Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Όποιος κάνει συμφωνία με την εξουσία
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
130653 Τραγούδια, 269439 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Όποιος κάνει συμφωνία με την εξουσία
 
Όποιος κάνει συμφωνία για την εξουσία η αλλιώς μια ματιά στον Ριχάρδο ΙΙ
ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Όποιος κάνει συμφωνία για την εξουσία κάνει συμφωνία με τον θάνατο.
(W. Shakespeare )
Από την πρώτη στιγμή της παράστασης ,στην αφιλόξενη αίθουσα του Βυρσοδεψείου, μπαίνεις στο πνεύμα των γεγονότων που θα εκτυλιχτούν μπροστά στα μάτια των θεατών. Προετοιμάζεσαι και έχεις τα μάτια σου δεκατέσσερα. Θα συμβούνε σημεία και τέρατα και είσαι τυχερή που θα δείς την παράσταση. Οι τέσσερεις ηθοποιοί αναλαμβάνουν ένα δύσκολο αλλά συνάμα ελκυστικό έργο. Θα υποδυθούν 30 διαφορετικούς χαρακτήρες και μάλιστα σε ένα παιχνίδι που επιβάλει ο ίδιος να είναι δύο διαφορετικά άτομα. Πρόκληση για πολύ ταλέντο και γερές σωματικές και ψυχικές αντοχές.
Η σεξπηρική ιστορία του δεκάχρονου Ριχάρδου (6 .01 1367 – 14 .02. 1400)που αναγκάζεται να δεχτεί διαδοχικές ΄΄ κηδεμονίες ΄΄ μέχρι να ενηλικιωθεί για να αρπάξει τα σκήπτρα του θρόνου της Αγγλίας (1377 - 30 .09 1399)είναι φορτωμένη με εντάσεις και ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. Η εκδίκηση, το ψέμα ,οι ανήθικοι χειρισμοί, η διαφθορά ,η μη τήρηση των υποσχέσεων και η ατέρμονη δίψα ,για την εξουσία, απομακρύνουν τον φιλόδοξο Ριχάρδο από τον λαό του, ίσως τον μοναδικό πιστό σύμμαχό του. Πανέξυπνος και γνώστης των λεπτομερειών πολεμάει, με τα μέσα που ξέρει, ισχυριζόμενος ότι είναι ενάντια στην διαφθορά και την εκμετάλλευση. Η μοναξιά και η μέθη της εξουσίας τον οδηγούν στο θάνατο. ΄΄ Κατάστρεψα τον χρόνο και τώρα ο χρόνος καταστρέφει εμένα ΄΄ λέει έχοντας επίγνωση της αιτίας της πτώσης του. Η ήτα του είναι αναμενόμενη αφού τα συστατικά της επιτυχίας συμπεριλαμβάνουν μόνο αίμα, εκτελέσεις και προδοσίες. Οι ηθοποιοί ήταν έτοιμοι και ανοιχτοί προς πάσα επικοινωνία με το σεξπηρικό κείμενο στο οποίο έκαναν παραβολές και παρεμβολές. Καλούνε το κοινό να συμμετάσχει στην επιδοκιμασία και την δημόσια μομφή. Με άνεση και με πολύ ταλέντο υποβλήθηκαν σε διάφορες σωματικές και σκηνικές δοκιμές διατηρώντας την ανωτερότητα του επαγγελματία. Εκεί, στην ζωντανή μουσική, χορεύοντας και αλλάζοντας κοστούμια επί σκηνής. Κλείνοντας πολλές φορές το μάτι για να υπενθυμίσουν ότι όλα είναι ένα παιχνίδι καταστάσεων και χαρακτήρων. Η παράσταση βρίθει σκηνικών και κινηματογραφικών ευρημάτων εντυπωσιάζοντας κυρίως με την άρτια χρήση του φωτισμού. Εντυπωσιακή η αλλαγή του σκηνικού με την ομαδική μεταφορά των κερκίδων και τα βογκητά (είχαμε τα κιλά μας οι περισσότεροι και οι ρόδες δεν βοηθούσαν πάρα πολύ).
Αναζητώ τις πρωτοτυπίες σε μία παράσταση και χαιρετώ τις καινούργιες ματιές. Θεωρώ μεμπτό, στην καλή παράσταση στο Βυρσοδεψείο, την υπερβολή γυμνού στις εκδηλώσεις και τις εξωτερικεύσεις έντονου θυμού και συναισθηματικής φόρτιση. Επίσης την εκκωφαντική μουσική όπου δύσκολα διέκρινες τα λόγια. Το θέατρο έχει νόημα με ελάχιστα μέσα τα οποία τα διαθέτει ο καλός ηθοποιός στο ερμάριο του. Αρκεί μία αλλαγή φωνής και ένα μορφασμό για να νοιώσεις την τραγικότητα της στιγμής και τον θάνατο που καραδοκεί. Το γυμνό στις τελευταίες σκηνές του έργου αφαίρεσαν αντί να προσθέσουν μαγεία και βάρος στοχασμού απέναντι στην δυστυχία κάποιου που πλησίασε υπερβολικά κοντά την εξουσία για να γλυτώσει από τον θάνατο το.



 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 1
      Στα αγαπημένα: 1
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Γεγονότα - Ιστορία - Μυθολογία
      Ομάδα
      Πεζά
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

tzenilio@gmail.com
 
GRHGORHS K
06-05-2014 @ 06:41
υπέροχο!!

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο