Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Μέγας
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
130539 Τραγούδια, 269405 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Μέγας
 
Απέθαντα είναι τα τραύματα της
ιστορίας.

Ες αεί , ανακυκλώνουν ανάπηρη
τη βούληση των Ανθρώπων , έτσι
όπως αυτή κατέστη από την
Κυριαρχία των Ενοχοποιών .


Των Ανθρώπων, που διακαώς
επιθυμούν να γεράσουν και να
ξεκουραστούν , μα στέκουν
ανήμποροι
και ισοβίως κλειδωμένοι
στο φως του καθρέφτη , δέσμιοι
μιας ανεξάντλητης εφηβείας ,
αυτής που αξιόποινη ορίζεται
τόσους αιώνες.



Τραγικόν εστί.


Τραγικό πολύ, καθώς μετά θάνατον
αναρωτιόταν αν εν ζωή είχε
υπάρξει Αυτοκράτωρ ή Δούλος.


Μόνο.

Καθώς, νύκτωρ πλέον , αμυδρά
διακρίνει τυχόν μετάξι
διαδήματος από φροντισμένο
κουρέλι, ή και απομεινάρι.


-Μην είναι σημαία;


Κι αν είναι το εσώρουχο...
εκείνης που νόμισε Λαμπρή
και το κράτησε εκεί στου
κρεβατιού την άκρη λάβαρο μιας
επικράτειας που εν τέλει
διατήρησε αλώβητα τα τείχη της;


Αναρωτιέται ακόμη, για το μάταιο
των πολέμων του και το άσκοπο
των ομοβροντιών στις οποίες
υποχρέωσε τα όπλα που του
δόθηκαν.


Υπέταξε;


Υποτάχθηκε;


Υπήρξε ;


Η Θάλασσα που βάφτισε Θάλασσα
τον θυμάται άραγε;


Βασιλεύς Μάταιος, Υπηρέτης
περιττός , αυτός, που προσπάθησε
να αλλάξει το ρουν του ποταμού,
ήθελε να ξαναφέρει τις εκβολές
εκεί που ανήκουν, έτσι όπως

«θα έπρεπε».

Τι μέγας μεταξοσκώληξ Θεοί,

τι μέγας.


Ο εν τοις ουρανοίς
αυτοϊκανοποιούμενος
εντός του παραδείσου του,
μονήρης.


Αμφιβάλλει ακόμα και αν έχει
πεθάνει.




 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 18
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Αταξινόμητα
      Ομάδα
      Αταξινόμητα
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

 
ΝΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
16-11-2005
Kαλησπερα σας τα σεβη μου, αλλα και ενα παραπονο κ. Πηττα υπαρχουν και στιχουργοι οι μονο ποιητες, καν'τε μια εκπομπη και γι' αυτους ....Πλακα κανω απλα ακουσα πολυ καλα λογια για την εκπομπη σας...Τιμη μας η παρουσια σας !!!!!!!!
MAKHS KAURISMAKHS
16-11-2005
Πάρα πολύ ωραίο.
george
16-11-2005
Αν υπάρχει Τιμή, είναι αμφίδρομη-αλλιώς θα ήταν άκυρη....Μα...πολλά από αυτά που έχω διαβάσει , είναι ''τραγούδια'' -στίχοι με μέτρο και ρίμα...Δεν το υποτιμώ διόλου μάλιστα, είναι πολύ δύσκολη τέχνη και εδώ πραγματικά υπάρχουν κάποια διαμάντια.
ΝΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
16-11-2005
Πιστευω πως ο Τσεζαρε Παβεζε σας ειναι γνωστος, στα ποιηματα μου υπαρχει Ο οανατος θα 'ρθει και θα 'χει τα ματια σου, αλλα η μεταφραση απο καποιες αλλες που εχω δει ειναι καλυτερες αλλα οχι επωνυμες, αν το γνωριζετε το ποιημα θα ηθελα μια αποψη αν μεταφερει ακριβως αυτα που εγραψε ο Παβεζε....
kapnosa-v-ainigma
16-11-2005
όχι παιδί μου ...μην έχεις ενοχές! ζήσε εσύ κι ας είναι και τραγωδίες....Καλησπέρα. ( εξάλλου συχνά λοίπουν ή έχουν παρερμηνευτεί βασικές παράμετροι κατανόησης της Ιστορίας). Καλησπέρα.
kapnosa-v-ainigma
16-11-2005
..λείπουν...
elli
16-11-2005
Οι αλήθειες λείπουν από παντού..Όμως μια είναι η ουσία (και η μόνη αλήθεια) δεν υπάρχει αθανασία ;(
annaΤi
16-11-2005
διπλώνει και μπαίνει όλο στην τελαυταία πρόταση.... και περισεύει και χώρος, εντός της.... Μ' άρεσε πολύ!!! ειδικά ο αυστηρά κοφτός τόνος του.
annaΤi
16-11-2005
τελευταία,,,
annaΤi
16-11-2005
τελευταία,,,
annaΤi
16-11-2005
διπλώνει και μπαίνει όλο στην τελαυταία πρόταση.... και περισεύει και χώρος, εντός της.... Μ' άρεσε πολύ!!! ειδικά ο αυστηρά κοφτός τόνος του.
annaΤi
16-11-2005
....κάποιο πρόβλημα....
επισκέπτης
17-11-2005
Για την σημερινή ημέρα φαντάζομαι....ότι πρέπει!
AceOfSpades
17-11-2005
όντως ιδιαίτερα αυστηρό , άλλωστε αυστηρό γεννήθηκε , για να αποδωθεί αυστηρά. Το μόνο που μου κάθισε λίγο στραβά ήτα;ν το τέλος του. Ίσως δεν το κατάλαβα καλά. Εάν εννοείται ο Θεός ως Θεός , τότε ναι , μου έκατσε στραβά. Όχι ως "βλάστημο" αλλά ως μετάθεση ευθύνης. Αν όμως με το Θεός , ο ποιητής θέλει να πει Εμείς , ο κάθε μικρός Θεός δλδ, τότε χειροκροτώ αυτό το εξαιρετικό τελείωμα.. πράγματι george θα ήθελα ένα σχόλιο.. thanks
george
17-11-2005
πρώτα , θέλω να πω πως ο τίτλος του ποιήματος είναι : ...μέγας - με μικρό μ και 3 τρεις τελείες μπροστά. Το έχω αλλάξει αρκετές φορές αλλά συνέχεια βγαίνει με κεφαλαίο! Φίλε Ace η απάντηση υπάρχει μέσα στο ποίημα, λίγες αράδες πιο πάνω στην επίκληση ''Θεοί'' . Κατά συνέπεια ο ''αυτοϊκανοποιούμενος εντός του παραδείσου του, μονήρης'' είναι είτε ο κάθε μικρός άνθρωπος-θεός είτε ο ένας και ''μοναδικός'' τον οποίο προσωπικά σαρκάζω ως ανθρώπινο δημιούργημα και μάλιστα παρακαμιακό...(αλλά αυτό είναι τεράστια συζήτηση...) Ωστόσο νομίζω πως αυτό που έχει σημασία στην Ποίηση-όταν αυτή μπορεί και λειτουργεί- να δινει στον αποδέκτη της την ελευθερία των πολλαπλών και υποκειμενικών αναγνώσεων.../ Γιώργο Ντέρο μου δεν σε αμέλησα με τον Παβέζε...δεν έχω προλάβει όμως ακόμα...με συγχωρείς ελπίζω, είμαι απελπιστικά πνιγμένος...
Αγνή
17-11-2005
Χωρίς επίπλαστη λογική, θαυμάσιο!!!
Mayda
24-11-2005
Πρέπει να αποδεχθώ ότι η γλωσσολογία υπερβαίνει της ταπεινής γνώσης μου της Ελληνικής γλώσσας...Αυτά που κατάλαβα, πάντως μου άρεσαν...
george
25-11-2005
Αν το άκουγες αντί να το διαβάζεις, δεν θα είχες κανένα πρόβλημα Mayda. H ποίηση είναι προφορική Τέχνη...Μην αδικείς τον εαυτό σου...

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο