|
| πανωμότατον έλαιον | | | λεξιλογική ερμηνεία βάζω κάτω απο το κείμενο όταν βρώ το χρόνο | | [B][align=center][font=Palatino Linotype][color=navy]έλαιον ελαίας εκθλίψεως ψυχρᾶς άγαγέ με εκ της θλίψεως
σήμαινε της υγείας την οδόν πανωμότατον έλαιον
εκ του ιεροῦ κανδηλίου ὑπόλειμμα χρῖσον την όψιν
έλαιον εν λύχνῳ θυσίας ιερᾶς δεῦρο μοι ένεγκε το έλεος[/align][/B]
(2012-01-14)
έκθλιψις=η πίεση του καρπού για να βγεί το λάδι
άγαγε=προστακτική αορίστου του άγω. άγω σημαίνει μεταφέρω κάτι τραβώνταςτο, ενώ φέρω σημαίνει μεταφέρω κάτι σηκώνοντάςτο.
σημαίνω=χρησιμοποιώ σήμα, δηλαδή σημάδι, σύμβολο, άρα ορίζω με σημάδια, συμβολίζω
υπόλειμμα θυσίας, είναι εκείνο που μας δίνει όλη την ευλογία απο τη θυσία. Η θεότητα απολαμβάνει την θυσία, κ ο θύων λαμβάνοντας το υπόλειμμα λαμβάνει την ευλογία απο τη θυσία. Γι' αυτό όλη η ευλογία του κόσμου βασίζεται στα υπολείμματα των θυσιών. Γι' αυτό δέν πρέπει κανείς να αφήνει υπόλειμμα τροφής στο πιάτο, αλλα να τρώει κ το τελευταίο που μένει, σε εκείνο είναι η ευλογία. Στα ορθόδοξα μοναστήρια το υπόλειμμα απο το κυριότερο λατρευτικό καντήλι το πουλάνε σε μπουκαλάκια, για να αλείφουν με εκείνο οι πιστοί το μέτωποτους σχηματίζοντας με εκείνο το υπόλειμμα λάδι σταυρό ή μία κάθετη γραμμή ή τρείς κάθετες.
χρισον, προστακτική του έχρισα, απο το χρίω=αλείφω
όψις, εδώ εννοεί προπάντων το πρόσωπο ή το μέτωπο, κατα το νιψονανομηματαμημονανοψιν
δευρο=εδώ
ένεγκε, προστακτική αορίστου του φέρω. Μέχρι πρίν λίγα χρόνια θυμάμαι τις γριές τις Πόντιες που λέγανε π.χ. έγκα-σε (απο το μεσαιωνικό ένεγκά-σε)=φου έφερα
λύχνος =η ελληνική ονομασία του κανδηλίου, που είναι απο τα λατινικά, candeo=καίω, πυρώνω, απο όπου candela = λύχνος.
άγαγε εκ= εξάγαγε, βγάλε
έλεος =η καλοσύνη που μας εμποδίζει απο το να κάνουμε κακό, κ όποιο πλάσμα υποφέρει μας κάνει να θέλουμε να το βοηθήσουμε
παν-ωμότατον υπερθετικός του ωμό, με το παν- =εντελώς ωμό, χωρίς καμία θερμική επεξεργασία (πράγμα σπάνιο, γιατί όλο κ κάπου χρησιμοποιούνε θερμότητα για να βγάλουνε περισσότερο λάδι απο τον καρπό, κ πολύ χειρότερο ακόμη είναι το μαγείρεμα και δή τηγάνισμα του λαδιού).
η ελιά είναι ιερή για τον Έλληνα όπως η αγελάδα για τον Ινδό, γιατί η ελιά μας στήριξε οικονομικά κ διατροφικά, κ μας έδινε το κυριότερο προϊόν για θυσία στο Θεό. Στην Ινδία εκείνο που στήριξε τη χώρα κ έδινε το κύριο προϊόν των θυσιών (βούτυρο) είναι η αγελάδα. Συνεπώς το μαγείρεμα του λαδιού κ προπαντός του ελαιολάδου, αποτελεί στην πραγματικότητα αχαριστία, άρα ιεροσυλία.
Το λάδι κ το μέλι είναι πράγματα πολύ ωφέλιμα ωμά, που γίνονται δηλητηριώδη με το μαγείρεμα.
|
| | | | | | | Στατιστικά στοιχεία | | | | Σχόλια: 4 Στα αγαπημένα: 0
| | | | | | |
| το καλό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι καλό· το κακό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι κακό. | | |
|
monajia 21-01-2012 @ 12:21 | ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΔΙΟΓΕΝΗ................
::theos.:: ::theos.:: ::theos.:: | | despoina lira 21-01-2012 @ 12:39 | ::up.:: ::up.:: ::up.:: | | ptoumassis 23-01-2012 @ 14:02 | ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΕΚ ΤΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΥ ΠΟΙΗΣΕΩΣ ΣΟΥ... | | anuya 23-01-2012 @ 18:26 | πρόσεχε όμως μπορεί να γίνεσαι βλάσφημος λέγοντας τέτοια λόγια | | |
Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο
|
|
|