Don Giovanni -παραλειπόμενα 3

Δημιουργός: daponte, Σταύρος

το παρασκήνιο της σύνθεσης της όπερας

Εκτύπωση από: http://www.stixoi.info

 Ο Μότσαρτ χρειάστηκε να μείνει στην Πράγα για αρκετούς μήνες για να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες πρόβες. Παρότι οι τραγουδιστές και η ορχήστρα του Εθνικού θεάτρου της Πράγας ήταν άριστοι , οι πρόβες προχωρούσαν με δυσκολία λόγω της πολυπλοκότητας της παρτιτούρας .

 Κατά τη διάρκεια μιας πρόβας του έργου στην Πράγα δέχτηκε την επίσκεψη του , σε προχωρημένη ηλικία πια και καταβεβλημένου, διάσημου γυναικοκατακτητή [B][I]Τζοβάννι Τζάκομο Καζανόβα[/I] [/B], προσωπικού φίλου του ντα Πόντε (και οι δύο ήταν Βενετσιάνοι) ο οποίος δεν ενέκρινε την παρουσίαση του θέματος και πρότεινε κάποιες αλλαγές στο κείμενο. Κυρίως αξίωσε να αλλάξει το φινάλε επιθυμώντας τη μετάνοια και μεταστροφή του ήρωα στο τέλος της όπερας. Ο Μότσαρτ βέβαια δεν έκανε καμία τέτοια αλλαγή.

 Λίγες βδομάδες πριν την επίσημη πρεμιέρα ο Μότσαρτ φιλοξενήθηκε στη [I]βίλα [B]Μπερτράμκα [/B]( [/I]το εξοχικό των Ντούσεκ). Κατά την παραμονή του εκεί ολοκλήρωσε ορισμένες άριες και- μετά από την οργισμένη απαίτηση του ιμπρεσάριου – συνέθεσε τελευταία τη μουσική εισαγωγή(ουβερτούρα) της όπερας ξενυχτώντας, πίνοντας με τσάι με ρούμι και με τη γυναίκα του Κονστάντσε δίπλα του να τον κρατά ξύπνιο. Όταν παρέδωσε τις παρτιτούρες στους αντιγραφείς που θα έφτιαχναν τα απαραίτητα αντίγραφα για τους μουσικούς της ορχήστρας το μελάνι δεν είχε προλάβει να στεγνώσει.

 Το αυθεντικό χειρόγραφο του Ντον Τζοβάννι βρίσκεται στη Βιβλιοθήκη του [I][B]Κονσερβατουάρ[/B] [/I]του Παρισιού. Περιλαμβάνει 508 σελίδες.

Δημοσίευση στο stixoi.info: 31-05-2009