| ΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ
ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Κάθε καλοκαίρι έχω μία αγωνία. Θέλω να δω τα πάντα και …τρέχω. Η αιτία; Μα και φυσικά το Φεστιβάλ Αθηνών. Σε αίθουσες ,σε θέατρα και σε όσους πολιτιστικούς χώρους διατίθενται για συναυλίες, αξιόλογες καλλιτεχνικές εμφανίσεις. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στις χορευτικές και θεατρικές παραστάσεις. Όσες προλαβαίνω. Θα διαθέσω χρόνο και χρήμα για να τις απολαύσω.
Οι φίλες μου ,μου κάνανε ένα πολύ ωραίο δώρο. Βγάλανε εισιτήρια για την Παλαιά Επίδαυρο. Αυτή την φορά για μπαλέτο Ορφέας και Ευρυδίκη του Christoph Wilibald Gluck.Χορογραφημένη όπερα από την Pina Bausch με το Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού. Συνήθως πάω με το λεωφορείο κάποιου τουριστικού γραφείου .Ναυλώνεται ειδικά για την παράσταση και έχει επιστροφή άγρια χαράματα. Είπα να αλλάξω λίγο. Στυλ. Δηλαδή αντί να με πάνε και να με φέρουν στο Σύνταγμα να πάμε οι πέντε φίλες .Μία ομάδα γυναικών. Οδικώς Γεμάτες ενθουσιασμό και ικανοποίηση φύγαμε το πρωί από την Αθήνα. Χαλαρά και με όρεξη να σταματήσουμε κάπου .Για να φάμε και να κάνουμε και κάνα μπάνιο. Στην Θάλασσα. Όπου σταματήσαμε είδαμε το ίδιο χάλι. Τόσες γυναίκες μαζί ,παρατηρήσαμε το αίσχος. Τα εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια!. Όταν ταξίδευα με το λεωφορείο ,επειδή έτρεχε δεν έβλεπα καθόλου τον δρόμο .Ούτε στο πήγαινε Ούτε στο έλα. Η θέα των σκουπιδιών μας έκοψε κάθε όρεξη. Για χαλάρωση και.. ψυχαγωγία.
Φτάσαμε στην Παλαιά Επίδαυρο. Οφείλω να δώσω συγχαρητήρια για τον επαγγελματικό τρόπο που οι ντόπιες αρχές διοργανώσανε το παρκάρισμα των εκατοντάδων αυτοκινήτων που είχανε έρθει για την παράσταση. Επίσης μέσα στο αρχαίο θέατρο πριν από την παράσταση αλλά και κατά την διάρκεια της αποχώρησης των θεατών κυριαρχούσε η τάξη και η καθαριότητα. Όλα καλά και λαμπρά κύριοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πώς εξηγείται ότι μετά ,από την Κόρινθο, η διαδρομή μας ήταν σπαρμένη. Όχι με ροδοπέταλα αλλά με σκουπίδια. Με πλαστικά μπουκάλια. Διάφορα μεγέθη. Διάφορα χρώματα. Μερικά γεμάτα .Άλλα άδεια. Τόνους από πλαστικά μπουκάλια από την μία και από την άλλη μεριά του δρόμου. Το καλοκαίρι τα πράγματα διαστέλλονται και προφανώς αυτοί που τα πέταξαν εκεί το κάνανε για κάποιον λόγο. Είχανε κάποια ελπίδα. Μήπως θέλανε να βλαστήσουνε , να βγάλουνε λουλούδια και έτσι να γεμίσουν τον δρόμο με πράσινα δέντρα; Μήπως ζήλεψαν την δόξα του Κάδμου ;Μήπως θέλανε να τον μιμηθούν; Ο Κάδμος (2000 Π.Χ)έσπειρε τα μισά δόντια του δράκου σε οργωμένο χωράφι και από τη γη φύτρωσαν άγριοι πολεμιστές που ονομάστηκαν Σπαρτοί. Με ένα έξυπνο σχέδιο του Κάδμου αυτοί αλληλοεξοντώθηκαν και επέζησαν μόνο πέντε, που αποτέλεσαν τους πρώτους πολίτες της Θήβας
Η παράσταση άρχισε στην ώρα της. Ήταν καταπληκτική, οι συντελεστές τόσο η ορχήστρα όσο και η χορωδία δώσανε σάρκα και οστά σε όλο το μεγαλείο της όπερας του Gluck.Οι άριστοι χορευτές ήταν υπόδειγμα υψηλής χορευτικής τεχνικής. Ο μοντέρνος χορός με την τολμηρή χορογραφία της Bausch ήταν ο καλύτερος τρόπος έκφρασης της οδύνης, κατάθλιψης και της απελπισίας του μυθικού Ορφέα. Το λιτό σκηνικό τόνισε τις εναλλαγές της ψυχολογίας και των συναισθημάτων των δύο ερωτευμένων. Συναρπαστική παράσταση. Οι ξένοι εκπρόσωποι της Τερψιχόρης κέρδισαν το θαυμασμό μας. Στο τέλος το κοινό τους κράτησε ,με τα χειροκροτήματά του, για μισή ώρα πάνω στην σκηνή. Έφυγα από την Επίδαυρο με την πίστη και την ικανοποίηση ότι είδα μία μοναδική χορευτική και μουσική παράσταση αλλά και με πίκρα. Ακόμα κρατώ μέσα μου την απογοήτευση. Με ποιο δικαίωμα μερικοί άνθρωποι αφήνουν σημάδια όπου και να πάνε; Ανεύθυνοι, απολίτιστοι και ανάγωγοι περαστικοί πετάξανε τα μπουκάλια αλλά για τι οι δήμοι δεν κάνουνε καλά την δουλειά τους; Με την έκδηλη απαξίωση της καθαριότητας αμαυρώνουν την ιστορία της Επιδαύρου , τραυματίζουν την ομορφιά της φύσης και σακατεύουν την αξιοπρέπεια ενός χώρου με τέτοια ιστορία; Για τι εξευτελίζουν την ιστορία και την φήμη της; Ποια περηφάνια μπορώ να νοιώσω όταν κοντά στα αρχαία αντικρίζω τον σωρό των σκουπιδιών;
|
| | | | | | | Στατιστικά στοιχεία | | | | Σχόλια: 3 Στα αγαπημένα: 0
| | | | | | |
|