ΠΑΡΑΠΟΙΗΤΗΣ 27-07-2007 @ 07:47 | Αναρωτιέμαι -αν εξαιρώντας τον θεό με την μορφή που του έχει δοθεί- το «μακράν της δημιουργίας γεννέτης» υφίσταται, ή αν ο Έρωτας είναι μόνο ο συνεχιστής κάποιας Ανάγκης. Ανάγκη όμως τι είναι?
Ανάγκη είναι η τροφή, Ανάγκη και η ψυχαγωγία Ανάγκη τα αγαθά Ανάγκη και το πλησίασμα του ωραίου.
Όμως θα πρέπει να υπάρχει και ένας κάποιος σκοπός, όχι αυτοσκοπός αλλά συνολικός. Αλλιώς γιατί υπάρχει ο Έρωτας και γιατί η Γέννηση. Όσο και αν το έχω ψάξει ο μόνος ωφελημένος από αυτόν τον κύκλο είναι ο Θάνατος. Δηλαδή κατά κάποιον τρόπο υπηρετούμε την Ανάγκη του Θανάτου. Γιατί όμως ο Θάνατος να έχει Ανάγκη.
Η μόνη εξήγηση που μπορώ να συλλογιστώ είναι πως ο Θάνατος για να υπάρχει έχει Ανάγκη ως τροφή την Ζωή. Όχι ως παρουσία αθάνατη επειδή τότε τα πάντα θα ήταν αθάνατα και ο Θάνατος δεν θα υπήρχε. Ναι αλλά μπορεί ο Θάνατος ή η Ανάγκη του Θανάτου να είναι ο «δημιουργός»? Γιατί όχι. Άλλωστε το Νεκρό προϋπάρχει. Αφού το Νεκρό ή το μη ζωντανό προϋπάρχει μόνο αυτό που το κατέστησε ή υπήρχε Νεκρό θα μπορούσε να είναι ο «δημιουργός» και δημιούργησε κατά την εικόνα που έβλεπε ή κατά το εφικτό για να θρέψει τις Ανάγκες του. Ανάγκη είναι η τροφή, Ανάγκη και η ψυχαγωγία Ανάγκη τα αγαθά. Ανάγκη και το πλησίασμα του ωραίου.
Τι είναι όμως ο Θάνατος? Είναι πανταχού παρών και τα πάντα πληρών μα όχι αγαθός. Έχει ο Θάνατος ψυχή? Ερώτημα δύσκολο. Αν υποθέσουμε πως οι άνθρωποι έχουν τότε έχει και ο Θάνατος. Ο λόγος είναι πως αν δεν είχε ψυχή, επειδή η ψυχή είναι ενέργεια, δεν θα είχε ενέργεια απαραίτητη για να δημιουργήσει. Έχει ο Θάνατος συνείδηση? Κατανοεί δηλαδή τις ενέργειες του? Θα μπορούσε και να μην έχει. Θα μπορούσε ας πούμε να είναι απλά ένα χημικό στοιχείο που μεταλλάσσει την ύλη δίχως να το κάνει συνειδητά μα τυχαία.
Μέχρι εδώ καλά. Την ενέργεια της ψυχής αν υπάρχει ποιος την δημιουργεί? Το να υφίσταται Μετεμψύχωση δεν το νοώ διότι δεν μου βγαίνει αριθμητικά. Στην αρχή ή κατά την διάρκεια της δημιουργίας δημιουργήθηκαν ο Αδάμ και η Εύα ή ο Γιάννης και η Πηνελόπη ας πούμε. Ψυχές στον αριθμό δύο ή και καμία. Δημιουργήθηκαν τα ζώα και τα φυτά όχι κατά κοπάδια αλλά κατά ζεύγη. Μετά τα ζεύγη δημιουργήθηκε ο Έρωτας. Με τον Έρωτα τα ζεύγη πολλαπλασιάστηκαν και θα πρέπει με κάποιον τρόπο οι ψυχές να δημιουργούνται κατά την γέννηση ή κατά την σύλληψη.
Ίσως ο Θάνατος να μπορεί να δημιουργήσει σώματα και κορμούς και φύλλα και ποτάμια, ίσως να μπορεί να δημιουργήσει ένα ολόκληρο σύμπαν μα ψυχές δεν μπορεί να δημιουργήσει αν δεν δημιουργήσει πρώτα το σώμα. Η Ανάγκη του Θανάτου δεν είναι το σώμα μα η ψυχή. Την χρειάζεται να δίνει στον εαυτό του ενέργεια ώστε να συνεχίσει να υπάρχει και να εξαπλώνεται.
Όμως, εφόσον αυτό που έχει Ανάγκη ο Θάνατος είναι μόνο οι ψυχές, γιατί δεν πεθαίνουμε όλοι νεώτεροι? Ίσως όπως και ο άνθρωπος έχει κύτταρα διαφορετικά τα οποία συνενώνονται ως σώμα, έτσι και ο Θάνατος για να υπάρχει ως αθάνατος χρειάζεται κύτταρα αθάνατα όπως είναι οι ψυχές μα πρέπει να είναι και διαφορετικά. Θα μπορούσε να μην υπάρχει ο Θάνατος? Ναι. Μα ταυτόχρονα θα έπαυε και η Ζωή. | |
Αστεροτρόπιο (Jeny) 27-07-2007 @ 09:14 | Θα μείνω στην τελευταία σου πρόταση ερωτοποιητή μου κι αν κρίνω απ' αυτό που μου θύμισες μάλλον συμφωνώ.
"Μ' άφησες να σ' αφήσω.
Κι ένιωσα άλλον ένα μικρό θάνατο
που μου έδωσε ζωή..."
Αν και διάλογο θέλει η ανάλυσή σου και σκέψη πολύ κι εγώ είμαι καμένη καιρό ::vlax.::
Καλό ΠΣΚ, φιλιάαααα | |
ΠΑΡΑΠΟΙΗΤΗΣ 27-07-2007 @ 09:26 | έτσι είναι Τζένυ,
χρειάζεται διάλογο επειδή υπάρχουν αρκετά κενά και αυτό είναι μόνο ένα πολύ μικρό μέρος κάποιου συνόλου που εξελίσσεται διαρκώς
μα που να περισσέψει χρόνος ::smile.:: | |
justawoman 27-07-2007 @ 12:09 | το ποίημα σχόλιο μου άρεσε πολύ... ειδικά στα δίπολα των αντιθέτων του
Για το σχόλιο... άμα βρω χρόνο, το διαβάζω
::smile.:: | |
Α.Ε. ΕΠΕ 27-07-2007 @ 14:14 | Παραποιητή μου, μη με αρπάζεις απ' τα πέτα, δεν πρόκειται να ξυπνήσω.
Λάτρης του ενδιάμεσου, θα πεθάνω. Τελεία.
Το ποίημα, πιο παρήγορο από τον προβληματισμό σου. | |
agrampeli 28-07-2007 @ 05:07 | με Α.Ε.ΕΠΕ ::yes.:: ::yes.:: | |
|