Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Οι ημερίσιοι θάνατοι
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
129934 Τραγούδια, 269264 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Οι ημερίσιοι θάνατοι
 
Οι ημερήσιοι θάνατοι
ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Καθημερινά αθροίζω, κάνω την ψυχρή αριθμητική πράξη της πρόσθεσης στην μεγάλη λίστα. Των απόντων. Μία από τις κακές συνήθειες που έχω αποκτήσει . Σήμερα 605158 κρούσματα 13971 θάνατοι.
Εδώ και 18 μήνες ο λαός μας αποδεκατίζεται. Συστηματικά και μεθοδικά. 'Ήταν πολύ μεγάλος ο αριθμός για να μείνουν οι λίγοι; Ποιός σκέφτεται ότι αυτοί που έφυγαν λείπουν από τα σπίτια και από τις οικογένειες τους; Μία στρατιά ανθρώπων αποχωρεί ,σαν ένα λεωφορείο που πέφτει στο γκρεμό, για να συναντήσει άλλους που άνοιξαν τον άχαρο δρόμο χωρίς επιστροφή. Υπάρχουν βασικοί λόγοι ;Στο ιστορικό του κάθε θανάτου υπάρχουν επιβαρυντικά στοιχεία όπως :ηλικία που μεγάλη η μικρή είναι τραγική η απώλεια , φύλο με τις γυναίκες να είναι λιγότερες. Σ. Τσιόδρας. Άλλη δικαιολογία είναι ότι οι περισσότεροι δεν εμβολιάστηκαν ,που είναι ένα προσωπικό δεδομένο που χρησιμοποιείται μονόπλευρα για να δικαιολογηθούν οι ατέλειες και η αδυναμία πειθούς του υπουργείου Υγείας. Επίσης επιβαρυντικό στοιχείο αποτελούν οι προϋπάρχουσες ασθένειες που παρουσιάζονται σαν μία λογική δικαιολογία για την βιαστική απόδραση από τον μάταιο τούτο κόσμο. Μία αόρατη βαλίτσα, που κουβαλάμε όλοι μας, στα νιάτα μας είναι πούπουλο όμως με τα χρόνια μεταμορφώνεται στο μεταλλικό βαρίδι του ισοβίτη. Για την ακρίβεια κανείς δεν ξέρει τι κουβαλάμε στο πονεμένο μας σώμα.
Η τάχιστη ροη των πραγμάτων σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα ποσοστά κρουσμάτων και των θανάτων ,στην υφήλιο ,μας μεταμόρφωσαν σε ψυχρά και άκαρδα πλάσματα; Βλέπουμε μόνο το τι γίνεται γύρω μας; Περιορίσαμε τα ενδιαφέροντα μας στο μικρόκοσμο μας, στο χρυσό εαυτούλη μας; Μας ανησυχεί μόνο το ισχυρό κύμα ακρίβειας που έρχεται να χτυπήσει τα μεσαία και κατώτερα στρώματα μιας χώρας που έχει ήδη το πιο ακριβό ρεύμα στην Ευρώπη, την πιο ακριβή τηλεφωνία και Ίντερνετ και από τα πιο ακριβά καλάθια σούπερ μάρκετ, με πολύ χαμηλούς μισθούς; Ο θάνατος εξομοιώνει: καθιστά όλους τους ανθρώπους όμοιους είτε υπήρξαν στη ζωή τους πλούσιοι ή φτωχοί, είτε μορφωμένοι ή αμόρφωτοι. Παράλληλα όμως διατηρείται και μια ανομοιότητα. Ο J.P.Sartre ισχυρίζεται ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να διαπραγματευτεί την άγνοια της θανατικής στιγμής και να πλουτίσει το παρόν του. Πως θα μπει φρένο στην αδιαφορία μας;




 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 15
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Γεγονότα - Ιστορία - Μυθολογία
      Ομάδα
      Πεζά
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

tzenilio@gmail.com
 
daponte
08-09-2021 @ 16:27
Προς τη συνάδελφο Ευγενία:
Αρχίζοντας με τον ορισμό του αποδεκατισμού που μας έρχεται από τα μακρινά ρωμαϊκά χρόνια: Πρόκειται για μία από τις σκληρότερες ρωμαϊκές στρατιωτικές ποινές, η οποία επιβαλλόταν κυρίως σε περιπτώσεις μαζικής απειθαρχίας ή απροθυμίας των στρατιωτών να πολεμήσουν. Σύμφωνα με τον ιστορικό Πολύβιο, η εκτέλεση της ποινής γινόταν ως εξής: Οι άνδρες της τιμωρημένης κοόρτεως χωρίζονταν σε δεκάδες και από κάθε δεκάδα κληρωνόταν ένας, ο οποίος έπρεπε να ξυλοκοπηθεί με ρόπαλα μέχρι θανάτου από τους υπολοίπους εννέα. Αλλά και οι εννέα «τυχεροί» έπρεπε μετά να κοιμηθούν απροστάτευτοι εκτός λεγεώνας, εκτεθειμένοι στον κίνδυνο μιας εχθρικής καταδρομικής επίθεσης.
Έκτοτε η έκφραση χρησιμοποιείται όταν υπάρχουν τόσο μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό ενός συνόλου που να προσεγγίζουν ή να ξεπερνούν το 1/10.

Συνεχίζοντας, αν οι σχεδόν 14 χιλιάδες απόντες ακούγονται πολλοί, τι πρέπει να πούμε και πόσο να θρηνήσουμε για τους περσινούς κατά προσέγγιση 110 χιλιάδες ανθρώπους που απεβίωσαν από διάφορες άλλες αιτίες πλην κορωνοιού;

Πηγαίνοντας ακόμα παραπέρα, πότε ακριβώς την τελευταία, ας πούμε 40ετία, εδώ στην Ελλάδα, νοιάστηκε κανείς έξω και πέρα από το στενό προσωπικό και οικογενειακό του συμφέρον: τα ιστορικά καταγεγραμμένα γεγονότα, όπως οι πελατειακοί διορισμοί ημετέρων, οι πλασματικές επιδοτήσεις των αγροτών, τα ευρωπαϊκά κονδύλια για την ανάπτυξη που έγιναν βίλες και πισίνες, το Παγκάλειο "μαζί τα φάγαμε", ο ασύδοτος εξωτερικός δανεισμός με τη λογική δανεικά κι αγύριστα και τόσα άλλα είναι πρόσφατα στη συλλογική μας μνήμη.

Τελειώνοντας να παραθέσω κι εγώ ολίγον από Σαρτρ:
" Μπορεί να υπάρξουν καλύτερες εποχές, αλλά αυτή εδώ είναι η δική μας."
"Η κόλαση είναι οι άλλοι. "

" Ο άνθρωπος είναι απόλυτα ελεύθερος και γι’ αυτό είναι απόλυτα υπεύθυνος."
heardline
08-09-2021 @ 16:45
Έχω μία ένσταση και να με συγχωρείς.
Έτυχε να σε διαβάσω, αν και σπανίως το κάνω.
Βλέπεις το εδώ επίπεδο το ποιητικό με κάνει
να πέφτω με τα μούτρα μου εκεί. Στα γραπτά του
που δυστυχώς μένουν, για να μας λένε τι δεν ξέρω.

Όμως εφόσον σε διάβασα θα δεχτείς να με ακούσεις
ως και σαν αντιδραστική φωνή αν το θες, πλην λογική δε.

Όταν λες έχουμε το ακριβότερο ρεύμα και τηλέφωνο κ.λ.π.
και μιλάς για Ευρώπη, που εσύ γνωρίζεις το κόστος το αντίστοιχο
στις χώρες τις Ευρώπης πως δεν είναι μεγαλύτερο.

Ζεις σε κάποια χώρα και έχεις κάνει συγκρίσεις;

Το κόστος ενός είδους δεν προσδιορίζει την χώρα ακριβότερη
ή φθηνότερη μόνο από ένα είδος να το πεις αυτό.

Επειδή γνωρίζω από Ευρώπη και άλλες χώρες, υπάρχουν πολλά
πράγματα φθηνότερα αλλά η ζωή είναι πολύ ακριβή στο σύνολο
των εξόδων σου και των λοιπών υπηρεσιών της.

Π.χ. Στην Ελβετία είναι το ρεύμα φτηνότερο από εδώ.
Το σάντουιτς όμως στο δρόμο κάνει 9 ελβετικά φράγκα
και 1 Ευρώ είναι 1,09 περίπου φράγκα.
Συνεπώς κοστίζει περίπου 9 ευρώ.
το αρνί έχει 30 φράγκα το κιλό ή 30 περίπου Ευρώ το κιλό
και για να φας αρνί 10 κιλά θέλεις 300 Ευρώ, το διαβάζεις;

Τα μακαρόνια όμως είναι φτηνότερα απ' της Ελλάδος εκεί.

Και στη Βουλγαρία που ζω το ρεύμα είναι φτηνότερο από μάς.
Αλλά όμως κανείς δεν καίει ρεύμα να ζεσταθεί, διότι με σύνταξη
260 Λέβα=130 Ευρώ δεν του φτάνουν ούτε μόνο για να φάει.

Δεν ξέρω αν «έντεχνα» χτυπάς την κυβέρνηση, αλλά εκτός του ότι
δεν είναι δίκαιο, δεν είναι και για εδώ μέσα να το κάνεις, λες και
μου κατέβασες τις μεγάλες ιδέες σε φιλοσοφία ανοιγμένη,
για να μάς μάθεις τη ζωή.

Μη τρελαθούμε τώρα.....
Antiope11
08-09-2021 @ 17:33
Lyra eisai enas palio KaraGKIOZHS!

Les oti eisai pantremenos me Voulgara pou einai paramythi apo "Tis satyras to kagkelo" kai oti zeis kapou sta synora me tin Roumania.Den ksereis pros ta pou peftei to "Lidl" kai to "Kaufland" sto "Russe" kai theleis na mas peis oti exeis paei kai Elvetia gia sygkrisi timwn??


Ante apo dw re palio KaraGKIOZH
Antiope11
08-09-2021 @ 17:37
To vivlio sou ypothetw tha to typwses stin Voulgaria gia auksisi kerdous kai gi´auto to poulas sta "maura" kai xwris mesazontes!


Wraios o poiitis mas!
Gitana mia
08-09-2021 @ 17:40
https://youtu.be/-5dsfaJ4tPE
Η απάντηση...
Antiope11
08-09-2021 @ 17:39
Kat´ arxas re KAFRE den moiazeis katholou me ton typo pou exeis sto fb sou.Vlepeis polles omoiotites anamesa ston typo pou pozarei sto vivlio kai ton typo sto "Russe"??
Antiope11
08-09-2021 @ 17:43
Pardon Eugenia,alla o typos petagetai panta san ton fanti mpastouni na mas "sastisei" me to anepanalipto humor tou kai na mas allaksei ta fwta me tin diafimisi tou vivliou tou.
heardline
08-09-2021 @ 18:24
Προς Antiope11:

Στο φτιάχνω σε λίγο και θα στο ρίξω στο
καλαθάκι σου.
Αλλά να μπεις στη σελίδα μου να τα πεις αυτά.
Με φοβάσαι σαν τον Νέτα κι εσύ;

Αν θες να αποδείξεις πως δεν με φοβάσαι
μπες στην σελίδα μου. Όλοι οι Αρούρηδες δεκτοί....
heardline
08-09-2021 @ 18:40
Και.....

Και καραγκιόζη να με πεις ή μέγιστη χαρά μου
ως κι Βουλγάρα μου που λες που 'ρθε για τα λεφτά μου.
Εάν παράς εμφανιστεί σε θέλουν κι οι κυράδες,
ειδάλλως μένεις μοναχός σε μέρες αποφράδες.

::whist.:: ::whist.:: ::wink.::
Antiope11
08-09-2021 @ 18:47
Poia selida sou re GELOIE??

Dwse mou link kai erxomai opote theleis!
Antiope11
08-09-2021 @ 19:02
KaraGKIOZH mou gia rikse mia matia sto "Maraki"...


v
v
v

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=323135481836395&set=p.323135481836395&type=3



...kai pes mou posa tha eprepe na exw gia na tin "planepsw" stin Venetia in Carneval time???



Pantws gia na poulas kai vivlia me satira pou anastainei kai nekrous apo to gelio,simainei o paras ekopse kai sto stomaxi Mr.
Antiope11
08-09-2021 @ 19:00
To thewreis katorthwma re GELOIE na pas me mia VOULGARA pou se vlepei "kathara" san TROFO???
heardline
08-09-2021 @ 19:14
Προς Antiope, 11 παλικάρια δεν αρκούν να σε κατραπακώσουν:

Γιατί ρε με λες, γελοίε, γελοίο;
επειδή ωραία σου αμολύω;
Ότι πεις εσύ θα είναι Antiope
αλλά να με φτάσεις; stop!

Δε το μπορείς και θέλεις τόσο
και με φθονείς; μη να σε χώσω;...
Δεν είμαι τέτοιος, μη με φοβού
και σου το λέγω, αντιλαβού;

Σε τσιγκλάω μη σε φέρω προς εμέ...
CerberusVonOz
09-09-2021 @ 01:58
Λύρα, στα λέει αυτά ο Αντίοπας γιατί χαλβάδιαζε μια Βουλγάρα και αυτή του 'δωσε χυλόπιτα.


Πολύ μουνόδουλος ο ψυχάκιας λέμε.
jenny
09-09-2021 @ 08:35
daponte heardline, ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΥ.antiope πολλές φορές πιστευω ότι αυτα που λες δεν σχετιζονται αμεσα με αυτα που εγραψα.ευχαριστω

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο