Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
132741 Τραγούδια, 271229 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Μάνα εταίρα
 ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΛΥΤΙΚΑ ΕΙΧΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
 
Mέσα απ τον οργασμό της ιστορίας
κάπου διακόσα χρόνια,μιά σελίδα
κέρδισες στο βιβλίο,ευκαιρίας
κι ας ήσουν για τη δύση η Λα'ι'δα


Κι όταν οι ξένοι,παίρνανε το μέλι
άφηνες την ελπίδα σου στις μοίρες
έβγαζες τ ασημένιο σου σκουτέλι
και εκείνοι μέσα ρίχνανε τις λίρες


Με μιά λευκή καρδιά,για περιστέρι
περνούσες,βιαστικά τις συμπληγάδες
σε γράφανε στου χρόνου το τεφτέρι
για δεν υπήρχανε,πολλές Ελλάδες


Μα στις διαδρόμες,απ την Κολχίδα
Μήδεια που σκοτώνει τα παιδιά της
έγινες,φιμωμένη μας πατρίδα
και σ έβαφε η ανάγκη απ τη σκουριά της


Γέμισες τη φυλή με γόνους ,νόθους
που δεν χρειάστηκαν ποτέ πατέρα
κι αν τώρα τα ζητάν πίσω με τόκους
είναι που έχεις γεράσει,μάνα εταίρα.








 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 36
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Κοινωνικά & Πολιτικά
      Ομάδα
      Αταξινόμητα
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

 
Δέσποινα1971
10-07-2010 @ 14:12
Γέμισες τη φυλή με γόνους ,νόθους
που δεν χρειάστηκαν ποτέ πατέρα
κι αν τώρα τα ζητάν πίσω με τόκους
είναι που έχεις γεράσει,μάνα εταίρα.
::up.:: ::up.:: ::up.::
apelsini
10-07-2010 @ 14:13
::theos.:: ::up.:: ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΣΠΟΙΝ ::up.::
smaragda
10-07-2010 @ 14:14
ΒΑΘΙΑ ΣΤΟΧΑΣΜΕΝΟ...!ΜΠΡΑΒΟ!!! ::rol.::
Pavlos Melas
10-07-2010 @ 14:19
Με μιά λευκή καρδιά,για περιστέρι
περνούσες,βιαστικά τις συμπληγάδες
σε γράφανε στου χρόνου το τεφτέρι
για δεν υπήρχανε,πολλές Ελλάδες

ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΙ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
Αγνή
10-07-2010 @ 14:19
::down.:: ::down.:: ::down.::
Adamopoulos Andreas
10-07-2010 @ 14:34
::up.:: ::up.:: ::up.::
ΚατεριναΘεωνα
10-07-2010 @ 14:44
ΔΕΝ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΩ
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΝΑ ΛΕΕΙ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ
ΑΛΛΩΣΤΕ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ
ΟΜΩΣ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΗΤΑΝ
ΟΙ ΠΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ.ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ
ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΚΛΥΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΕΒΛΕΠΑΝ ΠΑΝΤΑ ΣΑΝ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ
ΗΘΕΛΑΝ ΤΟ ΜΕΛΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΙΣΩ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΕΝΑ
ΝΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΜΕ ΠΟΤΕ ΠΑΤΕΡΑΔΕΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΘΕΙΟΥ
ΣΑΜ ....Κ.Λ.Π ΑΥΤΟΙ ΟΜΩΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ
ΣΩΣΟΥΝ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ.....ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ ΕΜΦΥΛΙΟΥΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΧΡΕΟΚΟΠΙΕΣ....ΕΤΣΙ ΠΟΥ Η ΧΩΡΑ
ΓΕΡΑΣΕ ΚΑΙ.............ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ
ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΑΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΛΟΙ
ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ.

Denis
10-07-2010 @ 15:12
Υπάρχει, βέβαια, μεταξύ άλλων, και μι' άλλη γνώμη, του Άρη Δαβαράκη, ο οποίος σ' ένα τραγούδι του, μελοποιημένο από τον Χατζιδάκι στον κύκλο του της Πορνογραφίας, γράφει: ''Η Ελλάδα [...] διαθέτει ήθος, αφέλεια, υπομονή. Κι αν τη βιάζουν τακτικά οι κατακτητές, μ' επιμονή τα καταφέρνει [...] να παραμένει πάντα παρθένος και γυμνή.''! Πάντως, βρίσκω πολύ ευφυή και πρωτότυπη την παραβολή της Ελλάδας με την αρχαία πανέμορφη, μορφωμένη, καλλιεργημένη και πλούσια εταίρα, τη Λα'ί'δα, με τη διαφορά, όμως, ότι η Ελλάδα διέθετε, κυρίως ή αποκλειστικά, αξιοθαύμαστους πνευματικούς και πολιτιστικούς θησαυρούς κι όχι, ασφαλώς, και αξιόλογα υλικά πλούτη! ::yes.:: ::hug.::

Υ.Γ.: Ως προς το τεχνικό μέρος, αφού η στιχουργική, εκτός από Τέχνη, είναι και τεχνική, οι διασκελισμοί ιδίως της πρώτης στροφής, όπου παρεμβάλλεται ολόκληρος ο δεύτερος στίχος και διακόπτει κάπως την ομαλή νοηματική διασύνδεση του πρώτου με τον τρίτο, αλλά και της τέταρτης στροφής, όπως, βέβαια, κάθε διασκελισμός στον στίχο γενικώς, μπορεί να δημιουργήσει δυσεπίλυτα προβλήματα στην κατανόηση του νοήματος, αλλά και, παραπέρα, στη μελοποίηση... Προτιμότερο είναι, χάριν και της απλότητας, το νόημα κάθε στίχου να μην ολοκληρώνεται στους επόμενους, δηλ., κατά κάποιον τρόπο, κάθε στίχος να είναι ένας θύλακας ''νοηματικής αυτονομίας'' στη στροφή, στερούμενος, βέβαια, πλήρους ανεξαρτησίας απ' αυτήν και, συνολικά, το τραγούδι... :)
elsa98
10-07-2010 @ 15:06
Μα στις διαδρόμες,απ την Κολχίδα
Μήδεια που σκοτώνει τα παιδιά της
έγινες,φιμωμένη μας πατρίδα
και σ έβαφε η ανάγκη απ τη σκουριά της

::yes.:: ::theos.::

Καλή κυριακή και σε σένα ::hug.:: Νασαι καλά
ΚατεριναΘεωνα
10-07-2010 @ 15:13
Denis

ΑΝ ΠΡΟΣΕΞΕΣ ΔΕΝ ΓΡΑΦΩ ΟΤΙ ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΠΟΙΗΣΗ
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΤΑ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΩ
ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑΤΙ Η ΜΗΔΕΙΑ ΗΤΑΝ ΜΥΘΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΙΔΑ
ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΥΠΑΡΚΤΟ

Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ
ΟΤΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ::yes.::
Aswtos
10-07-2010 @ 15:47
Προτιμότερο είναι, χάριν και της απλότητας, το νόημα κάθε στίχου να μην ολοκληρώνεται στους επόμενους, δηλ., κατά κάποιον τρόπο, κάθε στίχος να είναι ένας θύλακας ''νοηματικής αυτονομίας'' στη στροφή...
Τι λε ρε μεγάλε...ποιός ορίζει του κανόνες;Περιόρισε τον εαυτό σου όσο θές αλλά σταμάτα τα των κριτικών τις παπαρολογίες και γίνε επιτέλους ο εαυτός σου
Αγνή
10-07-2010 @ 15:56
έλα βρε Θεωνά, πες μας γιά ποιά φυλή μιλάς
γιατί οι νόθοι δεν χρειάστηκαν ποτέ πατέρα
γιατί γέρασε, και από πότε ήταν πόρνη
πες μας και γιατί φίμωσες την Μήδεια
που δεν ήταν ελληνίδα, και ποιά είναι η
σκουριά της ανάγκης
όμως πιό πολύ απ' όλα, θέλω να μου πεις
γιά τον οργασμό της ιστορίας, ήταν μόνη της
ή τα είχε με κάποιον;


