όχι 10, αλλα 12 εντολή για 12 ζώδιο Δημιουργός: anuya, Diogenees Απλό Ελληνικό Διάλεκτο ενδείκνυτα για σύντομο έκφραση ελεύθερο απο υποχρεωτικά να δηλώνει γραμματικό κατηγορία. Εκτύπωση από: http://www.stixoi.info Παλιό Ευρωπαίο αστρολόγο έχει αποδίδει νόημα απο κάθε ζώδιο με ένα ρήμα, απο μαθητικό χρόνο γνωρίζω αυτό, ώς εξής:
Κριό –έτα
Ταύρο –έχει
Δίδυμος –σκέπτετα
Καρκίνο –αισθάνετα
Λέοντα –θέλει
Παρθένο –αναλύει
Ζυγό –ζυγίζει
Σκορπιό –επιθυμεί
Τοξότη –αντιλαμβάνετα
Αιγόκερω –χρησιμοποιεί
Υδροχόο –γνωρίζει
Ιχθύς –πιστεύει
Και περίπου απο φοιτητικό μου χρόνο αντιλαμβάνομαι οτι βιβλικό δέκα εντολή αντιστοιχεί ένα προς ένα εις κάθε ζώδιο, αυθεντικό εντολή ε όνται δώδεκα, καθώς δείχνω παρακάτω. Εις ένα forum περι Ινδουισμό ήδη έχω αναρτάω το αντιστοίχηση.
Εις κάποιο αμερικάνικο βιβλίο βρίσκει οτι κάποιο συσχετίζει βιβλικό δέκα εντολή με Qabalah Shephiroth δέντρο δέκα κλάδο. Εις πραγματικότητα, το δέκα εντολή με Shephiroth δέν έχουν κανένα σχέση, έτα άσχετο δύο σύστημα. Shephiroth όνται δέκα, ενώ εντολή αρχικά δώδεκα.
Κάθε εντολή έτα για να διορθώνει κίνδυνο που προέρχετα απο ένα ζώδιο νόημα. Έτσι:
1ο ζώδιο, Κριό εκφράζετα με ρήμα «έτα». Αρχετυπικό Κριό θεωρεί εαυτό μέγα και τρανό και ανώτερο απο κάθε άλλο. Κριό έτα σημαιοφόρο: περήφανα φέρει σημαία απο δικό ιδέα ώς ανώτερο απο κάθε άλλο. Για αυτό Κριό έχει τάση να θέτει ιδικό θεότητα ώς ανώτατο Θεό. Για αυτό 1ο εντολή λέγει: Για σέ όπως και για κάθε άλλο, Θεό όμαι μόνο εγώ. Άλλο θεότητα δέν θα έχετε.
2ο ζώδιο, Ταύρο, σημαίνει μορφή. Αρχετυπικό Ταύρο αγαπάει μορφή. Έτσι κινδυνεύει να λατρεύει μορφή και να ξεχνάει το Θεό που έχει φτιάχνει κόσμο μορφή. Για αυτό 2ο εντολή λέγει: δέν θα λατρεύεις μορφή που εσύ φτιάχνεις.
3ο ζώδιο, Δίδυμο, νόημα έτα λόγο. Λόγο έτα λέξη, έταν επικοινωνία, έτα σκέψη. Κατα αρχετυπικό Δίδυμο «σκέπτετα, άρα υπάρχει». Λόγο έτα όνομα. Όνομα έτα παρουσία. Θεό όνομα έτα Θεό παρουσία. Άνθρωπο εύκολα ξεχνάει αυτό και συνεπώς εύκολα χρησιμοποιεί Θεό όνομα ακόμη και όχι για σκοπό που αξίζει. Ανάξια χρήση όνομα προσβάλλει ονομάζομενο. Για αυτό 3ο εντολή λέγει: «μή χρησιμοποιεί Θεό όνομα άσκοπα».
4ο ζώδιο, Καρκίνο, νόημα έτα για επιβίωση ένστικτο. Καρκίνο ζητάει να ριζώνει εις το γή, να τρέφετα, να υπερασπίζει εαυτό απο εχθρό, να αποκτάει το κάθε αναγκαίο για ζωή· εις όλο αυτό, 4ο εντολή δέν αντιτίθετα. Αλλά, επειδή Καρκίνο πολύ επιθυμεί να ζεί, αγχώνετα, και δέν μπορεί να ησυχάζει και να σκέφτετα Θεό, δέν μπορεί να ηρεμεί και να μή σκέφτετα πώς θα αποκτάει αγαθό, πώς θα φυλάγετα απο εχθρό, δέν μπορεί να αναπαύετα απο εργασία για επιβίωση. Έτσι φτάνει να βλάπτει δικό ζωή, διότι ζωή χρειάζετα ανάπαυση. Για αυτό Θεό με 4ο εντολή ορίζει άνθρωπο να αναπαύετα κάθε έβδομο ημέρα. Και βέβαια έξι ημέρα να εργάζετα, αλλα έβδομο ημέρα να αναπαύετα.
Σήμερα έβδομο ημέρα νοέτα Σάββατο. Όμως, Εβραίο όπως και Ευρωπαίο μετράει μέρα κατα εβδομάδα απο πρόσφατο καιρό, απο του Μεγάλο Κωνσταντίνο τον πατέρα Κωνστάντιο καιρό, τότε καθιερώνετα εβδομάδα. Πρίν απο αυτό, Εβραίο όπως και Έλληνα και όλο κόσμο μετράει ημέρα κατα σελήνη φάση. Ώς πρώτο ημέρα ε έχει κάθε νέο σελήνη, και απο εκεί ε μετράει έβδομο μέρα, και 14ο μέρα, και 21ο και 28ο ημέρα οπότε ε αναπαύετα, έτσι Εβραίο ε μετράει ανάπαυση ημέρα και όχι όπως σήμερα. Σημερινό εποχή Σάββατο (Saturday) έτα Κρόνο (Saturn) ημέρα. Κρόνο πλανήτη έτα που συμβολίζει Εβραϊκό έθνο. Επίσης Ιχθύ ζώδιο συμβολίζει Εβραϊκό έθνο. Όταν Κρόνο βρίσκετα εν Ιχθύ ζώδιο, έτα για Εβραίο ιδικό καιρό. Για αυτό, Εβραίο με μεγάλο χαρά ε συμφωνεί με Αυτοκράτορα Κωνστάντιο να τηρεί ώς ημέρα για ανάπαυση το ημέρα απο Κρόνο. Έτσι πιό εύκολα υπολογίζει για ανάπαυση ημέρα παρά πρωτύτερα κατα σελήνη φάση. Βέβαια, για ανάπαυση δέν έτα μόνο κάθε εβδομάδα ένα ημέρα. Κάθε βράδυ έτα για ανάπαυση. Κάθε που κουράζετα έτα καιρό για ανάπαυση.
Κατα μέ, Κρόνο ημέρα όντως ενδείκνυετα για ανάπαυση, αλλα υπάρχει και ένα και άλλο εξαίρεσι που ο Χριστό έχει επισημαίνει: ιερέα, Σάββατο καταλύει μέσα εν ναό και δέν έτα αμάρτημα. Άν εν Σάββατο δικό βόδι ή παιδί πέφτει εις πηγάδι, δέν θα εργάζετα για να το σώζει; Δέν θα λύνει δικό βόδι για να βόσκει και να ποτίζετα;
5ο ζώδιο, Λέοντα, έχει αγάπη, έχει υπερηφάνεια για εαυτό και για ό,τι αγαπάει. Με πάθο ζητάει ελευθερία. Τόν, 5ο εντολή δέν καταδικάζει. Αλλά, αρχετυπικό Λέοντα επειδή αγαπάει ζωή και ελευθερία, αισθάνετα καταπιέζομενο απο γονέα. Όποιο άνθρωπο εν προσωπικό ωροσκόπιο έχει δυνατό Λέοντα, μαλώνει με δικό γονέα, τείνει να μή σέβετα σοφία και συμβουλή απο γονέα. Αρχετυπικό Λέοντα έτα επαναστάτη έφηβο. Για αυτό 5ο εντολή ζητάει να τιμάει, να σέβετα δικό γονέα.
5ο εντολή νόημα κατα γνώμη μου έτα όχι μόνο να σέβετα δικό γονέα· απο ανθρωπότητα όλο πρόγονο έτα σάν γονέα, κάθε άνθρωπο πρέπει να σέβετα, να μελετάει προγονικό σοφία ακόμη και απο μακρινό ξένο έθνο. Γή έτα μεγάλο μητέρα, ήλιο μεγάλο πατέρα: εις γή και ήλιο, κάθε άνθρωπο οφείλει ζωή. Πρέπει να τιμάει γή και ήλιο, όχι ώς Θεό, αλλα ώς γονέα. Θεό έχει δημιουργεί ήλιο, ήλιο δέν έχει δημιουργεί κόσμο. Ωστόσο, το να τιμάει ήλιο καθώς, για παράδειγμα, Ινδό κάνει «suryanamaskara» (προς ήλιο χαιρετισμό, σάν χορό που και σώμα γυμνάζει), δέν έτα ειδωλολατρεία, έτα προς μεγάλο γονέα ευσέβεια. Αρχαίο Περσικό θρησκεία δέν έτα ειδωλολατρικό· αντίθετα, ε δημιουργέτα απο αντίδραση προς δαιμονολατρία· πάντα τονίζει οτι μόνο αδημιούργητο ένα έτα Θεό· γή, νερό, αέρα, φωτιά, ήλιο, απο φύση στοιχείο δέν έτα Θεό, αλλα έτα ανώτερο όντα, έτα μέρος απο Θεό σώμα, και μέσω αυτό, άνθρωπο επικοινωνεί μετ Θεό. Προπάντων, μέσω φωτιά δίνετα θυσία εις Θεό. Για αυτό, φύση μέγα στοιχείο δέν αξίζουν μέν λατρεία σάν Θεό, αλλα αξίζουν τιμή σάν γονέα.
6ο ζώδιο, Παρθένο, έτα το αρχετυπικό θύτη, ενώ αντίθετο ζώδιο Ιχθύ έτα το αρχετυπικό θύμα. Θύτη για να προσφέρει θυσία κομματιάζει το θύμα, το αποσυνθέτει για να μπορεί να φάγετα. Όπως έντερο αναλύει τροφή εις συστατικό για να μπορεί να αφομοιώνει αυτό. 6ο εντολή δέν καταδικάζει θυσία αλλα καταδικάζει φόνο. Σημερινό εποχή άνθρωπο έχει τελείως ξεχνάει τί έτα θυσία, ώς θυσία και φόνο νομίζει ένα και το αυτό· και όμως εις πραγματικότητα θυσία διαφέρει απο φόνο όπως ζωή διαφέρει απο θάνατο, όπως άγγελο διαφέρει απο δαίμονα, όπως έρωτα διαφέρει απο βιασμό. Με θυσία ώς πρόσχημα, σημερινό άνθρωπο καθημερινά σκοτώνει και καθημερινά τρέφετα με θάνατο. 6ο εντολή προειδοποιεί: να μή φονεύει.
7ο ζώδιο, Ζυγό, έτα «το μετ γάμο σχετικό ζώδιο». 7ο εντολή ακριβή σκοπό έχει να προστατεύει γάμο, να προστατεύει άντρα με γυναίκα ένωση. Για αυτό λέγει: δέν θα μοιχεύει.
8ο ζώδιο, Σκορπιό, νόημα έτα επιθυμία. Διαφέρει απο Λέοντα που αγαπάει αυτό που έχει. Σκορπιό επιθυμεί εκείνο που δέν έχει. Και επιθυμεί υπερβολικά, για αυτό φτάνει εις παρανομία για να αποκτάει. Για αυτό 8ο εντολή προειδοποιεί: να μήν κλέβει. Γενικά σημαίνει να μήν παράνομα αποκτάει οτιδήποτε. Βιασμό επίσης έτα παράνομο απόκτηση, έτα κλοπή. Ξεκινάει απο Σκορπιό νόημα. Για να προφυλάσσει, 8ο εντολή ορίζει: «να μήν κλέβει».
9ο ζώδιο, Τοξότη, έτα αρχετυπικό διδάσκαλο· Τοξότη ζώδιο ρήμα έτα «αντιλαμβάνετα», νόημα έτα να αντιλαμβάνετα αλήθεια, να αντιλαμβάνετα πραγματικότητα. Όταν αντιλαμβάνετα αλήθεια, μεταδίδει. Του αλήθεια το μετάδοσι για να προστατεύει, 9ο εντολή προειδοποιεί «να μή είπει ψέμα».
10ο ζώδιο, Αιγόκερω, σημαίνει φιλοδοξία. Αρχετυπικό Αιγόκερω ζητάει να ανεβαίνει ψηλά εν το κοινωνία. Αυτό δέν καταδικάζετα, αλλα καταδικάζετα το ζήλια που προέρχετα απο φιλοδοξία. Άν Θεό εις γείτονα έχει επιτρέπει να αποκτάει κοινωνικό θέση, αυτό δέν πρέπει να πειράζει σέ. Με έντιμο τρόπο να επιδιώκει να αποκτάει αγαθό και κοινωνικό υπόληψη, επιτρέπετα, αλλα δέν επιτρέπετα να ζηλεύει αγαθός και κοινωνικό θέση απο άλλο άνθρωπο. Για αυτό 10ο εντολή λέγει να μή ζηλεύει ό,τι ανήκει εις άλλο άνθρωπο.
11ο ζώδιο, Υδροχόο, σημαίνει αμφισβήτηση, κριτική. Το αντίθετο έτα Λέοντα, που σημαίνει δόξα. Υδροχόο θέλει να γυμνώνει το ένδοξο. Κίνδυνο αρχίζει απο στιγμή που κατακρίνει ακόμη και δόξα απο Θεό. Για αυτό 11ο εντολή ζητάει να αγαπάει Θεό όσο δύναετα.
12ο ζώδιο, Ιχθύς, έτα το αρχέτυπο θύμα (είδει οτι το αντίθετο, Παρθένο, έτα αρχέτυπο θύτη). Τώρα εποχή, μέχρι περίπου έτος 2400, έτα εποχή απο Ιχθύς. Εν αυτό εποχή όλο άνθρωπο έχει τάση να θυματοποιέτα με πολύ και διάφορο τρόπο, παράδειγμα: ναρκωτικό, αλκοόλ, και φανατικό προσήλωση εις διάφορο ιδεολογία. Ωστόσο πόσο υπάρχει αγάπη για εαυτό και συνάνθρωπο; Εις το ελάχιστο! Το δέκα εντολή, που αυθεντικά όνται δώδεκα, δέν αντιτίθετα εις κανένα ζώδιο νόημα· μόνο ζητάει, ό,τιν το κάθε ζώδιο κάνει, να κάνει απο αγάπη και όχι απο εγωισμό. Για αυτό και εις Ιχθύς ζώδιο διδάσκει: να αγαπάει συνάνθρωπο όπως εαυτό. Μεγάλο σημασία έχει: δέν λέγει να μήν αγαπάει εαυτό, ούτε κάν λέγει να αγαπάει λιγότερα εαυτό. Γνωρίζει οτι υπο Ιχθύ επίδραση, άνθρωπο θέλει να γίνετα θύμα και να προσηλώνετα εις διάφορο ιδεολογία· και λέγει εντάξει, αλλα και εις αυτό να πράττει απο αγάπη, ναί μεν να προσηλώνετα, ναί και να γίνετα θύμα, αλλα πάντα δια αγάπη για εαυτό και για πλησίον.
Εν εποχή απο Ιχθύ, που έτα τώρα, Θεό εμφανίζετα εις άνθρωπος ώς το μέγα θύμα, που έτα Ιησού Χριστό Θεό Υιό Σωτήρα (τό πέντε όνομα κάνουν ακροστιχίδα ΙΧΘΥΣ), ωστε άνθρωπο τρώγοντα σάρκα και αίμα απο το θύμα μέσω θείο Ευχαριστία μυστήριο να λαμβάνει ευλογία (ως «Ευχαριστία» υπο Χριστιανό ονομάζετα θυσία).
Κάθε άνθρωπο που γνωρίζει έστω και λίγο το νόημα απο το κάθε ζώδιο, αμέσως αντιλαμβάνετα οτι 10 εντολή με υπάρχοντα σειρά ακριβώς αντιστοιχεί εις το 10 πρώτο ζώδιο. Μπορεί να φαίνετα παράξενο το γιατί εις το 10 εντολή δέν έχει περιλαμβάνετα και το άλλο δύο, που Χριστό προβάλλει ώς ουσία απο ολόκληρο το νόμο: «να αγαπάει Θεό και να αγαπάει πλησίον, εκ αυτό δύο εντολή ολόκληρο το νόμο κρέμετα». Ενώ Ισραήλ φυλή όνται 12, απο Χριστό μαθητή 12, και το αστρολογία βαθυά γνωρίζουν Πέρση ιερέα που εκ αστέρι παρατήρηση γνωρίζουν οτι ο Χριστό γεννάετα ώς βασιλέα απο όλο Ιουδαίο και έρχονται τιμάουν ώς βασιλέα και Θεό και νικητή επι θάνατο. Εντολή μόνο 10 να όνται, εντελώς παράδοξο φαίνετα.
Αφού 10 πρώτο εντολή σαφώς αντιστοιχεί εις 10 πρώτο ζώδιο, αυτό σημαίνει οτι εξ αρχή υπάρχει ακόμη δύο εντολή που για κάποιο και κάποιο λόγο δέν έχει φτάνει εις το καταγραφή απο εντολή που Μωϋσή ε λαμβάνει εκ όρος Χωρήβ. Τώρα εξετάζουμεν για ποιό λόγο το δύο τελευταίο (και απο όλο το σημαντικότερο) εντολή δέν φτάνουν εις εκείνο το καταγραφή:
Άν και λείπει εκ κανόνα απο 10 εντολή (που εις πραγματικότητα έτα 12), το δύο τελευταίο εντολή (να αγαπάει Θεό, να αγαπάει πλησίον) περιλαμβάνετα εις άλλο εβραϊκό παλαιο-διαθηκίτικο καταγραφή απο κανόνα, και ακριβώς απο εκεί Ιησού Χριστό ανασύρει και προβάλλει ώς ουσία απο ολόκληρο το νόμο.
Εν το Παλαιό Διαθήκη γράφετα οτι όταν Μωϋσή παρουσιάζει το 10 εντολή εις εβραϊκό λαό, το εντολή έρχονται βαρύ εις λαό, τόσο που όταν φτάνει εις δέκατο εντολή, λαό αναφωνεί: «ώ Μωϋσή, ώ να παύεις και μή δίνεις εις μέ λαό άλλο εντολή, γιατί εγώ λαό θα πεθαίνει! Ήδη το 10 που έχεις δίνεις έτα πολύ βαρύ εις μέ λαό, άν δίνεις και άλλο, λαό θα πεθαίνει!». Αυτό και μόνο έτα αρκετό για να εξηγεί γιατί 11ο και 12ο εντολή δέν έχει καταγράφετα εις το κανόνα. Ωστόσο υπάρχει και άλλο και άλλο λόγο:
Το 10 πρώτο εντολή όνται αρκετά σαφή (μετ όλο που και αυτό, μπορεί άνθρωπο άν θέλει μετ σόφισμα να παρακάμπτει)· όνται αρκετά σαφή αφού λέγουν «μή πράττει αυτό, μή εκείνο». Αλλα το 11ο και 12ο εντολή δέν έχουν τέτοιο σαφήνεια, διότι άν μιλάουν για αγάπη, άνθρωπο μπορεί να φέρνει (ρητά ή νοερά) αντίρρηση: «και τί σημαίνει αγάπη;». Και για αυτό λοιπόν το δύο εντολή ε παραλείπετα, διότι κόσμο δέν ε θα δέχετα, και άν ε δέχετα δέν ε θα καταλαβαίνει σωστά.
Και κάτι ακόμη: εβραϊκό λαό δέν ε θέλει αγάπη· για αυτό και ε θα λέγει «και τί σημαίνει αγάπη; Αγάπη ακόμη και άν κατανοέτα δέν μπορεί να εφαρμόζετα!». Οτι εβραϊκό λαό ε έχει τέτοιο τάση και δέν ε θέλει αγάπη εντολή, φαίνετα εκ αντίδραση εις διδασκαλία απο Χριστό: όταν Χριστό διδάσκει, κάποιο ρωτάει: «και τί να κάνει για να μήν πεθαίνει;»· ρωτάει αυτό, διότι θεωρεί βέβαιο οτι δέν υπάρχει τρόπο να μήν πεθαίνει, άρα θάνατο παντοδύναμο, και επομένως απο Χριστό διδασκαλία έτα όλο «φούσκα», για αυτό ρωτάει, για να παγιδεύει τον Ιησού. Τότε Ιησού Χριστό απαντάει: «να αγαπάει Θεό, να αγαπάει πλησίον», αλλα και πάλι ο Ιουδαίο αντιδράει «και ποιό έτα πλησίον;», διότι πιστεύει οτι άνθρωπο δέν έτα δυνατό να αγαπάει εκτός εκ συμφέροντα ή εκτός ό,τι ταυτίζει με εαυτό. Και ο Χριστό επειδή καταλαβαίνει ο άλλο πού το πάει, απαντάει με το παραβολή απο καλό Σαμαρείτη. Τό παραβολή, άν έχει ανοιχτό μυαλό, πλήρηα απαντάει εις το τί σημαίνει να αγαπάει πλησίον ώς εαυτό. Αλλα και πάλι, ο Ιουδαίο δέν θέλει να δέχετα το, για αυτό και εις Χριστό που αντιρωτάει «ποιό ε γίνετα πλησίον προς τον πέφτοντα εις χέρι απο ληστή;» ο Ιουδαίο απαντάει «ε πράττοντα έλεος εις αυτόν», και δέν λέγει «ο Σαμαρείτη», διότι μισεί ακόμη και να αναφέρει λέξη «Σαμαρείτη». Και ο Χριστό αποφαίνετα «Πορεύου και σύ και ποίει ομοίως» (να πηγαίνεις και εσύ να κάνεις όμοια)· αλλα εύκολα καταλαβαίνετα οτι εκείνο ο Ιουδαίο δέν ε θα ακολουθεί αυτό, δέν ε θα κάνει έλεος εις ξένο, ακόμη και άν μπορεί, διότι έχει βαθύ προσήλωση εις πεποίθηση οτι δέν πρέπει να αγαπάει, δέν πρέπει να κάνει καλό, διότι μόνο κάνοντα κακό έχει καλό: αυτό έτα πεποίθηση απο Κάιν απόγονο, που έχει βαθύ ριζώνομενο πεποίθηση οτι μόνα κάνοντα κακό έχει καλό, καθώς Κάιν σκοτώνοντα αδερφό ε αποκτάει το μέγα δικαίωμα να εκδικέτα επτάκις, και έπειτα Λάμεχ εβδομήκοντα επτάκις. Εις τέτοιο άνθρωπος δέν μπορεί να δίνει εντολή να αγαπάει, και τέτοιο τότε όνται πολύ μέσα εν εβραϊκό λαό, για αυτό και δέν ε έτα εύκολο να καταγράφει το δύο εντολή να αγαπάει Θεό και να αγαπάει πλησίον. Πολύ περισσότερο, εις πονηρό άνθρωπο που έχει δέχετα πρόταση να προσκυνάει σατανά και έτσι να κυβερνάει ολόκληρο κόσμο (πρόταση που ακόμη και εις Ιησού Χριστό ε κάνει, πώς δέν ε θα κάνει εις άλλο!), εις τέτοιο άνθρωπο λαό ποιός θα δίνει εντολή να αγαπάει Θεό και πλησίον! Για αυτό δέν έτα καθόλου παράδοξο που το 11ο και 12ο εντολή δέν ε καταγράφετα εις το κανόνα που μένει μόνο μετ το πρώτο 10, αλλα το δύο αυτό ποιός φέρνει εις σημασία πάνω απο κάθε άλλο εντολή; ο Ιησού Χριστό.
Δημοσίευση στο stixoi.info: 07-01-2014 | |