|
Antigoni 05-01-2006 | Εμενα μου αρεσει καποιε, ιδιατερα ο σεβασμος στην ατομικοτητα | | ΝΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 05-01-2006 | Καλησπερα και Καλη χρονια !!!!! | | Καποιος 05-01-2006 | Καλη χρονια και σενα Γιωργο!!!!! | | Γιώργος_Κ 05-01-2006 | Πολύ όμορφο, βαθυστόχαστο και αξιολογότατο ποίημα!! Νομίζω δεν θεωρείται πολιτικό, άρα μπορούμε να το βάλουμε στο βιβλίο μας!! Μόνο που απο Φεβρουάριο δεν θα έχω πολύ ελέυθερο χρόνο, οπότε καλό θα ήταν για να παρακολουθήσω όλες τις διαδικασίες, απο την αρχή του μέχρι το τέλος του, να ξεκινήσουμε την συλλογή απο την βδομάδα που έρχεται!! | | MARGARITA 06-01-2006 | Θα ήθελα να μην ανήκω σε αυτόν τον ανώτερο άνθρωπο που κοιτάει από ψηλά αλλά σ αυτούς που σκύβουν να σηκώσουν κάποιον!!!!!!! | | raphssodos 06-01-2006 | Να και κάτι "καινούργιο"... Επί τέλους... Συμπυκνωμένος στίχος πλούσιος περιεχομένου... Καλή χρονιά να έχεις αδερφέ... | | Yol 06-01-2006 | Καλησπέρα Κάποιε... Αν με τους στίχους σου θέλεις να σατυρήσεις την παθητική στάση των ανθρώπων απέναντι σε ό,τι τους αδικεί κατάφωρα, τότε έχω να πω ότι το βρήκα καλό. | | Yol 06-01-2006 | Αν όμως όντως πιστεύεις αυτά που γράφεις, θα 'θελα να ρωτήσω (εύλογη νομίζω η απορία μου) ποιός είναι αυτός ο "ανώτερος" άνθρωπος, τον οποίο θα θίξει η ισότητα μεταξύ των υπολοίπων "κατωτέρων"; | | Καποιος 06-01-2006 | MARGARITA ο ανωτερος ανθρωπος,που αναφερω εγω, η καλυτερα ο Νιτσε,και που εσυ δεν θα ηθελες να ανηκεις, δεν ειναι αυτος που κοιταει "ψηλα".Οπως λεει και ο Ζαρατουστρα "ειμαι ενας που χαμηλοβλεπει και ευλογει."Αυτος που σκυβει να σηκωσει καποιον,δεν τον βοηθαει πραγματικα. | | Καποιος 06-01-2006 | Raphssodos ευχαριστω πολυ!!! Καλη χρονια και σε σενα!!! | | Καποιος 06-01-2006 | Yol,ανωτερος ανθρωπος ειναι αυτος που ζει με τα προτυπα του Νιτσε,ενας Ζαρατουστρα δηλαδη.Και ναι, ενας τετοιος ανθρωπος θιγεται.Αν το καλοσκεφτεις,θα βρεις πολλα παραδειγματα στη καθημερινη ζωη.Αν και πιστευω θα βοηθουσε να διαβαζες το βιβλιο του Νιτσε "Ταδε εφη,Ζαρατουστρα" | | Denis 06-01-2006 | Γιώργο Κόκκινε, συγγνώμη, φίλε, αλλά διαφωνώ κάθετα ότι το ποίημα είναι τάχα αμέτοχο πολιτικής ιδεολογίας, και μάλιστα αθώας... Ο τόπος δεν είναι και ο πιο πρόσφορος για ν' αναπτύξω έστω και περιληπτικά τη ριζική διαφωνία μου αν όχι με όλες, τουλάχιστον με πολλές από τις ιδέες του ποιήματος... | | Καποιος 06-01-2006 | Denis τι εννοεις? Ποια πολιτικη ιδεολογια σε ενα ποιημα που πηγαζει απο τα λογια ενος εκ των μεγαλυτερων φιλοσοφων της ανθρωποτητας?Ακομα,φαινεσαι να εχεις,οχι μονο βρει οτι εχει πολιτικη ιδεολογια,αλλα και ποια ειναι ταχα,λεγοντας "οχι και τοσο αθωα".Αθελα σου,με αυτο το σχολιο θιγεις εμμεσα τον δημιουργο του ποιηματος,εμενα δηλαδη.Αρα καλο θα ηταν να γινεις λιγο πιο σαφης. | | Καποιος 07-01-2006 | Καθισα να σκεφτω το πρωι ποια πολιτικη σχεση θα μπορουσε να βρει καποιος με το ποιημα αλλα δεν βρηκα κατι.Οποτε Denis μετα απο αυτες τις δηλωσεις περιμενω μια εξηγηση οπως σου ειπα. | | Denis 07-01-2006 | Νίκο, δεν είμαι κανένας κυβερνητικός εκπρόσωπος για να κάνω δηλώσεις... Κόψε κάτι, βρε... Έπειτα, δεν στρέφομαι εναντίον σου προσωπικά, αλλά εναντίον των ιδεών του ποιήματος... | | Denis 07-01-2006 | Ας πούμε ως προς το, κατά την εκτίμησή μου, νόημα της πρώτης στροφής, πολύ βιαστικά και πρόχειρα, λόγω έλλειψης χρόνου, θα σού πω, ότι η ένστασή μου έγκειται στο ότι είναι ανεπίτρεπτο, η συλλογική πρόοδος να περνάει σαν οδοστρωτήρας μέσα από την εξαφάνιση της ατομικότητας... | | Denis 07-01-2006 | Επίσης, υπάρχει νομίζω κάποια αντίφαση που επιτείνει την ασάφεια ανάμεσα στους στίχους, αφενός ''που θα σκοτωνει το καθε "Εγω", και αφ' ετέρου, ''σεβασμός στην ατομικότητα'', παρακάτω... Σαν να υφέρπει ένα είδος εσωτερικής ιδεολογικής αβεβαιότητας, αστάθειας και ταλάντευσης... | | Denis 07-01-2006 | ''Το να είμαστε ταπεινοί, σημαίνει έλλειψη αρετής''... Δεν το νομίζω... Το να είσαι ταπεινός, σημαίνει κατά βάθος, για μένα, αναγνώριση της ατέλειάς σου και των, έστω και διαρκώς διευρυνόμενων, ορίων σου ως πεπερασμένης ύπαρξης, κι επομένως, από την άποψη αυτή, αυτοσυνείδηση κι αυτεπίγνωση... | | Denis 07-01-2006 | Επιπλέον, πόσο συμβιβάζεται η άποψη του ποιήματος περί ταπεινότητας, με τη χριστιανική ηθική διδασκαλία; Όχι, βέβαια, ότι, ντε και καλά, θα έπρεπε μαζί της να συγκρίνεται... Αλλά, μού φαίνεται φρόνιμο να κρατά κανείς από κάθε διδαχή ό,τι τουλάχιστον τού φαίνεται πολλαπλώς ωφέλιμο, για τον ίδιο και τους άλλους... | | Denis 07-01-2006 | Επίσης, διαφωνώ κάθετα με την απαξιωτική αποστροφή έναντι του λαού... | | Denis 07-01-2006 | Επίσης, χρειάζεται μεγάλη οξυδέρκεια για ν' αντιληφθεί κανείς τον πολιτικό χαρακτήρα της άποψης του ποιήματος, ότι ίσα δικαιώματα για όλους, αυτή είναι η πιο θαυμαστή αδικία; | | Denis 07-01-2006 | Επίσης, διαφωνώ ότι θα πρέπει να προστατευθεί το είδος ενός ανώτερου, τάχα, ανθρώπου από την ως άνω, δήθεν, αδικία... Αν, φυσικά, ανώτερος θεωρηθεί αυτός που δικαιούται, τάχα, περισσότερων υλικών και άυλων προνομίων σε μια υπόδουλη κοινωνία, κλέβοντάς τα ουσιαστικά από τον μόχθο των συνανθρώπων του που εκμεταλλεύεται στυγνά... | | Denis 07-01-2006 | Η ανωτερότητα βέβαια συμβαδίζει με τους μεγάλους άνδρες που ακολουθούν σε λογική και νοηματική αλληλουχία παρακάτω... | | Καποιος 07-01-2006 | Denis,Denis......Δεν πιανεις μαλλον το βαθυ νοημα των στιχων,και πανω απο ολα του Νιτσε.Ας τα παρουμε ενα ενα.1)Ποιος μιλησε για συλλογικη προοδο? 2)Δεν υπαρχει αντιφαση.Το "Εγω" που σκοτωνεται ειναι οι προσωπικοι εγωισμοι.Ο σεβασμος στην ατομικοτητα,υπαρχει για να καταννοουμε σε βαθος τα "ειδη" προσωπικοτητων,ωστε να "αποριπτουμε" η να "δεχομαστε",και να προχωραμε. 3)Ταπεινοτητα,ειναι ελλειψη αρετης.Αλλα αυτο ειναι μεγαλη κουβεντα. 4)Δεν συμβιβαζεται καθολου με την χριστιανικη διδασκαλια.Ειναι γνωστη αλλωστε η σχεση του Νιτσε με τον Χριστιανισμο!!!! 5)Εγω παλι συμφωνω καθετα για το "περι λαου".6)Δεν εδωσες ξεκαθαρα την πολιτικη θεση που φανταζεσαι οτι υπαρχει.Τελος ο ανωτερος ανθρωπος(Ζαρατουστρα) αδικειται καταφορα με τα ισα δικαιωματα.Τωρα τα υποδουλα,και τις εκμεταλευσεις που τα ειδες? | | Denis 07-01-2006 | Κατ' αρχάς, Νίκο, καμμία άποψη ή ιδέα, ακόμα και του πιο ξακουσμένου φιλοσόφου, για μένα δεν αποτελεί θέσφατο υπεράνω κριτικής... Έτσι, γενικά κι αφηρημένα που αναφέρεται η πρόοδος στον πρώτο στίχο, είναι εύλογο, νομίζω, που την εκλαμβάνω στη συλλογική της εκδοχή... | | Denis 07-01-2006 | Όσο για την τύχη των λαών, είναι γνωστό από την ιστορία, ότι αυτή διέρχεται στο διάβα των χρόνων μέσα από φάσεις ανάκαμψης κι ευημερίας, που διαδέχονται περιόδους ύφεσης και παρακμής κ.ο.κ. ... Η έλλειψη περιφρόνησης ενός συγκεκριμένου λαού προς τον εαυτό του, δεν αρκεί για ν' αποτρέψει αυτού του είδους την ιστορική εξέλιξη και να εξασφαλίσει την επιβίωσή του επ' άπειρον... | | Yol 08-01-2006 | Καλημέρα Κάποιε... Έχω διαβάσει το βιβλίο που προτείνεις, πάνε αρκετά χρόνια. Παρόλα αυτά, οι στίχοι σου δε με παρέπεμψαν σ' αυτό. Ίσως γιατί έχεις πάρει κάποιες ιδέες και τις έχεις πρόχειρα (νομίζω) συμπιέσει σε τετράστιχα, με αποτέλεσμα να τους αφαιτείται σχεδόν ολοκληρωτικά το νόημα. Φυσικά, αυτή είναι δική μου άποψη, που κανένα σκοπό δεν έχει να σε θίξει. | | MARGARITA 10-01-2006 | Κάποιε διάβασε "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" του Ίρβιν Γιάλομ | | KTiNoS 17-01-2006 | Με όλο το θάρρος, αλλά ο Νίτσε ήταν ένας ανθρωπάκος τόσος δα μικρός γεμάτος μίσος και ανοησία. Ποτέ δεν θα υπάρξει υπεράνθρωπος, παρά μόνο στο μυαλό όσων πάσχουν από συμπλέγματα κατωτερότητας (και ανικανότητος γενικός) -Που το ξέρω ? Μου το δίδαξε η ζωή ! | | |
Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο
|
|
|