ΚατεριναΘεωνα
10-07-2010 @ 16:03
ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΠΟΤΕ ΟΤΙ Η ΜΗΔΕΙΑ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΔΑ!!!!!!!
ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΣΥΝΟΡΟΠΑΙΧΝΙΔΙΣΜΑΤΑ ΒΓΑΙΝΕΙ
ΓΕΩΡΓΙΑΝΗ ::laugh.::
ΚΑΙ ΛΕΩ ΕΓΙΝΕΣΣΣΣ ΜΗΔΕΙΑ
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΣΜΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΣΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΟΝΟ
ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΟΡΓΑΣΜΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ
ΚΑΙ ΣΕ ΡΩΤΩ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΟΡΓΑΣΜΟ
ΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΤΑ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΗ ΛΑΣΠΗ
ΚΑΙ ΓΕΝΑΝΕ ΤΟΥΒΛΑ????
Denis
10-07-2010 @ 16:06
Ώπα, Άσωτε, πάρ' το αλλιώς, θα βρεις! ::naugh.:: Σου επισημαίνω ότι η ίδια η Κατερίνα συμφώνησε ήδη παραπάνω με τη βάση της τεχνικής μου παρατήρησης, καθώς γράφει: ''ΑΝ ΠΡΟΣΕΞΕΣ ΔΕΝ ΓΡΑΦΩ ΟΤΙ ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΠΟΙΗΣΗ
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΤΑ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΕΓΩ [...]''... Τώρα, κριτικός δεν είμαι, αλλά δυστυχώς... τραγικά αυτοδίδακτος στη στιχουργική, όπως οι περισσότεροι εξ ημών, φαντάζομαι... Όσα γράφω απηχούν προσωπικές μου απόψεις, που με αντιπροσωπεύουν απόλυτα, κι όχι απόψεις κριτικών... Αλήθεια, αναφέρεσαι σε κάποιους συγκεκριμένα, και ποιούς; Τέλος, δεν κατανοώ, προς τι, τάχα, ο μάλλον εριστικός τόνος της αποστροφής σου προς εμένα... Τη γνώμη μου είπα, δεν επιχείρησα να καπελώσω κανέναν... Ελευθερία έχουμε, νομίζω...
Αγνή
10-07-2010 @ 16:16
έλα Θεωνά μου, γίναμε γεωργιανοί λοιπόν
εγώ παρατηρώ με θαυμασμό τόν οργασμό
της πένας σου, οικοδομικός σαφώς
ΚατεριναΘεωνα
10-07-2010 @ 16:22
ΣΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΥΠΗΡΞΕ ΕΠΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΟΛΧΙΔΑ Η ΑΙΑ (οπως αλλοιως την λένε)
ΕΤΣΙ ......ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟ ΛΕΩ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΠΕΡΔΕΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΓΝΗ ΑΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
ΜΗΝ ΜΟΝΟΠΟΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΝΕ ΤΟ ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΕΣΥ
ΚΑΤΙ
eythis
10-07-2010 @ 16:53
αριστούργιμα κατερινα !!!!!!!!!!!!!!
την καλημέρα μου
Aswtos
10-07-2010 @ 17:12
Δεν μ'απασχολεί αν συμφώνησε η Κατερίνα,δε δίνω δεκάρα...κι ούτε θα το πάρω αλλιώς γιατί μ 'αρέσει να βρίσκω!!!Η Ιστορία βρίθει λογικών και ορθολογιστικών σχολίων και κριτικής του δικού σου στύλ.Δεν με ενοχλεί η κριτική σου αυτή καθ'εαυτή αλλά οι περιορισμοί που θέτουν σε οτιδήποτε ή οποιονδήποτε έχει τη δύναμη να δημιουργεί.Όχι πως εγώ δεν έχω κάνει κάτι ανάλογο στο παρελθόν(πράγμα για το οποίο έχω μετανιώσει,ακριβώς επειδή το έκανα).Τεχνικές αναλύσεις;Για ρίξε μια ματιά στους δικούς σου στίχους και μετα μίλα μου για στίχους που δεν ολοκληρώνονται με τους επόμενους ή τους προηγούμενους.Το να παίρνεις δηλαδή,χάρην μιας απλότητος,την οποία υπερασπίζομαι κι εγώ,κάθε στίχο ξεχωριστά σαν μια οντότητα ολοκληρωμένη κι αυτάρκης,ικανή να σταθεί μόνη της δίχως την παρουσία των επόμενων η των προηγούμενων...και μη μου μιλάς για ελευθερία γιατί κι ο φασισμός θεωρούσε τις απόψεις του ελεύθερες αλλά παρόλα ταύτα έθετε περιορισμούς.Δεν είσαι ικανός να ορίσεις την λέξη ελευθερία,όπως ούτε εγώ άλλωστε κι ας την ψάχνω διακαώς καθημερινά.Οι τεχνικές λεπτομέρειες είναι αποτελέσματα ανθρώπων που η ματιά τους υπακούει σε συγκεκριμένες φόρμες,ανθρώπων που ρέπουν προς τη συνήθεια και την κάθε είδους καθιερωμένη και χρόνια "αλήθεια".Γουστάρω το ασύνορο,δίχως να αποποιούμε την αισθητική των πραγμάτων και των γεγονότων γύρω μου αλλά σε καιμία περίπτωση δεν υποδυκνείω το δρόμο που θα ακολουθήσει κάποιος.Τι είναι αυτό που θέλεις τελικά,να γίνουμε ομοιόμορφοι ή μήπως να ακολουθήσουμε τον ένα και μοναδικό τρόπο ή τεχνική που προτείνεις?Πως να ονομάζεται άραγε αυτο?
ΚατεριναΘεωνα
10-07-2010 @ 17:23
ΑΣΩΤΕ
ΔΕΝ ΓΡΑΦΩ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΔΕΚΑΡΕΣ ΑΥΤΕΣ ΚΡΑΤΑ ΤΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ
ΣΟΥ
ΑΝ ΗΤΑΝ ΣΕ ΕΥΡΩ ΤΟ ΣΥΖΗΤΟΥΣΑΜΕ
ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΟΥ????
ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ ΕΙΣΤΕ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΑΝ
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΕΤΕ ΘΑ ΣΑΣ ΔΩΣΩ ΚΑΙ ΝΕΡΟΠΙΣΤΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ
ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ
ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΤΕ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
Aswtos
10-07-2010 @ 17:32
Δεν θα απαντήσω ουσιαστικα και αναλυτικά στο σχόλιό σου γιατι δεν πήγαινε για 'σενα.Χέστηκα για τις δεκάρες και τα ευρώ.Αν για λίγο ζούσες όπως εγώ μπορεί να μην υπήρχες πλέον(άσε που διαθέτω και υπολογιστή...τι ειρωνία κι αυτή).προσπάθησα να υπερασπιστω την ελευθερία της γραφής σου αλλά δεν πήρες χαμπάρι τίποτα...
Aswtos
10-07-2010 @ 17:37
Κι όσον αφορά το γιατί κατεβάζω τις δημιουργίες μου...γιατί είναι πολύ απλά δικαιωμά μου,αυτό θέλησα κι αυτό έκανα,τίποτα περισσότερο,τίποτα λιγότερο...
Kostas Houston
10-07-2010 @ 21:48
Πολύ ωραίο το ποιήμα που πάει πολύ πίσω για το λόγο που καταντήσαμε έτσι...

Σαν άλλος κυανόκρανος, ευελπιστώντας ότι δεν θα φάω καρπαζιές από όλους τους προλαλήσαντες, θα ήθελα να σας βάλω να ακούσετε το παρακάτω τραγουδάκι...

http://www.youtube.com/watch?v=OJRu5zTf_e4

Ακούστε όμως έτσι?
Amersa K
10-07-2010 @ 22:26
Η Ελλάδα κοιμήθηκε…
και οι μνηστήρες επίσης…
Ας βάλουμε τραγουδάκια!

http://www.youtube.com/watch?v=k8nLLqMibc8

::love.::
Δ.ΣΚΟΥΦΟΣ
11-07-2010 @ 00:03
εξαιρετικο ανευ αναλυσεως...........!!!!!!!!!!!!!!!
kantadoros
11-07-2010 @ 00:11
Διακόσια χρόνια... ένα δευτερόλεπτο με κλειστά τα μάτια
http://www.youtube.com/watch?v=eYUqTZk8ipM
Μολυβένιος Στρατιώτης
11-07-2010 @ 00:28
Κατερίνα και μόνο που έγινε τόσος σχολιασμός γύρω από τη δημιουργία σου σημαίνει πολλά.Κατάφερες να προκαλέσεις τους αναγνώστες σου σε συζήτηση κι αυτό πρέπει να είναι ο σκοπός του καλλιτέχνη. ::cool.::
Ιχνηλάτης
11-07-2010 @ 01:08
Αυτή είναι η αλήθεια!!!!!
giannis0911
11-07-2010 @ 01:51
Καλημέρα Κατερίνα ...Θα απάντησω με ένα ποίημα σήμερα ...

αχ βρε έλληνα κορόιδο
νύχτωσε, για άκουσε το χτύπο της καρδιάς
σε άλλο έργο, σε ένα άλλο επεισόδιο
ήσουν ,μα τώρα είσαι θεατής βαριάς κληρονομιάς

θέλεις προστάτες επικαλούμενος το μέγεθός σου
πως να βαστάξεις το κενό σου , μίας χαμένης σιγουριάς
σαν να μην πίστεψες πότε στο παρελθόν σου
χτίζεις το μέλλον σου στα ζάρια μιάς ριξιάς

εσύ που ήσουνα ιδιόμορφος πατέρας
τα ιερά σου και τα όσια ξεπουλάς
μιας Ελλάδας που σε γέννησε μητέρας
βρε νεοέλληνα , δεν έμαθες επάξια να τιμάς

σα το χωράφι που του σπείρανε ζιζάνια
στη περηφάνια σου μεθοκοπάς
αδειάζοντας των αισθημάτων σου βιδάνια
πνέεις τα λοίσθια και φωνάζεις… ζήηητω η Ελλάς

ρε Έλληνα μωρέ που πας ;
αναρωτήθηκες ποτέ σου ,
αν είσαι θρέμμα μιας ανέντιμης καρδιάς ,
και όχι ο συνεχιστής του χτες σου ;

Θέλει δουλειά και ήλιο
νερό απ την πηγή του νου
να ξεχερσώσεις το βασίλειο
ενός γαλάζιου ουρανού ….

Denis
11-07-2010 @ 02:35
Κατερίνα, δεν συνηθίζω να λύνω βίαια τις όποιες, ιδεολογικές, αισθητικές ή άλλες διαφορές μου με άλλα πρόσωπα... Προτιμώ τον συγκροτημένο διάλογο στο πλαίσιο του αλληλοσεβασμού, εκτός κι αν δεν τον επιτρέπεις στη... σελίδα ΣΟΥ... Λυπάμαι, Κατερίνα, αλλά ο χώρος των σχολίων, που, κατ' εμέ, έχει υποφέρει τα πάνδεινα (όχι, βέβαια, από εσένα, απ' όσο μπορώ να γνωρίζω), δεν επιτρέπεται ν' αντιμετωπίζεται περίπου σαν... τσιφλίκι του δημιουργού - δυνάστη, με τα γνωστά σ' όλους μας κατά καιρούς θλιβερά αποτελέσματα (ασύστολοι κι ανηλεείς σφαγιασμοί ευπρεπών σχολίων στη βάση ποικίλων σκοπιμοτήτων...)... Αλλ' αυτό είναι μια άλλη, μεγάλη συζήτηση κι όχι της παρούσας περίστασης... Με το σχόλιό μου αυτό, απαντώ στον Άσωτο...

Γράφει, λοιπόν:

1) ''Για ρίξε μια ματιά στους δικούς σου στίχους και μετα μίλα μου για στίχους που δεν ολοκληρώνονται με τους επόμενους ή τους προηγούμενους.''... Μα, είδες πουθενά να υποστηρίξω ότι οι δικοί μου στίχοι είναι... αμέμπτου τεχνικής;! Ασφαλώς, και έχουν ψεγάδια, όπως κάθε ανθρώπινο έργο, άλλωστε... Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι το ίδιο ψεγάδι των δικών μου στίχων δεν μπορεί ν' απαντά και στους στίχους άλλου δημιουργού... Άλλωστε, εδώ δεν κρίνονταν οι δικοί μου στίχοι, αλλά της Κατερίνας... Έπειτα, το προκείμενο φαινόμενο του διασκελισμού έχει πολλά πρόσωπα, που δεν είναι όλα το ίδιο δυσάρεστα στην όψη, στρυφνά ή απωθητικά... Π.χ. σύγκρινε τον διασκελισμό στο δίστιχο του Γκάτσου ''πικραμένα κλαίνε τώρα/ της ερήμου τα παιδιά.'' με τον διασκελισμό της πρώτης στροφής του εδώ σχολιαζόμενου πονήματος της Κατερίνας και πιστεύω πως θα καταλάβεις την ποιοτική διαφορά... Θεωρούμενοι μεγάλοι στίχοι σπουδαίων ποιητών μας, π.χ. του Παλαμά και άλλων, πάσχουν δυστυχώς ανήκεστα απ' αυτό το σύνδρομο του διασκελισμού, που μοιάζει με σαράκι του ''υψηλόφρονα κι υψιπετούς ποιητικού στοχασμού''...

2) ''Το να παίρνεις δηλαδή,χάρην μιας απλότητος,την οποία υπερασπίζομαι κι εγώ,κάθε στίχο ξεχωριστά σαν μια οντότητα ολοκληρωμένη κι αυτάρκης,ικανή να σταθεί μόνη της δίχως την παρουσία των επόμενων η των προηγούμενων...''... Δεν υποστήριξα αυτό παραπάνω... Διάβασε πιο προσεκτικά... Μίλησα για νοηματική αυτονομία (περιορισμένη, εννοείται) του στίχου μέσα στη στροφή, αλλά όχι και για πλήρη ανεξαρτησία του απ' αυτήν ή από το τραγούδι συνολικά... Αυτονομία σημαίνει σχετική ανεξαρτησία... Π.χ. μια ομόσπονδη αμερικανική πολιτεία ή ένα ομόσπονδο γερμανικό κρατίδιο ή ένα ελβετικό καντόνι έχει μια κάποια αυτονομία έναντι του αμερικανικού ή γερμανικού ή ελβετικού Κράτους, που είναι φορέας της (πλήρους) ανεξαρτησίας... Φαντάσου τον στίχο σαν ένα καντόνι στη στροφή του τραγουδιού...

3) ''και μη μου μιλάς για ελευθερία γιατί κι ο φασισμός θεωρούσε τις απόψεις του ελεύθερες αλλά παρόλα ταύτα έθετε περιορισμούς.''... Δηλ., για σένα, κάθε ''περιορισμός'' στη ζωή ή στην Τέχνη είναι φασιστικός;! Φίλε μου, όποιος ενσυνείδητα αποφασίζει να γράφει ''έμμετρο στίχο'' και, μάλιστα, στίχο που προορίζεται για τραγούδι ή που, ασχέτως των προθέσεων του δημιουργού, μπορεί να γίνει τραγούδι, έχει ήδη ελεύθερα αποδεχθεί τους ''περιορισμούς'' τού είδους αυτού... Αυτή η αυτοπροαίρετη και συνειδητή αποδοχή των ''περιορισμών'' του, επιτρέπει στο είδος αυτό να υπάρξει και να εξελίσσεται διαρκώς...

4) ''Οι τεχνικές λεπτομέρειες είναι αποτελέσματα ανθρώπων που η ματιά τους υπακούει σε συγκεκριμένες φόρμες,ανθρώπων που ρέπουν προς τη συνήθεια και την κάθε είδους καθιερωμένη και χρόνια "αλήθεια"''... Οι ''τεχνικές'' λεπτομέρειες εν προκειμένω υπαγορεύονται από το είδος του έμμετρου τραγουδιού κι όχι, ασφαλώς, από εμένα... Προφανώς, το είδος αυτό δημιουργήθηκε από ανθρώπους στη βάση δεδομένων, αυτονόητα περιοριστικών, κανόνων, που οι ίδιοι τους έθεσαν... Αυτό είναι μια πολιτισμική κατάκτηση... Κανείς δεν επέβαλε στην Κατερίνα να καταπιαστεί μ' αυτό το είδος... Μόνη της το επέλεξε συνειδητά, γιατί της αρέσει και αποδέχθηκε πρόθυμα τους κανόνες, που το προσδιορίζουν... Αν πάψουν να της αρέσουν οι κανόνες αυτοί, επειδή, π.χ., θεωρεί ότι την κάνουν ν' ασφυκτιά ή καταδυναστεύουν την ελεύθερη έκφρασή της, μπορεί, όποτε θέλει, ελεύθερα να εγκαταλείψει τον έμμετρο στίχο... Αν πάψει να εφαρμόζει τους κανόνες του έμμετρου στίχου, απλά θα 'χει διαβεί, έστω κι ασυνείδητα, σ' ένα άλλο είδος, τον ελεύθερο στίχο, εξίσου θεμιτό κι αποδεκτό στην Τέχνη του Λόγου... Τα πράγματα είναι απλά... Ορισμένοι, δε, κανόνες του έμμετρου στίχου είναι, από τη φύση τους, τόσο θεμελιώδεις και καθοριστικοί για την οντολογία αυτού του είδους, ώστε έχουν τον χαρακτήρα πράγματι απαρασάλευτης αλήθειας... Οι κανόνες αυτοί διαπλάσθηκαν στη βάση ορισμένων αξιωμάτων, που οι εμπνευστές τους συναποδέχθηκαν και όρισαν εξ αρχής ως έγκυρα και ισχυρά... Ο έμμετρος στίχος, δηλ., ως είδος του γραπτού λόγου, είναι προϊόν μιας ελεύθερης ανθρώπινης σύμβασης κι όχι, βέβαια, μιας εξουσιαστικής επιβολής... Τίποτα, φυσικά, δεν εμποδίζει την κατάργηση αυτής της σύμβασης και τη θέση της στο χρονοντούλαπο της ανθρώπινης λογοτεχνικής ιστορίας... Αυτό προϋποθέτει την προηγούμενη διαμόρφωση της αντίστοιχης ελεύθερης συλλογικής συνείδησης και βούλησης στην παγκόσμια λογοτεχνική κοινότητα...

5) ''Γουστάρω το ασύνορο''... Κι εγώ παρομοίως! Να και κάτι, στο οποίο συμφωνούμε! Όμως, το ''ασύνορο'' προσωπικά πολύ συχνά το συναντώ τόσο στον ελεύθερο, όσο και στον έμμετρο στίχο! Η φόρμα από μόνη της δεν καταργεί τη ελευθερία της έκφρασης... Απλά, της επιτρέπει να πραγματωθεί με διαφορετική, κάθε φορά, εξωτερική περιβολή...

6) ''σε καιμία περίπτωση δεν υποδυκνείω το δρόμο που θα ακολουθήσει κάποιος.Τι είναι αυτό που θέλεις τελικά,να γίνουμε ομοιόμορφοι ή μήπως να ακολουθήσουμε τον ένα και μοναδικό τρόπο ή τεχνική που προτείνεις?Πως να ονομάζεται άραγε αυτο?''... Γιατί, υπέδειξα εγώ κανέναν δρόμο στην Κατερίνα ή σ' οποιονδήποτε άλλον; Αστοχίες επισημαίνω, κατά την κρίση μου, πάντοτε, από την άποψη ενός a priori γενικώς κι αξιωματικά αποδεκτού ως ''έγκυρου'' πλαισίου αναφοράς, εδώ, του είδους που αποκαλείται ''έμμετρος στίχος''... Μπορεί, φυσικά, και να σφάλλω... Δεν διεκδικώ το αλάθητο... Οι γνώμες μου υπόκεινται στη δημόσια κριτική και, μάλιστα, την επιδιώκουν... Προτιμούν, βέβαια, την τεκμηριωμένη κριτική από την στείρα κι ανεδαφική άρνηση, αλλ' αυτό είναι δικός τους λογαριασμός... Εν προκειμένω, ειλικρινά, δεν κατάλαβα, γιατί, επί της ουσίας, διαφωνείς με την άποψή μου, ότι οι διασκελισμοί ή τα υπερβατά σχήματα ιδίως στον έμμετρο στίχο, που μπορεί να γίνει τραγούδι ασχέτως των προθέσεων του δημιουργού του, αντιμάχονται την απλότητα, καθώς εξ ορισμού συνδέονται με περίπλοκες φραστικές διατυπώσεις ή ακροβασίες, που δυσχεραίνουν σημαντικά την πρόσληψη κι αφομοίωση του νοήματος από τον αναγνώστη, καθώς και τη μελοποίησή του και, συνεπώς, είναι ευκταίο ν' αποφεύγονται, κατά το δυνατόν, ώστε να επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός αισθητικά ''άρτιου'' τραγουδιού, που θα κελαρύζει, αβίαστα και φυσικά, από στόμα σε στόμα σαν το νεράκι της πηγής, για να εκπληρωθεί το ρηθέν υπό του... προφήτου, εμείς δεν τραγουδάμε, για να ξεχωρίσουμε απ' τον κόσμο, αλλά για να ενώσουμε τον κόσμο, ή κι ανεξαρτήτως αυτού του ιδεατού στόχου...

Επίσης, δεν πρότεινα ν' ακολουθεί κανείς συγκεκριμένη τεχνική... Δεν έχω έτοιμες συνταγές ούτε καν για τον εαυτό μου! Αν, όμως, ελεύθερα αποφασίσει κανείς να επιλέξει τον έμμετρο στίχο, τότε πρέπει να εφαρμόσει τους κανόνες του, ειδάλλως θα 'χει αποτύχει να φτιάξει έμμετρο στίχο... Μπορεί, φυσικά, να έχει περισσότερη τύχη στην, ελεύθερη από μορφολογικές δεσμεύσεις, ποίηση ή αφήγηση, αν και σ' αυτήν επίσης δεν αποκλείεται κάποτε να προδίδεται ο εσωτερικός ρυθμός, που είναι περισσότερο εμφανής στον έμμετρο στίχο, ακριβώς λόγω του μέτρου... Πάντως, τονίζω πως δεν έκανα καμμία δήθεν περισπούδαστη τεχνική ανάλυση του ωραίου ποιήματος της Κατερίνας, παρά μόνον ορισμένες επιμέρους περιθωριακές παρατηρήσεις... Κι ούτε η κριτική μου επέβαλε ή είχε την πρόθεση ή, έστω, μπορούσε -αστείο πράμα!- να επιβάλει οποιονδήποτε περιορισμό στην ελευθερία έκφρασης, τωρινή ή μελλοντική, της Κατερίνας ή οποιουδήποτε άλλου... Οι όποιοι περιορισμοί εν προκειμένω προκύπτουν μόνον από το είδος του έμμετρου στίχου, που ο οποιοσδήποτε μπορεί ελεύθερα να επιλέξει να διακονήσει... Άλλοι παριστάνουν τους αυτόκλητους... σωτήρες (''προσπάθησα να υπερασπιστω την ελευθερία της γραφής σου αλλά δεν πήρες χαμπάρι τίποτα...'')...

Υ.Γ.: Μνηστήρες;! Χα! Ομολογώ πως διαθέτεις μια καλπάζουσα φαντασία, Αμέρσα μου! Έχεις ένα μυαλό, σκέτο αργαλειό, αλλά σ' αγαπώ! (Τέσπα... Γυρεύοντας δεν πήγαινα;)
La Petite
11-07-2010 @ 03:22
Και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς, που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς... ::theos.:: ::theos.::
Αγνή
11-07-2010 @ 06:13
Αγαπητέ Ντένις, σε φιμώνουν με χαρά, δεν το ένιωσες ακόμα;
Αυτή είναι η μηδενίζουσα (όχι από το Μήδεια) νοοτροπία των ελλήνων υπερασπιστών
του οικοδομικού;;; οργασμού της βιασθείσας από τους ίδιους, Ιστορίας που βλέπουν
παντού και πάντα στην Ελλάδα ένα μπορντέλο σε πραγματικό ή παρελθόντα ή δυνητικό
χρόνο, ενώ ταυτόχρονα χύνουν *τα δάκρυά τους* γιά το λεεεεεευκό περιστέρι της ψυχής της.
Αριστούργημα ΑΝΕΥ αναλύσεως δήλωσε βαρύγδουπα ο υπέρτατος ύπατος και η γη έτριξε.
Το ψυχαναγκαστικό αυτό σύνδρομο της μαμάς πατρίδας που είναι πόρνη στην πιό μίζερή
της εκδοχή εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως στην φασιστοειδή καθημερινότητα μιάς ιστοσελίδας.
Έθεσα κάποια ερωτήματα περί φυλής, γιά ποιά φυλή ομιλείτε; Ένα στιχούργημα είναι έκθετο
προς ανάλυση και κουβέντα, δεν είναι τούρτα που την πετάς στο πρόσωπο του αναγνώστη
και του λες φάτην.
Ο Άσωτος προσπαθεί με αδέξιους χειρισμούς να περιφρουρήσει την ασύνορη ελευθερία της
ποιητικής της έκφρασης και η στιχουργός απαντά γιά νεροπίστολα.
Τι να σου κάνει η μαμά σου πατρίδα μετά.
Aswtos
11-07-2010 @ 08:04
Ποιός προσπάθησε να περιφρουρήσει την ασύνορη ελευθερία της ποιητικής έκφρασης της Κατερίνας?Αυτό που ουσιαστικά είπα είναι ότι οι συνειρμοί του τύπου:διαβάζω ένα ποίημα και στη πρώτη στροφή μου έρχεται στο μυαλό ο "διασκελισμός" είναι η καταστροφή των αισθήσεων,αποτέλεσμα άλλωστε όλων αυτών των τυποποιημένων όρων και εννοιών.Αν κάποιος παρακολουθήσει σεμιν΄ρια δημιουργικής γραφής δε γίνεται συγγραφέας ούτε αν έχει αποστηθίσει ορισμούς του τύπου:τι είναι ποίηση,τιείναι ποιητής,τι είναι εμμετρος λόγος,τι είναι διασκελισμός γινεται ποιητής.το μόνο που υπερασπίστηκα είναι η ανοιχτότητα του παιχνιδιού.....το 'πιασες τώρα???
stixoplektis
13-07-2010 @ 07:11
Με μιά λευκή καρδιά,για περιστέρι
περνούσες,βιαστικά τις συμπληγάδες
σε γράφανε στου χρόνου το τεφτέρι
για δεν υπήρχανε,πολλές Ελλάδες.

Κατερίνα είναι ένα σου ακόμα Α ρ ι σ τ ο ύ ρ γ η μ α !!!
ΕΛΠΗΝΟΡΑΣ
10-06-2012 @ 21:10
::up.:: ::hug.:: ::up.::
ierapostolos
11-06-2012 @ 20:23
::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
XARMOLYPH
13-06-2012 @ 00:25


...Κι όταν οι ξένοι,παίρνανε το μέλι
άφηνες την ελπίδα σου στις μοίρες
έβγαζες τ ασημένιο σου σκουτέλι
και εκείνοι μέσα ρίχνανε τις λίρες...


...έτσι...διαχρονικά...επίκαιρο...





Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο