Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
132760 Τραγούδια, 271253 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 αντιψέματα & αλήθεια
 
[align=center][font=sylfaen][color=black]έχει στο ψέμα αντιψέματα αντί δέν έχει η αλήθεια
δέν έχει αντίθετο ο θεός ουτε αντίθετο έχει το κέντρο
κι εξ ορισμού ο,τι δεν έχει αντίθετο δέν αναιρείται
το σκοτεινό δέν μπορεί τα διαλύει το φώς τα σκοτάδια[/align]

(2011-06-12)



 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 10
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Συλλογή
      τετράστιχα (& 4στροφα)
      Κατηγορίες
      Φιλοσοφικά,Επιστήμη
      Ομάδα
      Στίχοι για μελοποίηση
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

το καλό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι καλό· το κακό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι κακό.
 
Denis
13-06-2011 @ 07:52
Γράφεις: ''κι εξ ορισμού ο,τι δεν έχει αντίθετο δέν αναιρείται''... Η αλήθεια έχει αντίθετο το ψέμα... Επομένως, η αλήθεια αναιρείται... Κι αντιστρόφως, φυσικά... Ψάξε, βρες άκρη, τώρα... Γεια σου, Διογένη! ::yes.:: ::hug.::
anuya
13-06-2011 @ 08:01
είχα βρεί ένα βιβλίο με παλαιές παραδοσιακές ποντιακές ιστορίες. Μία απο αυτές: Ο Σαντέτας (πόντιος απο την Σάντη) φιλονεικούσε με τον Κρωμέτα (πόντιο απο την Κρώμη), ποιός είναι ανώτερος ως προς την καταγωγή. Λέει ο Σαντέτας: εσείς με εμάς να συγκριθείτε δεν μπορείτε. Αφού, για να καταλάβεις, μιά φορά η μάναμου στον κήπομας φύτεψε μιά αγγουριά. κ έκανε ένα αγγούρι, πόσο λές; σαράντα πήχες μακρύ! - καλά, λέει ο Κρωμέτας, αυτά δέν είναι τίποτε μπροστά στα θαύματα της Κρώμης. Άλλο δέν θα σου πώ, μόνο αυτό: μιά φορά κάναμε μνημόσυνο, κ προσφέραμε στον κόσμο βραστό κρέας. Λοιπόν, μόνο το πιπέρι που έβαλε ο κόσμος στο κρέας, ήταν σαράντα μπατμάνια (μονάδα μέτρησης μεγάλου βάρους. Ένας άνθρωπος πρέπει να είναι ευτραφής για να ζυγίζει ένα μπατμάν). Τώρα εσύ λογάριασε πόσο κόσμο ταΐσαμε κ πόσα βόδια σφάξαμε! Είδε ο Σαντέτας οτι αυτό το ψέμα ήταν πολύ πιό ασύστολο απο το δικότου, κ απαντά: "σκύλ' υιέ, γιά το πιπέρισ' λείφτασον, γιά τ' αγγούριμ' θα μακρύνω!" =σκύλου γιέ, ή το πιπέρισου λιγόστεψε, ή το αγγούριμου θα μακρύνω!

Πάντως, εδώ που τα λέμε, αυτά τα ψέματα είναι μικρότερα απο εκείνα που λένε σήμερα οι προπαγανδιστές ταλαίπωρων λαών με περασμένα μεγαλεία για να αποδείξουν οτι δικόςτους είναι ο πολιτισμός όλου του κόσμου, κ οι Ινδοί λένε τέτοιες θεωρίες, κ οι Τούρκοι, αλλα όλους τους ξεπερνάνε τα σωβινιστικά "ελληνικά" περιοδικά με πρώτο τον "Δαυλό", όπως ξεπέρασε κ ο Κρωμέτας τον Σαντέτα.
anuya
13-06-2011 @ 08:17
Σάκη, μήπως το κρύο είναι το αντίθετο της ζέστης? Όχι! Είναι έλλειψη ζέστης, μικρότερη ποσότητα ζέστης (που πάλι απέχει πάρα πολύ απο το απόλυτο μηδέν). Ή μήπως το σκοτάδι είναι αντίθετο του φωτός; Δέν είναι, διότι δέν υπάρχει σκοτάδι, μόνο υπάρχει έλλειψη, δηλαδή μικρότερη ποσότητα, φωτός. Το ψέμα (π.χ. οτι όλος ο πολιτισμός δημιουργήθηκε απο τους Τούρκους), είναι αντίθετο ενός άλλου ψέματος, (π.χ. οτι όλος ο πολιτισμός δημιουργήθηκε απο τους Έλληνες), κ όχι αντίθετο της αλήθειας. Το σκοτεινό δέν μπορεί να αναιρέσει το φώς, αλλα το φώς μπορεί να διαλύσει τα σκοτάδια. Νομίζω πως όποιος το συλλογιστεί θα το καταλάβει. Άν θέλει, φυσικά.
zanneiotisa
13-06-2011 @ 08:44
::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
Αμελλή
13-06-2011 @ 11:12
Εγώ συμφωνώ... εξ ορισμού ο,τι δεν έχει αντίθετο δέν αναιρείται!!!
Έχεις δίκιο... πολύ ωραίο... καλησπέρα!!
XARMOLYPH
13-06-2011 @ 12:19


::up.::

monajia
13-06-2011 @ 13:52
::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
Υπερευαισθητηρας
13-06-2011 @ 16:13
Πιστεύω ότι δεν αναιρείται το φως και ειδικά αν μιλάμε για α'υ'λο, ακτιστο Φως. Αν λοιπόν το φως αυτό ειναι η αρχή των παντων, τοτε δεν υπάρχει τρόπος να αναιρεθεί η να προσβληθεί. Αν και δεν έχεις κατατάξει το ποιημα σου στα θρησκευτικα, κατά τη γνώμη μου καταπιάνεται με ένα μείζον θεολογικο ζήτημα. Και ως τετοιο, δεν μπορώ να το προσεγγίσω απόλυτα με την ανθρώπινη λογική μου, ομως, και μέχρι το σημείο που αυτή φτανει, διακρίνει αλήθεια στα λόγια σου. Συγχαρητήρια.
prince philip
13-06-2011 @ 16:46
::yes.:: ::yes.:: ::yes.::
anuya
15-06-2011 @ 06:13
Δέν το πιάνω ειδικά απο θρησκευτική άποψη, διότι χρειάζεται ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ για να μιλήσουμε για κάτι τόσο φοβερό κ ιερό, το λέω απο κάθε άποψη, κ μάλιστα απο πολιτική, διότι τα πάντα είναι πολιτική, ακομη κ ο αέρας που αναπνέουμε.
Επίσης, τα πάντα είναι θρησκεία, όχι μόνο το άκτιστο αλλα κ τα κτιστά, διότι κ τα κτιστά απο το άκτιστο δημιουργήθηκαν.
Τον εαυτότου μεταμορφώνοντας ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο.

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο