Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/stixoi/public_html/sec.php:2) in /home/stixoi/public_html/gr/Lyrics/index.php on line 364
stixoi.info: Αθανασία
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
129765 Τραγούδια, 269225 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

Αθανασία - 1976       
 
Στίχοι:  
Νίκος Γκάτσος
Μουσική:  
Μάνος Χατζιδάκις


Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά,
δε μου δίνεις σημασία κι η καρδιά μου πώς βαστά.
Σ’ αγαπήσανε στον κόσμο βασιλιάδες, ποιητές,
κι ένα κλωναράκι δυόσμο δεν τους χάρισες ποτές.

Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά,
μα 'ρθαν καιροί που σε πιστέψαμε βαθιά.
Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς,
Ομορφονιά που δε σε κέρδισε κανείς.

Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά,
ποια παράξενη θυσία η ζωή να σου χρωστά.
Ήρθαν διψασμένοι Κροίσοι, ταπεινοί προσκυνητές,
κι απ’ του κήπου σου τη βρύση δεν τους δρόσισες ποτές.

Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά,
μα 'ρθαν καιροί που σε πιστέψανε βαθιά.
Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς,
Ομορφονιά που δε σε κέρδισε κανείς.




 Στατιστικά στοιχεία 
       Δημοφιλία: 95.8%  (49 ψήφοι)
      Αναγνώσεις: 100998
      Σχόλια: 38
      Αφιερώσεις: 0
 
   

 Δισκογραφία 
 
[1] Αθανασία
1976 & 2002
[1] Εφ΄ όλης της ύλης / ...
2000
[1] Transformations
2003
[2] Μεθυσμένο κορίτσι
1980
[3] Ο Μάνος Χατζιδάκις σ...
1986
[4] Μαζί
2003
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Αφιέρωσέ το κάπου
Νέα μετάφραση
Εκτυπώσιμη μορφή
Αποστολή με email
Διόρθωση-Συμπλήρωση
 
   
 
   lui77 @ 24-07-2003
   KONSTANTINOS
19-11-2012 00:30
Οι στίχοι του πανέμορφου αυτού τραγουδιού αναφέρονται στην αθανασία και όχι στην Αθανασία. Με άλλα λόγια, αναφέρονται στην ιδιότητα του άφθαρτου-του αθάνατου
και όχι σε κάποια σκληρή και άκαρδη κοπέλα που το όνομά της ήταν Αθανασία.
   Minos
30-01-2012 19:35
Το ότι ο Νίκος Γκάτσος υπήρξε ο πρώτος Ελληνας υπερεαλιστής (που δεν είναι ακριβές, έχει προηγηθεί ο Οδ.Ελύτης, όχι μόνο με τους "Προσανατολισμούς" αλλά και με σκόπιες δημοσιεύσεις των πρώτων ποιήματων του, προγενέστερων), αυτό δεν τον κατατάσει στην πρώτη κατηγορία. Δεν είναι ο υπερεαλισμός το "ζύγι" της ποίησης, αντιθέτως μάλιστα...
Οσον αφορά την αξιολογική κατάταξη των ποιητών μας, είναι αστείο να διαφωνούμε και να προβάλει ο καθένας μας το top ten της ποίησης. Κράτα τις απόψεις σου (ως προς την αξιολόγηση) κι εγώ κρατώ τις δικές μου. Το ουσιώδες είναι να έχουμε την ικανότητα να γευόμαστε τα άξια κείμενα και τα άλλα δεν μας χρειάζονται.
ΥΓ. Ωστόσο όμως, και πέρα κι από τη σειρά που θα κατατάξεις τους καλούς μας ποιητές, θα εξακολουθώ να διαφωνώ κραυγάζοντας πως ο Νίκος Καββαδίας ή ο Νίκος Γκάτσος είναι ποιητές πρώτης κατηγορίας! Ισως νά'μουν υπερβολικός κατατάσσοντας τον Γκάτσο στην Δ' κατηγορία, αλλά και στην Α', όχι, ποτέ. Θα ήταν άδικο για τους άλλους.
   frasd85
10-08-2018 16:10
Ο Νίκος Γκάτσος είναι ένας απο τους καλύτερούς μου ποιητές... Αναγνωρίζω οτι η ποιότητα στην ποίηση δεν είναι αντικειμενική... Άλλα θέλει ο καθένας. Αλλα ειναι το κλειδί στην δική μου κλειδαριά της ψυχής ο Γκάτσος... Γράφει προσωποποιόντας που το λατρεύω, στόχος του δεν είναι να καταξιωθεί ως αυτός με τα πιο δυσνόητα ποιήματα με μεταφορές μέσω Λαμίας και λέξεις ξεχασμένες στην στην 3000η σελίδα τον αρχαίων ελληνικων που σώθηκαν στην σύγχρονη γραφή. Αντίθετα γράφει για ανθρώπινα πράγματα με πινελιές Μεσσογιακών χρωμάτων, ευγένεια και ευαισθησία στις μεταφορές του... Είναι απο αυτός που προτιμούν τον.. Βασιλικό,το κύμα, το μπλέ, για να ζωγραφίσουν τους ανθρώπινους πόθους μέσα απο αύρα μιας παιδικής καρδιάς...
   @petrostheodorou
23-04-2018 15:00
Εγγύς μεν η ση περί πάντων λήθη, εγγύς δε η πάντων περί σου λήθη, Ουδέν εν ανθρώποισι μένει χρήμα έμπεδον αιεί.
   netriofron
13-03-2018 08:45

Χορός / Ρυθμός / Είδος : Μπαλάντα.



1η : 1976 = Δήμητρα Γαλάνη , , Ενορχήστρωση : Μάνος Χατζιδάκις , , Πιάνο : Λευτέρης Ψωμιάδης , , Μπουζούκι : Θανάσης Πολυκανδριώτης


1980 = Μαργαρίτα Ζορμπαλά , , Ενορχήστρωση & πιάνο : Τάσος Καρακατσάνης , , Μπουζούκι : Λάκης Καρνέζης (= Παντελής Σκυφτάς) , ------------- https://youtu.be/kfkZLuX10Ks

1984 = Βασίλης Λέκκας , , Ενορχήστρωση & πιάνο : Τάσος Καρακατσάνης , -------------- στο 2πλο αλμπουμ ''Η Μαρία Φαραντούρη στο Olympia'' (Ζωντανή ηχογράφηση από το θέατρο ''Olympia'' του Παρισιού στης 19 Νοεμβρίου 1984) --------------- https://youtu.be/5603yvxzLUc

1986 = Βασίλης Λέκκας , , Ενορχήστρωση : Μάνος Χατζιδάκις , , Πιάνο : Τάσος Καρακατσάνης , -------------- https://youtu.be/Es31Tu35oNs

2002 = Γιώργος Νταλάρας (= Γιώργος Νταράλας) + Μαρινέλλα (= Κυριακή Παπαδοπούλου) , ---------------- στο CD ''Μαρινέλλα • Γιώργος Νταλάρας ‎– Μαζί'' (2003) (Ζωντανή ηχογράφηση από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών απ'της 19 ως της 24 Νοεμβρίου 2002)

2003 = Κωνσταντίνος Βήτα (= Κωνσταντίνος Μπαρμπόπουλος) , -------------- στο CD ''Μάνος Χατζιδάκις - Κ. Βήτα ‎– Transformations'' ------------ https://youtu.be/eCP5ImGv9TI

2003 [Δεκ] = Δήμητρα Γαλάνη , , Ενορχήστρωση : Σταύρος Ξαρχάκος , ----------------- στο CD ''Σταύρος Ξαρχάκος , Συμμετέχει η Δήμητρα Γαλάνη ‎– Αφιέρωμα στο Νίκο Γκάτσο'' (Ζωντανή ηχογράφηση από συναυλία-αφιέρωμα ,στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού με την Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής.) ---------------- https://youtu.be/jVi4wlJ9vA0

2007 = Δημήτρης Μπάσης , , Ενορχήστρωση & πιάνο : Γιώργος Παπαχριστούδης , -------------- στο 2πλο CD ''Δημήτρης Μπάσης ‎– Από το Βυζάντιο στο σήμερα'' (2008) (Ζωντανή ηχογράφηση της μουσικής παράστασης που έδωσε ο Δημήτρης Μπάσης ,το καλοκαίρι του 2007 ,στη Μικρή Επίδαυρο) , & στο 3πλο CD ''Δημήτρης Μπάσης ‎– Live'' (2010) ------------ https://youtu.be/D0vWl5IGKe4

2007 = Μανώλης Μητσιάς , συνοδευει η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων Δήμου Πατρέων την οποία διευθύνει ο Θανάσης Τσιπινάκης , ,Ενορχήστρωση : Γιώργος Παγιάτης & Σοφία Καμαγιάννη , ------------- στο 2πλο CD ''Aπό τον Τσιτσάνη στον Χατζιδάκι'' (Ζωντανή ηχογράφηση από συναυλία στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών ,στις 17 Δεκεμβρίου 2007) ------------- https://youtu.be/nISyHxPWFiQ

2012 = Χάρις Αλεξίου (= Χαρίκλεια Ρουπάκα) + Δήμητρα Γαλάνη , ,Ενορχήστρωση : Γιώργος Ζαχαρίου & Κώστας Παπαδούκας , ,Μπουζούκι : Νίκος Κατσίκης , ---------------- στο 2πλό CD ''Χάρις Αλεξίου, Δήμητρα Γαλάνη ‎– Live Παλλάς 2012'' ---------------- https://youtu.be/mkSPorIrCgo

2016 = Δήμητρα Γαλάνη , τη συνοδεύουν οι ''Chronos Project'' : Χρήστος Ραφαηλίδης (βιμπράφωνο), ΠέτροςΚλαμπάνης (κοντραμπάσο) ,Θωμάς Κωνσταντίνου (ούτι, λαούτο) και ο Σπύρος Μάνεσης (πιάνο) , ---------------- στο CD ''Δήμητρα Γαλάνη ‎– Chronos Project'' ----------------- https://youtu.be/NxHulmQwYwU


ΠΗΓΕΣ = [ https://www.discogs.com/search/?q=%CE%91%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%09&type=release ] - - - - - [ http://www.e-orfeas.gr/singing/newreleases/1219-article1219.html ]
   netriofron
15-01-2018 14:11
ΕΠΙΣΗΣ :

2007 = Μανώλης Μητσιάς , συνοδευει η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων Δήμου Πατρέων την οποία διευθύνει ο Θανάσης Τσιπινάκης , ,Ενορχήστρωση : Γιώργος Παγιάτης & Σοφία Καμαγιάννη , ------------- στο 2πλο CD ''Aπό τον Τσιτσάνη στον Χατζιδάκι'' (Ζωντανή ηχογράφηση από συναυλία στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών ,στις 17 Δεκεμβρίου 2007) ------------- https://youtu.be/nISyHxPWFiQ
   Προσγαιαμενος Γατος
21-05-2017 12:10
Πιθανος προσεχως περισσοτερα...
   Προσγαιαμενος Γατος
21-05-2017 12:09
Ο Γκατσος ως ποιητης εκρφραστηκε σε θεματα που αφορουν τους ανθρωπους εδω και χιλιαδες χρονια. Σε αυτο το ποιημα ασχοληθηκε με μια δυφορικη , διπλη, εννοια. Η μια εννοια ειναι οπως τα βλεπει ο ακροατης που θελει να ταυτισει το ποιημα αυτο με την δικη του εννοια, για το τι σημαινει. Η αλλη εννοια ειναι οπως το βλεπει ο ιδιος. Αναλυωντας το ποιημα και την επιλογη λεξεων που χρησιμο-ποιησε μπορω να πω τα εξης: Στην πρωτη γραμμη γραφει .. ως απο ενα ατομο που μολις θυσιαστηκε σε τελετη και απευθηνεται στους θυσιαστες του ..ΤΙ ΖΗΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ; ΣΤΟ ΜΠΑΑΛ Αγγλικα για το ων Βααλ που λενε οι σατανιστες ως θεο τους. ΚΟΝΙ ΜΟΥ ΜΠΡοστα δηλαδη στην θυσια που κανουνε στο βωμο του Βααλ με οστα. Αμεσως στην δευτερη γραμμη ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ενοωντας οσο ζουσε το ατομο που θυσιασαν, δεν του εδωσαν σημασια, την καρδια μου σαν βαστας. Το σκοτωσαν με σατανικο τροπο και κρατανε την καρδια του.
Μερικες γραμμες δεν εχω κατορθωσει να επινοησω ακομα οπως τις επινοησε ο ποιητης. Στον τριτο στοιχο επαναλβανει την πρωτη γραμμη και μετα αναρωτιεται γιατι η ζωη να θυσιαστει ωστε μερικοι να γινουν αθανατοι, με τον λαθος τροπο. Οπως δηλαδη πεθαινει το ατομο, προσπαθουν να πιουν απο την ψυχη του, πνευματικα, ωστε να γινουν αθανατοι.
Ο ποιητης, εχει επινοησει την πραγματικοτητα επιτυχως, και επιβεβαιωνει οτι απο του κηπου σου την βρυσει δεν τους δροσισες ποτες. Εδω κρυβεται μια μεγαλη εννοια που λιγοι κατωρθωνουν να συνηδιτοποιησουν. Οι θυσιαστες εαν κι εχουν κατορθωσει να πιουν απο την ψυχη των θυσιασμενων, για την ψυχη, δεν συνεβει ποτε αυτο. Με αλλα λογια ο ποητης εχει καταλαβει οτι αυτοι που ψαχνουν αυτο το ειδους αθανασια, ζουν σε μια αυταπατη, ενα illusion, κι οχι στην πραγματικοτητα που εκφραζεται απο την υπερτατη ψυχη μας .
   ΧΑΙΝΗΣ
23-11-2016 09:19
Ελένη Μιχαλοπούλου , Εξαιρετική ερμηνεία.

https://youtu.be/ZQnEGYCpb4w
   Παντάξενος
08-08-2016 15:32
Γιατί πρέπει οπωσδήποτε να φιλολογίζετε; Κι αν τέλος πάντων δεν σας φτάνει ένα συναισθηματικό σχόλιο ή μια προσωπική κρίση για το τραγούδι και τους δημιουργούς του και πρέπει σώνει και ντε να φιλολογίσετε, μελετήστε το λίγο περισσότερο για να το κάνετε σωστά, αλλιώς πετάτε μαργαριτάρια. Με όλη την καλή διάθεση:

1. Ο Ελύτης δεν είναι υπερρεαλιστής. Έχει κάποια υπερρεαλιστικά ψήγματα ΜΟΝΟ στους Προσανατολισμούς, και κάποιες υπόνοιες στις μετέπειτα συλλογές του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ανήκει στο ρεύμα αυτό.
(Σημ.: Αυτό δεν είναι αξιακό, είναι η πραγματικότητα. Γιατί πρέπει να τον βγάλουμε υπερρεαλιστή οπωσδήποτε τον άνθρωπο; Θα επανέλθω σ' αυτό.)

2. Ο Γκάτσος πάλι φαίνεται μεν περισσότερο «ταγμένος» σε μια πάντα ΙΔΙΟΤΥΠΗ υπερρεαλιστική γραφή, αλλά και πάλι δεν «νομιμοποιούμαστε» να του δώσουμε τον τίτλο του υπερρεαλιστή, γιατί έχω την εντύπωση ότι μόνο η Αμοργός, μόνο μία συλλογή, δεν φτάνει για να βγάλεις συμπέρασμα για μια πρωτοπορία -τη σημαντικότερη όλων- που τη διακρίνει η διακειμενικότητα, η πληθωρικότητα, η εμβάθυνση, η εξέλιξη, η καθολικότητα.

3. Στον ΣΤΙΧΟΥΡΓΟ Γκάτσο δεν υπάρχει υπερρεαλισμός. Υπάρχουν τεχνικά αρτιότατοι στίχοι, ιδιαίτερες μεταφορές και εικόνες, γεμάτες ομορφιά και απολλώνεια στοιχεία. Όχι, όμως, υπερρεαλισμός.

4. Ο Γκάτσος ΔΕΝ είναι απ' τους «σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές». Αν είναι δυνατόν. Αν είχα κακοπροαίρετη διάθεση θα έλεγα ορθά-κοφτά ότι δεν είναι ούτε μέσα στους 100 σπουδαιότερους, παρόλο που προσωπικά μ' αρέσει πολύ,

5. και γι' αυτό, το τονίζω: μην μπλέκετε την Κριτική, που είναι συμπαγής επιστήμη, με το προσωπικό σας γούστο.

6. Τέλος, για να επανέλθω στον υπερρεαλισμό -νομίζω το τόνισε και κάποιος παραπάνω- αλίμονο αν τον βάλουμε σαν αξιακό κριτήριο της ποίησης, τύπου «είσαι υπερρεαλιστής, άρα καλός ποιητής» και τούμπαλιν.
Για να μη μπερδευόμαστε με το θέμα αυτό, οι τρεις ολοκληρωμένοι, συνειδητοποιημένοι, «οργανωμένοι», δηλαδή οι μόνοι Έλληνες υπερρεαλιστές ποιητές είναι (με σειρά εμφάνισης): Ανδρέας Εμπειρίκος, Νικόλαος Κάλας, Νίκος Εγγονόπουλος.
Πριν απ' αυτούς υπήρξε ο Θεόδωρος Ντόρρος που είχε έντονα μοντερνιστικά στοιχεία, ορισμένα υπερρεαλιστικά, αλλά δεν μπορείς επίσης να τον ονομάσεις υπερρεαλιστή.

Αυτά τα ολίγα. Ας χαρούμε τα στιχάκια χωρίς να τα βαφτίσουμε με βεβιασμένες κρίσεις :)
   κομπλεξικός
04-11-2014 00:05
Γκάτσος, Καββαδίας, πολύ αγαπημένοι μου, κορυφή. Και μόνο ότι αποτέλεσε το βασικό στιχουργό του Χατζιδάκη..εξάλλου, και μόνο το γεγονός αυτό, ως αντίφαση, που κάποιοι τους θεωρούν κορυφή και άλλοι όχι, ίσως λέει πολλά, μια ιδιαιτερότητα αν μη τι άλλο.
   ΝΙΛΗΣ
12-03-2013 16:38
Γνήσιος εκπρόσωπος της σχολής του υπερρεαλισμού, ο Γκάτσος αποτυπώνει γλαφυρά με τα ποιητικά του λόγια τον πανανθρώπινο πόθο για το ανέφικτο, δηλαδή την α-θανασία. Προσωποποιεί την ιδιότητα του μη θανάτου, την ανάγκη μας για τη σωματική αφθαρσία. Της δίνει τη μορφή μιας "ύπαρξης", η οποία έχει υπερανθρώπινες ιδιότητες και δυνατότητες τόσο μεγάλες, που μπορεί και ανταγωνίζεται το θάνατο επί ίσοις όροις. Έχει χαρακτήρες "θεότητας", ιδιαίτερα θελκτικής στην όψη, με έντονη απροθυμία όμως να ασκήσει το ρόλο της. Μιας "ύπαρξης" ασυγκίνητης τόσο στην πνευματική και την κοσμική εξουσία όσο και στον πλούτο. Μιας ημίθεης που δεν κάμπτεται ούτε από τις ταπεινές και πονεμένες ψυχές. Μιας προκλητικής, αποκρουστικής ίσως, καλλονής που δεν "παραδίνεται" σε κανέναν και εκουσίως "απολαμβάνει" την εκούσια ήττα της στην διελκυστίνδα με το θάνατο. Μιας "ερωμένης" που δίνει υποσχέσεις διάτρητες. Μιας θεάς που αναζητά από τους ανθρώπους θυσίες αλλόκοτες, ίσως και ακατανόητες. Θυσίες οι οποίες είναι τόσο επώδυνες, που -τι ειρωνεία- φθάνουν να περιλαμβάνουν ακόμα και την ίδια τη ζωή, η οποία πρέπει να θυσιαστεί για να της δοθεί μία άλλη ζωή, αιώνια και "αθάνατη". Μιας περίεργης, οικουμενικής, άυλης "οντότητας" η οποία δεν σβήνει με το τέλος της ζωής εκάστου. Τουναντίον, μεταφέρεται αλληλοδιαδόχως στους επιγόνους, σαν ένα ψυχικό γονίδιο. Ποτέ δεν καταστρέφεται και ταυτόχρονα "φροντίζει" για τη διαιώνισή του. Ουσιαστικά "υπάρχει" μόνο ως αυτοσκοπός, ακριβώς διότι ποτέ δεν μετουσιώνει σε πράξη την αποστολή της.
Τόσο τα μηνύματα και οι ιδέες που ενυπάρχουν σε αυτό το μοναδικής λογοτεχνικής αξίας ποίημα όσο και η απλότητα με την οποία αυτά ενσταλάζουν στις δεκτικές καρδιές είναι άξια θαυμασμού. Το ύφος του Γκάτσου έχει αναφορές στη θρησκευτική παράδοση και αναδύει συναίσθημα. Παρότι φαινομενικά απαισιόδοξο, το ποίημα επιτρέπει ψήγματα αισιοδοξίας στον προσεκτικό μελετητή. Ως πνευματικό πόνημα λεπτομερούς επεξεργασίας και κατάθεσης ψυχής από πλευράς του ποιητή, το ποίημα "λάμπει" σαν χρυσός στο πνευματικό χρηματιστήριο, ακόμα και χωρίς μουσική επένδυση.
Η μελωδία του Χατζιδάκι, με τη λυρικότητα και το σφρίγος που τη διακρίνει, επιτρέπει στα ιδεογράμματα να πρωταγωνιστήσουν, επιτυγχάνοντας μία απόλυτα επιτυχημένη συμπόρευση με αυτά. Μία μουσική σύνθεση εφάμιλλη των κλασικών συνθέσεων, που σταλάζει σαν νέκταρ στα μύχια ψυχικά μας τοπία. Μία "συναισθηματική" μπαλάντα, που παρακολουθεί τα βήματα της "ηρωίδας" του τραγουδιού και εκφράζει τις πολλές αντιφάσεις της στο ταξίδι της ανά τους αιώνες.
   tsiou
25-11-2012 16:09
διασκευη απο Κωνσταντίνο Βήτα
http://www.youtube.com/watch?v=eCP5ImGv9TI
   emotion
15-06-2012 08:09
Αυτό το τραγούδι είναι κι αυτό πολύ ωραίο . Οταν το άκουσα για πρώτη φορά ξετρελάθηκα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Είναι τέλειο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ::yes.:: ::yes.:: ::yes.::
   DESTINY
11-04-2012 19:03
Τι ζητάς Αθανασία;;;;
::blush.::
   kemal
21-01-2011 07:35
Φίλε Μίνος, λυπάμαι αλλά θα διαφωνίσω με την "κατάταξη" σου. Ο Γκάτσος υπήρξε ο πρώτος Έλληνας υπερεαλιστής ποιητής. Η Αμοργός αποτελεί κορυφαίο έργο της Ελληνικής λογοτεχνείας και μπορεί να συγκριθεί μόνο με λίγα απο τα έργα των -αναμφίβολα- μεγάλων ποιητών που αναφέρεις. Προσωπική μου άποψη είναι ότι Καβάφης, Γκάτσος και Ελύτης είναι οι κορυφαίοι Έλληνες ποιητές και αμέσως λίγο παρακάτω ακολουθούν οι Παλαμάς, Ρίτσος, Κάλβος, Σεφερης, Καββαδίας, Καρυωτάκης. (με αυτή τη σειρά!)
Φίλε pithanos, έχει, αλήθεια, σημασία αν είμαι; Και έπειτα εσύ που είσαι σίγουρος ότι είσαι, γιατί δεν το ψάχνεις λιγάκι για να βρεις τις πραγματικές σου ρίζες(αν δεν το έχεις κάνει φυσικά). Δεν το ξέρω, αλλά μπορει και να εκπλαγείς!
   Minos
22-04-2010 01:14
Εγώ θα παρακάμψω την ειρωνία του προηγούμενου σχόλιου
και θα προσθέσω πως, ασφαλώς και δεν ήταν ο Γκάτσος
ένας από τους σπουδιαότερους ποιητές (!) μας.

Τι έχετε πάθει;

Ηταν ένας αξιόλογος στιχουργός, με μία ιδιαίτερη και ευαίσθητη
στιχουργική ματιά - μα ως εκεί.


Αν οι: Παλαμάς, Καρυωτάκης, Καβάφης, Σεφέρης, Ρίτσος και Ελύτης (Κατά χρονολογική σειρά) είναι οι ποιητές της Α' κατηγορίας μας -
τότε λυπάμαι ο Νίκος Γάτσος πέφτει στην Δ' !
   pithanos
13-11-2009 17:35
πάντως εκτός του ότι υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες ( kemal είσαι..?) που αυτό δεν είναι λίγο, έχεις πολύ πλάκα..
   kemal
08-10-2009 02:17
Από τα γραφόμενα σας καταλαβαίνω ότι υπάρχουν κάποιες ηθικές παρεκτροπές στο βίο του Ν. Γκάτσου. Επείδη, ωστόσο, δεν κατάφερα να βρω κάτι σχετικό στις βιογραφίες του που υπάρχουν στο διαδίκτυο, μήπως θα μπορούσε κάποιος να με διαφωτίσει;
Πάντως ανεξαρτήτως προσωπικής ζωής, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές του περασμένου αιώνα. Και αυτό δεν είναι λίγο!
   boorboolini
07-10-2008 10:33
Ένα από τα καλύτερα(και πιο αγαπημένα μου::wink.:: ) κομμάτια.Προσοποιεί κάτι το οποίο υπήρξε στόχος πολλών επί αιώνες(π.χ. αλχιμηστές)και ακόμα απασχολεί πολλούς με τρόπο μαγικό & οικείο.

Η ερμηνεία του τραγουδιού απο το Μανώλη Μητσιά...Απερίγραπτη.... ::4076.::
   poetryf
07-08-2008 05:05
Η πάρθενική του εκτέλεση είναι και η καλύτερη.
Η Γαλάνη δίνει ρέστα...και κυνηγά επιτυχώς μέχρι σήμερα την αθανασία...
Όσο για τους στίχους και τη μουσική ::oh.::
   mandoulaki
07-02-2008 10:19
Για μένα η καλύτερη εκτέλεση ειναι τού Λέκκα.
Σημειωτέον το κομμάτι το εχει πει και ο Φραγκουλής και ειναι μια απο τις καλυτερες εκτελέσεις του. (Σε Ελληνικο όχι σε οπερα για να εξηγουμαστε)
   iptamenos_gatos
24-09-2007 14:45
Ήρθαν διψασμένοι Κροίσοι, ταπεινοί προσκυνητές
κι απ' του κήπου σου τη βρύση δεν τους πότισες ποτές


προς γνωση κι αφηστε τα αλλα ........
   Ophelia
13-12-2006 07:36
Τι να πω?Με κάλυψε πλήρως ο προλαλήσας!!!
"Ναι, τουλάχιστον τα μισά τραγούδια που αναγράφονται εδώ, στο όνομα του Νταλάρα, είναι επανεκτελέσεις...Έλεος πιά... "

Σωστός,φιλαράκι ::up.::
   Ανώνυμο σχόλιο
25-05-2006
Ναι, τουλάχιστον τα μισά τραγούδια που αναγράφονται εδώ, στο όνομα του Νταλάρα, είναι επανεκτελέσεις...Έλεος πιά...
   Ανώνυμο σχόλιο
21-05-2006
teleio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
   Minos
17-05-2006
Μη τρώτε τις σάρκες ο ένας του άλλου, στο όνομα της τέχνης! Δεν έχουμε χωριστεί σε "Νταλαριστές" ή "μη-Νταλαριστές". Λίγο το ζήτημα των ονομάτων στις επανεκτελέσεις να προσέξουμε - εμείς οι ίδοι που περνάμε τα στοιχεία, και πέρα από αυτό, δεν τρέχει τίποτα άλλο με τον Νταλάρα. Οσοι τον γουστάρουν τον ακούν κι όσοι δεν τον γουστάρουν αλλάζουν κανάλι.
   Ανώνυμο σχόλιο
27-03-2006
"απαλοί οι στοιχοι.ενω πρέπει να σε συγκινήσει, σε ξεκουραζει , σαν να ακους ηχους της φυσης μεσα απο τους στοιχους.βοηθάει βεβαια και η μουσικη..."
   Mitsos
11-02-2006
Μάνος Χατζιδάκις για τον Νταλάρα: "...Θα έπρεπε να σκεφτεί πολύ πριν ανοίξει το στόμα του να μιλήσει ο κ. Νταλάρας, και πολύ περισσότερο πριν ανοίξει το στόμα του να τραγουδήσει."
   Ανώνυμο σχόλιο
10-02-2006
Ας δούμε πρώτα εμείς τί μπορούμε να προσφέρουμε σ' αυτόν τον κόσμο και μετά ας έχουμε μούτρα να κρίνουμε τους άλλους...Γίναμε όλοι ελεγκτές της ηθικής και της ζωής των άλλων και μάλιστα ανθρώπων που αφ' ενός έχουν κάνει τη ζωή μας πιό όμορφη και αφ' ετέρου έχουν φύγει χρόνια απ' τη ζωή...
   Ανώνυμο σχόλιο
19-12-2005
omorfainoun tHn elleda me ta tragoudia tous!!! uperoxoi!!
   Ανώνυμο σχόλιο
16-12-2005
Να απολυτοποιεί κανείς το άσπρο, ή το μαύρο, είναι κατά την άποψή μου λανθασμένο. Όπως είναι αξιοκατάκριτη η ανηθικότητα στη ζωή, έτσι και η πνευματική δημιουργία είναι αξιέπαινη, από όπου και αν προέρχονται αμφότερες. Είναι άδικο και εσφαλμένο να κρίνεται ένας άνθρωπος έτσι μονοδιάστατα, "μονόπατα" και απόλυτα. Ο Γκάτσος είναι πράγματι μία μεγάλη καλλιτενική μορφή της οικουμένης, με έργο που στοχεύει κατ' ευθείαν στην ουσία της ψυχής και των πραγμάτων. Δυστυχώς, όμως, κυρίως όσο αφορά πρώτα στην ευτυχία του ίδιου, έπεσε σε ατοπήματα ηθικά, τα οποία δεν τιμούν κυρίως τον ίδιο και κατ' επέκταση το έργο του. Δεν ήταν άγιος, αλλά ούτε και το έργο του είναι απορριπτέο λόγω μοναχά της ιδιωτικής του ζωής.
   Minos
13-12-2005
Ο Γκάτσος είναι η Ελλάδα - ο Χατζιδάκις είναι η Ελλάδα... όλα τα υπόλοιπα είναι για τους θεατές των μεσημβρινων τηλεοπτικών πορνοεκπομπών. Και να μην ξαναδω το όνομα του Νταλάρα πλάι σε τραγούδι του Χατζιδάκι.
   Ανώνυμο σχόλιο
19-11-2005
Μικρότητες.Από μικρούς ανθρώπους τι άλλο περιμένεις?
   Ανώνυμο σχόλιο
20-10-2005
O Nίκος Γκάτσος μας χάρισε τους ωραιότερους ελληνικούς στίχους . Αυτοί που αναφέρονται στα προσωπικά του ντροπιάζουν τον ελληνικό πολιτισμό
   Ανώνυμο σχόλιο
02-10-2005
Η Αθανασία πρέπει να ήταν ερωτευμένη κι αναζητούσε την αγάπη της...
   libertad
25-09-2005
Δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε το έργο ή την αξία που έχει ως ποιητής με βάση την προσωπική του ζωή. Και ο Καβάφης ήταν ομοφυλόφιλος, αλλά αυτό δεν μειώνει την αξία του έργου του...
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Μαγεία...   ( lamit )


Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο