|
Denis 10-09-2014 @ 01:04 | Κι όμως κάποιοι τη χρειάζονται... Μπας και γίνουν άνθρωποι κάποτε... ''Να σου δώσω απόγνωση, να μην είσαι ζώο [...]'', γράφει ο Χριστιανόπουλος...
http://www.youtube.com/watch?v=vbzS_9i3dMU ...
Κι έπειτα, ποια κοινωνία, Μαρία, αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που της αναλογεί, για την απόγνωση, που προκαλεί στα μέλη της;
Όμορφο, Μαρία! ::yes.:: ::hug.:: | | Αγνή 10-09-2014 @ 01:33 | 'Να σου δώσω απόγνωση, να μην είσαι ζώο [...]''?
γιατί, τα ζώα δεν νιώθουν απόγνωση?
ΜΕΓΆΛΗ ΑΝΟΗΣΊΑ αυτή η πρόταση!
Μαρία, εξαίρετη!!
| | Denis 10-09-2014 @ 02:06 | Αγνή, λυπάμαι αν τυχόν σ' απογοητεύσω, αλλά νομίζω, ότι η παρατήρησή σου κείται μακράν του πνεύματος του επίμαχου στίχου, του ποιήματος που τον περιέχει, και του δημιουργού τους... Το ουσιαστικό ''ζώο'' εδώ πιστεύω, πως χρησιμοποιείται, περίπου όπως χρησιμοποιείται, εναλλακτικά, στην καθομιλουμένη το ουσιαστικό ''κτήνος'', δηλ. με τη σημασία του βάρβαρου ή βάναυσου ή ανάλγητου ή αναίσθητου ανθρώπου... Ίσως, μάλιστα, ο ποιητής να υπαινίσσεται, ότι, κατ' αυτόν, δεν είναι καν άνθρωπος όποιος δεν έχει ποτέ περιέλθει σε απόγνωση στη ζωή του... Παρακάτω, δε, ο ίδιος γράφει: ''Να σου δώσω συντριβή, να μην είσαι μούτρο''... Είναι φανερά τα όμοια ζεύγη, από τη μια, ''απόγνωση - συντριβή'', και από την άλλη ''ζώο - μούτρο'', ώστε το ουσιαστικό ''ζώο'' εδώ να έχει περίπου την ίδια σημασία με το ''μούτρο'' (τον παλιάνθρωπο, κατά το κοινώς λεγόμενο)... | | Αγνή 10-09-2014 @ 02:20 | δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία από το να χρησιμοποιείται
ακόμα η λέξη ζώο ως έννοια αναισθησίας, αναλγησίας και
βαρβαρότητας! πήγαινε σε μιά κτηνοτροφική μονάδα στον
τόπο των θανατώσεων ΝΑ ΔΕΙΣ την ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟΓΝΩΣΗ.
η αναπαραγωγή δε της ανοησίας συνιστά
μιά μεγαλύτερη... | | CHЯISTOS P 10-09-2014 @ 02:23 | Πώπω κουβέντες πάνω στη ταφόπλακά σου Μαρία !...
| | Denis 10-09-2014 @ 02:53 | Τα ζώα, Αγνή, σε αντίθεση με τον άνθρωπο, δεν έχουν ηθική και πνευματική συγκρότηση, διότι αυτή αποτελεί απόρροια της έλλογης φύσης της ύπαρξής του, την οποία στερούνται τα ζώα... Γι' αυτό και ορθώς κατ' εμέ έχει επικρατήσει, με τη χρήση του ουσιαστικού ''ζώο'', να χαρακτηρίζεται ή αξιολογείται εκείνη η ανθρώπινη συμπεριφορά, που δεν υπακούει σε ηθικούς κανόνες ή δεν εναρμονίζεται με την ηθική συγκρότηση του ανθρώπινου είδους γενικώς, ασχέτως των διαφοροποιημένων συστημάτων ηθικών αξιών των ανθρώπινων κοινωνιών αναλόγως του τόπου και της εποχής, όπου αυτές δημιουργούνται και αναπτύσσονται... Τα ζώα, σε αντίθεση με τους ανθρώπους, δεν έχουν κώδικες ηθικών αξιών ή ηθικές αναστολές... Έχουν ένστικτα και φυσικές συνήθειες... Είναι, βεβαίως, διαφορετικό το ζήτημα, αν, σε δεδομένη ιστορικά κοινωνία, οι άνθρωποι γενικώς τηρούν πάντοτε τις ηθικές αρχές, που από μόνοι τους κατ' αρχήν υιοθετούν ή ενστερνίζονται ή αυτοδεσμεύονται ότι θα εφαρμόζουν... Έτσι, στις πολιτισμένες κοινωνίες, ισχύει, λ.χ., η ηθική προσταγή να μην βασανίζονται τα ζώα... Η δε παραβίαση της απαγόρευσης επισύρει ή πρέπει, κατά τον Νόμο, να επισύρει κυρώσεις σε βάρος του παραβάτη, αν αυτός είναι ή γίνει γνωστός... Η λέξη ''ζώο'' δηλ., Αγνή, έχει, τόσο στο ποίημα, όσο και συχνότατα στον γραπτό και προφορικό λόγο, και τη σημασία της ''ηθικής εξαχρείωσης'', που, ως κατάσταση, προσιδιάζει, ασφαλώς, μόνο στο ανθρώπινο είδος κι όχι στα ζώα, τα οποία δεν θέτουν ηθικούς φραγμούς ή απαγορεύσεις ηθικής φύσεως σε αντίθεση με τον άνθρωπο... Αυτά... | | ΕΡΗΜΙΤΗΣ 10-09-2014 @ 10:30 | "Όχι !! Δεν θα σας παραδώσω
την απόγνωση μου ..."
Πολύ ωραίο ποίημα, μαχητικό!
| | Αγνή 10-09-2014 @ 14:23 | ........κι αν το πλένεις, το σαπούνι σου χαλάς...
πιό ασχετοσύνη δεν αντέχεται
η ύψιστη ανοησία του ανθρώπινου είδους, η άποψη που
έχει γιά τον εαυτό του και η "γνώση" του γιά το Ήθος ένός ζώου
To Ήθος ενός σκύλου ή ενός γουρουνιού Ντένις δεν το φτάνεις
ούτε στο δαχτυλάκι
α γειά σου Χρήστε, χθες σε έβλεπα να φτιάχτεις ιμάμ | | Denis 10-09-2014 @ 14:48 | Αγνή, αν εξακολουθείς να θεωρείς ότι τα ζώα έχουν ηθικές ευαισθησίες κι ανησυχίες κι ότι το υπαρκτό, κατ' εσέ, ήθος των ζώων είναι μέγεθος όμοιο κι επομένως συγκρίσιμο μ' αυτό των ανθρώπων, λυπάμαι, αλλά δεν υπάρχει έδαφος περαιτέρω διαλογικής συζήτησης και συνεννόησης... Αλλά δεν τρέχει και τίποτα... Ας ζει ο καθένας με τις ψευδαισθήσεις και τις αυταπάτες του...
Υ.Γ.: Και, μιας και ο λόγος περί ήθους, αφήνω τους αναγνώστες μας να κρίνουν περί του ήθους ενός ανθρώπου, που συγκρίνει το ήθος μου με αυτό ενός γουρουνιού κι ενός σκύλου και αποφαίνεται ότι υπολείπεται... Και, μάλιστα, επειδή είχα το... θράσος να προσχωρώ στην άποψη ότι τα ζώα δεν έχουν ηθική συγκρότηση! Κι εγώ σ' αγαπώ, Αγνή! ::up.:: | | pennastregata 10-09-2014 @ 17:49 | Δυνατό, Μαρία... ::yes.:: ::yes.:: | | Αγνή 11-09-2014 @ 13:47 | Ψάξε την μηδαμινή διαφορά που έχει το DNA σου από αυτό
ενός πιθήκου και μετά βαυκαλίσου πως είσαι πολύυ ηθικότερος
και σημαντικότερος εσύ | | Μαρία Π . Νάντη 11-09-2014 @ 18:02 | ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ !!!!!! | | Ιχνηλάτης 11-09-2014 @ 19:15 | Η διαφορά της ηθικής των ανθρώπων και των ζώων, έγκειται σε δύο σοβαρές διαφορές!
1 Στους νόμους (πού λόγω θρησκείας κατα πρώτο λόγο) και
στην τιμωρία που επιβάλουν οι κοινωνίες των ανθρώπων (κάτι που δεν συμβαίνει στα ζώα).
και 2
στην διαφορετικότητα ενστίκτων μεταξύ ανθρώπων και ζώων!
Εχω δεί μανα σκύλα, να πνίγει τα κουτάβια της και να τα τρώει!
Εχω δεί αρσενικό γάτο να πνίγει οποιο μικρό γατάκι βρεί στο δρόμο του!
Εχω δεί σκύλο να τρώει μέχρι σκασμού και να μην αφήνει αλλα σκυλιά να φάνε! Το δίκιο του ισχυροτέρου!
Θα μου πείς αυτά δεν τα έχουν κάνει και άνθρωποι! Τα εχουν κάνει, αλλα υπάρχει ο πελεκυς της τιμωρίας και της γενικής κατακραυγής!
Γενικά τα ζώα κινούνται περισσότερο απο τα ενστικτα, ενώ οι ανθρωποι απο την φοβέρα της τιμωρίας!
Γενικά η βία, είναι μέρος της φύσης ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ!
Οταν ο Κολόμβος πάτησε στην Αμερική και είδε τα εθιμα των ιθαγενών (ανθρωποθυσίες κλπ) κάτι πού ήταν παντελώς αδύνατο να κατανοήσουν τότε οι Ισπανοί, εξ αιτίας των διαφορετικών νόμων που ακολουθούσαν, για να τους τιμωρήσουν (τους ιθαγενείς, που σημειωτέο ήταν οτι το φυσικότερο, γιατί αυτοί ήταν οι νόμοι τους) τους κατέσφαξαν!!!!
Εκαναν δηλαδή τα ίδια και χειρότερα, βγάζοντας ολη τους την "απέχθεια" για τα "εγκλήματά" τους, εγκληματώντας περισσότερο από τους ιθαγενείς! | | Ιχνηλάτης 11-09-2014 @ 19:21 | Μαρία ωραίες οι σκέψεις σου! | | Denis 12-09-2014 @ 19:21 | Αγνή, δεν τίθεται καν ζήτημα σύγκρισης, γιατί τα ζώα στερούνται ηθικής συγκρότησης... Ανόμοια πράγματα δεν συγκρίνονται... Τα ζώα δεν έχουν ομιλία, έναρθρο λόγο και λογική σκέψη, έστω κι αν διαθέτουν αντίληψη ή νοημοσύνη χάρις στο ένστικτο της επιβίωσης, με το οποίο η φύση τα έχει κι αυτά προικίσει...
Κανένα ζώο, Αγνή, δεν προβληματίζεται γύρω από το τι είναι καλό και τι κακό, τι είναι δίκαιο και τι άδικο, τι είναι έντιμο ή ενάρετο και τι όχι και, γενικώς, για κανένα από τα ζητήματα, που ανάγονται στη σφαίρα της ηθικής φιλοσοφίας, η οποία αποτελεί πνευματικό πεδίο κατεξοχήν του ανθρώπου και άγνωστο για τα ζώα, ένα είδος terra incognita γι' αυτά, αφού δεν προσιδιάζει καθόλου στη φύση τους...
Εξάλλου, πουθενά στα παραπάνω σχόλιά μου δεν υποστήριξα ότι ο άνθρωπος, ως είδος, είναι ανώτερο ή σημαντικότερο από άλλα ζωικά είδη εξαιτίας της λογικής, πνευματικής και ηθικής του συγκρότησης ή γι' άλλους λόγους... Υποστήριξα, απλά, ότι ο άνθρωπος διαθέτει μια ιδιότητα ανύπαρκτη στα ζώα... Αν μου αποδίδεις τέτοια αξιολόγηση, απλώς και σαφώς αυθαιρετείς... Το ανθρώπινο είδος είναι απλώς διαφορετικό από τα άλλα ζωικά είδη και δεν υπερέχει έναντι αυτών, αν και, βεβαίως, εν τοις πράγμασι, κυριαρχεί πάνω τους με, συχνά, ηθικά διάτρητους τρόπους, και τα καταδυναστεύει ανελέητα... Η διαφορετικότητα αυτή αποτελεί εκδήλωση της βιοποικιλότητας, που χαρακτηρίζει το φυσικό περιβάλλον... Δεν συντάσσομαι, ως εκ τούτου, με την χριστιανοκεντρική άποψη ότι ο άνθρωπος αποτελεί δήθεν την κορωνίδα της δημιουργίας και της πλάσης... Και, εν πάση περιπτώσει, ρε συ Αγνή, για να μην τρελαίνεσαι, η γνώμη μου, ότι, δηλ., τα ζώα στερούνται ηθικής συγκρότησης, η οποία, άλλωστε, είναι τόσο κοινότοπη και διαδεδομένη, ώστε να την ασπάζονται και μερικά εκατομμύρια άλλοι άνθρωποι -και φιλόζωοι- πάνω στον πλανήτη Γη, δεν μου απαγορεύει να σέβομαι και ν' αγαπώ τα ζώα και τη φύση, που μας περικλείει και δεινοπαθεί από τις ανθρώπινες επεμβάσεις σε βάρος της, τουλάχιστον όσο κι εσύ... Οπότε και δεν αντιλαμβάνομαι, προς τι το οργίλο ύφος σου και η σε βάρος μου επίθεση με προσωπικές αιχμές και συμπαραδηλώσεις περί γουρουνιών, σκύλων και πιθήκων... Νομίζω, ότι εύλογα ο καθένας προσδοκά ιδίως από ανθρώπους με καλλιτεχνικές και ζωοφιλικές ευαισθησίες, περισσότερο σεβασμό και προς τους συνανθρώπους τους... | | Αγνή 12-09-2014 @ 19:56 | Αντιθέτως. Μόνο ένα ζώο χωρίς επίπλαστη ηθική και εμμονές ιδεών
γνωρίζει τι είναι καλό και τι κακό. Δεν προβληματίζεται γιατί ξέρει.
Ο εγκέφαλος ενός σκύλου ή ενός πηθίκου *και όχι μόνο,
αποδείχθηκε επιστημονικά πως διαθέτει το συναισθηματικό φάσμα
ενός πολύ νεαρού ανθρώπου. Συναισθήματα αγνά, όπως η
απόγνωση που τέθηκε ως θέμα.
Τώρα αν επιχείρημα αποτελεί το ότι η "άποψη" είναι κοινότοπη και
την ασπάζονται εκατομμύρια άνθρωποι, λυπάμαι....
Εκατομμύρια άνθρωποι είναι ψυχοπαθείς, τι με αυτό;
Σεβασμό λοιπόν, ναι μου εμπνέει ένας σκύλος, ένα γουρούνι,
ένας πίθηκος...a priori. Ένας άνθρωπος μόνο υπό προυποθέσεις. | | |
Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο
|
|
|