|
| Ποτέ δεν θα είναι νωρίς | | | Στους σ. Χριστίνα, Αποστόλη και Ευγενία: http://youtu.be/rILK42vZQoc | | Το ξέρω πως είναι αργά.Το ξέρατε και σεις.Το ξέραμε όλοι μας από τότε.Πως έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν θα είναι νωρίς.Ποτέ δεν θα υπάρξει έστω ένα σημάδι έγκαιρης δικαίωσης.Ποτέ καμιά μελωδία δεν θα ξεπεράσει τον προαιώνιο ήχο της σιωπής.WK
Καντάτα
Ἕνα περίεργο ἐπεισόδιο διαβάζαμε τελευταία στὶς ἐφημερίδες,
ἕνας ἄντρας πῆγε σ᾿ ἕνα ἀπ᾿ αὐτὰ τὰ «σπίτια»,
πῆρε μιὰ γυναῖκα,
μὰ μόλις μπαίνουν στὸ δωμάτιο,
ἀντὶ νὰ γδυθεῖ καὶ νὰ ἐπαναλάβει τὴν αἰώνια κίνηση,
γονάτισε μπροστά της, λέει, καὶ τῆς ζητοῦσε νὰ τὸν ἀφήσει
νὰ κλάψει στὰ πόδια της. Ἐκείνη βάζει τὶς φωνές,
«ἐδῶ ἔρχονται γιὰ ἄλλα πράγματα»,
οἱ ἄλλοι ἀπ᾿ ἔξω δώστου χτυπήματα στὴν πόρτα.
Μὲ τὰ πολλὰ ἄνοιξαν καὶ τὸν διώξανε μὲ τὶς κλωτσιὲς
— ἀκοῦς ἐκεῖ διαστροφὴ νὰ θέλει, νὰ κλάψει μπρός σε μιὰ γυναῖκα.
Ἐκεῖνος ἔστριψε τὴ γωνία καὶ χάθηκε καταντροπιασμένος.
Κανεὶς δὲν τὸν ξανάδε πιά.
Καὶ μόνο ἐκείνη ἡ γυναῖκα,
θὰ ᾿ρθεῖ ἡ ἀναπότρεπτη ὥρα μιὰ νύχτα, ποὺ θὰ νοιώσει τὸν τρόμο ξαφνικά,
πῶς στέρησε τὸν ἑαυτὸ τῆς ἀπ᾿ τὴν πιὸ βαθιά,
τὴν πιὸ μεγάλη ἐρωτικὴ πράξη
μὴν ἀφήνοντας ἕναν ἄντρα νὰ κλάψει στὰ πόδια της.
Τ.Λειβαδίτης
για την αντιγραφή: W.Κ.
|
| | | | | | | Στατιστικά στοιχεία | | | | Σχόλια: 11 Στα αγαπημένα: 4
| | | | | | |
| | |
|
love2dance 21-10-2014 @ 13:27 | ξεχναμε τι σημαινει βαθια συγκινηση...σ ευχαριστουμε που μας το προσφερες,το εχουμε αναγκη (κ ας γινεται σε μια αυταρεσκη αναζητηση...) | | Αγνή 21-10-2014 @ 14:19 | Δεν ξέρω αν είναι ερωτική πράξη...αλλά είναι
η υπέρτατη στιγμή αν μιά γυναίκα αγαπάει αυτόν τον άντρα...
σαν ερωμένη, σαν μάνα, σαν γη... | | heardline 21-10-2014 @ 16:41 | Να κάτι άκρως ευαίσθητο, σε μεγέθυνση βέβαια, του δύσκολου αυτού κόσμου μας. Ένας άντρας διαλέγει μια γυναίκα, με αυτό τον τρόπο, να κάνει αυτό που αφηγείται η ιστορία. Αυτό σημαίνει πως ένας άντρας δύσκολα θα κλάψει, ή θα πει τον πόνο του στην κοπέλα του, στο ταίρι του. Επίσης δε και μια γυναίκα, του τύπου αυτού, που πήρε ο συγκεκριμένος άντρας, δύσκολα θα δεχτεί να γίνει αυτό, εντεταλμένη στον πληρωμένο έρωτα και στην ροή της, μεταφορικά, μεγαλύτερης ερωτικής πράξης (ειδικά γι' αυτήν είναι μια μεγάλη στιγμή αλλαγής, που όμως δεν αποδέχεται). Ότι έρχεται σε μια στιγμή........χάνεται εύκολα επίσης σε μία στιγμή, σε ένα χιλιοστό του χιλιοστού του χρόνου, αμφιμονοσήμαντων, διαφοροποιημένα, συμπιπτόντων στιγμών............
Εύγε για την κίνησή σου αυτή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | | W. KRITIKOS 21-10-2014 @ 19:18 | Σας ευχαριστώ. Είναι για μένα μια ιδιαίτερη μέρα η σημερινή.
http://youtu.be/Xo-u--7p4L8 | | Μ.Ελμύρας 22-10-2014 @ 08:28 |
Η περιγραφόμενη σκηνή είναι συγκλονιστική..Ας δούμε τα πράγματα λίγο διαφορετικά,ας επικεντρωθούμε στον άντρα..Γιατί θέλησε να κλάψει πεσμένος στα γόνατα μπροστά σ'αυτήν την γυναίκα ; Δεν υπήρχαν άλλες διαθέσιμες ; Αν ναι,κάνοντάς το στην συγκεκριμμένη γυναίκα,και όχι σε κάποια από αυτές, προδίδει είτε ένα
παράξενο,προβληματικό χαρακτήρα
είτε ένα πολύ υπερήφανο άντρα που δεν θέλει να μειωθεί στα μάτια μιας γυναίκας,τουλάχιστον του περιβάλλοντός του ή,τέλος, έναν άντρα που ζητά να μειωθεί, κάτω και από το επίπεδο της πόρνης,ή να ζητήσει την τρυφερότητά της και την κατανόησή της.
Οι απαντήσεις στα πολλά 'γιατί' που αναφύονται οδηγούν σε ατραπούς ψυχικές,εξικνούμενες από την αμαρτία και την τύψη μέχρις
την σπονδή/χοή δακρύων στον παραγνωρισμένο φορέα του έρωτα,της ζωής και της σύνέχισής της..
Η ανάλυση δείχνει ατέρμων και ανεξάντλητη και σταματώ..
Η ανάρτησή σας ήταν πολύ σημαντική και χρήσιμη. | | eclipsi00 22-10-2014 @ 10:33 | Οφείλω να συμφωνήσω με τον προλαλλήσαντα .
. . . αν και είναι η δεύτερη απόπειρα να σας αφήσω σxόλιο ! ! !
ΕΙΧΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΤΟΥ Τ.ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ ΠΟΙΗΜΑ ΑΛΛΆ . . .
ΕΞΑΝΕΜΙΣΤΗΚΕ Ως ΔΙΑ ΜΑΓΕΙΑς ! ! !ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΤΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΟς !
ΕΥΕΛΠΙΣΤΩ ΕΤΟΥΤΟΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟΝ .&_
. . . ΜΗ ΛΗΣΜΟΝΑΤΕ ΦΙΛΤΑΤΕ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΕ ΠΩς
'' ΟΤΙ ΒΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΛΗΘΗ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ
ΜΑ ΟΤΙ ΒΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ . . .ΠΟΤΕς.&_''
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΤΟ ΛΟΙΠΟ ΓΕΡΟς ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΤΕ
& ΕΙΚΑΖΩ ΠΩς ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΩ ΘΕ ΝΑ
ΣΕΡΓΙΑΝΑΤΕ ! ! !
ΛΑΜΠΕΡΕς ΚΑΛΗΜΕΡΕς ! ! !
ΓΕΙΑ ΜΑς ! ! !
* Λ Α Μ Ψ Η * | | **Ηώς** 22-10-2014 @ 10:56 | καλημέρα
είναι ένα έργο της 2ης περιόδου (1957-1966) αυτό του Λειβαδίτη
(εδώ εμφανίζονται οι πρώτοι υπαρξιακοί προβληματισμοί προστίθενται και συναισθήματα φθοράς, πτώσης, αμφιβολίας, πικρίας, απογοήτευσης....)
συμφωνώ με όσα αναφέρει ο Μ.Ελμύρας πιο πάνω , και μην ξεχνάμε τη χρονική περίοδο και τα ιστορικά στοιχεία που γράφτηκε το έργο...νομίζω έχει να κάνει με την όλη ψυχοσύνθεση της εποχής (κοινωνικά γεγονότα, προσωπικές και πολιτικές αναζητήσεις ..κ.ά...)
θα το μελετήσω εκτενέστερα...εξαιρετική ανάρτηση! | | ΒΥΡΩΝ 23-01-2016 @ 19:20 | Τάσος Λειβαδίτης...
Τι να πεις...
Σηκώνεις τα χέρια.... | | ακριτας 24-01-2016 @ 14:14 | Μπράβο σου για την ανάρτηση !...
Διαβαζοντας την έφερα στο νου μου την σκηνή που περιγράφει ο ποιητής
και ανατρίχιασα!
Όμως δεν αναρωτήθηκα τι οδήγησε αυτόν τον άνδρα
να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια!
Όπως δεν αναρωτιέμαι όταν βλέπω
να γονατίζουν γύρω από κάποιων που χορεύει Ζεμπέκικο
γιατί γνωρίζω ότι εκφράζει δια μέσου του χορού την οδύνη του
και γύρο γύρω οι άλλοι υποκλινονται μπροστα του
χτιποντας ρυθμικά παλαμάκια για να τον ενθαρρύνουν
υποδηλώνοντας ετσι σεβασμό για ότι εκφραζει την κορυφαια εκεινη στιγμή
οπού μετουσιώνετε ο πόνος σε χορό........
.Προφανώς η εν λόγο κυρία
τρόμαξε μπροστα σε αυτό το μεγαλείο ψυχής του Ανδρός..... | | ακριτας 25-01-2016 @ 13:14 | Βλέποντας την ταινία ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ
του Παντελή Βούλγαρη https://youtu.be/7qpgatB4K78?t=4896
Όπου αποτελείτε από τρεις ιστορίες με ένα κοινό παρονομαστή.
Την απέλπιδα προσπάθεια τριών διαφορετικών ανθρώπων να εκφράσουν τον αβάσταχτο πόνο
ο καθένας τους με τον δικό του διαφορετικό τρόπο κάθε φορά!......
Ενδιαφέρων έχει η τελευταία ιστορία ξεκινά από 1.13.30.
Ένας μεσήλικας εργοστασιάρχης καταφεύγει στα μπουζούκια της επαρχίας
και πίνει για να ξεχάσει καθώς η σύζυγός του πήρε τα δυο μικρά παιδιά τους
και τον εγκατέλειψε.
Δείτε με τι αλλόκοτη συμπεριφορα!! εξωτερικεύει την οδύνη του
ο πρωταγωνιστής και θα καταλαβετε τα λογια του ποιητη! Κυρίως όμως θα κατανοήσετε την ψυχοσύνθεση του Έλληνα εκείνα τα χρονια!!........... | | ακριτας 25-01-2016 @ 14:20 | Είναι βέβαιο ότι στις μεγάλες πανεπιστημιακές έδρες ψυχολογίας το φαινόμενο
«Έλληνας» θα αποτελεί το πλέον περιζήτητο μεταπτυχιακό. | | |
Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο
|
|
|