Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
131918 Τραγούδια, 269727 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 στην άκρη του γκρεμού
 βλέπε 1ο σχόλιο
 
[align=center][font=Lucida Sans Unicode][color=black]φυτρωμένη η ελιά στην άκρη του γκρεμού
δέν φοβάται πάνω τον άπειρο ουρανό
δέν φοβάται κάτω τον φοβερό γκρεμό
το χειμώνα έχει κρύο το θέρος ξηρασία
δέν το σκιάζει το ωραίο δεντρό καιρός κανείς
όσο στέκεται η γή θα στέκεται η ελιά
κι άν πεθάνει θα ζούν οι παραφυάδεςτης
όσο η γή ζεί θα ζεί και η αειθαλής ελιά
τα κλαδιάτης υψώνονται στον ουρανό
ένα με τον γκρεμό έχουν γίνει οι ρίζεςτης
δέν λογιάζει τον φθόνο πανδαμάτορα
κι άν της κόβουν γίνεται θαλερότερη
στον καιρότης ανθίζει και καρποφορεί
της μαζεύω πρίν ρίξει τις ελιές στη γή
αγναντεύει της θάλασσας την ομορφιά
με τη γή όλη και με τον ουρανό γελά[/align]
ア!ヌヤ



 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 14
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Αναμνήσεις & Βιώματα
      Ομάδα
      Στίχοι για μελοποίηση
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

το καλό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι καλό· το κακό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι κακό.
 
anuya
24-08-2009 @ 20:34
Ένας ερημίτης, μοναχός του Ζέν ασκήτευε ψηλά σε ένα βουνό. Στου βουνού τους πρόποδες ήταν ένα χωριό. Μιά μέρα άκουσαν ένα τρανταχτό χαρούμενο γέλιο που αντιλαλούσε σε όλο το βουνό κ τον κάμπο. Όλοι τρόμαξαν αναρωτώμενοι πώς μπορεί να γίνει τόσο δυνατό γέλιο. Λίγες μέρες αργότερα κάποιος επισκέφθηκε τον ερημίτη στο βουνό, κ ρώτησε τί μπορεί να ήταν εκείνο το γέλιο. Συγνώμη άν σας τρόμαξα, μου ήρθε και γελούσα, δέν μπορούσα να το συγκρατήσω, αποκρίθηκε ο ερημίτης. - Τόσο δυνατά; Με τί γελούσατε; - Με τί γελούσα; Με τον ουρανό κ την γή!

**Ηώς**
24-08-2009 @ 23:38
δέν λογιάζει τον φθόνο πανδαμάτορα
κι άν της κόβουν γίνεται θαλερότερη

::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
την καλημέρα μου!!!!!!!!!!
Ιχνηλάτης
25-08-2009 @ 01:00
Συμβολική η ακροβασία, ανάμεσα στην γή και στο κενό.
Στην άκρη του γκρεμού, γαντζωμένη, γίνεται ένα με τον βράχο και αδιαφορεί για το χάος, πάνω και κάτω.
Παίζει με τον θάνατο κάθε μέρα και χαίρεται την ζωή, μεγαλουργώντας.
Γιατί άραγε διάλεξε αυτή την ακροβασία;
Ίσως γιατί απο εκεί μπορεί να τα αντικρίσει όλα.
barboutsala
25-08-2009 @ 01:29
άμα μάσεις τις ελιές, ξυδάτες κάντες
elpidakwstopoulou
25-08-2009 @ 01:44
νιώθω κάθε φορά που σε διαβάζω οτι είναι πολύ παραπάνω
τα νοήματα που δίνεις απ αυτά που μπορώ να κατανοήσω
και φοβάμαι λίγο τα σχόλια...όμως μ αρέσουν όλα ....όπως κι αυτό..πολύ κι αφού διάβασα του Δημήτρη το σχόλιο ένιωσα
οτι πια κατάλαβα σωστά .............δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω απ ό,τι είπε ........................
υπέροχο με όλη τη δύναμη που εκπέμπει.............
Ιχνηλάτης
25-08-2009 @ 01:46
Κι όμως!!!
Μιά ζωή έξω πέφτω στα έργα τηςτου anuya!!! ::laugh.::
Νεφελοβάτης
25-08-2009 @ 07:13
Σαν την ελιά και μεις οι άνθρωποι, ανάμεσα σε γη και ουρανό ακροβατούμε, τη θέση μας στον κόσμο ζητώντας για να βρούμε..

Και μετά έρχεται η παραβολή με τον μοναχό.

Που μας δείχνει ότι μέρος ενός συνόλου είμαστε, που από το Όλον αποτελείται…

Την καλησπέρα μου.
anuya
26-08-2009 @ 03:22
Να σου πώ Δημήτρη, το να πέφτεις έξω είναι χρήσιμο, ο ίδιος δέν είχα συνειδητά σκεφτεί οτι το δέντρο (είναι πραγματικό, στη γειτονιάμου) διάλεξε να ριζώσει εκεί. Άντε να βρείς γιατί ο καθέναςμας διάλεξε να γεννηθεί ό,τι γεννήθηκε. Το μόνο που μπορώ να απαντήσω είναι το ποίημα του Ζεν: "η κάθε νιφάδα του χιονιού πέφτει εκεί όπου πρέπει να πέσει". Αμέτρητες νιφάδες πέφτουν, κ όμως η στρώση βγαίνει ίσια, επίπεδη.
Με έκανες να σκεφθώ την κάππαρη. Η κάππαρη άγρια βρίσκεται μόνο φυτρωμένη σε βράχια κ σε παλιούς τοίχους, ποτέ σε χώμα. Πολύ χαριτωμένο φυτό με ωραιότατο λουλούδι.
Γιατί φυτρώνει μόνο σε βράχια κ τοίχους; Προφανώς διότι μόνο εκεί το αφήνουν χωρίς να το ανταγωνίζονται. Έτσι νιώθω κι εγώ: φύτρωσα σε μιά θέση που δέν μπορούσε κανένας άλλος να πιάσει, διότι αλλού ήταν όλα πιασμένα. Πάντως όταν ήμουν μαθητής δέν μου άρεσε να σηκώνω χέρι μαζί με τους άλλους που σκίζονται να το πούν πρίν απο τους υπόλοιπους. Αλλα συνήθιζα να απαντώ εκεί που κανείς άλλος δέν απαντούσε. Πώς έκανε κι ο Μακρυγιάννης όταν ήρθε ο Όθωνας.
Είσαι όμως κακόπιστος, ακόμη δέν πιστεύεις οτι είμαι αρσενικού γένους. Δικαίωμασου. Πάντως ακόμη δέν μας εξήγησες πού η διδασκαλία του Παύλου είναι ασύμβατη με του Χριστού.
Ιχνηλάτης
26-08-2009 @ 04:33
Είναι ασύμβατη κυρίως στο ότι ο Χριστός δίδαξε και κήρυξε την αγάπη! Δεν προσπάθησε να φτιάξει κάποια θρησκεία.
Την θρησκεία και τα οποιοδήποτε δόγματα, είναι εφεύρεση των ανθρώπων, για το μάντρωμα των υπολοίπων. Και στην προκειμένη περίπτωση, πρωτεργάτης ήταν ο Σαούλ-Παύλος!
Και που ξέρεις εσύ, οτι αυτά που δίδαξε ο Παύλος, ήταν ακριβώς η ατόφια διδασκαλία του Χριστού, (ο οποίος δεν πάτησε ποτέ το πόδι του σε έδαφος Ευρωπαικό!)
Ειδικά την στιγμή, που έχουν λογοκριθεί απο τους ανθρώπους τα πάντα!
Θα γνωρίζεις για τα αποκρυφα Ευαγγέλια! Υπάρχουν!
Γιατί δεν τα παρουσιάζουν;
"Πίστευε και μη ερεύνα" θα μου πείς!
Ε όχι!
Γιατί τότε πως θα αναρωτηθώ για την μάχη του ραδικιού (θα θυμάσαι) και την νίκη της κάππαρης!
Το "γιατί", είναι η μεγάλη τροφή και το μάννα εξ` ουρανού.
anuya
27-08-2009 @ 14:18
Τα απόκρυφα είναι στο ίντερνετ τα βλέπει όποιος θέλει. Κ ο Παύλος παντού για την αγάπη γράφει, πασίγνωστος ο "ύμνος". Κ οι δύο δέν προσπάθησαν να φτιάξουν θρησκεία, αλλα να στήσουν εκκλησία. Οτι δεν πάτησε ποτέ το πόδι του σε έδαφος ευρωπαϊκό, δέν καταλαβαίνω, δύσκολο ήταν να κάνει μιά βόλτα κ απο εδώ; Είτε πάτησε είτε όχι, αυτό δέν αλλάζει τίποτε. Δέν παράθεσες κανένα κομμάτι ούτε απο κανονικά ούτε απο απόκρυφα που να δείχνει διαφορά στη διδασκαλία.
Όποιος δέν ρωτάει γιατί, ούτε πρέπει να λέγεται άνθρωπος.
Απο πολύ καιρό ρωτάω γιατί τόση έχθρα προς τον Παύλο. Κι εγώ έγραψα ένα ποίημα που διακωμωδώ κάποια απο τα ρητάτου, αλλα σε ένα βαθύτερο επίπεδο είναι μεγαλειώδη.
Κ ακόμη, άν ο Χριστός δίδαξε την αγάπη προς τους εχθρούς, γιατί οι εχθροίτου να τον σταυρώσουν. Ποιοί τον φοβούνταν για να τον έχουν εχθρό.
Ιχνηλάτης
28-08-2009 @ 01:16
Απαντήσεις: (Αρχίζω απ` το τέλος)
Οι εχθροί του τον σταύρωσαν, γιατί θεώρησαν ότι ήταν ο μεσίας που όλοι περίμεναν, όχι με την έννοια του μεσία που εννοούμε σήμερα, αλλά του ελευθερωτή. Του επαναστάτη που θα ξεσήκωνε τους Εβραίους για να απελευθερωθούν απο τους Ρωμαίους. (Βλέπε ζηλωτές, Ιωάννη ΄Πρόδρομο κλπ οι οποίοι ζηλωτές δεν ήταν παρα οι αντάρτες που αντιστέκονταν στην Ρωμαική κατοχή!).
Έτσι όταν ο Ιούδας ήρθε σε ρήξη με τον Ιησού για το άν θα έπρεπε να δώσει το έναυσμα για την εξέγερση, διασπάστηκε και τον πρόδωσε στους Ρωμαίους, οι οποίοι, τον παρέδωσαν στους τοπικούς εγκάθετους ντόπιους που σαν αχυράνθρωποι διοικούσαν τάχα μου τάχα μου τους Εβραίους. Και έτσι μετά απο μια δικη παρωδία τον σταύρωσαν.
Αρα το θέμα γιατι σταύρωσαν τον Ιησού, (όταν πριν λίγες μέρες τον υποδέχτηκαν σαν ελευθερωτή) είναι καθαρά πολιτικό και απόπειρα ξεκαθαρίσματος της ηγεσίας των ανταρτών! 'Οτι γίνεται ακριβώς και σήμερα δηλ.
2ο Στο ξαναλέω παραπάνω πως άλλη η διδασκαλία του Ιησού και άλλη του Παύλου. Απλά του Ιησού έχει σχεδόν χαθεί και εμείς δεν την έχουμε γνωρίσει! Ενώ ο Παύλος περιφερόμενος σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, ΕΦΤΙΑΞΕ μιά δική του θεωρία, ΄οπως την ήθελε αύτός με βάση όμως την διδασκαλία του
Ιησού. Αυτή είναι και η μόνη σχέση.
Έχθρα για τον Παύλο!! Καμμία! Απλά αν μπορώ να κρίνω με το λίγο μυαλό που διαθέτω, διακρίνω μπροστά μου κάποια ψήγματα της αλήθειας.
Και γιατί ο Παύλος προσπάθησε να προσηλητήσει την Ευρώπη.
Για ποιόν λόγο. Και μην μου πείς την φράση "πορευθέντες κλπ
΄Και γιατί ο Χριστός δεν πήγε έξω απο τα σύνορα της πατρίδας του! Να μιά σημαντική διαφορά, που κρύβει αλήθειες.
Ο Παύλος άλλα είχε στο μυαλό του και ο Ιησούς για άλλο σκοπό δίδασκε!
Εντάξει δεν λέω πως η διδασκαλία του Παύλου δεν είναι αξιόλογη, αλλά είναι διαφορετικοί οι λόγοι.
Θεωρώ τον Παύλο τον Μέγα Αλέξανδρο του προσηλητισμού των εθνών. Ο πατέρας του δογματισμού!
Αυτά ήθελε ο Ιησούς;; Το μάντρωμα των ανθρώπων κάτω απο μιά θρησκευτική εξουσία, που την βιώνουμε μέχρι σήμερα;;
Δεν νομίζω!!
3ο Σίγουρα ο Ιησούς δεν προσπάθησε να φτιάξει θρησκεία. Όχι όμως και ο Παύλος.
Ο οργανωτής !!! Αυτός δεν είναι που οργάνωνε τις κοινότητες σε ομάδες και που μετά απο λίγο φανατίστηκαν τόσο, που κάναν ακατονόμαστα εκλήματα;;
Ο Ιησούς δίδαξε φιλοσοφία!
Ο Παύλος δίδαξε εξουσία και οι επιτήδιοι της τότε εποχής το κατάλαβαν και το εκμεταλεύτηκαν.
anuya
30-08-2009 @ 06:50
Του Παύλου η γλώσσα είναι καλλιεργημένη ελληνική, ενώ του Χριστού απλοϊκότατη αραμαϊκή μεταφρασμένη στα ευαγγέλια σε απλοϊκότατα Ελληνικά.
Οι επιτήδειοι όχι μόνο τον Παύλο αλλα κ τον Θεό τον ίδιο εκμεταλλεύονται απο παλιά ώς τώρα. Διότι σ' αυτήν την εποχή το ψέμα έχει πέραση παντού, όχι λιγότερο σε εκείνους που νομίζουν οτι η διαμάχη ήταν μεταξύ Εβραίων κ Ρωμαίων. Σε πολύ ανώτερο επίπεδο παιζόταν η διαμάχη κ ακόμη παίζεται, παρ'όλη την PAX AMERICANA.
Ιχνηλάτης
30-08-2009 @ 07:51
Αλλη μια διαφορά!
Αλλη μια αυθαιρετη διαφοροποίηση τις διδασκαλίας του Παύλου απο την διδασκαλία του Ιησού!
Γιατι δεν χρησιμοποίησε την απλή γλώσσα του Χριστού στα έθνη που δίδασκε και χρησιμοποιούσε μια άλλη μέθοδο;
Θεωρούσε πιό τελειοποιημένη την δική του διδασκαλία;
Και για να επιτύχει τι;
Ο Ιησούς, μιλούσε με παραβολές και απλές ιστορίες, στον λαό, που όμως μέσα έκλειναν όλη την θεική διδασκαλία και φιλοσοφία.
Ο Παύλος, που ποτέ δεν υπήρξε μαθητής του Ιησού (απεναντίας υπήρξε Φαρισαίος και διώκτης των 1ων χριστιανών παίρνοντας μάλιστα μέρος στον λιθοβολισμό του πρωτομάρτηρα Στεφάνου).
μετά την σταύρωση του Ιησού, συνέλαβε την ιδέα της εκμετάλευσης του μεγάλου όγκου των Χριστιανών αναζητώντας μόνο την εξουσία.
Την αγαπούσε πολύ την εξουσία! Απόδειξη οι μεγάλες θέσεις που κατείχε όλη του την ζωή, πότε στο ένα στρατόπεδο και πότε στο άλλο!
Και λέγεται, οτι ποτέ δεν μαρτύρησε στους διωγμούς του Νέρωνα, αλλά πέθανε απο φυσικό θάνατο σε βαθιά γεράματα!
anuya
30-08-2009 @ 20:51
Νά κ μιά παραβολή (απο το αρχαιότερο βιβλίο του κόσμου) που βγαίνει απο το ωροσκόπιοσου κ μέσα κλείνει τον χαρακτήρα του "αγριόχοιρου":
122. AdIgLI και αρκούδα TOŊUZLI και αγριόχοιρος AART σε αυχένα (βουνών) YZΕ επάνω SOOQUšMEEš [SOQUšU] ΕRMEEš να συναντηθούν συνέβη. AdIgIŊ της αρκούδας QARNI η κοιλιά JARILMUš [JARILMEEš] σκίστηκε, TOŊUZUŊ του αγριόχοιρου AZIIgI ο χαυλιόδοντας SINMEEš έσπασε, TEER λέει (ο χρησμός). ANXA έτσι BÍLÍŊ να κρίνετε: JAVLAQ κακό OL είναι.

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο