|
| Μέγας | ![Προηγούμενη σελίδα](/skin/images/misc/back2.gif) | | Απέθαντα είναι τα τραύματα της
ιστορίας.
Ες αεί , ανακυκλώνουν ανάπηρη
τη βούληση των Ανθρώπων , έτσι
όπως αυτή κατέστη από την
Κυριαρχία των Ενοχοποιών .
Των Ανθρώπων, που διακαώς
επιθυμούν να γεράσουν και να
ξεκουραστούν , μα στέκουν
ανήμποροι
και ισοβίως κλειδωμένοι
στο φως του καθρέφτη , δέσμιοι
μιας ανεξάντλητης εφηβείας ,
αυτής που αξιόποινη ορίζεται
τόσους αιώνες.
Τραγικόν εστί.
Τραγικό πολύ, καθώς μετά θάνατον
αναρωτιόταν αν εν ζωή είχε
υπάρξει Αυτοκράτωρ ή Δούλος.
Μόνο.
Καθώς, νύκτωρ πλέον , αμυδρά
διακρίνει τυχόν μετάξι
διαδήματος από φροντισμένο
κουρέλι, ή και απομεινάρι.
-Μην είναι σημαία;
Κι αν είναι το εσώρουχο...
εκείνης που νόμισε Λαμπρή
και το κράτησε εκεί στου
κρεβατιού την άκρη λάβαρο μιας
επικράτειας που εν τέλει
διατήρησε αλώβητα τα τείχη της;
Αναρωτιέται ακόμη, για το μάταιο
των πολέμων του και το άσκοπο
των ομοβροντιών στις οποίες
υποχρέωσε τα όπλα που του
δόθηκαν.
Υπέταξε;
Υποτάχθηκε;
Υπήρξε ;
Η Θάλασσα που βάφτισε Θάλασσα
τον θυμάται άραγε;
Βασιλεύς Μάταιος, Υπηρέτης
περιττός , αυτός, που προσπάθησε
να αλλάξει το ρουν του ποταμού,
ήθελε να ξαναφέρει τις εκβολές
εκεί που ανήκουν, έτσι όπως
«θα έπρεπε».
Τι μέγας μεταξοσκώληξ Θεοί,
τι μέγας.
Ο εν τοις ουρανοίς
αυτοϊκανοποιούμενος
εντός του παραδείσου του,
μονήρης.
Αμφιβάλλει ακόμα και αν έχει
πεθάνει.
|
![](skin/images/spacer.gif) | ![](skin/images/spacer.gif) | ![](skin/images/spacer.gif) | ![](skin/images/spacer.gif) | ![](skin/images/spacer.gif) | ![](skin/images/spacer.gif) | | Στατιστικά στοιχεία | | ![](skin/images/spacer.gif) | | Σχόλια: 18 Στα αγαπημένα: 0
| | ![](skin/images/spacer.gif) | | | | ![](skin/images/spacer.gif) |
| | |
|
ΝΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 16-11-2005 | Kαλησπερα σας τα σεβη μου, αλλα και ενα παραπονο κ. Πηττα υπαρχουν και στιχουργοι οι μονο ποιητες, καν'τε μια εκπομπη και γι' αυτους ....Πλακα κανω απλα ακουσα πολυ καλα λογια για την εκπομπη σας...Τιμη μας η παρουσια σας !!!!!!!! | | MAKHS KAURISMAKHS 16-11-2005 | Πάρα πολύ ωραίο. | | george 16-11-2005 | Αν υπάρχει Τιμή, είναι αμφίδρομη-αλλιώς θα ήταν άκυρη....Μα...πολλά από αυτά που έχω διαβάσει , είναι ''τραγούδια'' -στίχοι με μέτρο και ρίμα...Δεν το υποτιμώ διόλου μάλιστα, είναι πολύ δύσκολη τέχνη και εδώ πραγματικά υπάρχουν κάποια διαμάντια. | | ΝΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 16-11-2005 | Πιστευω πως ο Τσεζαρε Παβεζε σας ειναι γνωστος, στα ποιηματα μου υπαρχει Ο οανατος θα 'ρθει και θα 'χει τα ματια σου, αλλα η μεταφραση απο καποιες αλλες που εχω δει ειναι καλυτερες αλλα οχι επωνυμες, αν το γνωριζετε το ποιημα θα ηθελα μια αποψη αν μεταφερει ακριβως αυτα που εγραψε ο Παβεζε.... | | kapnosa-v-ainigma 16-11-2005 | όχι παιδί μου ...μην έχεις ενοχές! ζήσε εσύ κι ας είναι και τραγωδίες....Καλησπέρα. ( εξάλλου συχνά λοίπουν ή έχουν παρερμηνευτεί βασικές παράμετροι κατανόησης της Ιστορίας). Καλησπέρα. | | kapnosa-v-ainigma 16-11-2005 | ..λείπουν... | | elli 16-11-2005 | Οι αλήθειες λείπουν από παντού..Όμως μια είναι η ουσία (και η μόνη αλήθεια) δεν υπάρχει αθανασία ;( | | annaΤi 16-11-2005 | διπλώνει και μπαίνει όλο στην τελαυταία πρόταση.... και περισεύει και χώρος, εντός της.... Μ' άρεσε πολύ!!! ειδικά ο αυστηρά κοφτός τόνος του. | | annaΤi 16-11-2005 | τελευταία,,, | | annaΤi 16-11-2005 | τελευταία,,, | | annaΤi 16-11-2005 | διπλώνει και μπαίνει όλο στην τελαυταία πρόταση.... και περισεύει και χώρος, εντός της.... Μ' άρεσε πολύ!!! ειδικά ο αυστηρά κοφτός τόνος του. | | annaΤi 16-11-2005 | ....κάποιο πρόβλημα.... | | επισκέπτης 17-11-2005 | Για την σημερινή ημέρα φαντάζομαι....ότι πρέπει! | | AceOfSpades 17-11-2005 | όντως ιδιαίτερα αυστηρό , άλλωστε αυστηρό γεννήθηκε , για να αποδωθεί αυστηρά. Το μόνο που μου κάθισε λίγο στραβά ήτα;ν το τέλος του. Ίσως δεν το κατάλαβα καλά. Εάν εννοείται ο Θεός ως Θεός , τότε ναι , μου έκατσε στραβά. Όχι ως "βλάστημο" αλλά ως μετάθεση ευθύνης. Αν όμως με το Θεός , ο ποιητής θέλει να πει Εμείς , ο κάθε μικρός Θεός δλδ, τότε χειροκροτώ αυτό το εξαιρετικό τελείωμα.. πράγματι george θα ήθελα ένα σχόλιο.. thanks | | george 17-11-2005 | πρώτα , θέλω να πω πως ο τίτλος του ποιήματος είναι : ...μέγας - με μικρό μ και 3 τρεις τελείες μπροστά. Το έχω αλλάξει αρκετές φορές αλλά συνέχεια βγαίνει με κεφαλαίο! Φίλε Ace η απάντηση υπάρχει μέσα στο ποίημα, λίγες αράδες πιο πάνω στην επίκληση ''Θεοί'' . Κατά συνέπεια ο ''αυτοϊκανοποιούμενος εντός του παραδείσου του, μονήρης'' είναι είτε ο κάθε μικρός άνθρωπος-θεός είτε ο ένας και ''μοναδικός'' τον οποίο προσωπικά σαρκάζω ως ανθρώπινο δημιούργημα και μάλιστα παρακαμιακό...(αλλά αυτό είναι τεράστια συζήτηση...) Ωστόσο νομίζω πως αυτό που έχει σημασία στην Ποίηση-όταν αυτή μπορεί και λειτουργεί- να δινει στον αποδέκτη της την ελευθερία των πολλαπλών και υποκειμενικών αναγνώσεων.../ Γιώργο Ντέρο μου δεν σε αμέλησα με τον Παβέζε...δεν έχω προλάβει όμως ακόμα...με συγχωρείς ελπίζω, είμαι απελπιστικά πνιγμένος... | | Αγνή 17-11-2005 | Χωρίς επίπλαστη λογική, θαυμάσιο!!! | | Mayda 24-11-2005 | Πρέπει να αποδεχθώ ότι η γλωσσολογία υπερβαίνει της ταπεινής γνώσης μου της Ελληνικής γλώσσας...Αυτά που κατάλαβα, πάντως μου άρεσαν... | | george 25-11-2005 | Αν το άκουγες αντί να το διαβάζεις, δεν θα είχες κανένα πρόβλημα Mayda. H ποίηση είναι προφορική Τέχνη...Μην αδικείς τον εαυτό σου... | | ![](/skin/images/misc/up.gif) |
Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο
|
|
|