Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Delphic Maxims, Δελφικά, 7 σοφών υποθήκαιhttp://users.sch.gr/ioakenanid/delfiqa.xls" />http://users.sch.gr/ioakenanid/delfiqa.xls">
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
130617 Τραγούδια, 269432 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Delphic Maxims, Δελφικά, 7 σοφών υποθήκαι
 http://users.sch.gr/ioakenanid/delfiqa.xls
 
[align=center][font=Sylfaen][color=brown]πάμπολλες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο μιλάνε για τα "147 παραγγέλματα". Άν και είδα νομίζω όλες αυτές τις ιστοσελίδες, πουθενά δέν βρήκα συλλογή 147 παραγγελμάτων. Βρήκα συλλογές με διαφορετικό αριθμό παραγγελμάτων, για παράδειγμα στη σελίδα του δήμου Δελφών έχει 138 παραγγέλματα. Ωστόσο, βρήκα το βιβλίο απο το οποίο προέρχονται αυτά τα παραγγέλματα, που δέν είναι άλλο απο την ανθολογία του Ιωάννη Στοβαίου. Εκεί ο τίτλος είναι "Σωσιάδου των επτά σοφών υποθήκαι". Δηλαδή υποθήκες, συμβουλές - αποφθέγματα των 7 σοφών, τις οποίες υποθήκες συνέλεξε ο Σωσϊάδης. Όλοι οι άλλοι που παραθέτουν κατάλογο των "Δελφικών Παραγγελμάτων" όπως τα λένε, ελάχιστα (κ μόνο απο λάθος) αποκλίνουν απο τη σειρά με την οποία παρατίθενται αι υποθήκαι στο βιβλίο του Ιωάννη Στοβαίου. Οι υποθήκες αυτές στο βιβλίο του Ιωάννη Στοβαίου δέν είναι 147, αλλα 143, το οποίο 143 δέν είναι καθόλου τυχαίος αριθμός, είναι 13 φορές το 11. Απο ό,τι λέγεται στο διαδίκτυο, υποθέτω πως τα παραγγέλματα αυτά, τα 143, κάποια στιγμή καταγράφηκαν στους τοίχους του μαντείου των Δελφών, κ χρησίμευαν ώς χρησμοί. Δηλαδή όποιος χρειαζόταν μιά συμβουλή, έπαιρνε με κάποια μαντική μέθοδο μία απο αυτές τις υποθήκες / παραγγέλματα (συμβουλές). Ύστερα απο αμέτρητες γελοίες απόπειρες μετάφρασης που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο απο ανθρώπους που δέν έχουν ιδέα απο αρχαία ελληνικά (για παράδειγμα, το ΦΥΛΑΚΗι ΠΡΟΣΕΧΕ άλλος το παίρνει ώς "πρόσεχε να μή σε βάλουν στη φυλακή"!!!) παραθέτω εδώ τις (143) υποθήκες / παραγγέλματα ακριβώς όπως έχουν στο βιβλίο του Ιωάννη Στοβαίου, κ [font=Palatino Linotype][color=red]μόλις ανοίξετε αυτό το αρχείο, ή κάνετε οποιαδήποτε κίνηση (π.χ. διπλό κλίκ σε ένα κελλί, κ έπειτα βγείτε απο αυτό), επάνω αριστερά θα δείτε έναν αριθμό που σας δείχνει ποιό είναι το παράγγελμα (συμβουλή) που σας αφορά ανάλογα με το τί ρωτήσατε ή με το τί σας απασχολεί. Έτσι έχετε την τύχη να λαμβάνετε μαντεία όπως οι αρχαίοιμας πρόγονοι. [color=brown]Το κύριο ρήμα του κάθε παραγγέλματος (υποθήκης) το δίνω σε παρένθεση στην οριστική του ενεστώτα, 1ο πρόσωπο, κ μαζί με άρνηση άν έχει. Όσα παραγγέλματα βρήκα σε συλλογές των παραγγελμάτων κ δέν είναι απο την αυθεντική συλλογή που βρίσκεται στο βιβλίο του Ιωάννη Στοβαίου, τα έχω και αυτά βάλει σε αυτό το φύλλο, κάτω απο την ροδακινi γραμμή. Είθε ο Θεός όλων των πλασμάτων μέσω αυτής εδώ της συλλογής να σας καθοδηγεί σωστά στη ζωή[/align]http://users.sch.gr/ioakenanid/delfiqa.xls


 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 10
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Συλλογή
      προφητεύειν κ λαλειν γλωσσαις
      Κατηγορίες
      Επιστήμη,Γεγονότα - Ιστορία - Μυθολογία
      Ομάδα
      Ελεύθερος στίχος - Ποίηση
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

το καλό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι καλό· το κακό, απο ΌΠΟΥ κι άν προέρχεται, είναι κακό.
 
anuya
16-04-2011 @ 07:59
http://users.sch.gr/ioakenanid/delfiqa.xls
monajia
16-04-2011 @ 08:37
::angel.:: ::angel.:: ::angel.::
Nemo
16-04-2011 @ 13:58
Ευχαριστώ! Είναι ενδιαφέρον!
montekristo
16-04-2011 @ 14:01
Εδώ έχει 111 παραγγέλματα,

http://books.google.com/books?id=Jy5FAQAAIAAJ&hl=el&pg=PA135#v=onepage&q&f=false

ενώ εδώ

www.fysis.cz/presokratici/7mudrcu/10a3.doc

μέτρησα 126 γνωμικά των επτά σοφών..και τα δυο επικαλούνται τον Δημήτριο Φαληρέα

πάντως ωραίο το θέμα ::smile.::
montekristo
16-04-2011 @ 14:22
μου έκανε εντύπωση...η πονηριά και σοφία μαζί των αρχαίων στους δελφούς, αν κατάλαβα καλά τα γνωμικά αυτά είχαν θέση χρησμών, μάζεψαν λοιπόν τα αποφθέγματα των σοφών της εποχής που οποσδήποτε θα είχαν μια ισχύ γενική-κάτι που κάνουν και οι ζωδιακές προβλέψεις του σήμερα, χωρίς να έχουν κανένα βάθος όμως- και τις εμφάνιζαν σαν θεικής καταγωγής και όποιος τα διάβαζε είχε την εντύπωση ότι απευθυνόταν σε αυτόν...
και κάτι άλλο, το Ὅσα νεμεσᾷς τῷ πλησίῳ, αὐτὸς μὴ ποίει. ποιος το είπε τελικά πρώτος? Ο Θαλής , ο Πιττακός ή ο Χριστός?
anuya
17-04-2011 @ 01:33
κάνεις μεγάλο λάθος οτι "δέν έχουν κανένα βάθος". Μόνο όποιος δέν τα χρησιμοποίησε μπορεί να το πεί αυτό.
ο Θεός μιλάει στα πλάσματα μέσω άλλων πλασμάτων, γι αυτό λέμε τον νεότερο να διδάσκεις κ τον μεγαλύτερο να σέβεσαι. Ποιός το είπε πρώτος (αυτό που σε πειράζει απο τον άλλο, μήν το κάνεις εσύ) δέν ξέρω να πώ, αυτό είναι επίσης ένα απο τα πιό γνωστά ρητά απο τα ανάλεκτα του Κομφούκιου, κ σίγουρα πρίν απο το Χριστό ήταν στις εβραϊκές γραφές, στην πραγματικότητα αυτή η αρχή ήταν γνωστή σε όλους τους λαούς, κ τα νήπια ξέρουν να το πούνε, κ δέν έχει καμιά σημασία ποιός το είπε πρώτος, σημασία έχει άν το εφαρμόζουμε.
Είμαι ευγνώμων γιατί χτές δέν μπορούσα να γράψω στο ίντερνετ ελληνικά, σήμερα μπορώ.
συλλογές παραγγελμάτων έχει οπως είπα πολλές, αυτά που έδωσα είναι ακριβώς όπως τα βρήκα στο ανθολόγιο του Ιωάννη Στοβαίου στο Googlebooks, που προφανώς είναι η πηγή όλων των άλλων.
montekristo
17-04-2011 @ 02:31
κάτσε ρε Διογένη για να καταλάβω
για το κανένα βάθος όταν το είπα αναφερόμουν στις ζωδιακές προγνώσεις και το είπα σε αντίθεση με τα παραγγέλματα τα οποία εμπεριέχουν σοφία
διαφωνούμε σε αυτό?
Έπειτα όπως λες κι εσύ
και διαπίστωσα και μόνος μου, ο αριθμός των παραγγελμάτων δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί(όχι ότι έχει και καμια αξία), γιατί τότε στο κείμενό σου λες ότι είναι 143 ακριβώς?
μου φέρνει στο νου το 11888, τυχαίο δεν νομίζω έτσι όπως το συνέδεσες με το 13 Χ 11 ::smile.::
anuya
17-04-2011 @ 03:46
ναί, οι ζωδιακές προβλέψεις είναι οι κούφιες, όχι τα παραγγέλματα / υποθήκαι. σ' αυτό συμφωνούμε. κ ουσιαστικά δέν διαφωνούμε πουθενά.
143 είναι στο βιβλίο του Ιωάννη Στοβαίου το οποίο έχω σε ηλεκτρονική μορφή (σκαναρισμένο) απο το διαδίκτυο, το οποίο βιβλίο διασώζει την καταγραφή του Σωσϊάδη, ο οποίος τα είδε με τα μάτιατου κ τα κατέγραψε με προσοχή, συνεπώς εκεινού είναι η αυθεντική καταγραφή, την οποία είναι φανερό οτι αποδίδουν όλοι οι άλλοι, αφού οι συλλογέςτους είναι φανερά παραφθορά της συλλογής αυτής του Σωσϊάδη, επι το πλείστον συμπίπτουν, αλλα έχουν κάποιες παραλείψεις κ λάθη. Ο αριθμός όντως δέν είναι τυχαίος, άλλωστε ΤΙΠΟΤΑ δέν είναι τυχαίο στον κόσμο, το 11 κ 13 είναι ιεροί αριθμοί γύρω απο τον άλλο ιερό αριθμό, το 12. Πιθανόν προτιμήθηκαν τα 11 κ 13 διότι είναι πρώτοι αριθμοί (όχι γινόμενα), κ μονοί, "αρσενικοί" αριθμοί, ενώ το 12 είναι ζυγός κ γινόμενο άλλων.
άν πάλι διαφωνείς, δέν πειράζει. Πιστεύω όμως οτι είναι χρήσιμο αυτό το αρχείο excel που ανέβασα, το χαρίζω σε όποιον μπορεί να ωφεληθεί απο αυτό.
Denis
17-04-2011 @ 12:06
Πράγματι, Διογένη, είναι, νομίζω, διαχρονική η αξία, αν όχι του συνόλου, τουλάχιστον των περισσοτέρων από τις δελφικές υποθήκες, κυρίως για την ηθική και πνευματική μας συγκρότηση, ως ατόμων, αλλά κι ως ενεργών κι υπεύθυνων μελών του κοινωνικού συνόλου! Σ' ευχαριστώ από καρδιάς για τον κόπο που έλαβες, να μας τις παρουσιάσεις και, μάλιστα, μεταγλωττίζοντάς τις πιστά ή αποδίδοντας με ακρίβεια το νόημά τους στη σύγχρονή μας γλώσσα! Νομίζω πως κοινό χαρακτηριστικό, αλλά και μέγιστη αρετή τους είναι, μεταξύ και άλλων, η, κατά το λακωνικό πρότυπο, θαυμαστή συμπύκνωση ολόκληρων τόμων μεστού φιλοσοφικού στοχασμού σ' ελάχιστες επίλεκτες λέξεις! ::theos.:: ::hug.::
anuya
18-04-2011 @ 01:44
διαχρονική αξία έχουν όλα όταν τα προσαρμόζεις στις παρούσες συνθήκες. Η συντομία του λόγου είναι όντως θαυμαστή. Ώς γνωστόν η αρχαία ελληνική είναι γλώσσα για όλες τις δουλειές.

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο