Μοίρες - Κλωστοϋφαντουργία

Δημιουργός: Θεοδώρα Μονεμβασίτη , Θεοδώρα Μονεμβασίτη

3 Μοίρες. Η Κλωθώ η μικρότερη γνέθει με τη ρόκα και το λινάρι, η μεσαία η Λάχεσις τυλίγει με το αδράχτι και μοιράζει τύχη ενώ η Άτροπος κόβει την κλωστή με το ψαλίδι. Κάθε τυλιξιά και χρόνος. Η Κλωθώ γνέφει 2 φορές, μια στη γέννηση και μια στο γάμο.

Εκτύπωση από: http://www.stixoi.info

Πάνω από τις Μοίρες στέκει η Ειμαρμένη ή Πεπρωμένο, κόρη του Χάους και της Νύχτας. Οι Μοίρες συμμορφώνονται με τις εντολές της.

[B][I]





Κάτι σπουδαίοι άρχοντες μες τ’ ακριβά γραφεία

ελπίδες επιδότησαν στης γης τα υπουργεία

και στης τρελής εξέλιξης τ’ απρόβλεπτα σενάρια

νόμιζα ’γώ πως στη ζωή έριχνα δυο ζάρια.


Μα εκ νέου προσδιόρισα τον τρόπο και τις σχέσεις

που η Άτροπος και η Λάχεσις με την Κλωθώ είχαν πλέξει

στης μοίρας την πανάρχαια κλωστοϋφαντουργία.




Και κοίταξα τον αετό που στη φωλιά γυρνάει

κόντρα πώς πάει στον άνεμο που αλύπητα φυσάει

και με ταχύτητα μπροστά πετά, γελά κι αντέχει

μ’ όσα η μοίρα του φυλά και στα κρυφά του πλέκει.



Μέσα στη διορία μου με την αλληγορία μου

το πέταγμα του αετού θυμάμαι και ζηλεύω

κι όσα ο φουριόζος ο βοριάς σε μένανε θα φέρει

λέω να τα πάρω στης καρδιάς τα ήσυχα τα μέρη.



Και κει στην ησυχία μου ώρες να μελετήσω

και της ζωής τ’ αρχεία μου απ’ την αρχή ν’ αρχίσω

στου στοχασμού μου το βωμό κάτι να θυσιάσω

Μαγδαληνή θα ήθελα λιγάκι να σου μοιάσω.
[/I][/B]







Ποιητική αδεία. Βρίσκω ευκαιρία να αναφερθώ στη Μαγδαληνή όχι σα μια γυναίκα αμαρτωλή που μετανόησε αλλά σαν ένα πρόσωπο στο οποίο ο άνθρωπος που μετανοεί βρίσκει παρηγοριά. Η Μαγδαληνή έχει υποστεί μια συκοφαντία που διαιωνίζεται.

1. Η γυναίκα με το μύρο στο σπίτι του Σίμωνα στη Βηθανία σύμφωνα με τον Ιωάννη είναι η Μαρία, η αδελφή του Λαζάρου.
2. Η διήγηση της αμαρτωλής που μετανόησε αναφέρεται σε ένα γεγονός που συνέβη πολύ πριν από το πάθος του Ιησού.
3. Δεν αναφέρεται πουθενά το όνομα της αμαρτωλής γυναίκας που έπλυνε με μύρο τα πόδια του Ιησού και τα σκούπισε με τα μαλλιά της κάτι που έχει βέβαια και συμβολική σημασία.

Αντιθέτως ο ρόλος της στη ζωή του Χριστού και της διάδοσης της διδασκαλίας του από την αρχή αλλά και μετά την ανάληψη ήταν καθοριστικός -ειδικά για εκείνα τα χρόνια που η γυναίκα είχε ήδη υποτιμηθεί-. Το όνομα της Μαγδαληνής πρέπει να αποκατασταθεί.

Ωστόσο οι άνθρωποι θα βρίσκουν πάντα παρηγοριά στο πρόσωπο της Μαγδαληνής, αυτό είναι κάτι διαφορετικό.

Δημοσίευση στο stixoi.info: 27-10-2006