Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/stixoi/public_html/core.php on line 23
stixoi.info: Το Κερι Του Καβαφη
 
Σύνδεση

Εγγραφή

Πλαίσιο χρήσης
130539 Τραγούδια, 269408 Ποιήματα, 28913 Μεταφράσεις, 26571 Αφιερώσεις
 

 Το Κερι Του Καβαφη
 
Το κερί του Καβάφη


Σβήνει ο Καβάφης το κερί
και πάει να κοιμηθεί*
βέβαιος πως η ποίησή του
δεν θα ηττηθεί.


Και ο Κωστής ο Παλαμάς
‘στου ρυθμού του τα σκαλιά
τους ίαμβους κι ανάπαιστους
κρατάει αγκαλιά.


Εκτός έδρας νίκη του Καβάφη,
που με τα χρώματά του βάφει
και την παγκόσμια Ποίηση
δίχως λυρική οίηση.



ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ



8-9 Οκτ.2007





 Στατιστικά στοιχεία 
       Σχόλια: 17
      Στα αγαπημένα: 0
 
   

 Ταξινόμηση 
       Κατηγορίες
      Αταξινόμητα
      Ομάδα
      Αταξινόμητα
 
   

 Επιλογές 
 
Κοινή χρήση facebook
Στα αγαπημένα
Εκτυπώσιμη μορφή
Μήνυμα στο δημιουργό
Σχόλια του μέλους
Αναφορά!
 
   

Κυριακάτικη πρωταπριλιά της Σταυροπροσκυνήσεως
 
aperadosini
11-10-2007 @ 09:24
πολυ ωραιο!
ΑΠΡΙΛΗΣ
11-10-2007 @ 09:39
Γεια σου Απεραντοσύνη.Γράφω για εκτός έδρας νίκη του Καβάφη,επειδή ο Καβάφης ζούσε εκτός των ορίων της Ελλάδας,σε μιαν άλλη Ελλάδα.
Επίσης γράφω για το κερί που σβήνει,επειδή κατά μαρτυρία του Τίμου Μαλάνου,όταν ο Καβάφης είχε επισκέπτη ,από κάποια ώρα και ύστερα ,κάθε λίγο έσβηνε κι ένα κερί,για να καταλάβει ότι κοντεύει η ώρα για να φύγει.
ΑΠΡΙΛΗΣ
11-10-2007 @ 09:40
Ο Παλαμάς βέβαια και το κατεστημένο της Αθήνας,ήσαν ενάντια στην Ποίηση του Κωνσταντίνου Καβάφη.Ο Παλαμάς μάλιστα ειρωνευόταν ότι τα ποιήματα του δεν είναι ποιήματα,αλλά προσπαθούν να φανούν σαν ποιήματα.Πόσο πρωτοπόρος ήταν ο Αλεξανδρινός...
ΧΡΟΝΟΣ
11-10-2007 @ 09:41
.................Ποίηση
δίχως λυρική οίηση.
::hug.:: ::love.::
ΑΠΡΙΛΗΣ
11-10-2007 @ 09:57
Χρόνε ευχαριστώ,αλλά μη βιάζεσαι,σταμάτα!
(Αν και τα "ευχαριστώ" μου κάποια κυρία προσπάθησε ειρωνικά να τα κάνει ποίημα).
iptamenos_gatos
11-10-2007 @ 10:40
να πας στο σπιτι του καβαφη απριλιε να δεις τι δυσκολον ηταν για τον καβαφη να σβησει το κερι του.... ομορφο ποιημα πολυ καλο
Άθη Λ.
11-10-2007 @ 10:42
την ιστορία που έγραψες πραγματικά δεν την ήξερα.. κι αυτό κάνει το ποίημά σου ακόμα πιο κατανοητό και όμορφο..
σ' ευχαριστούμε ::rol.::
ΑΠΡΙΛΗΣ
11-10-2007 @ 10:49
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια Ιπτάμενε Γάτε και Αθη.
ΑΠΡΙΛΗΣ
11-10-2007 @ 10:56
Ευχαριστώ τους φίλους που δεν με βάζουν στα αγαπημένα,κι έτσι να συνεχίσουν,όσον με αφορά.Η υπόθεση "αγαπημένα" είναι κάτι πολύ σημαντικό.
Πάρμας
11-10-2007 @ 11:07
Νομίζω ότι και στην ποίηση παίχθηκαν πολιτικά παιχνίδια, όπως ότι και το έργο του Παλαμά έχει εκτιμηθεί λιγότερο απ' όσο πρέπει από τις νεότερες γενιές.
balistreri
11-10-2007 @ 12:03
δεν είχε ρεύμα...

πάρμα, ότι πουλάει μωρέ...
Spartinos
11-10-2007 @ 12:10
παρα πολυ καλο ::up.::
ΑΠΡΙΛΗΣ
11-10-2007 @ 12:27
Αγαπητέ Πάρμα συμφωνώ αρκετά μαζί σου.Εχω φυσικά τα απάντα του Παλαμά(πεζά και ποιητικά)αλλά η Ποίηση προχώρησε τόσο πολύ,που με τον καιρό όλα ξεπερνιώνται.Θα έρθει εποχή που και ο Ελύτης θα ξεπεραστεί.Ο Καβάφης πάντα θα είναι σύγχρονος,δεν θα ξεπεραστεί.Μάλιστα απεναντίας όσο περνούν τα χρόνια γίνεται πιο επίκαιρος.Σήμερα θεωρούν τον Σικελιανό ανώτερο του Παλαμά.
Γεια σου Μπάλι,γεια σου Γεώργιε.
Πάρμας
11-10-2007 @ 16:00
Η ποίηση δε νομίζω ότι είναι ζήτημα επικαιρότητας ή ανωτερότητας. Το αν ξεπεράστηκε ο Παλαμάς, αν ο Καβάφης είναι διαχρονικότερος ή αν ο Ελύτης είναι ο μέγιστος είναι πάνω απ' όλα ζήτημα πολιτικής( ό,τι πουλάει που λέει ο bali). Ο Παλαμάς είναι μη εξαγώγιμος και λιγότερο προσιτός για τον Δυτικοευρωπαϊκό κόσμο που έχει αναλάβει να μας "διαφωτίσει". Ο Καβάφης ίσως να είναι πιο επίκαιρος γιατί ασχολήθηκε με τα μικρά, τα πεζά, τα καθημερινά που τυραννάνε τον άνθρωπο, με τα υπαρξιακά ερωτήματα που συνοδεύουν τη ζωή. Ο Ελύτης και ο Σικελιανός βασικοί εκπρόσωποι των ελληνικών γραμμάτων στον κόσμο, ο πρώτος σουρεαλιστής (αν και ανορθόδοξος) εκφραστής του ρεύματος που ανέτρεψε τα δεδομένα, ο δεύτερος φορέας αναβίωσης του αρχαιοελληνικού πνεύματος σίγουρα πουλάνε περισσότερο ( και αγοράζονται πιο εύκολα από τους ξένους). Ο Παλαμάς όμως της ταλαιπωρημένης Ελλάδας που ασχολείται με τα μεγάλα, τα σπουδαία, τον αγώνα και τις ιδέες του σε μια εποχή που η Ελλάδα δεν έχει Ταυτότητα και βρίσκεται σε σύγχυση, λυρικός, κοντά στην ελληνική παράδοση γνήσιος εκφραστής της λαικής κουλτούρας εκείνης της εποχής δεν ξεπεράστηκε, μάλλον ξεχάστηκε από τους νεώτερους γιατί δεν ακούστηκε όσο άλλοι ή στα πλαίσια που θα εξασφάλιζαν μια καλή προσέγγιση στ έργο του (και οι λόγοι είναι γνωστοί). Η ποίηση πρέπει να εμπνέεται, αλλά όχι να κατευθύνεται από την πολιτική( ό,τι πουλάει ή ό,τι μας πλασάρουν). Ακόμα και η καρδιά και τα συναισθήματα είναι σαν τους σκύλους...όπως τα συνηθίσεις. Συγνώμη που το παράκανα, αλλά μιας και το θέμα ήταν τέτοιο! Καλό βράδυ, γράφεις ενδιαφέροντα πράματα.
ΑΠΡΙΛΗΣ
11-10-2007 @ 23:02
Πάρμα με όλα αυτά που γράφεις ,χαρά μου δίνεις γιατί έχεις γν΄ωσεις.Συμφωνώ με αυτά που γράφεις ,αλλά δεν είναι θέμα μόνο πολιτικής.Εμένα πχ. δεν θα με πάει η πολιτική εκει που θέλει.Ο Παλαμας έγραψε μεγάλα πατριωτικά ποιήματα.Ποιος μιλά σήμερα για την πατρίδα?Αλλά και η γλώσσα του Παλαμα και του Σικελιανού δεν είναι σαν του Σεφέρη και του Ελύτη που είναι πιο κοντά στη σημερινή μας γλώσσα.Αυτά εν ολίγοις,γιατι το θέμα είναι απέραντο.
name_dsp
11-10-2007 @ 23:38
Με το Πάρμα! Τα είπε όλα!
Τέλεια η ανάλυση!
Ανδρομάχη
12-10-2007 @ 02:34
Κωνσταντινε καλημερα!
Μου αρεσε πολυ το κερι του Καβαφη!
Μπραβο σου που μας μαθαινεις και κατι!
Την καλημερα μου!

Πρέπει να συνδεθείς για να μπορείς να καταχωρίσεις σχόλιο