Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/stixoi/public_html/sec.php:2) in /home/stixoi/public_html/gr/Lyrics/index.php on line 364
stixoi.info: Ερωτικό ( Με μια πιρόγα )
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
129975 Τραγούδια, 269283 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

Ερωτικό ( Με μια πιρόγα ) - 1982       
 
Στίχοι:  
Άλκης Αλκαίος
Μουσική:  
Θάνος Μικρούτσικος


Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις
τις ώρες που αγριεύει η βροχή
στη γη των Βησιγότθων αρμενίζεις
και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί
μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις

Σκέπασε αρμύρα το γυμνό κορμί σου
σου `φερα απ’ τους Δελφούς γλυκό νερό
στα δύο είπες πως θα κοπεί η ζωή σου
και πριν προλάβω τρις να σ’ αρνηθώ
σκούριασε το κλειδί του παραδείσου

Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη
και την τρελή σου κυνηγάει σκιά
πώς να ημερέψει ο νους μ’ ένα σεντόνι
πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά
αγάπη που σε λέγαμ’ Αντιγόνη

Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει
και σε ποιο γαλαξία να σε βρω
εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι
κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό
που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι




 Στατιστικά στοιχεία 
       Δημοφιλία: 87.4%  (147 ψήφοι)
      Αναγνώσεις: 381436
      Σχόλια: 174
      Αφιερώσεις: 5
 
   

 Δισκογραφία 
 
[1] Εμπάργκο
1982
[1] Μανώλης Μητσιάς - Τα...
2002
[2] Η αγάπη είναι ζάλη
1986
[2] Οι κυρίες του κυρίου...
2001
[2] Ανθολόγιο
2004
[3] Σφεντόνα Live
2000
[4] Εμπειριών συλλέκτης
1997
[5] Σ΄ τα είπα όλα
2010
[7] 8 + οχτώ
2002
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Αφιέρωσέ το κάπου
Νέα μετάφραση
Εκτυπώσιμη μορφή
Αποστολή με email
Διόρθωση-Συμπλήρωση
 
   
 
   galanta, Νικόλας @ 08-11-2002
   nppn2012
28-03-2014 06:15

Επιλέγεις το πιο μικρό και εύθραυστο μέσο για να ξεφύγεις. Θέλεις να φτάσεις μακριά μα επιλέγεις το λάθος μεταφορικό μέσο, τον λάθος τρόπο. Με τις πρώτες όμως κακουχίες, τα πρώτα εμπόδια, κάνεις πίσω. Επιστρέφεις στη σιγουριά. Έχεις τη θέληση να φύγεις, να περάσεις το ποτάμι, να πάς σε άλλη γη, ενώ την ίδια στιγμή ποθείς να αποκτήσεις, να κατορθώσεις κάτι μεγαλειώδες, μοναδικό, αλλιώτικο. Πιστεύεις σε ένα θαύμα. Όμως δεν είσαι απόλυτα σίγουρος και βάζεις από μόνος σου εμπόδια στον εαυτό σου. Αυτοκαταστρέφεσαι. Κάνεις τις λάθος επιλογές και αντι να ανοίξεις φτερά για να πετάξεις μακριά, πέφτεις στη θάλασσα και ξεκινάς το κολύμπι.


Η πάλη στη θάλασσα είναι δύσκολη, τα κύματα σε εμποδίζουν ενώ η αλμύρα σε έχει φθείρει, σε έχει κουράσει. Είναι ευδιάκριτο πλέον οτι ο δρόμος που επέλεξες ήταν δύσκολος ίσως και λάθος. Εγώ παρ' ολα αυτά θα είμαι εκεί για να επουλώσω τις πληγές σου, να βοηθήσω όσο χρειάζεται να ξεπλυθείς και να ανακτήσεις δυνάμεις. Εσύ όμως επιμένεις. Έχεις πάρει την απόφαση σου. Έχεις παραδοθεί. Είσαι αλλού, δε μπορείς να μοιράσεις τη ζωή σου. Δεν πρόλαβα καν να σε προδόσω, να σε αρνηθώ και διαπίστωσα πως το κλειδί μας σκούριασε από την αλμύρα, οι δυσκολίες που πέρασες καταστρεψαν αυτό που είχες μέσα σου για μένα και έχει πλέον χαθεί κάθε ελπίδα.

Εφιάλτες. Πυρετός. Ιδρώτας. Προσπαθώ να σε πιάσω μέσα στις υψηλές θερμοκρασίες των ονείρων μου μα εισαι πλέον μια σκιά που ξεγλιστρά. Η σκέψη δεν ηρεμεί σε ενα άδειο κρεβάτι. Ένα σεντόνι από μόνο του δε μπορεί να καλύψει το κενό, δε μπορεί να δροσίσει την κάψα. Το αίσθημα, ο πόθος είναι ανεξέλεκτα δεν έχουν όρια, δεν δαμάζονται. Ο έρωτας είναι δυναμικός και τραγικος ταυτόχρονα.. είναι μια Αντιγόνη.

Τέλος. Χάθηκες. Πλέον οι ήχοι στη ζωη μου είναι μελαγχολικοί και κυρίως νυχτερινοί καθώς τη νύχτα είναι που μπορώ να σε αναζητώ σε κάποιο αστέρι στον γαλαξία. Η πραγματικότητα όμως είναι οτι βρίσκομαι μόνος σε έναν γκρίζο, άγονο τόπο. Έχω χάσει κάθε τι από την αξία μου και νιώθω τόσο ευάλωτος και ανυπεράσπιστος που ο κάθε ένας πλέον μπορεί να μου επιτεθεί, να με πυροβολήσει, να μου κάνει κακό. Ο κάθε ένας ξένος μπορεί πλέον να κάνει ένα μικρό πέρασμα και να βγάλει τα αποθημένα του...
   arxodas
24-01-2014 11:38
Σας μεταφερω κατα γραμμα αυτα που ειπε ενας φιλος οταν ανεβασα αυτο το τραγουδι στο καναλι μου και πιστευω οτι ειναι οτι πρεπει... το ονομα του στο γιουτουμπ ειναι Johnny Panic
Κατά τη γνώμη μου η ερμηνεία του Μητσιά δεν είναι ούτε άχρωμη ούτε άοσμη ούτε επίπεδη.Είναι λιτή,δωρική,καίρια σαν καθαρός κεραυνός.Απλώς έχουμε συνηθίσει στις συναισθηματικές σάλτσες,στις κραυγαλέες κορώνες και στην εύκολη δραματικότητα...
   mairydb
27-05-2013 08:20
mxaros η προσέγγιση που έδωσες είναι αυτή που ταιριάζει περισσότερο σε αυτό που έχω στο μυαλό μου και σε αυτό που λέει ο Θάνος Μικρούτσικος ότι το τραγούδι αυτό είναι "τραγούδι συγκυρίας", ότι δηλαδή θα μπορεί να λειτουργήσει ως "αρχαιολογικό εύρημα" για τις επόμενες γενιές, οι οποίες μέσω αυτού θα μπορούν να καταλάβουν πώς ζούσαμε.
Ήθελα όμως να σε ρωτήσω αν η ερμηνεία είναι δική σου ή τη διάβασες κάπου.
   mxaros
13-12-2012 12:01
Όσο περίεργο κι αν φαίνεται το τραγούιδι δεν είναι τόσο ερωτικό όσο πολιτικό. Ο Άλκης Αλκαίος που έγραψε αυτό το ποίημα πολύ πριν το 84 που πρωτοεκδόθηκε σε δίσκο ήταν τότε μέλος του ΚΚΕ. Το πιθανότερο είναι ότι το “Ερωτικό” ήταν μία αλληγορία για την ιστορία της Ελλάδας από τον Β ΠΠ και ύστερα, ειδωμένο μέσα από τη ματιά ενός κουμμουνιστή. Η αγάπη των κομμουνιστών για την Ελλάδα, η εθνική αντίσταση, ο εμφύλιος και η ήττα του ΔΣΕ, η πρόσδεση στο άρμα της Δύσης και οι διωγμοί και οι εκτελέσεις των κομμουνιστών περιγράφονται στους στίχους. Ακόμη και η κρίση που ζούμε προβλέπεται στο ποίημα! Κατά τη γνώμη μου αυτή η προσέγγιση είναι η πιο ολοκληρωμένη και ερμηνεύει με τον καλύτερο τρόπο τους στίχους του ποιήματος.


«Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις (Απροστάτευτη η Ελλάδα)

τις ώρες που αγριεύει η βροχή (τη στιγμή που ο καπιταλισμός αγριεύει)

στη γη των Βησιγότθων αρμενίζεις ( έχει προσδεθεί στο άρμα της Δύσης)

και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί (και την έχει κερδίσει η επίπλαστη χλιδή του καπιταλισμού)

μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις (που τελικά θα την πληρώσει ακριβά. Η κρίση που ζούμε σήμερα)

Σκέπασε αρμύρα το γυμνό κορμί σου (αναφορά ση γερμανική κατοχή που σκέπασε την Ελλάδα το 40)

σου 'φερα απ' τους Δελφούς γλυκό νερό (η εθνικη αντίσταση ανασταίνει το γνήσιο ελληνικό πνεύμα)

στα δύο είπες πως θα κοπεί η ζωή σου (ο εμφύλιος διχασμός)

και πριν προλάβω τρις να σ' αρνηθώ (τα τρία χρόνια του αγώνα του ΔΣΕ ενάντια στη νέα κατοχή)

σκούριασε το κλειδί του παραδείσου (η ήττα του Δημοκρατικού Στρατού)


Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη (οι αγωνιστές του ΔΣΕ καταδιώκονται)

και την τρελή σου κυνηγάει σκιά (συνεχίζοντας να αγαπούν μια πατρίδα πουλημένη)

πώς να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι (πως να καταπνιγεί μια ιδεολογία με διωγμούς και δολοφονίες)

πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά (πως να χαλιναγωγηθεί το μεσογειακό ταμπεραμέντο)

αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη (Ελλάδα που σε αγαπήσαμε από το αρχαίο ελληνικό πνεύμα)


Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει (Η νυχτωδία (Δύση) έχει πάρει το φως της Ελλάδας)

και σε ποιο γαλαξία να σε βρω ((η πατρίδα που ονειρευτήκε απομακρύνεται διαρκώς)

εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι (ο λαός βιώνει την σκληρή πραγματικότητα)

κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό (οι αγωνιστές όπως ο Μπελογιάννη εκτελούνται.)

που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι» (σε μία χώρα προτεκτοράτο)
   barbizbize
30-07-2011 23:17
Αντιγράφω από περιοδικό ΔΑΥΛΟΣ τεύχος 303 ΙΟΥΝΙΟΣ 2007,
σελίδα 21081, άρθρο του Θεόδωρου Δραγώνα


Το καραβάνι τρέχει μες τη σκόνη
Και την τρελλή σου κυνηγάει η σκιά.
Πώς να ημερέψει ο νους μ’ ένα σεντόνι,
Πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά;
Αγάπη που σε λέγαν Αντιγόνη..

Ποια νυκτωδία το φως σου έχει πάρει
Και σε ποιον γαλαξία να σε βρω..
Εδώ είναι Αττική, φαιό νταμάρι
Κι εγώ ένα πεδίο βολής φθηνό,
Που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι.

Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις.
Τις ώρες που αγριεύει η βροχή.
Στη γη των Βισιγότθων αρμενίζεις
Και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί΄
μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις.

Σκέπασε αλμύρα το γυμνό κορμί σου.
Σου ‘φερα απ’ τους Δελφούς γλυκό νερό.
Στα δύο, είπες, θα κοπεί η ζωή σου.
Και πριν προλάβω τρις να σ’ αρνηθώ,
Σκούριασε το κλειδί του παραδείσου.


Στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, η Αντιγόνη προσπαθεί να πείσει την αδελφή της Ισμήνη να θάψουν τον αδελφό τους Πολυνείκη, την ταφή του οποίου είχε απαγορέψει ο βασιλιάς των Θηβών Κρέων. Όμως η Ισμήνη, φοβούμενη τις απειλές του Κρέοντα, αρνείται. Στη σκηνή εμφανίζεται ο Κρέοντας, ο οποίος δηλώνει την απαγόρευση που εξέδωσε στην ταφή του Πολυνείκη. Την ίδια στιγμή ο φύλακας ανακοινώνει στον Κρέοντα, ότι κάποιος τόλμησε να παραβεί τις εντολές του. Αυτός εξαγριωμένος, διατάζει την εύρεση του παραβάτη.
Στη σκηνή εισέρχεται η Αντιγόνη, η οποία και συνομιλεί με τον Κρέοντα. Εκείνη απαντά χωρίς φόβο στις ερωτήσεις του. Λέει, πως προτίμησε να παραμείνει πιστή στους άγραφους νόμους, χωρίς να δείχνει τον παραμικρό φόβο στους παράλογους νόμους του Κρέοντα.
Τελικά αποφασίστηκε η Αντιγόνη να θανατωθεί, όμως εκείνη αυτοκτόνησε κρεμασμένη από το σεντόνι του κρεβατιού της. Μέχρι το τελευταίο λεπτό της ζωής της παρέμεινε άπιστη στους παράλογους νόμους (τα σχοινιά του ποιήματος) των ισχυρών και πιστή στους άγραφους ηθικούς κανόνες, που προστάζει η αδελφική αγάπη.
Το κεντρικό πρόσωπο του τραγουδιού είναι η Αντιγόνη του Σοφοκλή.

«Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη»
Το καραβάνι συμβολίζει την αιώνια ανθρωπότητα, η οποία αιωνίως προχωρά ακούραστα μέσα από αντίξοες συνθήκες και ίσψς έχοντας πάρει τον λάθος δρόμο. Ένα δρόμο γεμάτο σκόνη. Το καραβάνι λοιπόν (=η ανθρωπότητα) κυνηγά τη σκιά σου Αντιγόνη, τη σκιά της γενναίας σου στάσης μπροστά στην ψυχρή απειλή του θανάτου. Προσπαθεί ασυνείδητα να καταφέρει να αποκτήσει τη δική σου γενναιότητα και ηθική. Σε κυνηγά. Όμως παραμένεις σκιά!

«Πώς να ημερέψει ο νους μ’ ένα σεντόνι»;
Το σεντόνι προφανώς είναι εκείνο με το οποίο αυτοκτόνησε η Αντιγόνη. Συμβολίζει τον θάνατο, τον θάνατο της γενναιότητας, τον θάνατο της ηθικής, τον θάνατο της τόλμης. Όμως ο νους και η ψυχή του ανθρώπου πάντα – έστω και υποσυνείδητα – θα κυνηγά το ανώτερο επίπεδο, που εσύ μας δίδαξες Αντιγόνη!

[Σημείωση Δ: Ο θάνατος (σεντόνι) δεν ρίχνη στην λήθη την Αντιγόνη (δεν ημερεύει ο νους). Το όνομά της και μόνο εξακολουθεί να προκαλεί κραδασμούς. Δυστυχώς για τους εξουσιαστές η υποταγή δεν επέρχεται με τον θάνατο ενός ή και πολλών ανθρώπων. Μόνο με την λήθη]

«Πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά»;
Η Μεσόγειος συμβολίζει το απέραντο της γενναιότητας, το απέραντο και αμόλυντο της ανθρώπινης ψυχής. Πώς είναι δυνατόν αυτό το απέραντο να δεθεί με τα σχοινιά των ισχυρών; Πώς είναι δυνατόν οι απειλές του Κρέοντα να δέσουν το απέραντο της ψυχικής σου δύναμης Αντιγόνη;

«Αγάπη που σε λέγαν Αντιγόνη».
Η αγάπη σε όλες τις εκφάνσεις. Η αδελφική αγάπη, η αγάπη για την αρετή. Η αγάπη για την τόλμη και τα ιδανικά του ανθρώπου. Αυτό συμβολίζει η ΑΝΤΙΓΟΝΗ.

«Ποια νυκτωδία το φως σου έχει πάρει,
και σε ποιον γαλαξία να σε βρώ»..
Ποια μεγάλη και άσχημη σκιά έχει κρύψει το φως της γενναιότητας και της ηθικής σου, Αντιγόνη; Πού είσαι Αντιγόνη; Γιατί δεν μπορώ να σε δω; Γιατί χάθηκες; Γιατί εξαφανίσθηκες; Γιατί πέθανες; Σε ποιον γαλαξία να σε βρω; Γιατί χάθηκες από τον κόσμο μας Αντιγόνη;

«Εδώ είναι Αττική, φαιό νταμάρι»..
Εδώ είναι η Αττική του πολιτισμού, ενός πολιτισμού που χτίστηκε με το υπέρλαμπρό σου μάρμαρο. Εκείνο το νταμάρι, εκείνη η πηγή πολιτισμού και δόξας τώρα έχει χάσει την λάμψη του, το φως του, το κατάλευκο χρώμα του. Πλέον είναι γκρίζο, φαιό.

«Κι εγώ ένα πεδίο βολής φθηνό,
Που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι».
Εγώ, που είμαι ίσως ο μοναδικός που σε αναπολεί, Αντιγόνη, βρίσκομαι τώρα εδώ να βάλλομαι από τις άνανδρες σφαίρες των ξένων φαντάρων (οι ξένοι φαντάροι συμβολίζουν τους δουλοπρεπείς, αυτούς που εκτελούν εντολές), οι οποίοι μπήκαν στον κόσμο που έφτιαξες, Αντιγόνη, τον κατέστρεψαν και προσπαθούν να σβήσουν κάθε προσπάθεια να ξαναγεννηθείς, Αντιγόνη. Είναι ξένοι φαντάροι, μας τους έχουν επιβάλει οι έξωθεν ισχυροί.

Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις.
Τις ώρες που αγριεύει η βροχή.
Στη γη των Βισιγότθων αρμενίζεις
Και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί΄
μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις.

Και πάλι διακρίνω μια λέξη κλειδί. Βησιγότθοι. Βασιλιάς σταθμός για την ιστορία του λαού αυτού ήταν ο Αλάριχος. Συνεχίζω με ιστορία:
Το 396 ο «μέγας» Θεοδόσιος στέλνει τον Γότθο στρατηγό Αλάριχο (χριστιανό αρειανικού δόγματος), να εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδος με σκοπό να επιβάλει την νέα θρησκεία. Εδώ ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας αναλαμβάνει δράση’ κυριολεκτικά ισοπεδώνει στο πέρασμά του όλες τις ελληνικές πόλεις. Μόνο η Αθήνα ξέφυγε από την μανία του, γιατί διέθετε οχύρωση. Ιδιαίτερη σκληρότητα δείχνει σε ορισμένες πόλεις όπως η Σπάρτη, όπου οι ελάχιστοι άντρες που γλύτωσαν ήταν όσοι κατέφυγαν στον Ταǜγετο. Όλοι οι ναοί ισοπεδώνονται και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού σφαγιάζεται (εκτός από τους ολιγάριθμους χριστιανούς). Κανένα άγαλμα δεν μένει όρθιο ή μη ακρωτηριασμένο, αφού μέσα στα αγάλματα κατοικούν δαιμόνια κατά την άποψη του αφελούς όχλου, που ακολουθούσε τον Αλάριχο.
Η διετής περίπου παρουσία του μόνο ερείπια αφήνει και μία Ελλάδα άδεια στην πραγματικότητα από κατοίκους. Όσοι απέμειναν αναγκάστηκαν να δηλώσουν χριστιανοί και φυσικά ούτε για αστείο δεν αυτοαποκαλούντο «Έλληνες», πράξη η οποία ετιμωρείτο με θάνατο.

Ξαναγράφω τους στίχους:

Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις.
Τις ώρες που αγριεύει η βροχή.
Στη γη των Βισιγότθων αρμενίζεις
Και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί΄
μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις.

Έλληνα, με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις, πας μπροστά και πάλι πίσω..
Τις ώρες που αγριεύει η βροχή, προτιμάς τα εύκολα και απολαμβάνεις τα πλούτη των «Βησιγότθων», όπου οι κρεμαστοί κήποι, τα πλούτη, η άνεση, η καλοπέραση σε κερδίζουν. Όμως έτσι σιγοπριονίζεις τα φτερά σου!

Σκέπασε αλμύρα το γυμνό κορμί σου.
Σου ‘φερα απ’ τους Δελφούς γλυκό νερό.
Στα δύο, είπες, θα κοπεί η ζωή σου.
Και πριν προλάβω τρις να σ’ αρνηθώ,
Σκούριασε το κλειδί του παραδείσου.

Το κορμί σου είναι πλέον γυμνό. Η θάλασσα που νόμιζες ότι θα σου προσφέρει τα πάντα, τελικά σε κατέστρεψε, σχεδόν σε έπνιξε. Ακόμη φέρεις πάνω σου τα σημάδια της, την αλμύρα της. Έχεις παραδοθεί στους εισβολείς, έχεις προδώσει τα ιερά και έχεις απογυμνωθεί. Σου έφερα από τους Δελφούς γλυκό νερό, το φως του Απόλλωνα. Μόλις το αντίκρυσες, δάκρυσες, μετάνιωσες και είπες πως δεν τη θέλεις τη ζωή. Είμαι ένας προδότης είπες… Και πριν προλάβω να σε μεταπείσω, είχες πεθάνει από το βάρος των πράξεών σου
   Κάιν
04-08-2008 12:45
''αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη''

Η αγάπη δεν εκφράστηκε ποτέ πιο όμορφα παρά απο τα λόγια της Αντιγόνης : ''εγώ γεννήθηκα για να αγαπώ όχι για να μισώ''

Και αυτό πρέπει να κρατήσουμε όλοι στη ζωή μας
   Ηπειρωτης
13-12-2006 12:55
Οσον αφορα την παραπανω αναλυση του ποιηματος...στις δυο πρωτες στροφες θα ελεγα οτι πλησιαζει καπως την πραγματικοτητα....Η αγαπημενη του ποιητη ζουσε μια ζωη μετεωρη, ποτε εδω ποτε εκει, και εκει που λεει΄'' μα τα φτερα σου σιγοπριονιζεις''ενοει οτι αυτη με καποιον τροπο κατεστρεφε την ιδια της τη ζωη..

Στην τριτη στροφη εκει που λεει :
''πώς να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι
πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά
αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη;''
Παρομοιαζει τον ποθο του γι αυτην σαν την Μεσογειο που δεν μπορει να δεθει, να καταλαγιασει...

Στην τελευταια στροφη:
''Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει
και σε ποιο γαλαξία να σε βρω
εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι
κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό
που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι''
Ειναι ξεκαθαρο πιστευω πως καταλαβαινουμε οτι η αγαπημενη του ποιητη εχει φυγει απ' τη ζωη, και ο ιδιος αναρωτιεται που να μπορει αραγε να την βρει...σε ποιον γαλαξια, χαρακτηριστικα....
Ο ιδιος ο ποιητης βρισκεται στην Αθηνα και βασανιζεται απο τη χουντα..(για οσους δεν το ξερουν, οΑλκαιος ειχε συληφθει και βασανιστει την περιοδο της δικτατοριας) εξου και το διστιχο:
''κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό
που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι''...καπως ετσι πρεπει να ναι.
   rossonerri
09-12-2006 09:03
Το τραγούδι παιδιά είναι πολύ απλό...

Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις
τις ώρες που αγριεύει η βροχή
στη γη των Βησιγότθων αρμενίζεις
και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί
μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις

Η αγαπημένη του βρίσκεται στο εξωτερικό - στη γη των Βησιγότθων που μάλλον αναφέρεται σε Γαλλία ή Ισπανία. Οι κρεμαστοί κήποι είναι οι παραστάσεις εκεί - που δεν έχουν καμιά σχέση με την Ελλάδα - και τα φτερά που σιγοπριονίζει, είναι η νεότητα που χάνεται και γίνεται συμβιβασμός - σε υποχρεώσεις, στη δουλειά...

Σκέπασε αρμύρα το γυμνό κορμί σου
σου 'φερα απ' τους Δελφούς γλυκό νερό
στα δύο είπες πως θα κοπεί η ζωή σου
και πριν προλάβω τρις να σ' αρνηθώ
σκούριασε το κλειδί του παραδείσου

Η αρμύρα που σκέπασε το γυμνό κορμί είναι το ανολοκλήρωτο της σχέσης - μάλλον ο έρωτος του Άλκη δεν βρήκε ανταπόκριση. Απ' τους Δελφούς γλυκό νερό - ερωτικά γραμμάτα, ποιήματα, εξομολογήσεις ποιός ξέρει... Στα δύο είπες πως θα κοπεί η ζωή σου - ηδικαιολογία απόρριψης, μάλλον η απόσταση. Το πριν προλάβω τρις να σ' αρνηθώ - ο θυμός μετά την απόρριψη. Το κλειδί του παραδείσου - ε άμα σας λέμε και τα βασικά...

Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη
και την τρελή σου κυνηγάει σκιά
πώς να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι
πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά
αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη

Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη και την τρελή σου κυνηγάει σκιά - η τρέλα της αναμονής ενός ανολοκλήρωτου έρωτα που δεν ήταν γραφτό να βρει ανταπόκριση. Πως να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι, πως να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά, αγάπη που σε λέγαν Αντιγόνη - ο ποιητής βασανίζεται από τον έρωτα του και δεν μπορεί να κοιμηθεί, η Μεσόγειος είναι αυτό που τους χωρίζει, η Αντιγόνη προφανώς παραπέμπει σε κάποια με τα χαρακτηριστικά του αρχαίου μύθου - μια περήφανη ανεξάρτητη γυναίκα.

Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει
και σε ποιο γαλαξία να σε βρω
εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι
κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό
που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι

Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει και σε ποιο γαλαξία να σε βρω - ο ποιητής δεν μπορεί να δει την αγαπημένη του και του λείπει το φως που έδινε στη ζωή του - ο γαλαξίας είναι τα όνειρα που έκανε γι' αυτήν. Εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι - προσδιορίζει το που βρίσκεται αυτός (μετράει όπως είπαμε η απόσταση) το πεδίο βολής φτηνό που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι - οι γνωστοί που δεν μπορούν να καταλάβουν την αναστατωμένη συναισθηματική κατάσταση του και ξεσπούν πάνω του ή τον χλευάζουν. Ο τελευταίος στίχος παραπέμπει και στην πολιτική καταγωγή του Άλκη Αλκαίου - αριστεριστής, αυτόνομος κάπου εκεί - και δίνει στην αγαπημένη του - που μάλλον ανήκε στον ίδιο "χώρο" - να καταλάβει πως αισθάνεται.

Για τον δίσκο "Εμπάργκο"(1982) δεν ξέρω - μάλλον είναι τα προμηνύματα της απογοήτευσης αυτής της γενιάς - αλλά για το δίσκο "Η αγάπη είναι ζάλη"(1986) της Χαρούλας Αλεξίου όπου βρίσκεται και η πιο γνωστή εκτέλεση, είναι καταπληκτικός στην περιγραφή της συναισθηματικής κατάστασης ενός ολόκληρου "χώρου" που έβγαινε για 10 χρόνια στους δρόμους, γεμάτος με συλλογικά όνειρα, απογοητεύτηκε απ' το ΠΑΣΟΚ και αναζήτησε μετά άλλου είδους πιο προσωπικά όνειρα...

Και οι περισσότεροι τότε αφού κουράστηκαν, παντρεύτηκαν, έκαναν παιδιά και "συμβιβάστηκαν". Πολλοί είναι και γονείς μας - για τους ούτε πολύ μικρούς, ούτε πολύ μεγάλους.

Αυτή είναι η δική μου ερμηνεία.
   Ophelia
02-11-2006 13:12
Ρε παιδιά, αν το τραγούδι αναφέρεται στην Ελλάδα και στον Έλληνα τότε γιατί ο τίτλος είναι "Ερωτικό"? Εμένα πάντως το νόημα με παραπέμπει σε κάτι συνναφές με τον τίτλο...

Υ.Γ Είναι από τα ελάχιστα τραγούδια που έχουν συναντήσει δύο εκτελέσεις και δεν μπορώ να αποφασίσω ποια είναι η καλλίτερη. Στα περισσότερα κομμάτια η διαφορά σε ποιότητα από την μια εκτέλεση στην άλλη είναι εξώφθαλμη. Εδώ όμως, Χαρούλα και Μανώλης είναι πραγματικά καθηλωτικοί.Σαν να βγαίνουν οι φωνές τους από θρησκευτική τελετουργία του Βυζαντίου...
   Ανώνυμο σχόλιο
17-07-2006
Όταν ο Σπύρος Παπαδόπουλος στην εκμπομπή που κάνει στην ΕΤ1, ρώτησε τον Μικρούτσικο, αυτός απάντησε ότι ο ίδιος το έγραψε για μια γυναίκα.Υποψιάζομαι ότι εννοεί ότι εμπνέυστηκε τη μουσική από μια γυναίκα, αλλά δεν γνωρίζω ο στιχουργός σε τι αναφέρεται
   Ανώνυμο σχόλιο
11-01-2006
Το συγκεκριμένο κείμενο του ʼλκη Αλκαίου είναι από τον κύκλο "Εμπάργκο". Στο εξώφυλλο γράφει "Ποίηση: Αλκης Αλκαίος". Δεν πρόκειται, λοιπόν, για απλό στιχούργημα - όπως και τα περισσότερα κείμενα του Αλκη, ο οποίος, παρεπιπτόντως, χαρακτηρίζεται από μεγάλη μερίδα καλλιτεχνών ως ποιητής (έξάλλου, έτσι ξεκίνησε το '77), και όχι στιχουργός. Πάντως, ολόκληρο το Εμπάργκο περιέχει εξαιρετικά αλληγορικά κείμενα, δεν είναι εύκολο να καταλάβεις τις αναφορές τους... Το "Ερωτικό" είναι, πιστεύω, ένα ατόφιο λυρικό ποίημα. Πάντως, παράξενο που ο Λ.Παπαδόπουλος κατηγόρησε το κείμενο ως ακαταλαβίστικο: ο Αλακίος είναι από τους ελάχιστους - νεότερους - στιχουργούς που έχει παραδεχθεί για το σύνολο της γραφής τους... [Σ.Μ.]
   Τελώνιο
05-01-2006
Καλέ μου φίλε, υπάρχει μια μερίδα τραγουδιών που, δήθεν, θέλουν να πουν κάτι και καταλήγουν να λένε μια μπούρδα. Αυτά είναι τα λεγόμενα ψευτοκουλτουριάρικα που ταλαιπωρούν την αισθητική μας. εδώ συμφωνώ μαζί σου. Υπάρχουν όμως και μερικά τραγούδια που δεν είναι άλλο παρά μελοποιημένη ποίηση. Και όπως ξέρεις, η ποίηση πολλές φορές δεν είναι και τόσο απλοϊκή στη μετάφρασή της. Είναι σα να σου περιγράφει κάποιος εικόνες αλλά χωρίς να τις βλέπεις. Αυτό κρύβει τον κίνδυνο-αλλά και την ομορφιά παράλληλα-άλλα πράγματα να ξεχωρίζει ο ένας και άλλα ο άλλος. Γι' αυτό παρατηρείται το φαινόμενο, έργα μεγάλων ζωγράφων, ακόμα και μέχρι σήμερα, να μελετώνται και να αποκωδικοποιούνται από ειδικούς και μη... Δεν είναι ζήτημα αμορφωσιάς λοιπόν αλλά πώς βλέπει ο καθένας μας κάθε τι με τη δικιά του ματιά... Και πάντα όλοι οι υπόλοιποι οφείλουμε, ακόμα κι αν διαφωνούμε με την άποψή του, να υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά του να την λέει ελεύθερα...
   Τελώνιο
30-12-2005
Ο πρώτος που έχει κατηγορήσει τον ποιητή για το συγκεκριμένο ποίημα σαν ακαταλαβίστικο είναι ο στιχουργός κύριος Λευτέρης Παπαδόπουλος. Συναδελφική αλληλεγγύη. Και μόνο το γεγονός ότι έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη συζήτηση και τόσες αντεγκλίσεις δικαιώνει την επιτυχία του...
   Viennezos
<5/1/2005
Πρώτη εκτέλεση με το Μητσιά από τον κύκλο τραγουδιών των Μικρούτσικου – Αλκαίου "Εμπάργκο" (1982). Καινούργια εκτέλεση με την Αλεξίου από τον προσωπικό της δίσκο "Η αγάπη είναι ζάλη" (1986).
   Antony Smyrnios
02-07-2023 12:36
2009 Δημήτρης Μητροπάνος EMI – 5099 626679 2 0 2CD''Τα Τραγούδια Της Ζωής Μου''
Ζωντανή ηχογράφηση από το Ωδείο Ηρώδου Αττικού - Σεπτέμβριος 2009
   Antony Smyrnios
19-05-2022 09:17
3/ Μανώλης Μητσιάς 2002 LEGEND 2201151782 2CD''Τα Μεγάλα Τραγούδια - Ζωντανή Ηχογράφηση''
   Antony Smyrnios
16-08-2020 11:35
1/ Μανώλης Μητσιάς 1982 CBS ‎– CBS 85700 LP''Εμπάργκο''
2/ Χαρούλα Αλεξίου 04-1986 Minos MSM 613 ''Η Αγάπη Είναι Ζάλη''
   costas78
13-01-2019 12:50
Μια γνώμη σχετικά στην συζήτηση για το εάν οι στίχοι του "Ερωτικού" είχαν πολιτικό ή ερωτικό περιεχόμενο:
Ο Άλκης Αλκαίος ήταν κομμουνιστής ποιητής, στρατευμένος με το ΚΚΕ, όχι μόνο στην δράση αλλά κυρίως με το έργο του. Ο ίδιος δεν έβαζε διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην κοινωνική και την ατομική διάσταση του ανθρώπου αλλά τις έβλεπε σαν δυο διαφορετικές πλευρές του ίδιου τρόπου αντίληψης για τον κόσμο. Θεωρώ πως η προσπάθεια να διαχωρίσουμε τον "ερωτικό" Άλκη Αλκαίο από τον "πολιτικό" Άλκη Αλκαίο, (αντίστοιχη συζήτηση γίνεται και για άλλους μεγάλους κομμουνιστές ποιητές, βλέπε: Ρίτσος, Μαγιακόφσκι, Αραγκόν, Ελυάρ, Νερούδα) δημιουργεί εμπόδια στο να προσεγγίσουμε την βαθύτερη ουσία του έργου τους. Για αυτούς ο άνθρωπος είναι όχι απλά κοινωνικό ον αλλά κάτι παραπάνω, είναι πολιτικό ον, συμμετέχει ενεργά στην κίνηση της εποχής του και αυτό το στοιχείο εξυψώνει και τα "ατομικά" του χαρακτηριστικά, όπως την αντίληψη του για τον έρωτα. Συνεπώς το τραγούδι είναι (κατά την γνώμη μου) ταυτόχρονα ερωτικό και πολιτικό.
   lilac365
30-06-2017 02:51
ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΤΥΧΗ , ΝΑΙ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΤΥΧΗ ΒΡΕΘΗΚΑ ΕΓΩ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΣΟΥ ΤΩΡΑ ΜΕΓΚΟΥΣΤΙΤΣΕ ΜΟΥ. ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΒΟΥΡΚΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΝΙΩΘΩ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΟΥΒΕΣ ΜΑΤΙΕΣ ΣΟΥ. ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΗ ΖΩΗ. Σ'ΕΧΑΣΑ ΟΜΩΣ... ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΞΙΑ ! ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΠΕΤΥΧΑΜΕ ΤΥΧΑΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΜΑ , ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΤΟ ΟΥΡΛΙΑΧΤΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΣΟΥ ΖΗΤΟΥΣΕ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΦΥΓΕΙΣ.... ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΟΥ ΖΗΤΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΟΥ ΑΦΗΣΕΙΣ ΤΟ ΧΕΡΙ ΠΟΤΕ ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ.....ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΝΑ Σ'ΑΚΟΥΓΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΝΩΡΙΤΕΡΑ.... ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΗΞΕΡΕΣ ΤΟ ΤΙ ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΑΓΑΠΑΩ.... ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΙΝΗ ! ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΚΡΑΤΑΣ ΤΟ ΧΕΡΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ , ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΑΛΛΑ ''ΠΑΤΟΥΣΑΚΙΑ '' ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΚΑΝΩ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟ. ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΚΑΝΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΨΥΧΟΥΛΑ ΜΟΥ..... ΕΙΤΕ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΕΙΤΕ ΟΧΙ ΕΙΣΑΙ Ο ΑΝΤΡΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ. ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΩ ΤΟΥΣ ΕΓΩΙΣΜΟΥΣ , ΤΗ ΨΕΥΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΜΕΤΡΗ ΑΝΑΓΚΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΑΣΗΜΑΝΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΝΑ ΠΟΝΕΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ. ΤΩΡΑ ΠΛΕΟΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΨΗΘΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ , ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΤΙ ΕΜΕΙΝΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΧΘΩ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΜΟΥ ΣΑΝ ΜΙΑ ΩΡΙΜΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ( ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΠΡΙΝ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ , ΠΛΕΟΝ ΘΑ ΛΕΩ ΜΟΝΟ ΔΙΠΛΑ ΜΟΥ ) ΔΙΠΛΑ ΤΗΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΑΝ ΑΝΤΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ ΦΤΕΡΑ.... Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΟΛΑ , ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΣΟΥ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΔΑΚΡΥΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΙ ΕΔΩ ΝΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΣΜΙΞΟΥΜΕ ΩΣ ΤΟ ΤΕΡΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.........
12/05/13 Η ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΟΥ ΕΣΥ , ΝΙΚΟΛΑΕ. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ.
   netriofron
02-04-2017 14:15
Το ''Άλκης Αλκαίος'' ειναι το καλλιτεχνικό όνομα ,του ποιητή και στιχουργου , Βαγγέλη Λιάρου ,απο την Πάργα [1949 – 2012]

[ ΒΙΚΙΠΕΔΙΑ ]
   netriofron
01-04-2017 16:03
Ο Μανώλης Μητσιάς αφηγειται :
...... Ερωτικό-Με μια πιρόγα» («Εμπάργκο» 1982 - Θάνος Μικρούτσικος, Αλκης Αλκαίος): «Οταν μου 'πε ο Θάνος να το ηχογραφήσουμε, άλλαξα για χάρη του -και για να μπορέσω να το πω- δισκογραφική εταιρεία» ......

ΠΗΓΗ = [ http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=25549 ]
   megoustis
07-08-2016 05:13
Κάθε φορά που το ακούω με πνίγουν τα δάκρυα και νιώθω ένα σφίξιμο στην καρδία ... Σ΄αγαπάω ψυχή μου, γι΄αυτό, και ας μην το καταλαβαίνεις. Είσαι μοναδικός άνθρωπος και υπέροχος .... Δεν αντέχω να σε βλέπω να πονάς ... Ίσως κάποια στιγμή καταλάβεις τι έχει αξία από όλα αυτά και σταματήσεις να βασανίζεσαι . Ελπίζω μέχρι τότε να με κρατήσεις δίπλα σου . Σ΄αγαπάω άπειρα και πάντα θα το κάνω............. https://www.youtube.com/watch?v=2DVYiHqYv2A
   Kipourosgr
28-01-2016 00:37
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΛΗΣ https://www.youtube.com/watch?v=09qoYLrlt_M
   skorpios 76 hlias
17-08-2015 02:39
Ποίηση που σε συγκλονίζει...κατηγορία απο μονο του....ερωτικό και πολιτικο....χαοτικό και απόκοσμο..... ::theos.:: ::theos.:: ::theos.:: καλό ταξίδι μεγάλε Άλκη....
   Αλκμάν
27-07-2015 19:46
Γράψτε λάθος. Μόλις διάβασα από ένα σάιτ πως η κοπέλα του Αλκαίου πέθανε από καρκίνο. Επίσης, ο Αλκαίος περιέγραφε μέσα από το ποίημα του "Κακόηθες μελάνωμα" την κηδεία της.
   Αλκμάν
24-07-2015 02:14
Το σπουδαιότερο τραγούδι της Μεταπολίτευσης. Πιστεύω πως κανένα ποίημα, όσο καλύτερο κι αν είναι, δεν μπορεί να το επισκιάσει αυτό το τραγούδι. Όσο για κάποιους που διάβασα παρακάτω, ο Πασχαλίδης στο βιβλίο του γράφει πως ο Αλκαίος και η αγαπημένη του χώρισαν και όχι πως αυτή πέθανε.
   Αλκμάν
24-07-2015 02:11
Το σπουδαιότερο τραγούδι της Μεταπολίτευσης. Πιστεύω πως κανένα ποίημα ή τραγούδι δεν μπορεί να το επισκιάσει
   Danai2015
28-02-2015 01:04
::kiss.:: https://www.youtube.com/watch?v=676YNFa0FIU&list=PLBjw3Sn-SgR-wyQYLKx7buTujxVbLX-BF&index=12
   arisgoku
18-01-2015 15:27
Εδώ είναι Αττική, θεών καμάρι
κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό
που ασκούνται βρίζοντας στη Σούδα οι αμερικάνοι
   minnie93
12-05-2013 00:17
sta dyo eipes tha kopei h zwh sou...
   green tekes
31-03-2013 08:36
Αχ, Αντιγόνη μου!
Να ξερες πόσο σ' αγαπώ
   πεζοπορος
21-11-2012 17:49
Κι όμως ο αλκαίος (ψευδώνυμο) είναι εφοριακός.
   gmos63
13-07-2012 14:13
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΔΕΥΕΣΤΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ.ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΒΙΩΣΕ.ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΣΠΟΥΔΑΖΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΣΕ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΕΞΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΚΗΠΟΙ ΚΡΕΜΑΣΤΟΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΝΤΟΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΠΩΣ ΝΑ ΗΜΕΡΕΨΕΙ ΟΝΟΥΣ ΜΕΝΑ ΣΕΝΤΟΝΙ)ΠΟΥ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ (ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΠΝΙΓΗΚΕ ΕΞΟΥ ΚΑΙ ΣΚΕΠΑΣΕ ΑΛΜΥΡΑ...)ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΚΟΥΡΙΑΣΕ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ.
   διηνεκης μενδαιος
30-01-2012 12:58
Του νοτη η εκτελεση,οχι μονο για το θεμα της φωνης αλλα διοτι με τα αλλαγμενα λογια δινει στο τραγουδι μακραν την πιο ΕΛΛΗΝΙΚΗ εκδοχη.......χωρια οτι ο μπασης κ οι αλλοι λενε γλυφο νερο ενω ο νοτης λεει γλυκο νερο κ οποιος εχει παει στον ομφαλο της γης(δελφους) θα σ πει οτι το νερο ειναι ΓΛΥΚΟ κ ΟΧΙ ΓΛΥΦΟ!!!!!!!!! ::mad.::
ξεχασα λεει "ηταν καποτε η αττικη ηταν των 12 ΘΕΩΝ νταμαρι","να ασκουνται με τα γουστα τους στην κυπρο οι εγγλεζοι κ οι τουρκοι οι φανταροι","ασκουνται μεχρι σημερα οι αμερικανοι" εξ'ισου δυνατα σημεια
   anonnnn
27-11-2011 07:55
Den me endiaferei i epexigisi tou alkh pragmatika... O rossoneri edwse tin kaluteri exigisi kata ti gnwmi mou. H kopela mou einai ameriki kai einai akrivos opos eipe o rossoneri to tragoudi me ekfrazei apeira. Apo ekei kai pera exw na pw... Mitropanos, Mitropanos, Mitropanos kai Mitropanos. O monos pou borei na me agixei me auto to tragoudi einai ekeinos. Telos.
   XPotter
14-11-2011 15:19
Ας μας εξηγήσει κάποιος....ίσως ο ίδιος ο στιχουργός....τι θέλει να μας εννοήσει.

Κάποιοι καψούρηδες , καλό είναι να μην παρασύρονται από σαχλο-κουλτουριάρικους στίχους , που γράφονται για να γράφονται , με κάποιο δήθεν νόημα το οποίο σαφέστατα δεν εξάγει σαφές συμπέρασμα.

Και όταν γράφει κάποιος στοχευμένα για ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ σκοπούς καλό είναι να επεξηγεί και στο ακροατήριο , τι στο καλό , θέλει να πει. Για να ξέρει ο καθένας που πατάει και τι πιστεύει !

ΘεοΦάνης
   LittleTas
02-11-2011 23:38
Θεσσαλονικη...φοιτητοπαρεα...μετα απο πολλα κρασια και ρετσινες σ καποιο ρεμπεταδικο...καημοι πονοι αγαπες..
ποσο ομαρφα τραγουδια εχουμε...ποσο ομορφα!
   Παντάξενος
27-07-2011 15:26
Ένα από τα πιο όμορφα και ταξιδιάρικα κομμάτια. Όπου γράφει στίχους ο Αλκαίος, είναι εγγυημένη η τρελή έμπνευση και η καλόγουστη υπερβολή που σε πάει αλλού. Που σε μερακλώνει με ρεαλιστικές και φανταστικές εικόνες που μπορεί να βγάζουν ένα "χάος" αρχικά αλλά στο τέλος συγκλύνει στην "μουσική τάξη". Φυσικά δε θα γινόταν τόσο τεράστιο αυτό το κομμάτι χωρίς την απίστευτα προσεγμένη μουσική που για άλλη μια φορά έδωσε ο Θάνος Μικρούτσικος. Μελωδία που ξεφεύγει και σου δείχνει το τεράστιο ταλέντο αυτού του ανθρώπου.

Σχετικά με την εκτέλεση τώρα (που είναι το λιγότερο σε τέτοια δημιουργήματα), συμφωνώ με τον/την Julius. Αν εξαιρέσεις ότι ο Καρράς απλά το κατακρεούργησε, όλοι οι υπόλοιποι έδωσαν το δικό τους στοιχείο. ΩΣΤΟΣΟ, όπως και να 'χει εγώ πιστεύω πως η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ αυθεντική εκτέλεση -του Μητσιά- δεν συγκρίνεται με κανενός άλλου. Είναι απλά η τέλεια.

Συγχαρητήρια σε τέτοιες συνεργασίες, μακάρι να μην τελειώσουν ποτέ και να κρατάνε την ελληνική μουσική σε ένα επίπεδο.
   Kate
01-04-2011 20:48
http://www.youtube.com/watch?v=j3IiqUJ8H-I
   Julius
06-03-2011 12:49
όλοι εξαιρετικοί ερμηνευτές.. Μητροπάνος, Χαρόυλα, Βασίλης, Νότης, Καρράς.. όλοι έδωσαν κάτι δικό τους!!
::theos.:: ::up.:: ::theos.::
   S.M.O.B.Y.
11-02-2010 07:27
Το κομμάτι απλά χαράζει την καρδιά μου.....ΤΕΛΕΙΟ!!! ::theos.::
   greekmusic4ever
06-02-2010 01:19
Einai ntropi na sigkrinoume kalitexnes. Polles fores mou eipan na tous pou tin gnwmi mou gia to pios tragoudistis erminefse ena tragoudi kalitera. H apantisi einai k oloi osoi to eipan. O kallitexnis me to na erminefsi ena tragoudi ekfrazei tin 4ixi tou opote kanenas dn einai anwteros h kaliteros apo ton allo gt poli apla oloi edwsan kati. Mia diaforetiki erminia h ena diaforetiko pono apo tin 4ixi tous ston akroati!!!
   captainhook
25-01-2010 02:06
Ένα τραγούδι που σε ταξιδεύει..... ::rol.::
Αχ!
   charis.13
13-11-2009 03:35
παιδια το έχω ακούσει απο Μιτροπάνο, Βασίλη, Χαρούλλα, Αρχοντα, Κουρκόυλη και Αρβανιτάκη...Το τραγουδι είναι τέλειο με όλη τη σημασία τησ λέξης...Σαν τη πρώτη και μεγάλη ερμηνεία του Μανώλη Μιτσία δεν υπάρχει..!!!
   ΠΑΓΓΑΙΟΡΙΤΗΣ
26-09-2009 05:44
ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΜΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ
ΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ,ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΥΤΕΛΙΖΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ.(ΓΙ'ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ....ΠΟΛΙΤΙΚΟΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ Σ'ΑΥΤΟ ΤΟ
ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ)
   kiriakos_cy
05-07-2009 10:21
akousa tin ektelesi apo ton noti polli orea alla protimo vasili ::rock.::
   ksifias
28-06-2009 14:08
oraies oi ekteleseis twn mitsia ,alexiou, papakonstantinou, mitropanou,alla h ermeinia tou ARXONTA einai apotheotiki.
o kathenas panta me tin apopsi tou...........
   charis.13
25-06-2009 02:33
simfonw...to tragudi ine telio...!!!exo to exo se ektelesi apo to Noti ke ilikrina telio...!!!
   μικρός τιτανικός
28-05-2009 06:47
παιδιά, δεν ξέρω, εγώ έχω ακούσει μόνο την εκτέλεση Παπακωνσταντίνου και την βρίσκω μοναδική... άλλωστε, έχει μοναδική φωνή και φοβερή εκφραστικότητα ο Βασίλης... όποιος και να το λέει πάντως, είναι τόσο ωραίοι οι στίχοι του και η μουσική του, που δεν μπορείς παρά να αφεθείς και να το απολαύσεις...

::theos.::
   Pepe!
26-05-2009 00:54
sygxarhthria ston Alkh Alkaio gia to epos pou empneystike kai egrapse! oloi apothewnete ton Mhtsia, omws o Mhtsias tragoudaei! o Alkaios to egrapse!
   Gourounitsa_gr
17-05-2009 23:08
Ειλικρινα ειναι απο τα κομματια που μπορεις να τα ακους συνεχεια μεχρι να καταλαβεις ακομα και την τελευτια του λεξη.... Εκπληκτικο!!!
   kiriakos_cy
14-05-2009 13:26
KATAPLIKTIKO
   ΜΑΡΙΑ.X
25-04-2009 08:07
ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΤΟ ΕΧΕΙ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΕΞΑΙΡΕΤΗΚΑ!
   armyjohn
06-04-2009 23:34
"Σκούριασε το κλειδί του παραδείσου"... ::angel.::
Δύσκολα ανοίγει πλέον η πόρτα του παραδείσου, μέχρις ώτου να σπάσει τελείως το κλειδί μες την κλειδαριά και να μην ανοίξει ποτέ ξανά... Οπότε το όνειρο του παραδείσου θα χαθεί μια για πάντα.... ::down.::
Άρα μας απομένει μόνο η κόλαση... ::devil.::
   Tom66
31-03-2009 12:06
...αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη...
Σε λέγαμε (;) Που είσαι αγάπη; Μόνο όταν τη χάσεις νοιώθει πόση χαρά έδεινε στη ζωή σου...1326
   MariannaElp
25-03-2009 06:41
ΛΟΥΚΑΣ ...ΑΠΙΘΑΝΟΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ, ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΕΔΩΣΕ ΡΕΣΤΑ ::up.::
   Aetos94
24-03-2009 06:18
::1151.::
   Aetos94
24-03-2009 06:16
Νοτης ρε...η καλυτερη ερμηνεια!!!
   MariannaElp
01-03-2009 15:10
Ekpliktiki ke i erminia apo ton Louka. Me dinami kai ebnefsi. Enas toso neos tragoudistis na to erminevi toso kala. Ine ena tragoudi me ekpliktiko stiho pou zontanevi kai pernai mesa mas ke apo tin katallili erminia. Eho berdefti prospathontas na to apokodikopiiso kai pragmatika tha ithela tin erminia tou Alkaiou. Tha me endiefere na mas elege tis dikes tou erminies to niothoume mas sigini alla to erminevoume o kathe enas diaforetika. Gia mena to tragoudi afto ine siglonistiko kai siginithika teleftea akougontas to opos sas ipa apo ton Louka.
Bravo tou.
   xXxGiAnNaxXx
16-02-2009 06:32
arictourghma apla...! ::theos.::
   I0aNν4
14-02-2009 09:16
ena monadiko tragoudi....
ka8e fora pou to akouw anatrixizw..
einai pragmatika poly sygkinhtiko tragoudi..
k malista apo oles tis ermhneies einai 3exwristo k teleio!
   Φαληρέας
31-01-2009 02:30
Εκπληκτικό!!!
   partenza
28-01-2009 12:59
theiko...
   clumsy
24-01-2009 07:04
nomiza oti prwti ektelesi itan t safakianki..oti na'nai.!!
opos k na'xei to kommati einai apla anatrixiastiko!! teleio!! auta einai tragoudia,oxi ta kainouria me ena refrenaki pop gia maliotaki k mpezentakou!! oust!!
   ponywa
06-01-2009 03:08
το τραγούδι το είχε πει πρώτη φορά η Χαρούλα σ' ένα live, αλλά επίσημα σε δίσκο κυκλοφόρησε από το Μητσιά.παρ' όλα αυτά, η πρώτη εκτέλεση ανήκει στη Χαρούλα!!! ::yes.::
   djz7000
28-12-2008 14:41
Πολύ καλοι οι Αλεξίου, Σφακιανάκης και Μητροπάνος και πραγματικά έχουν ερμηνεύσει κομμάτια που σε κανουν να ανατριχιάζεις.
Κατα τη γνώμη μου όμως μετα το Μανώλη Μητσιά το χάος οσον αφορά στην ερμηνεία του ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ τραγουδιού.
   panos 13
19-12-2008 04:01
Οι καλύτερες ερμηνείες για μένα σε αυτό το τραγούδι του Μητροπάνου και του τερζή. ::yes.::
   wpgeorge
21-11-2008 05:56
Αν θέλετε το τευχος 303 του ΔΑΥΛΟΥ καντε του ένα googl-ιασμα με "Περιοδικό ΔΑΥΛΟΣ τέυχος 303" και συνθέστε τα αποσπάσματα (τέτοιο ποίημα πρέπει να ιδρώσεις για να το ερμηνεύσεις η αλήθεια είναι..!). Αν και γενικά συμφωνώ με το φίλο ότι του καθενός μας τα βιώματα δίνουν διαφορετική ερμηνεία, κι αυτή είναι η μαγεία της ποίησης
   sweetmel
15-11-2008 12:34
δεν υπαρχει !

   takhsa
05-10-2008 02:37
1255
   takhsa
05-10-2008 02:35
::theos.:: ::up.:: ::theos.::
   arxiparalias
28-09-2008 14:16
gia mena oi kalyteres ekteleseis tou tragoudiou einai apo ton sfakianaki kai meta apo ton mitropano. de lew megalos ermineyths kai o mitsias kai h xaroula alla mou akoygetai pio swsto otan to leei o notis.
   elle88
23-08-2008 11:07
ΛΟΙΠΟΝ,ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙ,ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΠΩΣ Ο ΑΛΚΑΙΟΣ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΟ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΗ ΓΕΝΟΒΑ..ΕΤΣΙ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕ ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΑΠΑΤΟΜΑΙ ΤΟΘ ΠΗΡΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ...
   ouzounis
14-07-2008 17:23
είδες κι αυτός ο άνθρωπος τι έκανε; τα είπε.
   necro12
12-05-2008 06:28
Ο πέμπτος στίχος της τρίτης στροφής είναι κανονικά: "αγάπη, που σε λέγαν Αντιγόνη" (στο ένθετο βιβλιαράκι του Ανθολογίου έχει τους στίχους όλων των συμπεριλαμβανομένων τραγουδιών).
   necro12
11-05-2008 07:08
Μην προσπαθείτε να ερμηνεύσετε το νόημα αυτού του τραγουδιού διαβάζοντας τους στίχους. Απλά ακούστε το και τα συναισθήματα σας, θα σας οδηγήσουν σ' ένα δικό σας, μοναδικό συμπέρασμα. Αφήστε τη ψυχή σας να σας οδηγήσει σε αυτό και όχι τη λογική. Όσο για την ερμηνεία, έχω ακούσει μόνο της Χαρούλας, από την οποία και έχω μείνει συγκλονισμένος!
   xwris esena etsi ki alliws eim
10-05-2008 04:41
Δεν κατάλαβες ακόμη γιατί είναι το αγαπημένο μου, ολόλευκο φτερούγισμα, καινούρια φυγή μου?
   Μάνος Σταυριανός
15-04-2008 17:17
nomizw oti to tragoudi ayto einai mia pragmatikothta...
   Απειρανθος
10-04-2008 07:48
to kalytero tragoudia panelladika...
   messie_21
31-01-2008 06:08
Καταπληκτικό! ::theos.::
   manesara
31-01-2008 05:47
Χωρις πολλα λογια και αναλυσεις: Το μοναδικο εντεχνο ζειμπεκικο.
   Sfakianakis-Arxontas
30-01-2008 14:10
to tragoudi ayto to akousa live perisi to kalokairi apo ton manoli mitsia

kai fetos ton xeimona apo ton noti sfakianaki

kai h dyo ekteleseis mou aresane

omws to ti egine otan to eipe o notis sto enastron den perigrafete
apla koryfh!
   superpeliz
26-01-2008 18:27
ρε παιδια με μπερδεψατε..!!!!!!! ειναι ενα αγαπημενο μου τραγουδι,αλλα ποτε δε καταλαβα τι ηθελε να πει..κ με τις παραπανω αναλυσεις-οι οποιες ειναι σαφεστατες- εχασα τη μπαλα πανω που κατι πηγα να καταλαβω..!

Οφου..! ::lost.::
   ελευθερία!
14-01-2008 14:21
den exw logia... den uparxoun tragoudia san auto...se anatrixiazei! mpravo ston megalo poihth!
   mikroula@
23-12-2007 15:32
υπεροχο κομματι..μου θυμιζει μασκες 28η οκτωβριου
περυσι..(2006)..πως περασε ο καιρος..
σε λατρευω ακομα για οσα μου χαρισες,για οσα μου εμαθες,ακομα κ για οσα αφησαμε στην μεση..
ας ειχα ενα σημαδι οτι θα γυρισεις,οτι μ'αγαπησες κ εσυ
κ δεν ησουν απλα ενα παιδακι που επαιξε με τα πιο
ομορφα κ τρυφερα μου χρονια..γυρνα πισω κ στα δινω
ολα καρδια μου..δεν θελω να περασω αλλο καιρο καιρο ετσι..
το κομματι αυτο σε θυμιζει οσο κανενα αλλο...
ΣΚΟΥΡΙΑΣΕ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ????
να ειχα μια απαντηση...
   RΑΙSΑ...!
19-12-2007 02:04
ΑΠΛΑ ΥΠΕΡΟΧΟ..
   manou...
04-11-2007 13:46
Oti tragoudi exw diavasei pou einai se mousikh 8anou mikroutsikou k stixous alkh alkaiou,einai pragmatika yperoxo,auta pou lene ta logia exoune va8y nohma.... Ki auto to kommati. . .apisteuto... ::smile.::
   Αθηνά16
28-08-2007 05:47
Είναι ένα υπέροχο τραγούδι.... Στίχος με νόημα, μουσική που σε καθηλώνει... Δύσκολο να ακούσεις τόσο καλά τραγούδια σε μια εποχή όπως τη σημερινή... Κι εγώ νομίζω ότι η τελευταία στροφή συνδεέται με το θάνατο είτε κυριολεκτικά είτε τον αυτόν τον πνευματικό της αγάπης και της σχέσης με την αγαπημένη του και της απόστασης μεταξύ τους.Μήπως ξέρει κανείς πού μπορώ να βρω αυτό το περιοδικό (ΔΑΥΛΟΣ) για να διαβάσω την ανάλυση?
   saeedsharbati
16-08-2007 08:31
iperoxos stixos ,iperoxi foni,iperoxi mousiki...oti allo na poume perissevei.........
   Αφιερωμένο από ελιζα - .............
για χαρη - ..............
31-07-2007 19:56
για τις στιγμες που μου χαρισες και τις στιγμες που μου στερησες.σε αγαπω ::kiss.::
   NRITSI
22-07-2007 08:33
Παιδιά, μπορείτε να βρείτε την πραγματική ερμηνεία του φοβερού αυτού τραγουδιού στο περιοδικό ΔΑΥΛΟΣ τεύχος 303 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007 και συγκεκριμένα στη σελίδα 21081. Αξίζει να το διαβάσετε. Θα εκπλαγείτε. ::wink.::
   in-no-cent
23-04-2007 15:14
ο μητσιας το ειπε πρωτος και ειναι απλα ενα ποιημα του αλκαιου, ενα ποιημα σαν και αυτα των μεγαλων του ειδους (καββαδιας, καριωτακης κλπ) απο εκει και περα ας το ερμηνευσει ο καθενας οπως το αισθανεται στη ψυχη, τη καρδια και το μυαλο του, αλλωστε γι' αυτο υπαρχει η ποιηση, για να μας ταξιδευει σε μερη οπως η γη των βησιγοτθων... ισως το καλυτερο ελλ. τραγουδι ολων των εποχων... επισης πολυ ωραια το ειπε και ο παπακωνσταντινου...
   paparos
24-03-2007 06:15
Paidia lathos ekana prin i thela na po

O Mitsias se meraklwnei, i xaroula se kathilwnei kai o notis se ksenerwnei.
   paparos
24-03-2007 06:11
O Mitsias se kathilwnei, i Xaroula se kathilwnei kai o notis se ksenerwnei
   Φένια!!!!!
23-03-2007 18:35
Δεν υπάρχουν λόγια για να σχολιάσεις αριστουργήματα! Τι υπέροχος συνδυασμός αυτός Αλκαίου, Μικρούτσικου, Μητσιά ε? Υποκλίνομαι!!!!!! ::theos.:: ::theos.:: ::theos.::
   Κάιν
06-03-2007 12:22
Γεια σου Πάργα με τα ωραία σου ::blush.::
   alveolina
01-03-2007 16:45
ipeirwti,exw akousei oti einai pseudwnumo to alkis alkaios.isxuei?an nai ksereis to pargmatiko tou onoma?estw to mikro?
   Ηπειρωτης
18-02-2007 13:54
alveolina εχω την τιμη ο Αλκης Αλκαιος να ειναι πατριωτης μου....εγω βεβαιως και τον εχω δει και τον βλεπω καθε καλοκαιρι....Ειναι ενας πολυ απλος ανθρωπος (δεν φανταζεστε ποσο χαμηλων τονων) που δεν τον εχετε δει στην τηλεοραση, διοτι δεν ειναι στην ιδιοσυγκρασια του, δεν το επιδιωκει, δεν θελει να προβληθει και δεν θα προβληθει ποτε στα ΜΜΕ....Προτιμαει να πινει τον καφε και το ποτο του στο καφενειο ησυχα, και να κουβεντιαζει με τις ωρες με τους δικους του ανθρωπους, την παρεα του και τους φιλους....και φυσικα να γραφει τοσο ωραια ποιηματα
::smile.::
   alveolina
27-01-2007 20:34
paidia na rwtisw kati?ton alki alkaio ton exete dei pote?kserete poios einai?
   meterizi
23-01-2007 18:31
rossonerri kai ego to idio pistebo!
   Ayr
23-01-2007 08:11
upoferw ponaw gia esena.... kalitera na pai8ena twra...
   Εmpneusi
05-01-2007 17:50
Ασχολείστε με το ποιός το είπε καλύτερα?
Είστε όλοι μεμψίμοιροι! Αξία έχει ο στίχος!
Πρώτος το είπε ο Μητσιάς, τέλος! μη διαπραγματεύσιμο!*! Σημαίνει αυτό που θέλει να λάβει ο αναγώστης,
πρόκειται για ποίηση, Αλκης Αλκαίος!!!!
Στον καθένα αρέσει από άλλον τραγουδιστή,
αλλά όλοι οι τραγουδιστές το είπαν γιατί τους άρεσε,
και το σεβάστηκαν μέχρι τέλους!
Επίσης, μην συγκρίνεται τις ζωντανές εμφανίσεις και συναυλίες
με τα στούντιο!!!
Τέλος, προσωπικά πιστεύω, ότι είναι καλύτερο ζεϊμπέκικο στην εκτέλεση του Μητσιά( μόνο απ' αυτόν το χορεύω!!!), ενώ απ' τον Νότη Σφακιανάκη το προτιμώ στο κέντρο όταν λέει:
''και εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό
που ασκούνται μέχρι σήμερα
στην Κρήτη οι Αμερικάνοι''

::cool.:: ::cool.:: ::cool.::
   Vangos
03-01-2007 06:19
Ρε παιδιά, ο ποιητής θέλει να πει αυτό που θέλει να διαβάσει ο αναγνώστης. Δεν υπάρχει σωστή και λάθος ερμηνεία (τουλάχιστον σε ποιήματα όπως αυτό). Αν αυτό βλέπετε εσείς, τότε αυτό είναι και το σωστό...

Κατά τ' άλλα, τι να πω; Ότι είναι τραγουδάρα; Ότι έχει εξαιρετικούς στίχους και μουσική; Νομίζω δε χρειάζεται... Τρομερός ο Μητσιάς, καθηλωτική η Χαρούλα, αλλά θεωρώ ότι ο Μητροπάνος κατάφερε και αυτός να το κάνει δικό του.
   kleioeuterpe
25-12-2006 12:19
είναι η γη των Βησιγότθων η Ισπανἰα μου;;;
¿por qué no? ::smile.::
   Αφιερωμένο από ekeinos - thessaloniki
για alexia - irakleio
19-11-2006 10:18
stin alexia k oles tis nixtes pou tha thela na xa zhsei mazi tis k pou exasa tin efkairia na zisw.s agapw k se thelw.panta.
   Lemesos
17-09-2006 07:42
Mitsias !!!
   Ανώνυμο σχόλιο
17-07-2006
OTI KALITERO EXEI POTE GRAFTEI
   Ανώνυμο σχόλιο
16-07-2006
εκπληκτικό το τραγούδι αλλά πολύ περισσότερο ο Θάνος!
   Ανώνυμο σχόλιο
25-06-2006
Otan to tragouda i Xaroula ,oi ipoloipoi perissevoun...!!
   Ανώνυμο σχόλιο
12-06-2006
ama 8eloume vgazoume kai gamw ta tragoudia!
   Ανώνυμο σχόλιο
06-06-2006
θα το αφιερωσω σε εναν μουσικο οπου τον αγαπαω πολυ και τον βλεπω δυστυχως να καταστρεφεται.πως να ηρεμησει ο νους με ενα σεντονι....σε ποιον γαλαξια να τον βρω...............
   Ανώνυμο σχόλιο
29-05-2006
aspoume den katalavate pos an den to elege o notis mia megali merida akroaton den tha ixe mathi to tragoudi! kai to tragoudi opos to tragouda agkizi tin teliotita den mimite kanena exi diko tou stil kai gia onoma tou theou min iste etsi les kai ekane ierosilia AFTO POU EKANE O NOTIS LEGETE SEVASMOS giafto kai sto cd p to simperielave legete empiriwn sillektis mono gia filous ta simperasmata dika sas
   Αφιερωμένο από Καργκούνα - Ζύριχη
για Θέμη - Αθήνα
12-05-2006 18:08
Αν ήξερες πόσο έκλαψα για σένα... ::razz.:: ::razz.::
   Ανώνυμο σχόλιο
12-05-2006
φοβερο τραγουδι.ανατριχιαζεις οταν το ακους.δεν ξερω αν συμφωνειται αλλα ειδικα η εκτελεση του τραγουδιου απο το Σφακιανακη ειναι υπεροχη
   Ανώνυμο σχόλιο
09-05-2006
"..Αγαπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη..." οχι σε λέγαν... Γίαννης
   Ανώνυμο σχόλιο
26-03-2006
Anaferetai ston kathe ELLINA.Anaferetai stin ELLADA.Anaferetai stin shesi tou Ellina me tin Ellada.Anaferetai sti shesi tis Ellados me ton Ellina.Anaferetai kai se aftous pou ehoun valei sto mati kai tin Ellada kai ton Ellina.
   Ανώνυμο σχόλιο
15-03-2006
THEIKO TRAGOUDI !!!! O Papakwnstantinou se live ektelesi to kanei akoma kalutero... Nikos
   Ανώνυμο σχόλιο
13-03-2006
Mallon apta kalitera tragoudia pou exoune grafti pote...
   Ανώνυμο σχόλιο
23-02-2006
προσπαθώ να καταλάβω σε ποιον μπορεί να απευθύνεται το τραγούδι. Υπέθεσα ότι λέει για το αρχαίο ελληνικό πνεύμα. Καμιά άλλη γνώμη κανείς; Το τραγούδι είναι υπέροχο
   Ανώνυμο σχόλιο
23-02-2006
αναφέρεται όχι απευθύνεται σόρρυ για το λάθος
   Ανώνυμο σχόλιο
17-02-2006
Ενα από τα καλύτερα ελληνικά τραγούδια που έχουν γραφτεί. Νομίζω πως όλοι νιώθουμε περήφανοι που υπάρχουν στην ελληνική μουσική τέτοια διαμάντια. Χρύσα.
   Ανώνυμο σχόλιο
02-02-2006
Μανώλη Μητσιά...σε λατρεύω....Θεωρώ καλλίτερη απ' όλες την ερμηνεία του Μητσιά, στο live του "Τα μεγάλα τραγούδια", του 2003...΄κυρίως όπως λέει την δεύτερη φορά τη λέξη "βρίζοντας"...με πεθαίνει...
   Ανώνυμο σχόλιο
28-01-2006
poly kallo exo trelathei na to akoyo
   Ανώνυμο σχόλιο
25-01-2006
Οι στίχοι αυτοί με τη μουσική επένδυση και ΤΗ "φωνή" του Μανώλη Μητσιά μου έχουν σημαδέψει το μυαλό και τη ψυχή.... από παιδί! [manosBMW]
   Ανώνυμο σχόλιο
24-01-2006
Πραγματικά φανταστικό...Και η εκτέλεση των Μητροπάνου-Μπάσση-Αδαμαντίδη άψογη!!
   Ανώνυμο σχόλιο
03-01-2006
kala vre paidia, tosi sizitisi gia to ti?E3IGISTE PLS TO TRAGOUDI KAI GIA EMAS TOUS AMORFOTOUS!
   Τελώνιο
30-12-2005
Επίσης, μια ακόμα εκτέλεση του συγκεκριμένου τραγουδιού με μεγάλη επιτυχία ήταν από τη Σωτηρία Μπέλλου...
   libertad
29-12-2005
Φαιό νταμάρι είναι ο στίχος, σωστά το έχουν γράψει και όχι θεών νταμάρι, όπως διάβασα παραπάνω.
   Ανώνυμο σχόλιο
25-12-2005
re kobleksikoi giati diladi na min to pi o sfakianakis?stin epoxi tis pseftokulturas pu zume afta sas exun fai k de tha pai brosta i ellada pote ,mizeroi oxaderfistes
   Ανώνυμο σχόλιο
17-12-2005
ti len oi stixoi vre paidia..??
   Ανώνυμο σχόλιο
13-12-2005
εξαιρετικοί στίχοι, εξαιρετική μουσική, εξαιρετική ερμηνεία
   Ανώνυμο σχόλιο
23-11-2005
Το κομματο αυτο το λεει και η Ελενη Βιταλη φετος στο προγγραμμα της με τον Παπακωνσταντινου....Μετα την εκτελεση της Αλεξιου ,ειναι πιο καλη....
   Αφιερωμένο από stathis - athens
για polet-boloula - athens
27-10-2005 02:54
ΟΤΑΝ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΓΕΛΑΣ ΜΟΥ ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ ΤΗ ΖΩΗ,ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΓΙΑΤΙ Σ'ΑΓΑΠΩ!!!!!! ::lost.:: ::lost.::
   Ανώνυμο σχόλιο
27-08-2005
δεν προκειται για στιχους αλλα για ποιηση
   Ανώνυμο σχόλιο
21-08-2005
Το ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ επιτέλους έγινε τραγούδι και το έψαλλαν απλώς τέλεια Μητροπάνος, Αδαμαντίδης,Μπάσης
   Ανώνυμο σχόλιο
18-08-2005
Το τραγούδι είναι υπέροχο...Ειναι το "τραγούδι μου". Αντιγόνη
   Ανώνυμο σχόλιο
18-08-2005
E,oxi kai o Sfakianakis to kommati afto........Asto diavolo......XARULA KAI MONO XARULA.............
   Ανώνυμο σχόλιο
27-07-2005
καλη η Αλεξιου αλλα δεν συγκρινεται με τον Μητσια το τραγουδι το λεει τελεια.
   Αφιερωμένο από athanasia -
για kosta -
06-07-2005 11:59
σε λατρευω γλυκα μου! ::love.:: ::love.::
   Ανώνυμο σχόλιο
24-06-2005
Κατά την γνώμη μου το καλύτερο ελληνικό τραγούδι. Το πιό αργό, βαρύ και δύσκολο ζεΐμπέκικο
   Ανώνυμο σχόλιο
16-06-2005
Επειδή στο θέμα της Χαρούλας έχω εντρυφήσει...
   Ανώνυμο σχόλιο
16-06-2005
sorry πατησα καταλαθος το enter... Συνεχίζω λοιπον! Το τραγούδι αυτό το είπε πρώτη η χαρούλα σε μια συναυλία με το μικρούτσικο και το Λοίζο και ηταν να το δισκογραφησει εκεινη πρωτη αλλα λογω διαφορετικής δισκογραφικης εταιρειας, το ειπε πρωτος ο Μητσιας.. ΠΗ Χαρουλα το λεει υπεροχα αλλα και η δωρικη εκτελεση του μητσια ειναι υπέροχη!!
   Ανώνυμο σχόλιο
16-06-2005
Επειδή στο θέμα της Χαρούλας έχω εντρυφήσει...
   Ανώνυμο σχόλιο
26-05-2005
τέλειο τραγούδι. το άκουσα σε εκτέλεση Μητροπάνου, Αδαμαντίδη και Μπάση και παρέλυσα, πραγματικά μαγευτικό τραγούδι σε ανατριχιαστική εκτέλεση, εκπληκτικό
   Ανώνυμο σχόλιο
26-05-2005
καταπληκτικό!!!
   Ανώνυμο σχόλιο
24-05-2005
Με το τραγούδι αυτό φαίνεται πόσο απλή είναι η μουσική. Λιτή μελωδία και ποιητικός στίχος που σε σαγηνεύει.
   Ανώνυμο σχόλιο
21-05-2005
ante pese gia ypno,den einai ayta ta tragoudia gia sena
   Ανώνυμο σχόλιο
13-05-2005
ti les re? Hmarton! Poios Sfakianakis? HAROULA kai MANOLHS
   Ανώνυμο σχόλιο
10-05-2005
αν ηταν καποιος απο σας μουσικος θα ηξερε οτι δεν ειναι 9/8 ο ρυθμος παρολο που ειναι ζειμπεκικο,το εκτελεσε ο μητσιας στο στουντιο με λαθος ενορχηστρωση,μονο ο σφακιανακης το παιζει σωστα με 14 ατομα ορχηστρα
   Ανώνυμο σχόλιο
04-05-2005
Παιδια επειδη ακουω μερικες ανακριβιες,ποσταρουμε αν ειμαστε 100% σιγουροι ποιος εχει εκτελεσει πρωτος το τραγουδι,και αυρος ειναι Μανωλης
   Ανώνυμο σχόλιο
21-04-2005
Διόρθωση: Στον Πουλαντζά είναι αφιερωμένο το "Κακοηθές μελάνωμα" και όχι το "Ερωτικό"
   Ανώνυμο σχόλιο
03-04-2005
ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ,ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ..!
   Ανώνυμο σχόλιο
18-03-2005
το αφιερωνω στον Μενέλαο...
   Ανώνυμο σχόλιο
03-03-2005
τουσ 2 στοιχους στο τελος τους αφιερωνω στη ζωη μας
   Ανώνυμο σχόλιο
22-02-2005
υπέροχο! από τα λίγα πραγματικά καλά τραγουδια!!!!
   alatsatiani2
15-02-2005
Είναι του ʼλκη Αλκαίου και έχει γραφτεί για τον Νίκο Πουλατζά όταν αυτοκόνησε στο Παρίσι πέφτοντας στο κενό αγκαλιά με τα βιβλία του
   Ανώνυμο σχόλιο
12-02-2005
ΤΟ 14 , ΤΟ 14 !!!!!!!! ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟ ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑ (ΤΟΥΣ 2 ΘΕΟΥΣ ΑΠΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ)!!!!!!!!
   Ανώνυμο σχόλιο
12-02-2005
α π ι σ τ ε υ τ ο ... απλα το καλυτερο
   Ανώνυμο σχόλιο
01-02-2005
kataplhktiko
   Ανώνυμο σχόλιο
11-01-2005
Ρε παιδιά, μπορεί κανείς να μας εξηγήσει τι θέλει να πει ο ποιητής.
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Ένα πραγματικά ωραίο τραγούδι!!   ( Θ. )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
afthentiko ke omorfo mas kani ena tragoudi   ( opozit )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Μεγάλε Μητσιά είσαι ένας από τους θεούς μου. Συνέχισε να τραγουδάς. Μη μας αφήνεις με τους άσχετους.   ( Αντώνης )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Αυτό σημαίνει "Ποιοτικό Τραγούδι"... Τέλειος εναρμονισμός στοίχων - μουσικής   ( Δημήτρης )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Οι καταπληκτικοί αυτοί στίχοι είναι του Μάνου Ελευθερίου όχι του Αλκη Αλκαίου
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Το καλύτερο ποίημα του Αλκαίου,που δεν υπέκυψε στις συστάσεις τ
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
ου Μικρούτσικου για τη λέξη "Βησιγότθων"
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
to tragoudi einai odos katapliktiko omos i ektelesi tou apo ton noti sfakianaki apoteli pragmatiki ektelesi tragoudiou ston bomo ton pseftobouzoukion kai bouzoukleri. kalitera se koutouki stin plaka paidia kai pio ftina kai pio kala tha perasete kai pio afthedika
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Από τα πιο όμορφα τραγούδια της Χαρούλας! Πάντα τέτοια!   ( Θ. )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
TELEIO TRAGOUDI!!!!!!!!SE KANEI NA ANATRIXIAZEIS!!!!!!!!!!   ( NIKOS APO GIANNENA )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Το καλύτρο ελληνικό τραγούδι...ng
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Από το σπουδαιότερα νεοελληνικά τραγούδια!Το έχει τραγουδήσει και ο Φίλιππος Νικολαόυ. Η λιτή,δωρική ερμηνεία του Μητσιά είναι εκπληκτική.   ( vagtolis )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Θεών Νταμάρι ρε παιδιά...   ( Σ. )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
και σίγουρα είναι του Μάνου Ελευθερίου...   ( Σ. )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Ena apo ta tragoudia pou to erwteyesai...!   ( Athina )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
του αλκαιου ειναι.εχω το cd και το γραφει πανω...   ( Σπυρος )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
οι στιχοι εννοω
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Εκπληκτικό... μεστό και γλυκό   ( Αλέξης )
   Ανώνυμο σχόλιο
<5/1/2005
Ένα από τα καλύτερα τραγούδια που γράφτηκαν και ερμηνεύτηκαν ποτέ!!! Συγκλονιστικό   ( ΓΣ )


Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο