|
| οι νεκροι μπορουν να χορεψουν | | | 'Ο αριθμός των θανάτων ανέρχεται μέχρι στιγμής σε δέκα στην Κοστα ΡΙκα'.
Aληθες δυνατον ή μη, ή αν ξεφυγε του συστηματος για λογους, τι πιο πιθανο, σφυγμομετρησης, ας το κρινει καθενας απο την περιοχη του. στην δικη μου δεν ακουστηκε κανενας θανατος απο τον 'θανατηφορο' ιο, που και να θαφτηκε φυσιολογικος ειναι στα πλαισια παντα ενος οργανισμου ανοχυρωτου σε οποια αιτια, και στο κοινο κρυολογημα. στην δικη σας;
" H γρίπη του Χoνγκ Κoνγκ που έπληξε τον πλανήτη την περίοδο 1968-1969 στοίχισε την ζωή σε 1.000.000 ανθρώπους παγκοσμίως και μόνο οι ΗΠΑ θρήνησαν 100.000 νεκρούς (με τα σημερινά πληθυσμιακά δεδομένα οι ΗΠΑ θα είχαν 164.000 νεκρούς, δηλαδή διπλάσιους των, μέχρι τώρα, νεκρών του κορωνοϊου). Και όμως σε καμιά χώρα δεν απαγορεύτηκε η κυκλοφορία ή οι μαζικές συγκεντρώσεις ενώ οι επιχειρήσεις, τα σχολεία, τα εστιατόρια, τα μπαρ έμειναν παντού ανοιχτά. Όταν ρώτησα τους γονείς μου αν θυμούνται τη γρίπη του Χονγκ Κονγκ, αυτοί δεν είχαν ιδέα για τι πράγμα τους μιλούσα. Στην ελληνική επαρχία του 1968 η ζωή συνεχιζόταν κανονικά, όπως άλλωστε και σε όλο τον υπόλοιπο πλανήτη. Και προς διάψευση όλων αυτών που σήμερα μας λένε ότι οι πανδημίες είναι αυτές που προκαλούν οικονομικές κρίσεις και όχι τα lockdowns, η οικονομία επηρεάστηκε ελάχιστα. Είχαμε μια μικρή επιβράδυνση της ανάπτυξης, που όμως και αυτή αποδίδεται περισσότερο σε άλλους παράγοντες (πχ αύξηση των επιτοκίων και προσπάθεια για μείωση των ελλειμμάτων που προκάλεσε ο πόλεμος στο Βιετνάμ ) παρά στη γρίπη. ( https://www.facebook.com/tilemachos.chormovitis/posts/10158461386606757 )
Σε ένα άρθρο του που συζητήθηκε πολύ αυτές τις μέρες, ο φιλελεύθερος οικονομολόγος Jeffrey Tucker μας θυμίζει μια ακόμη πτυχή εκείνης της πανδημίας που δείχνει πόσο διαφορετικές ήταν οι αντιδράσεις των ανθρώπων τότε. ( https://www.aier.org/…/woodstock-occurred-in-the-middle-o…/… ) Οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουμε αλλά το Woodstock, το περίφημo μουσικό φεστιβαλ που προσέλκυσε πάνω από 400.000 άτομα , έγινε εν μέσω της πανδημίας τον Αύγουστο του 1969! Και όμως ούτε οι κρατικές αρχές σκέφτηκαν να το απαγορεύσουν, ούτε οι διοργανωτές σκέφτηκαν να το ματαιώσουν. Ούτως ή άλλως, η γρίπη δεν αφορούσε τις ηλικίες των ανθρώπων που πηγαίνουν σε τέτοια φεστιβαλ αλλά τους πολύ μεγαλύτερους. Σήμερα, στην εποχή του κορωνοϊου, ούτε καν θα μας περνούσε από το μυαλό να διοργανώσουμε μια τέτοια συναυλία ενώ αν ,παρ΄ελπίδα, γινόταν κάτι τέτοιο η αστυνομία θα το είχε διαλύσει στο λεπτό. Οι γεροντοκόρες των ΜΜΕ θα ούρλιαζαν για τους ανεύθυνους αλητάμπουρες που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μας και οι Χαρδαλιάδες θα απειλούσαν όλους αυτούς τους "εγκληματίες" που υπονομεύουν την κοινή προσπάθεια για ευθυγράμμιση της καμπύλης! Aν το 1968 είχαν τα ίδια μυαλά με μας, το Woodstock, που άλλαξε για πάντα την ιστορία της μουσικής, δεν θα είχε συμβεί ποτέ. Άραγε πόσα τέτοια γεγονότα και εξελίξεις που θα μπορούσαν να προάγουν την επιστήμη, τις τέχνες, την τεχνολογία, χάνουμε σήμερα εξαιτίας της πολιτικής των lockdowns;
Όμως τί άλλαξε μέσα σε πενήντα χρόνια ; Πως οι άνθρωποι του όχι και τόσο μακρινού 1968 συνέχιζαν κανονικά τις ζωές τους ενώ η πανδημία σκότωνε δεκάδες χιλιάδες και σήμερα καταντήσαμε ένα μάτσο φοβισμένα ανθρωπάκια που τρέμουμε ακόμη και το ίσκιο μας, αρνούμαστε να ξεμυτίσουμε από το σπίτι μας και χειροκροτούμε πειθήνια τα κυβερνητικά μέτρα που παραβιάζουν τις ελευθερίες μας; O Tucker αναρωτιέται κι αυτός για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την εντυπωσιακή αλλαγή της συμπεριφοράς μας. Μήπως φταίνε τα ΜΜΕ που η επιρροή τους είναι σήμερα πολύ πιο σημαντική απ' ότι το 1968; Μήπως έχει αλλάξει η φιλοσοφία μας και πιστεύουμε ότι η πολιτική πρέπει να είναι υπεύθυνη για όλες τις πλευρές τις ζωής μας; Μήπως έπαιξαν ρόλο τα "προοδευτικά" καθεστωτικά ΜΜΕ που φούσκωσαν υπερβολικά το θέμα γιατί ήθελαν να εκδικηθούν τον Τραμπ και τους deplorables; (ή τον Τζόνσον και τους Brexiteers, θα πρόσθετα) Μήπως δείχνουμε υπερβολική εμπιστοσύνη σε αμφισβητούμενα μαθηματικά μοντέλα προβλέψεων και τα αφήνουμε να καθοδηγούν τις ζωές μας; (η προσωπική μου άποψη είναι πως ύστερα από δεκαετίες πολιτικής ορθότητας και δικαιωματισμού, κυριαρχεί πια ο γλυκερός αγαπουλίνικος ψευτοσυναισθηματισμός, με αποτέλεσμα να έχουμε γίνει περισσότερο επιρρεπείς σε συμπεριφορές και αντιδράσεις που χαρακτηρίζονται από πανικό, υστερία, βιασύνη, έλλειψη ψυχραιμίας και λογικής. Όμως, "για να μην χαθεί ούτε μια ζωή" καταλήγουμε να προξενούμε μεγαλύτερο κακό από αυτό που θέλουμε να αποτρέψουμε. Ο δρόμος για την κόλαση είναι πάντα στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις...- https://www.facebook.com/tilemachos.chormovitis/posts/10158475953621757)
Και καταλήγει ο Tucker στο άρθρο του : "Τι συνέβη από τότε μέχρι σήμερα; Υπήρξε ένας είδος γνώσης που χάθηκε και που πρέπει να το ξαναβρούμε; Στην περίπτωση του κορωνοϊου, οπισθοχωρήσαμε σε μεσαιωνικές πολιτικές μέσα στον 21ο αιώνα. Είναι πολύ περίεργο! Η αντίθεση μεταξύ του 1968 και του 2020 δεν θα μπορούσε να είναι πιο εντυπωσιακή. Φέρθηκαν έξυπνα. Φερθήκαμε ανόητα. Ή τουλάχιστον οι κυβερνήσεις μας". "
Τasos Plastiras
Κι ας το ληξω εδω -καλη μας συνεχεια- στον ιο και στο συστημα δεν μπορω να προσαψω τιποτα,
αυτο επεξεργαζεται, ως προς την πορεια του, σταθερα ολο και καλυτερα το δυναμικο 'του' το ανθρωπινο, γιατι ομως; καλοκαιρι και μακροβουτια.. [τα παμε περιφημα. γιατι αν φανταστουμε οτι σταματαμε -να κοιταμε ο ενας τον αλλον- την κολοκυθια, αυτοματα το μπαλακι της ευθυνης μετεωρο πανω μας ξεδιαλυνει διαπερνωντας την μαζα -μας- εκρηγνυομενο, ενας κοκκος ανα ατομο, και οτι την αγκαλιαζουμε μοναδικα] καθεις στον ξυπνο του. αυτο , ή 'εγω' συμπεριλαμβανομαι στην πινακοθηκη των ηλιθιων, ηθελα να καταληξω.
|
| | | | | | | Στατιστικά στοιχεία | | | | Σχόλια: 4 Στα αγαπημένα: 0
| | | | | | |
| καποιοι γεννιουνται για να μην πεθανουν ποτε. κι παρεα μεγαλωνει. δεν ξερω που,αλλα σιγουρα μεσα μας | | |
|
Ηypocrisy 16-06-2020 @ 08:07 | https://www.youtube.com/watch?v=5YF5SRqFCsM | | Αγιοβλασιτης 16-06-2020 @ 17:58 |
Έχουν περάσει 52 χρόνια από το 68 Γιουλη...
άλλη ζωή... άλλες συνθήκες..άλλη πληροφόρηση.
μαθαίναμε ότι επέτρεπαν να μάθουμε.. βλέπαμε ελάχιστα από όσα συνέβαιναν στον κόσμο..
ο μέσος όρος ζωής ήταν αρκετά μικρότερος..
Λιγότερη γνώση...λιγότερο άγχος ..αλλα και λιγότερη ποιότητα...
Όλα ήσαν διαφορετικά ...πώς να τα συγκρίνουμε; | | Ηypocrisy 16-06-2020 @ 20:07 | αληθεια τωρα; αποψεις και θεσεις αντιπροσωπευτικες της κοινης γνωμης ή της υπεκφυγης που εχουν θεση; περι των αχρονων 'αυτονοητων' και των ελευθερων πνευματων, στιγματων που αφηνουν εποχη πισω και μπροστα απο καθε εποχη 'μας', εντος και εκτος τοπου και χρονου, τα ξερεις ολα αυτα ως ανθρωπος. και; η 'συνοχη' η 'ραχοκοκαλια', η 'ψυχη', ειναι. αυτη που τα παντα αλλαζει και δινει την μορφη, αλλιωτικα, σε δια-θεσεις διασπασης της, οποτε το πραγμα φτανει στο απροχωρητο εκρηγνυται και επιστρεφει. το απροχωρητο ειναι ο μεσαιωνας, σε καθε εποχη να εχει θεση ισχυος σε καθε παρον, αυτον εξηγησε -ως ανθρωπο- ή δικαιολογησε, αν μιλαμε για διαφορα ..και διαφορες. | | χωρίς λόγια 16-06-2020 @ 21:53 | Η ΜΟΥΜΙΑ
Κείτεται στη σκιά νεκρή η Κλεοπάτρα.
Βρέχει.
Με λάθος λάβαρα στόλισαν το καράβι.
Συνεχίζει να βρέχει.
Για ποιο λόγο κοιτάς την απόμακρη πόλη;
Η ψυχή σου απόμακρη πόλη.
Βρέχει μια βροχή παγωμένη.
Κι όσο για τη μάνα που νανουρίζει στην αγκαλιά της
Πεθαμένο παιδί,
Όλοι στην αγκαλιά μας νανουρίζουμε ένα παιδί πεθαμένο.
Βρέχει, βρέχει.
Βλέπω το θλιμμένο σου χαμόγελο στα κουρασμένα σου χείλη
Στον τρόπο που τα δάχτυλα σου
Να βγουν δεν θέλουν από τα δαχτυλίδια σου.
Γιατί βρέχει;
Φ.Πεσσοα | | |
Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο
|
|
|