ΠΙΚΡΑΙΝΟΜΑΙ, ΥΠΟΦΕΡΩ, ΠΕΘΑΙΝΩ? ΑΣ ΜΗΝ ΜΑΣ ΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΚΙ ΕΜΑΣ ΟΙ ‘ΕΝΤΕΧΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ' ΠΟΥ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ (ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ) ΚΙ Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ α) ΟΙ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΤΩΝ ΦΤΗΝΩΝ ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ ΤΟΥ ΠΕΦΤΩ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ, ΤΗΣ ΕΥΚΟΛΗΣ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑΣ ΤΟΥ ΜΟΥ Κ ΣΟΥ (ΖΩΗ ΜΟΥ, ΨΥΧΗ ΜΟΥ, ΧΑΡΑ ΜΟΥ, ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ,) (ΠΟΥ ΤΡΩΜΕ ΣΤΗ ΜΑΠΑ) ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ (ΘΛΙΜΕΝΟΣ, ΧΑΜΕΝΟΣ, ΔΑΚΡΥΣΜΕΝΟΣ , ΚΟΜΕΝΟΣ, ΚΛΑ(Σ)ΜΕΝΟΣ.) ΚΑΙ β) ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΑΓΟΡΟΚΟΡΙΤΣΟΠΟΥΛΑ ΜΕ ΤΑ (ΜΗ) ΓΟΥΣΤΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΘΕΣ ΑΥΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ (ΥΠΕΡΟΧΟ-ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ- ΣΟΥΠΕΡ ΑΠΙΘΑΝΟ - ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ ) ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ Κ ΠΟΙΗΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΚΘΕΙΑΖΟΥΝ. ΕΛΠΙΖΩ Μ’ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΘΩΕΣ (ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΠΙΑ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΕΣ) ΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΥΧΕΙ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΕΔΩ ΠΑΝΩ. ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΚΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ Λ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ..ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΑΦΩΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ (ΚΑΙ ΠΡΙΝ) ΑΠΟ ΜΑΣ. ΤΟ ΚΑΘΕ ΔΕ (ΣΟΒΑΡΟ) ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΡΟ(Σ)ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ ΑΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ. Για όποιον θέλει υπάρχει κι άλλο σχόλιο στο τραγ ΔΕ ΘΑ ΞΑΝΑΓΑΠΗΣΩ του ιδίου κ στο Ο ΣΑΜ Ο ΤΖΟΝΥ ΚΙ Ο ΙΒΑΝ του Γκατσου. Κι εδώ τελειώνουν τα για τον εν λόγο στιχουργό.. κάπου προ μηνών όπου παρευρεθήκαμε του ανέφερα ότι γράφω και στίχους. Κι εκείνος αποχωρώντας μου είπε (χωρίς να σταματήσει) ε.. στίχους τώρα.. (Μου άρεσε!)
   ΠΙΘΑΝΟΣ
07-12-2008 07:21
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΝΟΗΜΑ... Ο ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ ΒΑΖΕΙ ΩΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΤΡΟΦΗ ΤΑ ΧΕΡΙΑ, ΛΕΣ ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΝΤΑ ΜΕ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΚΕΨΗΣ Κ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ. ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΣΥΝΕΚΔΟΧΗ.. πχ ΚΑΘΕ ΚΛΑΔΙ ΚΑΙ ΚΛΕΦΤΗΣ ,(ΔΗΛ, ΚΑΘΕ ΔΕΝΤΡΟ) ή ΜΑΣ ΣΕΡΒΙΡΑΝ ΜΟΣΧΑΡΙ (ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΖΩΟΥ). ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΥΜΒΟΛΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΙΤΕ ΑΥΤΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΑ ..ΠΟΔΙΑ.
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΔΕΧ. . ΠΕΡΑ ΑΠ’ ΤΗ ΛΕΞΗ ‘ΚΑΡΔΙΑ’ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΤΑΞΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΝ ‘ΠΑΙΖΟΥΝ’ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ (ΚΑΙ ΝΑΙ ΙΣΩΣ ΣΕ ΕΝΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΠΛΑΝΟ) ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ (ΕΝΩ ΔΕ ..ΛΕΕΙ ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΑ ΤΗ 2η..) ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ ΕΠΙΚΟ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΕΣΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΠΟΥ ΛΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΕΙ ΚΙ ΑΛΛΑ, ΝΑ ΛΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΞΕΡΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ. ΝΑ ΣΕ ΤΙ ΩΦΕΛΗΣΕ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΙ ΠΟΛΛΑ. . 1ον ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΥΜΊΑ ΣΟΥ ΝΑ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΙΩΝΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ.. ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΝΕΒΕΙ? ΚΑΙ 2ον ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΔΗΛΩΝΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠ’ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΑ
   ΓΔΕ Χ
23-03-2007 18:55
¨Ενα από τα ωραιότερα ζεϊμπέκικα που γράφτηκαν μεταπολεμικά. Έχω την αίσθηση ότι μετά την πρώτη στροφή ο στίχος συνοδεύει απλά τη πουσική, ενώ θα μπορούσε να πει πολύ περισσότερα. "Αυτά τα χέρια" θα μπορούσαν να μην είναι μόνο γυναικεία χέρια και ο στίχος όχι μόνο ερωτικός αλλά καινωνικός και πολιτικός. ΓΔΕ Χ
   Ανώνυμο σχόλιο
02-02-2006
Σημασία δεν έχει να πιάνουμε πάντα το νόημα, αλλά να νιώθουμε....Αυτό το έλεγε ο Μητσιάς νεότατος σε μια ταινία και πιό κει ήταν η αλησμόνητη (Αλίκη) και φώναζε "όπα"...Το λέει τόσο υπέροχα ο Μανώλης...
   Ανώνυμο σχόλιο
05-09-2005
Δεν το πιάνω το νόημα! Λίγο σουρεαλιστικό ακούγεται αυτό με τα χέρια!
   Ανώνυμο σχόλιο
04-09-2005
ta heria sou dikazoun emena horis logo kai me ponesan toso me mia arnisi sunehi tous
   Ανώνυμο σχόλιο
03-06-2005
Ayta ta xeria...
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
μπράβο στο Λευτέρη και στο Μούτση


Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο