Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
131547 Τραγούδια, 269636 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Ζητούνται ειδικοί εθελοντές
 Προσπάθεια να αυξήσομε τις γνώσεις μας και να βελτιώσομε τη ποιότητα του σάϊτ μας
 
ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ

Φίλοι και φίλες,

Ο διάβολος με παρακινεί να δώσω τους βασικούς κανόνες, που χαρακτηρίζουν ένα γραφτό , ωραίο ποίημα.
1. Το θέμα πρέπει να είναι πρωτότυπο ή να παρουσιάζεται γενικά
με πρωτότυπο τρόπο.
2. Το λεξιλόγιο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο πλούσιο.
3 Τα νοήματα πρέπει να διατυπώνονται με σαφή τρόπο.
4. Να τηρείται αυστηρά:
α. στα έμμετρα: το μέτρο στους στίχους και τις στροφές και οι
ομοιοκαταληξίες.
β. στα πεζά: η σωστή χρήση των λέξεων και η ομοιομορφία γραφής.
5. Τα γραφτά πριν δημοσιοποιηθούν πρέπει :
α . να διορθώνονται ορθογραφικά.
β. να ωριμάζουν μερικές μέρες με τις αναγκαίες ενδιάμεσες διορθώσεις.
6. Να εφαρμόζεται αυστηρά το ουκ εν τω πολλώ το ευ . Η ποιότητα έχει
σημασία στη ποίηση και όχι η ποσότητα.

Θα παρακαλούσα τους φιλόλογους και μέλη του σάϊτ, που έχουν ειδικές γνώσεις, να συνεχίσουν και να δώσουν τους ορισμούς για τα μέτρα των στίχων και το πλέξιμο των στροφών.
Εγώ δεν είμαι ειδικός και μπορεί να κάνω λάθη.
Ενδιαφέρομαι κι εγώ να ξαναθυμηθώ και να συμπληρώσω αυτούς τους κανόνες και όρους!

Ευχαριστώ



 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 19
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Αταξινόμητα
      Ομάδα
      Αταξινόμητα
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

Η ζωή είναι θαύμα, δεν κάνει θαύματα. Ισχύει και το αντίθετο
 
Dimitri Favvas
16-12-2006 @ 02:21
Δημήτρη Καλημέρα.
Θίγεις ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, επιφυλάσσομαι πάντως να σχολιάσω περαιτέρω αφού πρώτα βρεθεί κάποιος να μιλήσει υπεύθυνα για όλα τα σημεία στα οποία αναφέρεσαι εδώ.
αυγουστης
16-12-2006 @ 03:11
Φίλτατε Δημήτριε. Έχεις εν μέρει δίκιο και έκανες πολύ καλά που έθιξες αυτό το θέμα αν και θα ήταν προτιμότερο κατά την ταπεινή μου άποψη να το έβαζες στα "θέματα συζήτησης".
Όμως αυτά δυστυχώς είναι το βούτυρο και το μέλι. Το ψωμί της υπόθεσης είναι η έμπνευση και το ταλέντο. Κι αυτά δεν υπόκεινται σε κανόνες Σε όσους κανόνες και να υπακούσουμε αν δεν υπάρχει ταλέντο, δεν κάνουμε τίποτα. Τί σημαίνει όμως ταλέντο και ποιός το ορίζει; Δεν ξέρω ειλικρινά, μάλλον ο χρόνος και η υστεροφημία του δημιουργού. Παραθέτω πιο κάτω ένα τετράστιχο απ΄το ποίημα του Καρυωτάκη "Διάκος", απλώς και μόνο για να δείξω πώς λειτουργεί το αδιαμφισβήτητο ταλέντο μέσα σε ελάχιστες λέξεις:
Mέρα του Απρίλη,
πράσινο λάμπος,
γελούσε ο κάμπος
με το τριφύλλι.
« Ακρόνειρο »
16-12-2006 @ 03:36
" 2. Το λεξιλόγιο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο πλούσιο. "

Δημήτρη μου συμφωνώ με όλα..
Αλλά η μεγαλύτερη "μαγκιά"
είναι να δώσεις αξία στις απλές λέξεις..

Τότε θα γίνει πλούσιο..
Διότι αν έχει απλά πλούσιο λεξιλόγιο,
θα είναι πάμπτωχο!

Την καλημέρα μου.
name_dsp
16-12-2006 @ 04:10
Αυγουστή και Ακρόνειρο,καλημέρα,
1. Στα θέματα συζήτησης θα το έβλεπαν ελάχιστοι Οταν βρεθούν οι εθελοντές θα πάει κι εκεί.
2 Εκτός από τα ταλέντα υπάρχουν και οι ερασιτέχνες και νέα παιδιά που έχουν διάθεση, αλλά τεχνικές γνώσεις μηδέν, λόγω παιδείας στα σχολεία.
3. Τα έμπειρα μέλη του στιχοσάϊτ πρέπει να διδάσκουν και να διδάσκονται αεί την ποιότητα
4 Άλλο μαγκιά και ταλέντο, και άλλο γνώση κανόνων σύνθεσης.
Όλοι οι αθλητές δεν γίνονται πρωταθλητές αλλά κάννουν προπόνηση!

Επιμένω εδώ, μόνο για εθελοντές, που θα δώσουν τεχνικές γνώσεις και όχι κρίσεις και σχόλια
agrampeli
16-12-2006 @ 05:55
και γώ θα ήθελα να δώ μερικά πράγματα γιατί δεν έχω ιδέα απο ποιήση απλός γράφω αυτά που έρχονται στην σκέψη μου
ευχαριστώ ::smile.::
Ηπειρωτης
16-12-2006 @ 07:37
Πολυ ωραιες υπενθυμησεις....τις κραταμε για επιμορφωση και σ' ευχαριστουμε Δημητρη....ελπιζω ολοι να βελτιωνομαστε οσον αφορα τα γραπτα μας ::wink.:: ::smile.::
MARGARITA
16-12-2006 @ 08:04
Δημήτρη μου θα σε στεναχωρήσω μάτια μου....αρνούμαι να μπω σε οιοδήποτε καλούπι....γράφω γιατί το γουστάρω και λίγο με ενδιαφέρει το μέτρο, η ομοιοκαταληξία. Το θέμα είναι δική επιλογή ανάλογα πως νοιώθω και δεν με νοιάζει να είναι πρωτότυπο...όσο για πλούσιο λεξιλόγιο...έχω συγκινηθεί και έχω κλάψει με απλές καθημερινές λέξεις και δεν έχω νοιώσει τίποτα με πλούσιο λεξιλόγιο. Όσο για το θέμα της ορθογραφίας παραπέμπω στον Σκαρίμπα και μια και δεν λογιέμαι ποιήτρια (βαρέθηκα να το δηλώνω) η ωρίμανση και η διόρθωση του πρωτότυπου αδιάφαρα...καλησπέρα σου την αγάπη μου
name_dsp
16-12-2006 @ 10:03
Μαργαρίτα, έχεις δίκιο, γιατί έχεις τη προ 1970 παιδεία και ανεξάρτητα, αν γράφεις κυρίως πεζά, γνωρίζεις σίγουρα τους όρους τροχαϊκό, ανάπεστους, στίχος, στροφή κλπ και τούς αισθητικούς κανόνες, ταλέντο και εμπειρία να τους εφαρμόζεις στα γραφτά σου.
Τι γίνεται όμως με πολλά μέλη και ειδικά τους νέους το βλέπομε καθημερινά.
Εσύ και πολοί άλλοι, που ξέρουν άλλος λίγα και άλλος περισσότερα, πιστεύω ότι είναι πιο χρήσιμο να αναφερθούν σε στοιχειώδεις τεχνικούς κανόνες και ορολογία και να βοηθήσουν στη βελτίωση της ποιότητας, παρά να κάνομε τα στραβά μάτια και να μη ξέρομε πότε γράφομε δεκαπεντασύλλαβα και πότε πεζα!
Δεν θα σπουδάσομε φιλολογία, αλλά θα έχομε τουλάχιστον το γνώθι σ' αυτόν! Την εκτίμηση μου και την αγάπη μου πάντα!
name_dsp
16-12-2006 @ 10:34
Διευκρίνιση : η λέξη πεζά, που χρησιμοποιήθηκε από λάθος στην εισαγωγή και στο προηγούμενο σχόλιο να θεωρηθεί: ελεύθερη ποίηση.
Το παραπάνω λάθος δείχνει ακριβώς την ανάγκη, που υπάρχει να ξέρομε για τι μιλάμε κάθε φορά και να χρησιμοποιούμε σωστά τη στοιχειώδη ορολογία.
εφήμερος
16-12-2006 @ 11:32
Κάθε γραπτό έχει το κοινό του, από έναν έως πολλούς. Ποιήματα υπάρχουν πολλών ειδών και διαφορετικά αξιολογούνται. Πέρα από τον ορισμό (που υπάρχει σε όλα τα λεξικά) οι περισσότεροι επιλέγουν να γράψουν ή να διαβάσουν μερικά είδη ποίησης.

Με το ενδεχόμενο σφάλματος θεωρώ ότι κάθε ποίημα έχει σκοπό, στόχο, δομή, συγκρότηση και δεν είναι λόγος αναλυτικός, παραλήρημα και απόλυτος.

Το πλούσιο λεξιλόγιο είναι απαραίτητο στον ποιητή όχι στο ποίημα (π.χ αδυνατώ να γράψω στην αγγλική με τις 2000 λέξεις που γνωρίζω). Τα υπόλοιπα που αναφέρεις εξαρτώνται κυρίως από το σκοπό. Π.χ. αν θέλω να μελοποιηθεί ένα μου ποίημα θα το προσαρμόσω στις απαιτήσεις της μουσικής, αν δε θέλω περιορισμό στην έκφραση θα αποφύγω την ομοιοκαταληξία, αν αισθάνομαι την ανάγκη να βγάλω από μέσα μου μια συναισθηματική φόρτιση μπορεί να μη με ενδιαφέρει τίποτε (άλλο θέμα αν μου βγει ποίημα...).

Ο στόχος αφορά στην επιλογή του τρόπου επίτευξης του σκοπού π.χ. ο Καβάφης επέλεξε την παρακμή της Ελληνιστικής περιόδου (αρχή Ρωμαϊκής) και αισιοδοξεί την αναγέννηση του Ελληνισμού (σκοπός) δομώντας κυρίως πάνω σε Ελληνικά ιστορικά και μυθολογικά στοιχεία. Το κοινό που επιθυμούσε να συγκινήσει ήταν μεγάλο και ο έλεγχος δομής σχολαστικός (εκεί ο λόγος που δεν δημοσίευσε πλήθος ποιημάτων).

Η συγκρότηση εξαρτάται από το λεγόμενο ταλέντο
Dimitri Favvas
16-12-2006 @ 11:23
Επανέρχομαι
1) Κανείς μας δεν θέλει να επιβληθεί σε όσους γράφουν εδώ και εννοώ τα στχομέλη και να βάλει κανόνες για το πώς θα γράφουν.
2) Για μερικούς από μας που θα μπορούσαμε ίσως να βελτιώσουμε τα γραπτά μας, χαιρετίζω αυτήν την προσπάθεια.
3) Πρόσφατα ο meliviotis είχε κάνει κάποιο σχετικό σχόλιο.
4) Προτείνω: Όσοι ενδιαφέρονται σ'αυτό το θέμα να το γνωρίσουν στον Δημήτρη και ΄΄οταν συμπληρωθεί κάποιος αριθμός και κάποιος ή κάποιοι εθελοντές και γνώστες του θέματος, να αρχίσει κάπου μία συζήτηση, χωρίς αυτό να επηρεάσει τους υπολοίπους που δεν χρειάζονται ή δεν επιθυμούν κάτι τέτοιο.
kin
16-12-2006 @ 14:07
Δημητρη μιας και το εθιξες, θα ηθελα να προσθεσω κατι.
Αν ηταν δυνατον και καποιες συμβουλες, προς τους αναγνωστες, σχετικα με την απαγγελια των διαφορων κειμενων.
Μην ξεχναμε, η ποιηση ειναι εγκλημα για δυο
Ηθικος αυτουργος συνγραφει και ο εκτελεστης απαγγελει. Εαν λειπει ο ενας απο τους δυο, τοτε δεν υπαρχει κι εγκλημα...
ΓιΟΥΛΗ_Τ
16-12-2006 @ 16:05
τστστστστστστσ.. Με το που έφτασα στο 3 το παράτησα για να σου πω πως, η μαγεία στη ποίηση είναι η αλληγορία και ο συμβολισμός.. Αυτή είναι και η σημασία του.. Το πως το αντιλαμβάνεται ο κάθε νους..
ΓιΟΥΛΗ_Τ
16-12-2006 @ 16:13
Επέτρεψε μου.. Δεν γουστάρω μέτρα και σταθμά, ότι μου βγαίνει, αρκεί να βγει από μέσα.. Δικαίωμα.. Τόσα αριστουργήματα εξάλλου υπάρχουν χωρίς να προυποθέτουν όσα αναφέρεις Δημήτρη.. Ας τα παιδιά να εκφραστούν, μη τα περιορίζεις.. Οποιος θέλει να μάθει κάτι φροντίζει να το μάθει.. Ναι.. Αντιλαμβάνομαι την καλή σου πρόθεση.. ::smile.::
ΓιΟΥΛΗ_Τ
16-12-2006 @ 16:33
και φυσικά θα κατάλαβες ότι απάντησα χωρίς να διαβάσω τα όσα προηγήθηκαν.. Η κάθε άποψη και βούληση ελεύθερη λοιπόν.. Καταλήγω.. Καλή η κίνηση σου..
sorrowman
16-12-2006 @ 20:09
Ψυχη, Συναισθημα, Φαντασια, Παθος...
Λεξεις που δεν διαβασα στην παραπανω λιστα...
Λεξεις Χωρις Ορια...
Οποιος τις φυλακισει, θα τις σκοτωσει...
Διαβασα ομως τη λεξη "πρεπει"... Πολλες φορες...
Καθε φορα και μια μαχαιρια στην καρδια της ελευθερης σκεψης...
Απλα η αποψη μου... Την καταθετω, παντα με σεβασμο...
Την καλημερα μου...
αυγουστης
17-12-2006 @ 04:54
http://paroutsas.jmc.gr/verses.htm
Έχει χρήσιμα πράγματα! ::smile.::
name_dsp
17-12-2006 @ 06:52
Κατ’ αρχήν θα κάνω μια προσπάθεια να απαντήσω σε κάθε παραπάνω σχόλιο, γιατί όλες οι γνώμες για μένα είναι σεβαστές και με το διάλογο ή τον αντίλογο προσεγγίζομε το στόχο.

Δημήτρη,
σαν τεχνοκράτης έπιασες την ουσία, αναγνωρίζεις το πρόβλημα και κάνεις προτάσεις και όχι κρίσεις.

Kin,
Οι αναγνώστες έχουν το προνόμιο της ελευθερίας να επιλέγουν τι και ποιόν θα διαβάζουν ανάλογα με την αισθητική τους και δεν χρειάζονται οδηγίες ή συμβουλές.
Αντίθετα οι συγγραφείς- ποιητές- που δημοσιοποιούν το έργο τους, είναι υποχρεωμένοι να τηρούν ορισμένες προδιαγραφές για να αποκτήσουν αναγνώστες, διαφορετικά να το έχουν στο συρτάρι τους.

Γιούλη,
Στη γενική έννοια της ποίησης περιλαμβάνονται τα πάντα με κατηγορίες και υποκατηγορίες, σαν ανάποδο δέντρο, που έχει τέλος στα φύλλα- ποιήματα.
Σημαντικά χαρακτηριστικά σε κύριες κατηγορίες είναι, όπως λες, η αλληγορία και ο συμβολισμός- να προσθέσω και την αφαίρεση- αλλά και εδώ υπάρχουν κανόνες αισθητικής.
Ο κυριότερος κατά την άποψη μου είναι, τα νοήματα που διατυπώνονται σα γρίφοι να μπορεί να ερμηνευθούν από το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Sorrowman,
Στην εισαγωγή, αλλά και όπως διευκρινίζεται στα σχόλια, γίνεται λόγος μόνο για τεχνικούς κανόνες και ορολογία , που αφορούν γενικά τα ποιήματα και τη παρουσίαση τους στους αναγνώστες.

Ούτε κατ’ ελάχιστο γίνεται νύξη στο περιεχόμενο.

Η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης, επώνυμη ή ανώνυμη, είναι σήμερα υπέρτατο αγαθό της δημοκρατίας του διαδικτύου, με μια και μοναδική προϋπόθεση: να μη παραβιάζονται κανόνες του κοινού ποινικού δικαίου.

Εφήμερε:
Σε άφησα επίτηδες τελευταίο γιατί συμφωνώ γενικά με όσα γράφεις.

Θέλω όμως εδώ να προσθέσω τις ακόλουθες διευκρινίσεις σχετικά με την έμμετρη ποίηση, επειδή γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην εισαγωγή στους κανόνες της και για να μη κατηγορηθώ για μεροληψία.
Είναι αναμφισβήτητο, ότι η έμμετρη ποίηση είναι το αρχέγονο είδος ποίησης που επινοήθηκε με στόχο το δέσιμο του λόγου με το ρυθμό- μουσική, και παραμένει διαχρονική από τα χρόνια του Ομήρου μέχρι σήμερα.
Μονολεκτικά : νανουρίσματα, μοιρολόγια, δημοτικά, τραγούδια ψαλμοί.… αποτελούν τις πρώτες και βασικές εμπειρίες όλων μας με τη μουσική και τη ποίηση - στίχο.
Αυτή η μορφή της ποίησης, η έμμετρη ποίηση, από την οποία εξελίχθηκαν όλες οι άλλες μορφές θεωρώ ότι είναι το πρώτο σκαλοπάτι για ποιητική εξέλιξη.
Είναι επομένως χρήσιμο να γνωρίζομε τους κανόνες και την ορολογία της.

Τελειώνοντας ξαναρωτώ :

Έχει κανείς από μας τις τεχνικές γνώσεις για να το εισαγάγει σα θέμα στα θέματα συζήτησης?
Ένας φιλόλογος τέλος πάντων να πει, ότι διδάσκει στους μαθητές του στο λύκειο?
AATON
14-01-2007 @ 18:47
Δημήτρη, νομίζω άδικα κουράζεσαι, άλωστε το είχα θίξει σαν θέμα στα "θέματα συζήτησης" και δεν λέει...
Αν κάποιου του βγαίνει απλά ένα "Αααχχχχχ..." και αυτο μονάχα γράψει όλο κι όλο, δεν μπορείς να του πείς τίποτε, ένας άλος μετά που θα το διαβάσει θα του πεί "σε νοιώθω πόσο πολύ πονάς", άλος πάλι θα ξύσει απορημένος την γλάβα του για το τί ενοεί μ' αυτό το "Αχχχ" ο ποιητής, κάποιος άλος θα του απαντήσει με ένα άλο ποίημα δικό του γεμάτο μυστικισμό και κρυμένες βαθειά ένοιες..."Βάαααχχχχ..." και μετά τρέχα γύρεβε εσύ φιλόλογους να σε βοηθήσουν για να καταλάβεις.
Γούστα είν' αυτά φίλε μου....
Κάθε τι που δεν στέκει στους κανόνες, το βαφτίζω "ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης", μ' άλα λόγια γράφω ότι μου κατέβει, και αποκλείω τα αρνητικά σχόλια.

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο