Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
132741 Τραγούδια, 271229 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 άν τα τρίασου δέν ελέγχεις
 
[B][align=center][font=Palatino Linotype][color=navy]τρία πράγματα να ελέγχεις πρέπει : το νού τα λόγια και την αναπνοή
αυτά και μόνο διασφαλίζουν : πως ό,τι κέρδισες δέν θα χαθεί

μπορείς να θησαυρίζεις πλούτη : στη γή και θησαυρούς στον ουρανό
αλλα άν τα τρίασου δέν ελέγχεις : διαρρέουν οι θησαυροί σάν το νερό

τρία πράγματα ώς γνωστόν χαλάσαν : την άλλοτε κραταιάμας ρωμανία
φθόνος φιλαργυρία κι ελπίδα : κενή μας παραδώσαν στην τουρκία

ο φθόνος χάλασε τον λόγο η : φιλαργυρία εχάλασε το νοεῖν
και διάφορες κενές ελπίδες : μας διεταράξαν και την αναπνοήν

τους τρείς νικώντας πειρασμούς ο : ιησούς μας δείχνει την ελευθερία
κι απο την άδεια ελπίδα και απο : τον φθόνο και απο την φιλαργυρία

ήθελα να έκανα τα στάδια : του ιΟΓΑ, βασικά ΠΡΑΑ,ΝΑΑιΑΜΑ
αλλα όταν εύτιαχνα τους στίχους : απ’ την ελπίδα χάλια τά’καμα[/align][/B]

(2011-10-26&27)
(και 2011 Δεκ. 22)

το σύμβολο : διαχωρίζει τα ημιστίχια, των οποίων το νόημα κάποτε διασκελίζει στο επόμενο (έτσι π.χ. το κενή πάει με το ελπίδα). Όταν πήραν την Πόλη, γράψανε οι Ρωμιοί ένα ποίημα, το ανακάλημα (κάλεσμα να έρθει ξανά) της Πόλης, το οποίο αρχίζει με τα λόγια "3 πράγματα χαλάσασι την Ρωμανίαν όλην: ο φθόνος, η φιλαργυρία κ η κενή ελπίδα" (αυτά φάγανε την Ρωμανία κ όχι οι Οθωμανοί). Οι τρείς πειρασμοί που νίκησε ο Χριστός για να μας δείξει τί σημαίνει ελευθερία, είναι όταν νήστευε 40 μέρες στην έρημο, κ αρνήθηκε τότε τους πειρασμούς του σατανά, που ήτανε το ψωμί (το οποίο αρνούμενος κατανίκησε τον φθόνο), η εξουσία (την οποία αρνούμενος κατανίκησε την φιλαργυρία) κ το θαύμα (το οποίο απορρίπτοντας κατανίκησε την κενή ελπίδα).
Αγαπητέ Παναγιώτη, η σανσκριτική γλώσσα είναι μεθυστική κ τελετουργική όσο καμία άλλη, κ αυτό το λέω με όλη την εκτίμηση που έχω προς την ελληνική γλώσσα την οποία έχω μελετήσει όσο λίγοι. Ακόμη κ σε άλλη γλώσσα άν έχουν διατυπωθεί ιεροί λόγοι, όπως το τρισύλλαβο επτάφθογγο κ τετρασύμφωνο yohuwaχ, κ αυτά ακόμη εντάσσονται στη φωνολογία κ την ετυμολόγηση της σανσκριτικής.
Πίστευα οτι περιττεύουν τα σημεία στίξεως, αλλα επειδή κάπου σκαλώνεις, έβαλα ένα κόμμα μετά το ιΟΓΑ. Στα αρχαία ελληνικά κείμενα, όπως κ στα σανσκριτικά, δέν βάζανε σημεία στίξης, χωρίζανε μόνο στίχους. Αυτό δείχνει οτι τότε οι άνθρωποι είχαν ανώτερη ικανότητα συνεννόησης. Βάζοντας ένα κόμμα πρίν απο σανσκριτικούς φθόγγους, εννοώ οτι ο φθόγγος, το Ν εν προκειμένω, προφέρεται με τη γλώσσα γυρισμένη προς τα πίσω, προς τα μέσα στο στόμα. ΠΡΑΑ,ΝΆ σημαίνει βασικά ανάσα, κ ΑΑιΑΜΑ =πλήρης έλεγχος. Η λέξη ανάσα κατα τη γνώμημου είναι δάνειο απο ινδική γλώσσα, απο τα χρόνια που ακολούθησαν την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου (ΑΝ- είναι η σανσκριτική ρίζα που σημαίνει αναπνοή, το ρήμα είναι ΆΝΙΤΙ =αναπνέει. Το ΠΡΑΑ,ΝΆ είναι απο άλλη ρίζα, συγγενή με το ελληνικό πνέω, λατινικό pulmo =πνεύμων, κ δέν είναι απο το ΑΝ- όπως νομίζουν οι σχολαστικοί.
Άν βρίσκεις κάποια αδυναμία, νόμιζες οτι δέν έχω αδυναμίες; Προφανώς έχω. Εν προκειμένω, για να σκαρώσω αυτό το ποίημα κ όλα αυτά τα σχόλια, ξέφυγα τόσο πολύ απο τον έλεγχο του νού, του λόγου κ της αναπνοής!


 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 10
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Φιλοσοφικά,Αναμνήσεις & Βιώματα
      Ομάδα
      Στίχοι για μελοποίηση
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

το καλό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι καλό· το κακό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι κακό.
 
Καπαδοκας
22-12-2011 @ 16:57
Namaste
ptoumassis
22-12-2011 @ 18:19
Ω! Με προβλημάτισε τα μέγιστα!... Πρόκειται, ως ανεμένετο, για αληθινό ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ. Μού άρεσε λοιπόν πολύ. Δύο ασήμαντες ενστάσεις έχω: α) Η πιο σοβαρή: "κενή μας παραδώσαν στην τουρκία", νομίζω πως κάτι τρέχει με το συντακτικό. β) οι δύο τελευταίοι στίχοι - τους ήθελα πιο δυνατούς! Όχι ο προτελευταίος μάλλον εντάξει είναι, αν και το "ήθελα" φανερώνει αδυναμία. Ο τελευταίος πάλι, ψάχνω να βρω γιατί δεν με χτυπάει με ρόπαλο παρά μού ρίχνει χαλίκι... Το "απ’ την ελπίδα χάλια τά’καμα", πάντως είναι εντάξει και είναι πανίσχυρο. Από σένα ζητάω λεπτομέρειες και μικροχειρουργική επέμβαση... Ή έτσι νομίζω...

Παναγιώτης Τουμάσης
ptoumassis
22-12-2011 @ 18:22
Και μην αλλάξεις το "ιΟΓΑ βασικά ΠΡΑΑ,ΝΑΑιΑΜΑ". Είναι απίστευτα υπέροχο. Μεθάς μ' αυτό... Γι' αυτό σού λέω, μικροχειρουργική... Περισσότερο είναι θέμα ανάσας....
anuya
22-12-2011 @ 18:23
Θα προσθέσω ακόμη ένα δίστιχο κ κάποιες επεξηγήσεις
φλοισβος
23-12-2011 @ 08:44
Από τις πιο σημαντικές δημιουργίες που έχω διαβάσει...... Περιμένω και τις επεξηγήσεις σε περίπτωση που έχω χάσει κάποια νοήματα.. Καλές γιορτές γεμάτες αγάπη και έμπνευση σου εύχομαι...
anuya
24-12-2011 @ 16:13
Άν αυτές οι επεξηγήσεις δέν φτάνουν, το συζητάμε περαιτέρω. Καλές γιορτές σε όλη την στιχοπαρέα!
ptoumassis
26-12-2011 @ 10:36
Φέρε το στην προηγούμενη μορφή! Τσκ, τσκ, τσκ... Τι δουλειά έχει εδώ ο Ιησούς; Μπρρρ, παναγία μου!... Γρήγορα στην προηγούμενη μορφή και πέτα έξω τις γαμ...μένες τις επεξηγήσεις. Εγώ φταίω. Δεν έχει σημασία να πεις καλύτερα το νόημα. Έχει σημασία να μεθάω με ό,τι δεν λες και νοείται... Συγνώμη, δεν ξαναμιλάω. Είσαι κι εσύ εύθραυστος σαν και μένα. Οι επαΐοντες θα μας διαλύσουνε... Γύρνα το στην προηγούμενη μορφή παραχρήμα και μη σε νοιάζει. Συνέχισε αγνά. Δεν μπορώ να σε δαακαλέψω γιατί είσαι στον ουρανό. Δασκαλεύεται ο ουρανός, βρε παιδί μου;;;

Καλά που το είδα......................
ptoumassis
26-12-2011 @ 10:37
Α, πα, πα, πα, πα!... Μια ματιά ακόμα έριξα και πετάχτηκε η ψυχή μου. Γύρνα το στην προηγούμενη μορφή........................
ptoumassis
26-12-2011 @ 10:38
Εντάξει, οι επεξηγήσεις μπορούν να μείνουν.............
anuya
27-12-2011 @ 10:31
με το συμπάθειο, οι 3 πειρασμοί του ιησού κ η υπερνίκησητους είναι ένα απο τα βασικά θεμέλια της όλης ιδεολογίαςμου, ή μάλλον είναι η βάση της ελευθερίας όλου του κόσμου, είναι αυτό που εξαγνίζει όλη την πλάση. Άν δέν σου αρέσει βάλε κακή βαθμολογία. Διατηρώ το ποίημα με 12 στίχους ώς έχει, δέν το μειώνω σε 10.

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο