KONSTANTINOS 09-02-2006 | Σχετικά με τα αποκριάτικα τραγούδια, μιας και μου δίνεται η ευκαιρία, συμπληρωματικά θα ήθελα να αναφέρω τα εξής: Αν καταπιαστούμε αποκλειστικά και μόνο με τα .... ψευδώνυμα των γεννητικών οργάνων (Γιώτα-Παναγιώτα) ή με τον διάλογο μεταξύ του αιδοίου που βρίσκεται πάνω στην κερασιά και του πέους που καιροφυλακτεί από κάτω, τότε είμαστε καταδικασμένοι να παραμείνουμε μπροστά από το δέντρο και να χάσουμε το δάσος. Κάποιοι δυστυχώς έχουν ταυτίσει τα αποκριάτικα τραγούδια με τις βωμολοχίες που κάκιστα συνηθίζεται να ακούγονται στη καθημερινή μας ζωή. Θα πρέπει όλοι μας να κατανοήσουμε ότι οι άνθρωποι που τραγουδούν αυτά τα τραγούδια, σε καμία περίπτωση δεν έχουν ως στόχο την προσβολή της δημοσίας αιδούς. Απλά τηρούν την παράδοση, οι κανόνες της οποίας μεταβιβάζονται από γενιά σε γενιά. Τα συγκεκριμένα τραγούδια δεν ακούγονται μόνο για να ακούγονται, αλλά αποτελούν μέρος μιας τελετής οπού κυριαρχεί το γλέντι και η ξεγνοιασιά. Επίσης δεν συνηθίζεται να ακούγονται οπουδήποτε και οποτεδήποτε, αλλά σε συγκεκριμένους τόπους και σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα τραγούδια αυτά δεν θα πρέπει να ακούγονται από μικρά παιδιά. Συμφωνώ απολύτως με την θέση αυτή μιας και είναι δεδομένο ότι τα μικρά παιδιά δεν διαθέτουν την ωριμότητα για να κατανοήσουν το συγκεκριμένο θέμα. Αλλάζοντας ύφος, θα αναφερθώ χαρακτηριστικά στην εννιάχρονη κόρη μου. Στο καμάρι μου, όπως σε όλα τα κοριτσάκια της ηλικίας της, της αρέσει ο χορός και το τραγούδι. Ενώ της είναι αδύνατον (βαριέται) να αποδώσει σωστά έστω και μία πρόταση από το μάθημα της Ιστορίας, αντιθέτως τους στίχους από τα ταγούδια της Έλλης Κοκκίνου τους ξέρει απ' έξω κι ανακατωτά! Αναρωτιέμαι, τι θα μπορούσα να της πω αν κατά τύχη έπεφτε στην αντίληψή της κάποιο αποκριάτικο τραγούδι και μου ζητούσε να της εξηγήσω αυτό που θέλει να πει ο ποιητής.Ως επίλογο θα ήθελα να αναφέρω τα εξής: Είτε το θέλουμε είτε όχι, τα αποκριάτικα τραγούδια είναι μέρος της παράδοσής μας. Φυσικά αν δεν μας αρέσουν, κανείς δεν μας υποχρεώνει να τα ακούμε. Δεν έχουμε όμως το δικαίωμα να τα απορρίπτουμε είτε από άγνοια είτε από αποστροφή, επειδή έτσι απορρίπτουμε την ίδια την παράδοσή μας. |
KONSTANTINOS 16-02-2005 | Τα αποκριάτικα τραγούδια είναι δημιουργήματα λαϊκής έμπνευσης.Οι ρίζες τους είναι πανάρχαιες και σχετίζονται με τη Διονυσιακή λατρεία.Ταυτίζονται απόλυτα με το πνεύμα των ημερών κατά τις οποίες ακούγονται, είναι δηλαδή απόλυτα συνδεδεμένα με τον χορό, το γλέντι και το ξεφάντωμα.Μ' άλλα λόγια αποτελούν αναπόσπαστο μέρος μιας τελετής που δημιουργεί κλίμα κοινωνικής, πνευματικής και σεξουαλικής (σε λεκτικό επίπεδο) απελευθέρωσης και εκτόνωσης. Οι αποκριάτικες εκδηλώσεις γενικότερα, δεν έχουν σχέση με το πνεύμα του Χριστιανισμού. Όμως ο Χριστιανισμός σε τοπικό τουλάχιστον επίπεδο τις ανέχθηκε. Θα πρέπει όλοι μας να συνειδητοποιήσουμε και να αναγνωρίσουμε οτι τα αποκριάτικα τραγούδια είναι παραδοσιακά δημοτικά. Ναι μεν είναι αθυρόστομα, το περιεχόμενό τους όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να χαρακτηριστεί ως χυδαίο ή προσβλητικό. |
tsiou 06-03-2011 12:00 | Δε κατεβαίνω πούτσκαρε
γιατ' είσαι κορδωμένος...
Μπαίνεις πολύ-πολύ βαθειά
και βγαίνεις μαραμένος...
αχαχαχα.... ::laugh.::
http://www.youtube.com/watch?v=Op8wZbbGff4
|
Lucy_NT_epp 15-07-2009 08:47 | gnwmi mou einai oti otan mporei na synyparksei i thriskeia me tin paradosi as min kollame. Kapote den ypirxe tileorasi kai oi efivoi mathainan me afton ton tropo pws exoun ta pramata. Twra arga i grigora oi goneis enimerwnoun ta paidia (stin kalyteri periptwsi) i vriskoun tis akres mona tous.
Ta tragoudia afta einai peripaixtika kai an mi ti allo ousiwdi (maria) kai meros tis paradosis mas. Opws lexthike parapanw an den mas aresoun den ta akoume.
Proswpika ta goustarw poly giati ki egw asxoloumai me paradosiako xoro,apla epeidi polles fores eixa akousei oti den einai poly wraia eikona na ta tragoudoun gynaikes kai paidia prospathw apla na krataw ta prosximata. Fysika otan vrethw se ena panigyri apokriatiko e den tha katsw na skasw kiolas
::cool.:: |
Lucy_NT_epp 15-07-2009 07:29 | kontstanto tis apokries se tyrnavo,kozani kai opou allou ginetai paradosiako apokriatiko glenti. |
cof + athina 29-04-2008 10:36 | eleos xaxaxa |
vaggosmus06 09-03-2008 04:22 | ::up.:: ::up.:: ::up.:: |
konstanto 16-06-2007 18:23 | ::smile.:: ΡΕ ΠΑΙΔΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ??????? |
isminaki 25-07-2006 12:29 | ::up.:: ::up.:: |
isminaki 25-07-2006 12:28 | ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.ΧΟΡΕΥΩ . ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΑΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ.ΤΑ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΥΜΕ ΔΕΝ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΝΩ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΖΟΥΣΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ.ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΗΤΑΝ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΝ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ SEX ΤΗΣ ΚΟΚΙΝΟΥ ΛΕΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ...; |
isminaki 25-07-2006 12:23 | ::angel.:: |
Ανώνυμο σχόλιο 07-05-2006 | pantws stin koroula sou-na ti xairesai- min tis valei na akousei to tragoudaki auto oute kai genika auta pou akous giati tha xasei pasa idea gia ton mpampa tis....kai an xanatheliseis na stirixeis tin paradosi vapse kokkina avga tin megali pempti,petaxe xartaeto,stolise dentraki ta xristougenna ,mathe na xoreueis kai tin karagouna kai grapse kana stixo tou stelara |
Ανώνυμο σχόλιο 07-05-2006 | paidia auto to tragoudi dld einai sovaro kai ousiwdes?????? maria |
Ανώνυμο σχόλιο 21-10-2005 | ΑΠΛΑ ΣΩΣΤΟ |
Ανώνυμο σχόλιο 22-06-2005 | Συμφωνώ απολύτως Κωνσταντίνε! Αυτά όμως πρέπει να τα εξηγήσεις και στον αρχιεπίσκοπο ... |
|